Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
Huknęło dwa razy i pośrodku pokoju zmaterializowali się dwaj bliźniacy, Fred i George. Świstoświnka rozćwierkała się jeszcze głośniej i wylądowała na szafie obok Hedwigi.
- Przestańcie to robić! - jęknęła Hermiona błagalnie do bliźniaków, którzy byli tak samo rudzi jak Ron, ale niżsi i bardziej krępi.
- Cześć, Harry - powitał go George, szczerząc zęby. - Wydawało się nam, że usłyszeliśmy twój słodki głosik.
- Nie duś w sobie złości, Harry, wywal z siebie wszystko- rzekł Fred, również szczerząc zęby. - w promieniu pięćdziesięciu mil jest jeszcze kupa ludzi, którzy cię nie usłyszeli.
Chochliki kornwalijskie to złośliwe stworzenia, którym Ministerstwo Magii przyznało klasyfikację XXX ('odpowiedni czarodziej powinien dać sobie radę').
Już od niepamiętnych czasów przewijają się one w legendach i podaniach, choć w każdym kraju przybierają inne cechy wyglądu i charakteru. Jedne są opisywane jako przyjaźnie usposobione w stosunku do ludzi, inne z kolei uwielbiają płatać różne wymyślne figle. Często również pojawiają się w mitach Celtów. Ich angielska nazwa (pixie) pochodzi od szwedzkiego pyske, co dosłownie oznacza 'małą wróżkę'.
Poznaje się je na drugim roku nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart, a pierwszą rzeczą, która przykuwa uwagę, jest ich niebieskawa poświata, która pozwala ujrzeć je nawet w ciemności. Drugim szczegółem, który rzuca się w oczy jest ich łobuzerski uśmiech, właściwie nigdy nie znikający z ich twarzy. Mają około ośmiu cali wzrostu i ostro zakończone zęby, które potrafią dosyć mocno gryźć.
Ich rozpoznawalną cechą jest dosyć złośliwe usposobienie, które dało się we znaki już niejednemu wykwalifikowanemu (i nie tylko) czarodziejowi.
Jednym z bardziej znanych przypadków jest niejaki Gilderoy Lockhart, który zdecydował się pokazać je swoim uczniom. Z dobrych chęci narodziły się opłakane skutki. Chochliki najpierw pokazywały języki i obraźliwe gesty w stronę uczniów, a po wypuszczeniu z klatki, rozleciały się na wszystkie strony i rozpoczęły masakrę. Większość podręczników została podarta, bądź poplamiona atramentem z rozbitych kałamarzy, kilka piór się złamało, odnotowano też kilka strat w różdżkach - klasa wyglądała jakby przeszedł przez nią huragan. Uczniowie też nie obeszli się bez szwanku- wiele szat porwanych zostało na strzępy, a Neville Longbottom zawisł nawet pod lampą. Próby obezwładnienia szkodników nie dawały żadnych rezultatów - zaklęcie Peskipiksi pesternomi nie poskutkowało, a zdezorientowany nauczyciel Obrony przed Czarną Magią uciekł do swojego gabinetu, zostawiając Harry`ego Pottera, Hermionę Granger oraz Ronalda Weasleya z rozszalałą bandą chochlików...
Napisane przez Augurey
dnia 01 September 2008 19:44
Dom:Slytherin Ranga: Dyrektor Hogwartu Punktów: 4576 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 310 Data rejestracji: 25.08.08 Medale: Brak
Anko93: może rozwiń trochu?
______
Bardzo dobry artykuł, nie tylko pod względem treści, ale także pod wieloma innymi względami. Przykład? OK.
Wzgląd gramatyczny, stylistyczny, ortograficzny i interpunkcyjny. Jedyne co mnie razi to nie tyle błędy, ile drobne potknięcia:
Poznaje się je na drugim roku nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart
Nie uważasz, że lepiej brzmiałoby:
Uczniowie poznają je (...)
