Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Harry i Fineas Ni...
Harry i Fineas Nigellus
"- Mam dla ciebie wiadomość od Albusa Dumbledore'a.
Harry obrócił się w miejscu.
- Jaką?
- Zostań tam, gdzie jesteś.
- Przecież tu jestem!- prychnął Harry, nie zdejmując ręki z klamki.- Więc co to za wiadomość?
- Właśnie ci ją przekazałem, tępaku- rzekł spokojnie Fineas Nigellus.- Dumbledore mówi: "Zostań tam gdzie jesteś"."

Prequel
Rozpędzony w ciemności motocykl wszedł w ostry zakręt tak szybko, że dwaj policjanci w ścigającym go wozie krzyknęli "łoł". Sierżant Fisher docisnął wielką stopę do hamulca, sądząc, że chłopak siedzący na tylnym siedzeniu motocykla z pewnością wpadnie pod jego koła. Jednakże motocykl minął zakręt bez strącania z siedzeń któregokolwiek z jego pasażerów i z migotem czerwonego tylnego światła zniknął w wąskiej bocznej uliczce.
- Teraz ich mamy - krzyknął podekscytowany posterunkowy Anderson. - To ślepa uliczka!
Przywarłszy mocno do kierownicy i ciągle wciskając pedał gazu do dechy, Fisher zdarł z bocznej części samochodu połowę lakieru, gdy w pościgu za uciekinierami skręcił w wąską uliczkę.
Tam, w świetle reflektorów, stała ich zwierzyna, wreszcie nieruchoma, po trwającym kwadrans pościgu. Dwaj jeźdźcy zostali uwięzieni pomiędzy wznoszącą się ceglaną ścianą a radiowozem policyjnym, który teraz jechał ku nim, jak jakiś warczący drapieżnik o święcących oczach.
Między drzwiami samochodu a ścianami uliczki była tak mała przestrzeń, że Fisher i Anderson z trudem wydobyli się z pojazdu. Czołganie się, cal po calu ku przestępcom, niczym kraby, zraniło ich godność. Fisher otarł swój obfity brzuch o ścianę, drąc przy tym guziki koszuli, by w końcu tyłkiem oderwać lusterko boczne.
- Złazić z motoru! - ryknął do uśmiechających się głupawo młodzieńców, którzy siedzieli, wylegując się w świetle niebliskiego światła, jak gdyby ich to bawiło.
Zrobili to, o co zostali poproszeni. Uwalniając się w końcu od złamanego bocznego lusterka, Fisher spiorunował ich spojrzeniem. Wydawali się mieć prawie dwadzieścia lat. Kierowca miał długie, czarne włosy; wyglądał nieprzyzwoicie dobrze, co nieprzyjemnie przypomniało Fisherowi chłopaka jego córki, gitarzystę darmozjada. Drugi chłopak również miał ciemne włosy, ale te były krótkie i rozwichrzone na wszystkie strony. Nosił okulary i szeroko się uśmiechał. Oboje ubrani byli w koszulki z wielkim złotym ptakiem; bez wątpienia był to emblemat jakiegoś ogłuszającego, niemelodyjnego zespołu rockowego.
- Bez kasków! - wrzasnął Fisher, wodząc palcem od jednej nieokrytej głowy do drugiej. - Niewyobrażalne przekroczenie prędkości! (W rzeczywistości mknęli z taką szybkością, że Fisher nie mógł nawet zaakceptować myśli, że motocykl jest w stanie taką osiągnąć) - Nie zatrzymanie się mimo nakazów policji!
- Z przyjemnością zatrzymalibyśmy się na pogawędkę - powiedział chłopiec w okularach. - My tylko próbowaliśmy...
- Nie wymądrzaj się - oboje jesteście w poważnym tarapatach - warknął Anderson. - Nazwiska!
- Nazwiska? - powtórzył długowłosy kierowca. - Ee... cóż, pomyślmy. Jest Wilberforce... Bathsheba... Elvendork...
- A co do tego ostatniego, można użyć go zarówno dla chłopca jak i dziewczynki - dodał okularnik.
- Och, chodziło Wam o NASZE nazwiska? - zapytał pierwszy, gdy Anderson zabulgotał z wściekłości. - Trzeba było mówić! To jest James Potter, ja jestem Syriusz Black.
- Zaraz sprawy dla ciebie nabiorą ciemnych barw, ty mały smarkaczu!
Jednak żaden, James ani Syriusz nie zwracali na nich uwagi. Czujni niczym psy myśliwskie, wzrok mieli utkwiony za Fisherem i Andersonem, ponad radiowozem, wprost w ciemnym wylocie alei. Wtedy obaj identycznymi, płynnymi ruchami sięgnęli do swoich tylnych kieszeni. Przez chwilę równą odstępowi miedzy uderzeniami serca obaj policjanci wyobrazili sobie wycelowane w nich pistolety, lecz sekundę później zobaczyli, że motocykliści wyciągnęli nic innego jak...
- Pałeczki? - powiedział szyderczym głosem Anderson. - Para żartownisiów, tak? Dobrze, aresztujemy was, za...
Ale Anderson nigdy nie postawił oskarżenia. James i Syriusz wykrzyknęli coś niezrozumiale i wiązki świateł z przednich reflektorów samochodu przemieściły się. Nadlatywało trzech mężczyzn - naprawdę leciało - nad aleja, na miotłach, i w tym samym momencie radiowóz zaczął stawać dęba na tylnych kołach...
Kolana Fishera oszalały, usiadł twardo, Anderson potknął się o nogi swojego kolegi i upadł na niego. ŁUBUDU - TRACH-BACH- usłyszeli jak mężczyzna na miotle trzasnął w wiszący pionowo w powietrzu radiowóz i upadł, najwyraźniej nieprzytomny, na ziemię. Kawałki doszczętnie zniszczonej miotły porozlatywały się ze świstem dookoła nich.
Motor ryknął, ponownie ożywając. Z szeroko rozdziawionymi ustami Fisher zebrał siły aby móc się odwrócić i spojrzeć na dwóch nastolatków.
- Wielkie dzięki, zawołał Syriusz przekrzykując warkot silnika. - Jesteśmy wam winni kolejkę.
- Właśnie, miło było was spotkać - rzekł James. - A, i nie zapomnijcie: Elvendork! Jest damsko-męskie.
Wtedy nastąpił roztrzaskujący ziemię huk, Fisher i Anderson ze strachu rzucili się sobie w ramiona, ich samochód spadł powrotem na ziemię. Teraz to motocykl zaczął ryczeć. Zanim policjanci zdążyli nie dowierzać własnym oczom, motocykl uniósł się w powietrze. James i Syriusz zniknęli w ciemnościach nocnego nieba. Ich świetlny ogon migotał za nimi niczym zanikający rubin.




