Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Czas
Czas
(...) czas nigdy nie spowalnia biegu, kiedy czeka nas coś nieprzyjemnego.
Marvolo Gaunt
Marvolo Gaunt był ojcem dwójki dzieci - niejakiego Morfina oraz Meropy - przyszłej matki Lorda Voldemorta. Niestety autorka książek nie udostępniła nam żadnych informacji, co do żony Marvola. Jednak sądząc po charakterze jej małżonka, ona również musiała być dość wielką zwolenniczką rodów czystej krwi oraz zagorzałą przeciwniczką mugoli.

Po raz pierwszy bliżej poznajmy tę jakże osobliwą postać w tomie VI, dotyczącym przygód Harry'ego Pottera, w rozdziale "Ród Gaunta". Wtedy to pracownik Ministerstwa Magii wybrał się do rodzinnego domu Marvola, aby poinformować go o przesłuchaniu dyscyplinarnym, które będzie czekało jego syna Morfina, w związku z nielegalnym użyciem czarów przeciw mugolowi. Już w tym momencie daje się we znaki nienawiść pana domu, co do osobników nieczystej krwi, charłaków i już wyżej wymienionych osób niemagicznych. Z pełnym niesmakiem oraz odrazą odnosił się on do Boba Ogdena, w pierwszej kolejności wypytując go o pochodzenie. Każda osobę tolerującą mugoli uważał za zdrajców krwi.

Gaunt miał niesamowicie wielką obsesję co do swojego pochodzenia - szczycił się szlachetnym pochodzeniem wprost od samego założyciela Hogwartu - Salazara Slytherina. Charakter z pewnością odziedziczył również po reszcie swoich przodków. Głównymi cechami osób należących do tego rodu były m.in : brak rozsądku, rozrzutność oraz mania wyższości. Wszystkie te czynniki doprowadziły do tego, że kilka pokoleń przed narodzinami Marvola, jego rodzina nie posiadała nic oprócz skromnej i jakże zaniedbanej chaty oraz dwóch pamiątek, które udowadniały szlachetne pochodzenie Gauntów. Stary Marvolo był pełen tych cech, co doprowadziło do jego podłego zachowania i karygodnego stosunku do innych czarodziejów oraz własnych dzieci.

Marvolo podobnie jak jego przodkowie był wężousty. Cechę tę z pewnością może zawdzięczać najbardziej znanemu czarodziejowi, posługującemu się tym językiem, czyli nikomu innemu jak już wspomnianemu Slytherinowi. Z pewnością dziadek Voldemorta był osobą, która nie wzdrygała się od przemocy i wulgarności. Dowodzi o tym chociażby sposób w jaki wyrażał się do swojej córki : "I nie tarzaj się po podłodze jak jakiś plugawy mugol, po co masz różdżkę, ty bezużyteczny worku łajna!". Nie zwracał on uwagi na wykroczenia swojego syna, a wręcz przeciwnie - sam je pochwalał. Można również uznać go za osobę dosyć prymitywną (przykładem może być sam fakt nie używania sów oraz nie otwierania listów), jak i o przerażającym wyglądzie, przypominającym potężną, podstarzałą małpę.

Oprócz pochodzenia wprost od samego założyciela Howgartu, w żyłach Marvola i jego rodziny płynęła krew równie tak samo starego rodu czarodziejów - Peverellów, czyli rodu z którego wywodzili się słynni trzej bracia - posiadacze oraz twórcy Insygniów Śmierci. A dokładniej mówiąc, Gauntowie byli potomkami w prostej linii pochodzącymi od Kadmusa Peverella - właściciela Kamienia Wskrzeszenia. Kamień ten został osadzony w pierścieniu, który ci czarodzieje przekazywali sobie z pokolenia na pokolenie. Niestety Marvolo nie zdawał sobie sprawy z potęgi tego przedmiotu, uważając go tylko i jedynie za potwierdzenie swojego szlachetnego pochodzenia.