?
ostro zakończone zęby, które potrafią dosyć mocno gryźć.
Zęby potrafią gryźć, czy chochliki? Trochę zły styl zdania ;D
a Neville Longbottom zawisł nawet pod lampą.
Uważam, że "nawet" jest źle "ustawione" w tym zdaniu. Powinno być: "Neville Longbottom nawet zawisł.."
Ale to tylko takie moje Dalej.
Obrony przed Czarną Magią
Dlaczego z wielkich liter pisane? Może ja nie idę z duchem czasu albo w czarodziejskim świecie jest inaczej, ale odkąd pamiętam nazwy przedmiotów szkolnych pisane są normalnie
Mimo to, Powyżej Oczekiwań
Dom:Gryffindor Ranga: Sługa Czarnego Pana Punktów: 1187 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 135 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
A więc... ha, nie bój się! D ;P
Artykuł na pierwszy rzut oka się podoba. Mnie oczywiście ^^ Było parę drobnych potknięć, które wymieniła zresztą MissyCrazy, więc nie bede się powtarzać, bo tego nie lubię ;P Cóż... wstawiłaś zdjęcie, a to duży plus u mnie, nie ma wielkich przerw między akapitami, a to tez dobrze... Postawię Ci Powyzej Oczekiwań.
Dom:Slytherin Ranga: Opiekun Slytherinu Punktów: 3615 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 180 Data rejestracji: 27.08.08 Medale: Brak
Artykuł przeczytał szybko, lekko go się czyta no i ogólem napisany dobrze pod względem stylistycznym i nie ma raczej większych błędów.
Poznaje się je na drugim roku nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart,
A moze lepiej by brzmiało "Poznajemy je na drugim..."
Ale to tylko takie moje wspomnienie ^^
więcej błędów to nie znalazłam ale na pewno zrobią to następni usher'owie. Jak na razie to mi sie podoba i pozostało mi tylko postawić ocenę.. oczywiście tą pozytywną ^^
Dom:Ravenclaw Ranga: Uczestnik TT Punktów: 226 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 44 Data rejestracji: 01.09.08 Medale: Brak
Całkiem dobry artykuł. Wszystko zostało napisane bardzo przejrzyście, bez większych błędów (oprócz jednego stylistycznego). Całość czytało się bardzo miło. O chochlikach kornwalijskich nie można było chyba więcej napisać, dlatego o ceniam to na PO z powodu tych paru drobnych potknięć
Artykuł spodobał mi się. Było parę drobnych potknięć, które wymieniono już powyżej, i które mnie również rzuciły się w oczy, ale całość prezentuje się nieźle. Zdjęcie jest, styl bardzo przyjemny; tekst czytało mi się lekko i szybko. Brakuje mi jedynie jakiegoś zakończenia, twojego podsumowania chochlików... Jednak poza tym jest bardzo dobrze i postawię ci Powyżej Oczekiwań. ;]
Dom:Gryffindor Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 48 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 14 Data rejestracji: 27.08.08 Medale: Brak
Zauważyłam kilka błędów.Oto one:
Poznaje się je na drugim roku nauki w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart,
Według mnie lepiej brzmiało, by:Uczniowie poznają je na drugim roku nauki w Szkole magii i Czarodziejstwa Hogwart.
ostro zakończone zęby, które potrafią dosyć mocno gryźć.
Zabrzmiało to jakby zęby umiały ugryść
Więcej błędów nie zauważyłam.Artykuł(po za tymi dwoma błędami) jest świetny.Czyta się go lekko i nie można się przy nim nudzić.Dobrze, że jest zdjęcie.Za całokształt doję Powyżeń Oczekiwań.
Dom:Hufflepuff Ranga: Mistrz Zielarstwa Punktów: 2821 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 95 Data rejestracji: 11.08.08 Medale: Brak
Pierwszy artykuł, który oceniam na nowych Hogs. Ciesz sie, że zostałeś/zostałaś wybrany/wybrana. ;p
No to jedziemy.