Nadesłane przez: Ballaczka
Dodane: czerwiec 15 2008 15:45Kotecek4
Komentarze
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 27 August 2008 03:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Weszłam zainteresowana nieznanym mi pojęciem z tytułu i widzę co?
Opowiadanie?
I do tego całkiem niezłe.
Hmy...
Stawiam 'W'
~Kei F
Dodano dnia 10 September 2008 19:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Mnie też przyciągnął tytuł i także sie zdziwiłam. Faktycznie, opko jest niezłe i występują w nim fajni bohaterowie. To jest podobne do Jamesa, a już na bank do Syriusza. Podobało mi się to opowiadanie dlatego dam Ci Wybitny. Może pomyśl o pisaniu bloga? Może stać się całkiem popularny.
~Peepsyble F
Dodano dnia 19 October 2008 12:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Taak. Czytałam to już kiedyś. Kto nie wie niech się dowie, że to dzieło J.K.Rowling bo już gdzieś napadali na kogoś kto to wstawił, ze błędy itp. <lol3>
Mi się spodobało, dobrze, że to wstawiłaś. Fajne, ładne. Tylko jakis podtytuł na początku by się przydał. Wybitny.
~Temeraire F
Dodano dnia 10 November 2008 17:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2497
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Podobało mi się to opowiadanie dlatego dam Ci Wybitny. Może pomyśl o pisaniu bloga? Może stać się całkiem popularny.

Hym, a wystarczyło przeczytać opis artykułu i dowiedział(a)byś się, że prequel ten napisał nie kto inny, tylko sama Rowling, a Inferius i Ballaczka po prostu przetłumaczyły go z angielskiego. Szczegół. ^^

A właśnie - dziewczyny, chylę czoła. Tłumaczenie świetne, bez błędów i przyjemnie się czyta. Miło, że mamy na Hogsmeade tak wspaniałe tłumaczki. Taka mała sprawa:

- Z przyjemnością zatrzymalibyśmy się na pogawędkę - powiedział chłopiec w okularach. - My tylko próbowaliśmy...

Tak, tyle że dwudziestolatek to już raczej nie chłopiec... Hah ^^

- Wielkie dzięki, zawołał Syriusz przekrzykując warkot silnika

A tutaj zapis. Rozumiem, że to przeoczenie, ale powinno być tak: Wielkie dzięki - zawołał Syriusz (...)

