Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
"Pokój życzeń to pomieszczenie w Hogwarcie. Znajdowało się na siódmym piętrze Szkoły Magii i Czarodziejstwa obok obrazu trolli. Każdy kto bardzo potrzebował miejsca do schowania czegoś, nielegalnej uczelni, zakazanych książek lub innych rzeczy w większości niedostępnych uczniom musiał tylko przejść trzy razy wzdłuż pustej ściany i myśleć o tym co chciało się zobaczyć za drzwiami. Jeżeli życzenie było dobrze sformułowane, ukazywały się drzwi prowadzące do tajemniczej komnaty. Pokój Życzeń może mieć dowolny kształt, wielkość, kolorystykę, zawartość, wysokość etc. Jeżeli ktoś chce (poprosi przed wejściem) zaczarowane pomieszczenie może być nienanoszalne"
W V tomie Harry potrzebował miejsca, którego nigdy nie odkryłaby profesor Umbrige i mógłby prowadzić tam swoją nielegalną grupę uczniów Hogwartu zwaną GD (Gwardia Dumbledore'a), która i tak niestety po jakim się rozpadła po zdradzie przyjaciółki Cho, Marietty. O pokoju życzeń dowiedział się od Zgredka, skrzata domowego, byłej własności rodziny Malfoyów (Harry oswobodził go podstępem w II tomie) Wcześniej, w IV tomie, podczas balu bożonarodzeniowego wspominał o pokoju mimochodem nawet sam Albus Dumbledore.
W VI tomie Harry schował tam swój (a właściwie nie swój, lecz pożyczony ) podręcznik do eliksirów aby jego nauczyciel Obrony Przed Czarną Magią, Severus Snape, nie zobaczył, że korzysta on z jego książki - były tam dopiski profesora i sformułowane przez niego zaklęcia, takie jak Levicorpus czy Sectumsempra.
Draco Malfoy, wykonując zadanie dla Czarnego Pana, również "użył" Pokoju Życzeń. Naprawiał tam magiczną szafę. Ta szafa przenosiła ludzi do drugiej, takiej samej szafy, która znajdowała się w sklepie Borgina i Burkesa. Plan Voldemorta był prosty - rozkazał młodemu Malfoyowi aby naprawił szafę i postawił ją w Hogwarcie. Draco nie chcąc, by ktoś odkrył co robi, schował magiczną szafę do Pokoju Życzeń, poprosił, by był on nienanoszalny i tam nad nią pracował.
Po wszystkich tych wydarzeniach nikt już nie wchodził do tego niesamowitego Pokoju.
Jednak i tak w całej serii książek o Harrym Potterze grał on dużą rolę i właśnie dzięki niemu bardzo rozwinęła się akcja.
Dom:Slytherin Ranga: Siedmioroczniak Punktów: 679 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 94 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
Czasami ma sie wrodzony talent i pisze sie świetne artykuły na podstawie informacji a nie sie z nich zżyna albo robi tak zwane 'kopiuj wklej'.
Ale artykulik bardzo ładny
Ogólnie lubię Pokój Życzeń...
Tak, jakby marzenia przez chwile sie spełniły...
Dam 'PO'
Dom:Gryffindor Ranga: Przeciętny Uczeń Punktów: 167 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 22 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
Artcik jest fajny, tylko szkoda, że nie ma zdjęć... Można go było bardziej dopracować...
Pokój Życzeń is the best
tak było i tak jest.
Lubię go za to, że jest i, że ma taką"moc" "chowania rzeczy/pomieszczeń"
Nie wiem co dać, lecz chyba dam tylko Zet... A tak właściwie to ciekawa jestem, czy sama napisałaś ten arcik, czy tylo 'kopiuj' - 'wklej' Dam Zadowalający
Dom:Gryffindor Ranga: Czwartoroczniak Punktów: 199 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 11 Data rejestracji: 27.08.08 Medale: Brak
Moim zdaniem temat fajny a nawet bardzo (sama lubię ten pokój), ale wydaje mi się, że artykuł jest niedopracowany, krótki i w dodatku padły tu jakieś słowa o kopiowaniu... Czyli plagiat? No, ja sama nie wiem, czy to plagiat i czy było to jest z wikipedi, więc ocenię sam artykuł, który jest NĘDZNY (gdyby nie temat był by OKROPNY)
Dom:Ravenclaw Ranga: Redaktor Żonglera Punktów: 1046 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 128 Data rejestracji: 29.08.08 Medale: Brak
Słaby tekst trochę... Informacje niby sa, ale też widać tu brak własnej inwencji tylko wszytsko na podstawie info z neta. No nic... Od oceny się wstrzmam, bo nie będe oceniać syntezy kilku artkułów z innych stron. Następym razem lepiej pisać samemu.
Ps. Sam Pokój Życzeń to fajna sprawa. Takie miejsce, które spełnia marzenia. He, he.
Dom:Ravenclaw Ranga: Opiekun Ravenclawu Punktów: 3691 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 157 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
Nie lubię, gdy ktoś bazuje na Wikipedii i nie myśli sam. Temat dobry i ładnie napisany, ale nie ma w nim ani słowa o tym, że podczas "rządów" Carrowów ( nie jestem pewna czy tak się to pisze) do Pokoju Życzeń uciekali uczniowie. Daję O za plagiat i zerżnięcie z Wiki.