Marvolo miał okazję przebywać w Azkabanie jedynie 6 miesięcy (jego syn Morfin spędził tam 3 lata), co było skutkiem napaści na pracowników Ministerstwa Magii. Po powrocie do domu spodziewał się zastać tam swoją córkę z czekająca na niego kolacją, lecz dość poważnie się omylił. W izbie zastał jedynie ogromną warstwę kurzu oraz list, w którym Meropa zawiadomiła go o powodzie swojego odejścia. Jak przypuszczał Dumbledore ten wstrząs mógł doprowadzić do jego przedwczesnej śmierci, przez którą nie dożył powrotu syna z więzienia.

Ród Marvola Gaunta wygasł, wraz ze śmiercią jego wnuka, czyli nikogo innego jak samego Lorda Voldemorta, który jak sami zdążyliście zauważyć również odziedziczył cechy tak charakterystyczne dla jego przodków...
Komentarze
~Sailor Mars F
Dodano dnia 19 August 2011 21:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 369
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 10.04.11
Medale:
Brak
No, Całkiem dobry artykuł. Więcej już się nie dało wycisnąć. Błędów nie zauważyłam (chyba że okulary już nie działają Cool). Chyba dam Wybitnego. Chociaż, zaraz- czy Gauntowie nie wywodzili się od Antiocha?
Edit: Ach, sorki, Bracia mi się pomylili.
~DziedzicSlytherina F
Dodano dnia 19 August 2011 22:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Portret w gabinecie dyrektora
Punktów: 5368
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 07.08.11
Medale:
Medal Medal
Proszę o wybaczenie mi tych parę razy pojawiających się powtórzeń Rozbawiony A co do pytania powyżej - sądzę, że jednak od Kadmusa, nie Antiocha Wredny Antioch w 100% był posiadaczem Czarnej Różdżki Rozbawiony
!Tom_Riddle F
Dodano dnia 20 August 2011 20:14
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 17516
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 165
Data rejestracji: 05.04.10
Medale:
Medal
Artykuł ciekawy, forma przemyślana, nie zauważyłem poważniejszych błędów, co czyni go wspaniałą lekturą dla wielbicieli korzeni Czarnego Pana. Daję Wybitny, ponieważ ocena taka całkowicie się należy.
~Sophia F
Dodano dnia 21 August 2011 19:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1427
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 113
Data rejestracji: 09.01.11
Medale:
Brak
Fajny artykuł. Zostały w nim zawarte wszystkie informacje na temat Marvola. Daję W xD!
~trampka F
Dodano dnia 22 August 2011 16:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Wybitny Uczeń
Punktów: 622
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 31.07.11
Medale:
Brak
Racja, racja Voldemort na pewno miał manie wyższości i na pewno nie był rozsądny Uśmiech Dopiero jak przeczytałam ten artykuł uświadomiłam sobie, że skoro i Harry i Voldemort byli potomkami braci Peverellów to w jakimś stopniu byli rodziną (:
Za całość daję W Rozbawiony
~aniutek96 F
Dodano dnia 22 August 2011 19:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2703
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 73
Data rejestracji: 14.10.09
Medale:
Brak
Świetny artykuł. Nie znalazłam błędów, czyta się dość przyjemnie. Trzeba się było bardzo postarać, aby go napisać, bo na żadnej innej stronie nie znalazłam tak dużej ilości informacji. Za trud i bardzo dobry efekt daję Wybitny.
~Gryf5r F
Dodano dnia 24 August 2011 16:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 673
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 08.08.11
Medale:
Brak
No, no, no.... i to jest artykuł ! Akurat bodajże wczoraj czytałam " Księcia Półkrwi " i rozdział " Ród Gaunta. Bardzo dobry arcik, wszystkie informacje wykorzystane, cechy charakterystyczne, pamiątki, pochodzenie, zachowanie. Daję W bez wahania Uśmiech
~Mrs_Snape F
Dodano dnia 30 August 2011 13:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 8
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 04.08.11
Medale:
Brak
Dobry artykuł- chyba nie dało się już nic więcej wycisnąć o Gauntach. Daję oczywiście W Uśmiech
~Salma Sendi F
Dodano dnia 30 August 2011 19:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 46
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 03.08.11