Chochliki kornwalijskie to złośliwe stworzenia, którym Ministerstwo Magii przyznało klasyfikację XXX ('odpowiedni czarodziej powinien dać sobie radę'.
Ścisłości, ścisłości i jeszcze raz ścisłości: mogłaś/łeś to odrobine inaczej sformułować:
Chochliki kornwalijskie to magiczne stworzenia, które z natury są bardzo złośliwe i uwielbiają płatać figle. Ministerstwo Magii przyznało im klasyfikację XXX ('odpowiedni czarodziej powinien dać sobie radę'.
Czy tak nie lepiej brzmi?
Jednym z bardziej znanych przypadków jest niejaki Gilderoy Lockhart,
Niejaki jest użyte niepotrzebnie.
odnotowano też kilka strat w różdżkach
Cała klasa uciekła razem z Lockhartem i to tylko on zdążył stracić różdżkę.
Mało, mało i jezcze raz mało jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny.
Czemu nawet nie zostało wspomniane o tym, że mają spiczase uszy, zadarte nosy i wyraźnego zeza? Dobrze, dałaś zdjęcie, ale opis też się należy.
Kolejna sprawa: chochliki niemal zawsze ubierają się na zielono i czesto noszą spiczaste kapelusze.
A gdzie mieszkają chochliki? Tylko w Hogwarcie? :f
Mieszkają pod ziemią albo w jaskiniach, na łąkach lub w gaikach, ale dają się namówić na przeprowadzkę pod dach.
Ulubionym zajęciem chochlików kornwalijskich jest sprowadzanie na manowce podróżnych.
Chochliki mają swoje nocne rozrywki.
Porywają konie i ujeżdżają je całą noc, mierzwiąc zmierzętom grzywę i ogon.
Oprócz tego chochliki słyną ze swego nocnego tańca w kole pośród odgłosów żab i świerszczy. Człowiek, który wejdzie do ich kręgu jest skazany na to, że będzie musiał z nimi tańczyć do świtu.
Aby przechytrzyć chochlika, trzeba włożyć płaszcz bądź jakąś inną garderobę na lewą stronę.
W niektórych opowieściach chochliki porywają niemowlęta.
Jak widzisz udowodniłam Ci, że to, co napisałaś jest stanowczo za mało. Opierałaś/łeś się tylko na tomach Pottera, nie przeglądając stron internetowych oraz dodatkowych książek, które uzupełniają serię.
Artykuł nie podoba mi się. Mało informacji, a zdjęcie zajmuje 1/2 artykułu.
Dom:Slytherin Ranga: Prefekt Naczelny Punktów: 729 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 71 Data rejestracji: 27.08.08 Medale: Brak
Świetny artykuł mi się bardzo podobał! Fajnie się czyta i dobrze napisane nawet jest fota (choć to było zbędne ponieważ one zawsze mnie przerarzały nie wiem dlaczego?!) ale tak to ok daję Wybitny
Dom:Ravenclaw Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 376 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 75 Data rejestracji: 02.09.08 Medale: Brak
Powtarzasz dużo z książki, myślałam że napiszesz coś więcej o chochlikach z legend i basni. Chciałabym się więcej dowiedzieć o specyfice tego stworzenia. Stawiam N.
Dom:Ravenclaw Ranga: Skrzat domowy Punktów: 24 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 6 Data rejestracji: 02.09.08 Medale: Brak
Fajny artykuł. Treściwy, trochę zbyt krótki, malutkie błędy, ale to nic Hm... Zastanowię się nad W lub PO... Raczej przechyla się w stronę Wybitnego, więc niech będzie.
Dom:Slytherin Ranga: Pracownik Ministerstwa Punktów: 1282 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 82 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
('odpowiedni czarodziej powinien dać sobie radę'.
Jeżu, jaki byk.
