Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Dumbledore o skar...
Dumbledore o skarpetkach
Nigdy się nie ma za dużo skarpetek.
Guildford - tam, gdzie robią gry...
Siedziałem sobie przy kominku razem z dwójką znajomych z Filmwebu, kończyłem popijać gorącą czekoladę i zaczynałem czytać drugi rozdział kupionej chwilę temu książki - "Harry Potter and the Philosopher's Stone". Nie dane nam jednak było dłużej cieszyć się tym spokojnym, trochę leniwym porankiem...

Przyszedł nasz łącznik i opiekun, Ben. W brązowej skórzanej kurtce pasował idealnie do otaczającego nas angielskiego krajobrazu. Przeszliśmy wieloma zakamarkami i tajemnymi przejściami, gdy w końcu ujrzeliśmy...
Wejście do EA, z albumu Guildford zdjecia


Co widzą ludzie, gdy już zdołają wejść do tego magicznego miejsca, gdzie tworzy się rozrywkę? Barek, recepcję, sklep z grami i gadżetami, kilka stanowisk do grania w fifę, a na ścianach godła:
Gryffindoru i Slytherinu.

Byłem trochę zdegustowany traktowaniem Ravenclawu i Hufflepuffu po macoszemu, ale szybko się uspokoiłem. Zasiedliśmy przy stolikach, gdzie dostaliśmy deklaracje tajności (mijające właśnie dzisiaj), identyfikatory i herbatę (wiadomo - Anglia). Potem chwilkę czekaliśmy, aż pozwolą nam wejść do środka.

Każdy odwiedzający studio Bright Light dostaje woreczek z prezentami: koszulkę, bidon, podkładkę pod mysz, podkładkę pod kota i kubek termiczny. Po przepatrzeniu tych upominków, przywitał nas w studiu Jonathan Bunney, którego mam nadzieję już wszyscy znacie. Mówił, że miło mu znowu powitać fanów: mnie, kolegę z HarryPotter xP.gif' alt='xP' style='vertical-align: middle;' />erts (jeśli znacie niemiecki, to .gif' alt='xP' style='vertical-align: middle;' />erts.de/videogames/ea2010_2' target='_blank'>tu znajdziecie jego relację) i dziewczynę, która wygrała konkurs we Francji, oraz dziennikarzy. Wspomniał także, że z fanami bardzo dobrze się pracuje i żałuje, że nie mógł skorzystać z tej pomocy przy szóstej części gry.

Potem czekała nas prezentacja Kelvina Tuite, dyrektora działu grafiki, o tym, jak gry o Harrym zmieniły się na przestrzeni dekady. Według mnie był to chyba najbardziej magiczny punkt programu, ponieważ podczas tej prezentacji mogłem zobaczyć, jak pracownicy wyobrażali sobie Harry'ego Pottera przed 2000 rokiem - jeszcze zanim choćby wspomnienie o nim pojawiło się w Polsce.
Harry '99, z albumu Guildford zdjecia


Specjalnie dla was ciekawostki z prezentacji Kelvina:
- Pierwsze rendery (testowe przedstawienia postaci) Harry'ego powstały na silniku gry Theme Park World, symulatora wesołego miasteczka. Harry miał ogromną głowę, czerwoną bluzę, brązowe spodnie i nie posiadał peleryny (którą potem ubierał przez trzy pierwsze gry).
- Osoba odpowiedzialna za grafikę czyrakobulw w czwartej części gry skopiowała swój pomysł do piątego filmu. Tak powstał wygląd mimbulusa mimbletonii.
- Prace nad pierwszą grą zostały rozpoczęte na długo przed podjęciem prac nad filmowym Kamieniem Filozoficznym. Dlatego też pierwsza część gry najbardziej odbiega od sagi pod względem fabularnym. Stąd znajdziemy w niej takie ciekawostki, jak: zbieranie ognistych nasion dla Hagrida, wizyta na Pokątnej i w banku Gringotta (niezapomniane przejażdżki wózkiem!) w środku roku, łapanie feniksów dla pana Ollivandera itp.
- Czwarta część gry miała najbardziej rozbudowane (ale też najbardziej przekłamane) poziomy, takie jak kilkupiętrowa łazienka prefektów czy cieplarnie wielkości kilku boisk do Quidditcha.
- Postać Harry'ego od pierwszej do ostatniej gry jest dokładnie tej samej wysokości.