Co do samego prequela - niby ciekawy, fajny i przyjemnie się czyta, ale... Sama nie wiem, czegoś mi tu brakuje. Wiem, że Rowling stać na coś więcej, a to tylko taki pic na wodę, fotomontaż. Mogłoby być nieco ciekawsze i może mieć dalszy ciąg... W każdym razie, nie urzeka, jak wiele z książkowych rozdziałów.
Ode mnie Powyżej Oczekiwań.
~atrammarta F
Dodano dnia 08 December 2008 20:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1561
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 60
Data rejestracji: 02.12.08
Medale:
Brak
Patrzę jakiś dziwny tytuł. Czytam:
Mmmm... Pyszne! ^^

W!

PS To chyba bardziej by się nadawało do FF, nie?
!Fantazja F
Dodano dnia 13 December 2008 10:59
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Wybraniec
Punktów: 9813
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 304
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Medal
PS To chyba bardziej by się nadawało do FF, nie?

Nie. Bo to jest prequel. A poza tym dział Fan Fiction nie istnieje, jakbyś nie zauważyła. ;d

A właśnie - dziewczyny, chylę czoła.

Inferius to chłopak. Szczegół. ;P

Cóż, kłaniam się niziutko przed Wami. Tłumaczenie jest bardzo dobre, mimo paru niedociągnięć i drobnych błędów. Ale przecież mylić się jest rzeczą ludzką, a faktem jest, że do tłumaczenia opowiadań potrzebne są pewne umiejętności, nie tylko znajomość języka. Dlatego też za samo przełożenie tego prequelu postawię Wam Wybitny, mimo że nie wszystko do końca mi się spodobało. Ci, co nie znają angielskiego na poziomie ponadprzeciętnym, nie zorientują się na przykład, o co chodzi z tymi nazwiskami. Przyznaję, że ja również nie doszłam do tego sama.

Jeśli chodzi o sam prequel... Szczerze powiedziawszy, nie za bardzo mi się spodobał. Ot, takie sobie zwykłe opowiadanko. Gdybym nie wiedziała, że jego autorką jest pani Rowling, nigdy mnie zgadłabym, że to ona. Stać ją na coś więcej. Tymczasem zaserwowała nam prequel, który można określić mianem jedynie przeciętnego. Ni to dobre, ni to złe. Średnie. Takie na odwal. Gdybym miała oceniać właśnie je, dałabym co najwyżej Zadowalający.
~Harry 14 F
Dodano dnia 06 February 2009 17:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 410
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 45
Data rejestracji: 02.02.09
Medale:
Brak
Mnie też zaciekawił tytuł ale artykuł interesujący historia jest dosyć ciekawa ale trochę źle napisana przynajmniej dla mnie. Ja ocenił tę opowieść jako Powyżej Oczekiwań myślę że zasługuję a taką ocenę. Ocena jest dosyć wysoka bo nie często spotyka się artykuły o Jamesie i o Syriuszu.Oczko
~Gloomy Fli F
Dodano dnia 08 February 2009 16:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 310
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 28.12.08
Medale:
Brak
Mnie także zainteresował ciekawy tytuł...
Opowiadanie całkiem nie złe. Fajni bohaterowie. Jest ono bardzo interesujące, fajnie opisane. Zaintrygowało mnie to. A widać że pisane ręcznie ; )
Daję W Faktycznie, nie myślałaś o pisaniu bloga?
~RenesmeeCullen F
Dodano dnia 25 April 2009 17:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Członek Brygady Inkwizycyjnej
Punktów: 515
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 31
Data rejestracji: 25.04.09
Medale:
Brak
Zainteresował mnie tytuł.Wiadomo ,że był też sławny(skoro napisała go Rowling). Lecz muszę z przykrością przyznać, ze spodziewałam się więcej akcji.
Ogólnie ciekawie, ale mogło być więcej.
Fantastycznie, że O Syriuszu i Jamesie , ponieważ możemy ich lepiej poznać.
Nie wiedzę chyba zadnych błędów więc stawiam wybitny. Świetnie.
~Aranoisiv F
Dodano dnia 28 May 2009 12:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Opiekun Ravenclawu
Punktów: 3393
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 236
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Medal
Szukałam tego! Dziękuję!
Nie czytałam oryginału, więc tłumaczenia się nie czepiam. Treści też nie, bo nie wy pisaliście.
Patrząc na niektóre z powyższych komentarzy, widzę, że Corvus miał rację (http://hogsmeade....cle_id=278).
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 23 January 2014 00:15
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Naczytałem się...Ciągle to powtarzam, ale książka mi wystarczy - dodatki sobie daruję.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 79% [11 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 21% [3 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 279
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59