ODPOWIEDZIALNY czarodziej, nie ODPOWIEDNI... ><
To jest artykuł o chochlikach, czy o tejże lekcji? Nie trzymasz się tematu. Albo o tych stworzeniach, albo o lekcji. Nie mieszaj tych dwóch działów naraz. Twojemu artykułowi wcale nie wyszło to na dobre.
Kontynuując, co mi się jeszcze nie podobało. Myślę, że o chochlikach mogłabyś napisać troszkę więcej. Błędów nie dostrzegłam, za zdjęcie też plus.
Nie jest to art szczególnie wysokich lotów, na kolana mnie on nie powalił, te wszystkie wiadomości z arta już znamy.
Dom:Slytherin Ranga: Zastępca Dyrektora Punktów: 3817 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 416 Data rejestracji: 25.08.08 Medale: Brak
i ostro zakończone zęby, które potrafią dosyć mocno gryźć.
To zdanie nie jest najszczęśliwsze
dosyć mocno gryźć.Ich rozpoznawalną cechą jest dosyć złośliwe usposobienie
powtórzenie
wykwalifikowanemu (i nie tylko) czarodziejowi.
Chyaba Ci chodziło o to, że niewykwalifikowanemu czarodziejowi i nie tylko???
Jeżeli wykwalifikowanemu to wiadomo, że nie tylko mu :/ Jeżeli jest lepszym czarodziejem od innych to wiadomo, że gorszym tym bardziej sprawia problemy.
kilka piór się złamało, odnotowano też kilka strat w różdżkach
znowu powtórzenia
Artykuł taki sobie. Można było by coś ciekawego poszukac o nich.
Nie jest to art szczególnie wysokich lotów, na kolana mnie on nie powalił, te wszystkie wiadomości z arta już znamy.
zgadzam się z tą wypowiedzią.
Znalazło by się jeszcze kilka błędów ale w większości zostały wymienione przez poprzednie osoby, a ja już się nie chce tak bardzo czepiac. Daje Z
Dom:Slytherin Ranga: Przeciętny Uczeń Punktów: 171 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 36 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
artykuł jest dobrym, szczegółowy i zawiera chyba wszytskie informacje na temat chochlików kornwalijskich. Co prawda trafiło się trochę błędów, ale nie chcę się powtarzać i wymieniać tego samego po raz któryś. Musisz uważać na powtórzenia, a poza tym nie jest źle. Daję powyżej oczekiwań
Dom:Ravenclaw Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 390 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 27 Data rejestracji: 09.09.08 Medale: Brak
Błędów już nie będę wytykać, bo zrobili to inni. W sumie artykuł OK. Treści zdecydowanie mało, ale zawarte zostały najważniejsze informacje. Najbardziej podobało mi się pierwsze zdanie. 'odpowiedni czarodziej powinien dać sobie radę' Za artykuł dam Ci PO. Widać, że włożono w to trochę pracy, no i duży plus za zdjęcie. Bardzo realistyczne. No i to chyba na tyle jeżeli chodzi o art. Myślę, że przydałoby się więcej artykułow na takie tematy.
Dom:Ravenclaw Ranga: Redaktor Żonglera Punktów: 1046 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 128 Data rejestracji: 29.08.08 Medale: Brak
Jestem zadowolona. Czyta się szybko i przyjemnie, choć błędy dają faktycznie o sobie znać, ale można na to przymknąć oko.
Dobrze i zwięźle napisany arykuł. Pozwala znaleźć podstawowe informacje. Plus za zdjęcie i brak przypuszczeń z twojej strony. Pochwalam też rys historyczny.
Dom:Ravenclaw Ranga: Uczestnik TT Punktów: 236 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 38 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
No faktycznie... Moi poprzednicy zarzucają Ci że nie trzymasz się tematu - niestety, to prawda, ale nie łam się - będzie lepiej - bardzo łatwo tą granicę przejść. Kilka błędów i mało informacji "od siebie". Zdjecie jest bardzo fajne. Daję --PO
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.