Po tej prezentacji, gdy już wiedziałem, że zostałem dopuszczony do prawdziwie unikalnych sekretów, a dla mnie, jako fana, jest to coś w stylu świętego Graala, przeszliśmy dalej - do ludzi tworzących grę. Już tam na nas czekały...
konsole z Potterem!


W miejscu, gdzie z korytarza wchodziło się w Potterową przestrzeń, był kilkumetrowy przedsionek. Po jego lewej stronie stały wszystkie możliwe konsole, na które kiedykolwiek został wydany Harry Potter - od Game Boya Color, przez pierwszego XBoxa i GameCube'a, aż do PlayStation Portable. Wszyscy musieli bardzo dobrze pamiętać, jak Harry wyglądał kiedyś. Po prawej stronie natomiast była wielka tablica z autografami filmowców, którzy pomagali tworzyć gry.

W pomieszczeniu twórców (w ich żargonie nazywa się to miejsce "open space") nie mogliśmy robić zdjęć, musicie więc uwierzyć mi na słowo, ile tam było gadżetów, maskotek, figurek, kawałków ubrań, całych ubrań... Ogólnie mnóstwo materiałów, które pomagają przy przenoszeniu sagi na ekrany komputerów.

Animacja Rona, z albumu Guildford zdjecia


Odwiedziliśmy trzy stanowiska odpowiadające kolejno za: tworzenie poziomów, wygląd postaci i animację postaci. Myślę, że tutaj odpowiem na kilka waszych pytań i wtrącę swoje ciekawostki:
- Stworzenie jednego poziomu w grze (teren, skrypty, animacje) trwa średnio cztery tygodnie.
- Postacie są modelowane w programie Maya.
- Graficy dysponowali bardzo dokładnym, trójwymiarowym skanem Ruperta (innych aktorów zapewne też), który do gry jest upraszczany. Pełnowymiarowy skan potrafi przyblokować komputer na kilka minut...
- Normą w open space jest praca na dwóch monitorach oraz ekranie, do którego podłączony jest symulator konsoli (gra jest robiona z myślą o XBoxie 360).
- Tekstury najczęściej robione są przez skanowanie materiałów i ich obróbkę cyfrową. Często są też po prostu kupowane.
- Nad biurkiem każdej osoby pracującej nad grą znajdziemy tabliczkę z imieniem i nazwiskiem oraz nazwą domu. Przed przystąpieniem do pracy każdy przechodził przez Ceremonię Przydziału. Programiści utrzymują, że musieli walczyć z trollem.

Walka z trollem to jednak nic w porównaniu do...
nagrywania dźwięku!

Tak... Następnym naszym przystankiem były miękkie i doskonale wygłuszone pomieszczenia reżyserii dźwięku oraz ten mały pokoik za szybą, w którym aktorzy spędzali długie godziny starając się odpowiednio wypowiedzieć zdanie "Dzięki za pomoc, Harry!" Niektórych podobno trzeba było zamykać na klucz. Reżyser mówił, że będzie traktować nas dokładnie tak samo, jak aktorów i wysyłał dwójkami przed mikrofon. Spędziłem tam kilka minut (nagrywałem pewną kwestię Hermiony, która nadal jest tajna...) i nie sądzę, żeby było aż tak źle. Mógłbym być aktorem dubbingowym. Na następny raz poproszę jednak o męską rolę, żeby to sprawdzić.

Podczas przedostatniej części naszej wędrówki mogliśmy w końcu zagrać. Trochę w wersję ruchomą, a trochę z pomocą tradycyjnego kontrolera do gier.
Pokaz gry, z albumu Guildford zdjecia

Twórcy gry wyszli z założenia, że Harry pomiędzy znajdywaniem horkruksów robił takie rzeczy, jak pomaganie mugolakom czy warzenie bojowych eliksirów. W głównym demie mogliśmy zobaczyć, jak wielkie jest Ministerstwo Magii (naprawdę, łał!) czy jak Harry radzi sobie podczas zmasowanego ataku szmalcowników. Zobaczyliśmy też kilka wyzwań, które są bardzo dobrze wyważone. Zwłaszcza te bazujące na niewidzialności wydają się mieć ogromny potencjał - razem z Matthiasem (z HPxP.gif' alt='xP' style='vertical-align: middle;' />erts) wręcz wyrywaliśmy sobie pada z rąk :-)