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł, nie mam żadnych zastrzeżeń do formy i treści, dobrze mi się czytało : ) W.
!Lady Shadow F
Dodano dnia 31 August 2011 17:48
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Opiekun Slytherinu
Punktów: 3615
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 180
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Artykuł w miarę ciekawy, napisany lekkim stylem i przyjemnie się czyta. Zamieszczone zostały chyba wszytkie informancje na temat Marvolo'a dostępne z książek HP. Nie dopatrzyłam się żdanych literówek, czy błędów gramtycznych. Jak dla mnie wszystko jest zgrabnie ułożone ^^ a za całokształt artykułu daje W.
~Lils F
Dodano dnia 02 September 2011 15:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 19
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 01.09.11
Medale:
Brak
Artykuł ciekawy, choć sam temat, jak mniemam, do bardzo pasjonujących nie należy. Myślę, że temat został wyczerpany i daję W oczywiście Uśmiech
~CeCe F
Dodano dnia 03 September 2011 12:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Animag Kruk
Punktów: 562
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 54
Data rejestracji: 09.08.11
Medale:
Brak
Mnie także się dobrze czytało ten artykuł. Bardzo ciekawy i przyjemnie się czyta daję wybitny.
~Laufey F
Dodano dnia 03 September 2011 16:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Portret w gabinecie dyrektora
Punktów: 5205
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 100
Data rejestracji: 15.05.10
Medale:
Brak
Ciekawe, nie przynudzasz, piszesz lekko co przyjemnie się czyta. Nie zauważyłam błędów, całość spójna i ułożona. Daję oczywiście Wybitny ; D
~Therion F
Dodano dnia 04 September 2011 10:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1016
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 76
Data rejestracji: 03.07.11
Medale:
Brak
Dobry artykuł, zostały w nim zawarte wszystkie informacje, które są w ksiazce Oczko
~BellaTrixx F
Dodano dnia 04 October 2011 21:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 17
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 04.10.11
Medale:
Brak
skoro ojciec Voldka był ze szlachetnego rodu, to dlaczego w IV części Voldi jakby się za niego wstydził, szydzi z niego i twierdzi że przydał się tylko by dać mu kość do odrodzenia (scena na cmentarzu)
??? proszę o wyjaśnienieOczko
~SevLily36 F
Dodano dnia 24 October 2011 10:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1807
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 91
Data rejestracji: 19.10.11
Medale:
Brak
Super artykuł. BellaTrixx, ojciec Voldemorta był mugolem, dlatego się go wstydził. Voldemort nienawidził mugoli, więc nienawidził swojego ojca. To jego matka pochodziła ze szlachetnego czarodziejskiego rodu, była potomkinią samego Slytherina.
~Bellatrixks F
Dodano dnia 26 October 2011 20:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 161
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 04.10.11
Medale:
Brak
Super artykuł!Dodałeś/aś informacje , o których nie miałam zielonego pojęcia!Nie zauważyłam żadnych błędów.Super artykuł(mówię jeszcze raz)Ocena oczywiście wybitna!!!(bo jakże by inna)EkstraJupi!
~anetka4774 F
Dodano dnia 06 November 2011 00:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 697
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 45
Data rejestracji: 03.04.11
Medale:
Brak
Jak na moje gusta to bardzo dobry artykuł...Daję WYBITNY...
~Hermijonanina95 F
Dodano dnia 12 November 2011 22:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Charłak
Punktów: 12
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 26.11.10
Medale:
Brak
Bardzo fajny "krótki" artykuł!
~HarryPotter123 F
Dodano dnia 14 November 2011 16:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 14.11.11
Medale:
Brak
Jak bym był nauczycielem dał bym W!Uśmiech
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 100% [33 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 0% [Brak oceny]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 176
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59