Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
- Bardzo przepraszam, ale mnie też obchodzi, co się dzieje z Syriuszem! - oburzyła się Ginny, zaciskając szczęki zupełnie tak samo, jak Fred i George.
- Jesteś za... - zaczął Harry.
- Jestem trzy lata starsza niż ty, kiedy walczyłeś z Sam-Wiesz-Kim o Kamień Filozoficzny, i to dzięki mnie Malfoy utknął w gabinecie Umbridge, odpędzając się od upiorów z nietoperzymi skrzydłami...
"Pokój życzeń to pomieszczenie w Hogwarcie. Znajdowało się na siódmym piętrze Szkoły Magii i Czarodziejstwa obok obrazu trolli. Każdy kto bardzo potrzebował miejsca do schowania czegoś, nielegalnej uczelni, zakazanych książek lub innych rzeczy w większości niedostępnych uczniom musiał tylko przejść trzy razy wzdłuż pustej ściany i myśleć o tym co chciało się zobaczyć za drzwiami. Jeżeli życzenie było dobrze sformułowane, ukazywały się drzwi prowadzące do tajemniczej komnaty. Pokój Życzeń może mieć dowolny kształt, wielkość, kolorystykę, zawartość, wysokość etc. Jeżeli ktoś chce (poprosi przed wejściem) zaczarowane pomieszczenie może być nienanoszalne"
W V tomie Harry potrzebował miejsca, którego nigdy nie odkryłaby profesor Umbrige i mógłby prowadzić tam swoją nielegalną grupę uczniów Hogwartu zwaną GD (Gwardia Dumbledore'a), która i tak niestety po jakim się rozpadła po zdradzie przyjaciółki Cho, Marietty. O pokoju życzeń dowiedział się od Zgredka, skrzata domowego, byłej własności rodziny Malfoyów (Harry oswobodził go podstępem w II tomie) Wcześniej, w IV tomie, podczas balu bożonarodzeniowego wspominał o pokoju mimochodem nawet sam Albus Dumbledore.
W VI tomie Harry schował tam swój (a właściwie nie swój, lecz pożyczony ) podręcznik do eliksirów aby jego nauczyciel Obrony Przed Czarną Magią, Severus Snape, nie zobaczył, że korzysta on z jego książki - były tam dopiski profesora i sformułowane przez niego zaklęcia, takie jak Levicorpus czy Sectumsempra.
Draco Malfoy, wykonując zadanie dla Czarnego Pana, również "użył" Pokoju Życzeń. Naprawiał tam magiczną szafę. Ta szafa przenosiła ludzi do drugiej, takiej samej szafy, która znajdowała się w sklepie Borgina i Burkesa. Plan Voldemorta był prosty - rozkazał młodemu Malfoyowi aby naprawił szafę i postawił ją w Hogwarcie. Draco nie chcąc, by ktoś odkrył co robi, schował magiczną szafę do Pokoju Życzeń, poprosił, by był on nienanoszalny i tam nad nią pracował.
Po wszystkich tych wydarzeniach nikt już nie wchodził do tego niesamowitego Pokoju.
Jednak i tak w całej serii książek o Harrym Potterze grał on dużą rolę i właśnie dzięki niemu bardzo rozwinęła się akcja.
Dom:Gryffindor Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -6 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 22 Data rejestracji: 28.06.09 Medale: Brak
Artykuł nie był zły, jednak nie wzniósł nic, czego by nie wiadomoJest także za krótki. Aby poprawić ocenę, warto było wstawić jakieś zdjęcie Pokoju Życzeń z filmu. W zaistniałych warunkach mogę wstawić tylko Zadowalacjący.
Całuski, drogi Gościu!
Dom:Gryffindor Ranga: Animag Lew Punktów: 566 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 78 Data rejestracji: 19.03.10 Medale: Brak
Mało obszerny artykuł . Ale mi też brakuje zdjęć . One by mu nadały coś .
Czyli lepiej by zwracał na siebie uwagę . No i co do błędów to się nie rzucają w oka . To chyba najważniejsze . ALe choć mało to tak jak się mówi . : " Mało ale wszystko jest . " No właśnie . Główne rzeczy są wymienione . Podobało mi się . Jest ok . Daję Wybitny . !
Dom:Gryffindor Ranga: Drugoroczniak Punktów: 84 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 4 Data rejestracji: 07.05.10 Medale: Brak
Uwielbiam pokój życzeń.! Chciałabym móc znaleźć się w nim choć raz!