Chciałbym bardzo podziękować firmie Electronic Arts, za umożliwienie mi odwiedzenia studia deweloperskiego w Wielkiej Brytanii. Jesteście wielcy!
Komentarze
~Rytelier F
Dodano dnia 16 November 2010 13:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1167
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 109
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Medal
Bardzo ciekawy artykuł, wiele się dowiedziałem o robieniu gry Uśmiech
Zaciekawiło mnie to, że pierwszą grę robiono przed filmem. Chciałbym się jeszcze bardzo dowiedzieć, jak wyglądały wcześniejsze wersje pierwszej gry i dlaczego finalna nie miała tych poziomów znanych z pierwszych screenów.
~aniutek96 F
Dodano dnia 16 November 2010 15:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2703
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 73
Data rejestracji: 14.10.09
Medale:
Brak
Świetny artykuł. Można się dużo dowiedzieć o tworzeniu gry. Dużym zaskoczeniem było dla mnie, że pierwszę część zrobili jeszcze przed filmem. Trochę mi to niby wyjaśniło, bo zastanawiałam się czasami, dlaczego akurat w tej części były rzeczy, które były w książce, a w filmie ich brakowało.Tak więc tajemnica rozwiązana. Zdjęcia też są bardzo dobre i fajnie było zobaczyć Harry' ego, którego oni sami sobie wyobrażali. Tekst jest bardzo dobrze napisany, za błędami się nie rozglądałam tak więc nie wiem czy jakieś były, ale wydaje mi się, że nie. Za artykuł daję oczywiście WYBITNY.
~Irene McKaz F
Dodano dnia 17 November 2010 15:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Sklepikarz z Hogsmeade
Punktów: 824
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 29.09.10
Medale:
Brak
Rewelacyjny artykuł! Bardzo lubię czytać jak takie rzeczy wyglądają "od kuchni" Uśmiech
Oceniam na zasłużone W.
~Fluorescencyjna F
Dodano dnia 18 November 2010 20:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 460
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 24.10.10
Medale:
Brak
Naprawdę świetny artykuł! Kurde też bym chciała pojechać ;| Tak właściwie to nawet nie wyobrażam sobie jaka cudowna musiałaby być grafika, gdyby wszystko tak skanowali, ale to raczej tylko do oglądania, bo grać, by nie dało rady. Pierwsza część przed filmem, no cóż ja się nie dziwię, bo te ogniste nasiona i odnoszenie Norberty na wieżę. Oczywiście W
~BonnieVolturi F
Dodano dnia 19 November 2010 16:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 247
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 12.11.10
Medale:
Brak
Wow. Świetny artykuł. Ile rzeczy można się dowiedzieć z niego. I to do tego ciekawych. A do tego są jeszcze zdjęcia! Na prawdę cudownie. Jeju. Ja tez chciałabym tam być. Ale chyba najpierw muszę podszkolić swój marny angielski xD Szczerze to Ci zazdroszczę. I daję należne Ci w 110 % W
Milva: Proszę nie nabijać komentarzy milionami kropeczek.
~Esuoh F
Dodano dnia 19 November 2010 18:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 232
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Cóż, bardzo fajna relacja. Mnie jednak najbardziej zaciekwaiła informacja iż gra jest tworzona również z myślą o XBoxie 360. Jestem strasznie ciekawa na czym to dokładnie będzie polegać... Nie mogę doczekać się rezultatów Uśmiech
!Milka F
Dodano dnia 19 November 2010 23:21
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Wybraniec
Punktów: 9487
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 583
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Guildford kojarzy mi się z pewnym skeczem Monty Pythona... Dowcipniś
Artykuł zacny, fajnie, że miałeś szansę na taki wyjazd i zobaczenie, jak to wszystko wygląda od kuchni. Ta wycieczka pewnie pozostanie w pamięci do końca życia, a nam zostaje tylko przeczytanie tego artykułu i wyobrażeniem sobie, jak cudowna musiała być to wizyta studio EA. Uśmiech
~asiekxd F
Dodano dnia 21 November 2010 19:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 21.11.10
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł. Też chciałabym wybrać się w taką wycieczkę, miałaś szczęście. To musiało być wielkie przeżycie być w studio.
~Larinne F
Dodano dnia 23 November 2010 19:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Minister Magii
Punktów: 2021
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 143
Data rejestracji: 21.07.10
Medale:
Brak
Wartościowy artykuł, doprawdy ;D
Poważnie sądzę, że ciekawie by było móc być przy tworzeniu gry.Interesujące doświadczenie, warto coś takiego przeżyć Uśmiech
Zazdroszczę Ci, że miałeś okazję wybrać się na taką wycieczkę.
Za artykuł ..poprawny stylistycznie i gramatycznie (tak mi się wydaje,jeżeli nie to mnie poprawcie ;J ) daję W.
~filiphd F