Dom:Slytherin Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu Punktów: 1801 Ostrzeżeń: 3 Komentarzy: 151 Data rejestracji: 26.08.08 Medale: Brak
Muszę przyznać, że artykuł jest mocno średni. Moi poprzednicy odkryli, że jest on bazowany na Wikipedii... być może, nie wiem. Ale są błędy.
Każdy kto bardzo potrzebował miejsca do schowania czegoś, nielegalnej uczelni,
nie rozumiem wytłuszczonego pojęcia
W drugim akapicie opisujesz najpierw V tom, potem IV, a w trzecim akapicie opowiadasz o VI. Zgubić się można.
sformułowane przez niego zaklęcia, takie jak Levicorpus czy Sectumsempra.
Sectumsempra, owszem było to zaklęcie wymyślone przez Snape'a, ale Levicorpus nie było jego zaklęciem. Było po prostu popularnym w tamtych czasach urokiem. Średnio mi się to podoba. Przykro mi, ale dam Okropny
Dom:Gryffindor Ranga: Trzecioroczniak Punktów: 160 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 10 Data rejestracji: 28.09.08 Medale: Brak
Na temat samego "Pokoju" -A jeśli ktoś naprawdę chce do kibla?
-Bardzo śmieszne,Ronald.Tak.Na takiej zasadzie to działa
Chciałabym mieć taki pokoik w domu.
na temat artu:
-Robisz sporo błędów.
-jest kilka niezrozumiałych zdań.
Niestety dam Nędzny;/
Dom:Ravenclaw Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -24 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 6 Data rejestracji: 30.11.08 Medale: Brak
Jedno z moich ulubionych miejsc w Hogwarcie.
Tekst zgrabny, brakuje mi tu informacji, które znalazły się z siódmym tomie - artykuł można by teraz rozwinąć.
Dom:Gryffindor Ranga: Właściciel Pamiętnika Punktów: 107 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 15 Data rejestracji: 24.11.08 Medale: Brak
Wybacz ale musiałam się przekonać czy pierwsze posty to prawda, i niestety kłania się Wikipedia . Porównałam go z tamtym artem i widzę tylko minimalne zmiany i to czasem na gorszę np. ,, koło obrazu trolli"
Magdo TO BYŁ GOBELIN !!!
jeszcze jedno: Malfoy nie prosił by ten pokój był nienanoszalny, on po prostu taki był, a do pokoju wchodzono przez całą 7cz.
Przykro mi daję O
Dom:Ravenclaw Ranga: Skrzat domowy Punktów: 16 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 21 Data rejestracji: 25.11.08 Medale: Brak
Muszę przyznać, że artykuł jest mocno średni. Moi poprzednicy odkryli, że jest on bazowany na Wikipedii... być może, nie wiem. Ale są błędy.
Każdy kto bardzo potrzebował miejsca do schowania czegoś, nielegalnej uczelni,
nie rozumiem wytłuszczonego pojęcia Aff...
W drugim akapicie opisujesz najpierw V tom, potem IV, a w trzecim akapicie opowiadasz o VI. Zgubić się można.
sformułowane przez niego zaklęcia, takie jak Levicorpus czy Sectumsempra.
Sectumsempra, owszem było to zaklęcie wymyślone przez Snape'a, ale Levicorpus nie było jego zaklęciem. Było po prostu popularnym w tamtych czasach urokiem. Średnio mi się to podoba. Przykro mi, ale dam Okropny Smutny
Dom:Gryffindor Ranga: Skrzat domowy Punktów: 18 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 24 Data rejestracji: 29.12.08 Medale: Brak
Chciałabym się znależć w tym pokoju życzeń...Moim zdaniem temat fajny a nawet bardzo (sama lubię ten pokój), ale wydaje mi się, że artykuł jest niedopracowany, krótki i w dodatku padły tu jakieś słowa o kopiowaniu. (...) czy było to jest z wikipedi, więc ocenię sam artykuł, który jest NĘDZNY
zgadzam się z ~Joanne Evans i z ~carineee też. Daję O
Dom:Slytherin Ranga: Przeciętny Uczeń Punktów: 175 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 9 Data rejestracji: 19.01.09 Medale: Brak
Tak,zgodzę się z resztą,artykuł jest ogólnie słaby,widziałam kilka źle sformułowanych zdań i...widzę że mówicie coś o kopiowaniu...to przesądza sprawę.
wybaczcie,daję O.
Dom:Slytherin Ranga: Redaktor Proroka Punktów: 1014 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 20 Data rejestracji: 04.01.09 Medale: Brak
Eh.. Niech będzie. Ale mógłby być ciekawszy. Fajnie było by spędzać trochę czasu w takim pokoju... Nikt by mnie wtedy nie znalazł a ja bym zmieniała co chwilę jego wystrój i cel wejścia do niego...
Dom:Gryffindor Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -98 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 8 Data rejestracji: 10.04.09 Medale: Brak
Dosyć obszerny artykuł. Bardzo interesujący. Chociaż i tak wiem tyle samo co ten artykuł, to nie wiedziałam że te drzwi otwierają się za obrazem troli.
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.