Jak dla mnie artykuł jest naprawdę ciekawy i nie mam do niego żadnego zastrzeżenia. Pozdrawiam !
Dom:Bezdomny Ranga: Charłak Punktów: 14 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 3 Data rejestracji: 15.07.10 Medale: Brak
Po pierwsze: niemal zerżnięte z wikipedii,
po drugie: krótkie,
po trzecie: pokój był używany w VII tomie (przy znalezieniu diademu i walce z Malfoyem, Crabbem i Goylem,
po czwarte: Voldemort nie rozkazał "młodemu Malfoyowi" naprawić szafę tylko zabić Albusa Dumbledora (szafa to jego własna inicjatywa).
Za chęci daję jednak Nędzny.
Dom:Gryffindor Ranga: Uczestnik TT Punktów: 228 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 9 Data rejestracji: 15.09.08 Medale: Brak
Ale bym chciała taki pokój życzeń mieć w domu. Ale to raczej niemożliwe jak wszystkim wiadomo.
Co do artykułu to nie jest obszerny - jak na mój gust nieciekawy i chyba nawet niepotrzebny. Sorry ale daję nędzny.
Dom:Gryffindor Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru Punktów: 116 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 15 Data rejestracji: 03.11.10 Medale: Brak
Artykuł niezbyt mi się podobał. Trochę chaotycznie napisane, ponieważ raz piszesz o V tomie raz o II następnie o IV można się zakręcić. Nie popieram korzystania z wikipedii, bo każdy może coś dopisać i nie zawsze jest to zgodne z prawdą. W artykule brakuje mi wzmianki o tym, że w VII tomie uczniowie chowali się w Pokoju Życzeń przed śmierciożercami i tego, że Lord Voldemort ukrył tam diadem Roweny Ravenclaw. Trochę błędów i nie pełnych informacji. Mimo, że uwielbiam to miejsce to muszę dać Zadowalający, bo na wyższą ocenę Twój artykuł niestety nie zasługuje. Ale nie zniechęcaj się takimi ocenami może następny artykuł będzie lepszy.
Dom:Slytherin Ranga: Zastępca Ministra Punktów: 1770 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 149 Data rejestracji: 23.02.11 Medale: Brak
No fakty masz zawarte ,ale artykuł niezbyt ciekawy mnie nie poruszył. Z życzliwości daje "powyżej oczekiwań" ,ale naciągane ,bo artykuł krotki oj no króciutki. No i nie uwzględniłeś wydarzeń z VII tomu.
Dom:Gryffindor Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -13 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 65 Data rejestracji: 17.04.11 Medale: Brak
Znalazłam błędy:
Plan Voldemorta był prosty - rozkazał młodemu Malfoyowi aby naprawił szafę i postawił ją w Hogwarcie.
Voldi kazał Draconowi zabić Dumdlebore`a ..!
Później w HP i IŚ Harry znalazł w nim diadem Roweny, a Vincent Crabbe rozpętał tam Szatańską Pożołgę w wyniku czego sam zginął a pokój przestał działać ..!
Dom:Slytherin Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 44 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 9 Data rejestracji: 17.07.11 Medale: Brak
Trochę chaotycznie no i stylistyka pozostawia wiele do życzenia, ale dowiedziałam się kilku ciekawych rzeczy (przykładowo to, że obok tej ściany trzeba było przejść 3 razy). Cóż. Nie pozostaje mi nic innego jak dać PO.
Dom:Gryffindor Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego Punktów: 70 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 13 Data rejestracji: 12.11.11 Medale: Brak
Tak z góry patrząc fajnie ale chyba zrobiłeś "kopiuj-wklej"z wikipedii ale w sumie to niemożliwe bo w wikipedii nie robi sie takich błędów.Ja sama nie jestem dobra w ortografii ale tu nie o to chodzi-robisz błędy informacyjne i gdyby nie to,dostałbyś W ale dam ci niestety Z. Moja rada brzmi: "następnym razem upewnij się dwa razy"
Dom:Gryffindor Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie Punktów: 2599 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 23 Data rejestracji: 16.07.12 Medale: Brak
daję POmogło być więcej o Zgredku, który leczył tam Mrużkę, o ważnej roli w Insygniach Śmierci, czy o tym jak Dumbledore w Czarze Ognia wspomina (chyba dla Karkarowa) że znalazł w zamku około 5 rano pokój z kibelkami
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.