Dodano dnia 02 December 2010 14:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 46
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 01.12.10
Medale:
Brak
Fajna przygoda. Rozbawiony
Też bym chciał pojechać do studia EA, ale to pewnie jedynie marzenie...
~pewuem1 F
Dodano dnia 10 December 2010 15:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 526
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 25.08.09
Medale:
Brak
Wow, ale opcja. jak mogłem wcześniej nie zauważyć tego artykułu. Wykracza po za wszystko co do tej pory zostało tu przedstawione. Bardzo cenne informacje i doświadczenia. Gratuluje pracowitości przy pisaniu artykułu i zazdroszczę takiej wyprawy!
!Lady Shadow F
Dodano dnia 25 December 2010 14:00
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Opiekun Slytherinu
Punktów: 3615
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 180
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
O.o i ja też bym chętnie pojechała na ową wycieczkę do studia EA.
No nic, przynajmniej twój ciekawy artkuł oddaje w pewnym sensie odczucia z tej wycieczki. Co do samego artykuły to jest wartościowy, rzeczowy no i pełny wielu informacji, pisany z twojegu punktu widzenia dodaje oryginalności. Czyta się lekko i przyjemnie. A zdjęcia dodają chrakteru. ^^
~dariasc F
Dodano dnia 06 January 2011 16:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 45
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 28.12.09
Medale:
Brak
Świetny artykuł! Oczko) Jest w nim naprawdę dużo ciekawych informacji. Twój opis sprawia, że choć na chwilę przeniosłam się do tego miejsca. Gratuluję (i zazdroszczę ;P) wspaniałej wycieczki i bardzo dziekuję za podzielenie się refleksjami, Uśmiech
~shadow44 F
Dodano dnia 29 January 2011 11:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 19
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 07.05.09
Medale:
Brak
Artykuł pierwsza klasa, czytałem z wielkim zaangażowaniem i wiele się dowiedziałem. Zazdroszczę ci tego, sam bym chętnie pochodził po takim budynku w którym jest tworzony wirtualny świat Harry'ego w grze komputerowej. Sama świadomość tego, że aktorzy byli tam, pomagali w tworzeniu postaci, podstawianie głosów itp. to zapewne jest już samą ekscytacją jak i historie starszych gier. Moja ocena to Wybitny.
~pennyroyal F
Dodano dnia 28 February 2011 10:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 143
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 25.01.10
Medale:
Brak
Naprawdę dobra lektura.
Lubię, jak ludzie opowiadają swoje podróże. Uśmiech
Wiele się dowiedziałam na temat firmy EA, czytając Twój
artykuł. Zazdroszczę. Naprawdę zazdroszczę.
~pudin F
Dodano dnia 15 April 2011 11:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 50
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 03.06.10
Medale:
Brak
Superowo. Tam musi być ekstra, artykuł mi o doskonale uświadomił. Zazdroszcze przygody. Uśmiech
~marta F
Dodano dnia 19 April 2011 17:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 875
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 77
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy i fajny artykuł.
Dużo dowiedziałam się o tym jak powstają gry o Harrym Potterze i jeszcze bardziej zaciekawiłam się tym tematem...
Szczerze zazdroszczę wizyty w Wielkiej Brytanii i przeżycia takiej wspaniałej przygody...
Zasługuje na Wybitny, bez dwóch zdań.
~HarryPotter3107 F
Dodano dnia 21 April 2011 16:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Portret w gabinecie dyrektora
Punktów: 5166
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 28.01.11
Medale:
Brak
Na pewno świetnie byłoby tam pojechać, naprawde bardzo zazdroszcze.
Atykuł bardzo ciekawy.
~Ginny Molly Potter F
Dodano dnia 24 August 2011 14:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 96
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 04.08.11
Medale:
Brak
Fantastyczny i bardzo ciekawy artykuł. Myślę, że nie zasłużyłeś na nic innego jak Wybitny. Takie artykuły bardzo przyjemnie się czyta i wielu fanów HP i poszukuje .
~Bellie F
Dodano dnia 29 August 2011 15:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 164
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 29.08.11
Medale:
Brak
Zawsze chciałam być w siedzibie EA! Wspaniałe gry, tworzą wspaniali programiści i graficy Oczko Też bym kiedyś chciała tam pracować... Raczej marne szanse, ale może... Marzenia się spełniają. Art - wyitny.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 100% [35 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 0% [Brak oceny]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 367
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59