Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Dumbledore liczy ...
Dumbledore liczy się ze słowami
– Jeśli dobrze pamiętam, to powiedziałem wam, że jeśli któryś z was złamie jeszcze jeden punkt regulaminu szkolnego, to będę musiał wyrzucić go ze szkoły – powiedział Dumbledore.
Ron otworzył usta.
– Co dowodzi, że nawet najlepsi z nas powinni czasami liczyć się ze słowami...

Magiczne opery mydlane...
Film i telewizja, jak i w świecie mugolskim, rozwijały się stopniowo. Na początku można było oglądać filmy jedynie w kulach o średnicy 4 cali z czarno-białym obrazem. Co kilka lat rozmiary czarodziejskich ekranów zwiększały się. Na rynku pojawiły się także modele płaskie, takie jak zaklęte lustra, magiczne kałuże czy przenośne puderniczki.

Dzisiejsza technika pozwala czarodziejom relaksować się przy filmie, patrząc w 38 calowe ekrany, które w razie potrzeby służą za telefon. To właśnie jeden z czarodziejskich ekranów wpędził królową z "Królewny Śnieżki" w szaleństwo, gdyż nie wiedziała, że jej pasierbica jest popularną aktorką i nie patrzyła we wróżące lustro, lecz jeden z prototypów tele-kul.
xP.gif' alt='xP' style='vertical-align: middle;' />4om6J1c0/R7qoU6HqruI/AAAAAAAAAAU/MFtSFETp5L4/s320/kula07300084.jpg>

Jak to w życiu bywa, przez ekrany przewijały się i mydlane opery, i kasowe hity. Pozwólcie, że skupimy się na tych pierwszych. Oto niektóre z nich:

Moda na czarowanie
W świecie magii nie jest lekko. Szczególnie, jeśli czarodziej zajmuje się modą, zamiast skupić się na swoich zdolnościach magicznych. Jeszcze ciężej jest, gdy projektowaniem ubrań zajmuje się cała twoja rodzina. A najgorzej, gdy inny ród jest waszym konkurentem.
Malfoyowie i Weasleyowie od zawsze parali się modą. O ile ci pierwsi zajmowali się raczej ubraniami na zamówienie, rudowłosa familia skupiała się na potrzebach czarodziejów z niższych warstw społecznych. Jednak najmłodszy z rodu Malfoyów, Dracon, zakochał się w Ginny, lecz serce tej niebanalnej osóbki należało do brata bliźniaka jej adoratora - Gonzalesa. Co gorsza - chłopak, którego darzyła uczuciem Ginny, zakochał się w jej matce, Molly. Pomimo tego, że ta dwójka wiedziała, iż ten związek nie ma przyszłości, trwali w swoim romansie - młody mężczyzna z dużo starszą kobietą. Za to mąż Molly, Artur, spoglądał tęsknie w stronę Lucjusza, ojca Dracona. Co z tego wyniknie? Nikt nie wie...

Charłaczka Isaura
Nie tak dawno temu w Indiach żyła sobie mała księżniczka Isaura. Wywodziła się z potężnego rodu - jej ojciec był kapłanem, a ona sama należała do kasty bramini. Przez wieki jej rodzina przetrwała w czystości krwi. Aż do teraz... Okazało się, że Isaura nie ma zdolności magicznych. Co gorsza, nie można jej było tego nauczyć. Jej rodzice rzucili więc na nią klątwę, przez którą w nocy zamieniała się w trolla, a w dzień była pięknością. Następnie uwięzili ją w wieży [co prawda urządzonej przez Armaniego, ale drzwi i tak nie było] chronionej przez smoka.
Po wielu dniach i nocach ktoś ją uwolnił. Jednak ten ktoś też jest... trollem.

Barwy czarów
Każdy czar ma swoją barwę.
Jednak w rodzinie Loveisgood najlepiej zapamiętany będzie zielony promień. To on pozbawił życia ciężarną wówczas Alfonsę, żonę Marcella. Teraz czarodziej szuka mordercy swojej małżonki nie zważając na koszty. W Bombaju spotkał tajemniczą wróżkę, Cornelię. Okazuje się, że jest ona wychowana przez koboldy, elfy, psidwaki i nimfy. Pomiędzy tą dwójką wybucha namiętny i gorący romans. Jednak jego płomień może spalić wiele. Czy w ogniu miłości Marcello będzie pamiętał, co jest dla niego naprawdę ważne? Czy Cornelia jest tym, za kogo się podaje? I dlaczego w łonie zamordowanej żony nie było dziecka? Czyżby zdążyło narodzić się przed śmiercią matki? A może tajemniczy morderca zabrał je ze sobą? Oglądajcie Barwy czarów.

Gotowe na magię
Laura, Marcelina i Andrea są w ostatniej klasie Hogwartu. Już za tydzień mają dostać świadectwa ukończenia szkoły. Wydawałoby się, że powinny być szczęśliwe, ponieważ jest to spełnienie ich marzeń...
Laura dowiaduje się, że jest w ciąży. Jednak sama nie jest pewna z kim - ze swoim stałym chłopakiem Oliverem czy też z Antonio, z którym spędziła tylko jedną upojną noc.
Na Marcelinę zostaje rzucona klątwa wypadających włosów. Jeśli do szóstego grudnia godziny 6.06 w mieście znajdującym się na 66'66 N i 66'66 E i nie znajdzie tajemniczej wiedźmy, do Bożego Narodzenia będzie łysa. Czy uda się jej?
Andrea kocha profesor McGonnagal. Jednak uważa, ze jest to miłość bez szans. Nie wie, że nauczycielka odwzajemnia jej uczucie. Jednak czy to przystoi?
Czy nasze bohaterki nie pogubią się w matni uczuć i atlasów geograficznych? Oglądajcie następne odcinki!
Komentarze
~moly14 F
Dodano dnia 21 July 2009 12:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 377
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 39
Data rejestracji: 20.07.09
Medale:
Brak
Ciekawy artykul ale czemu większośc skopiowalas z mugolskich filmów(treść i wątek) zamiast wymyślic coś oryginalnego? Oczywiscie poza tym bardzo mi sie podobał ten artykuł bo już kiedyś się zastanawiałam czy czarodzieje mają jakies "filmy" lub "seriale" więc trochę mi pomogłaś.DZięki.Oczywiscie daje W.Rozbawiony
~Integra F
Dodano dnia 26 July 2009 17:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 418
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 26.07.09
Medale:
Brak
Świetny pomysł i bardzo dobre wykonanie chociaż mam małe ale szkoda że Charłaczka Isaura do złudzenia przypomina Shreka : ^
Daję P : D
~xinska F
Dodano dnia 31 July 2009 19:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 44
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 23.07.09
Medale:
Brak
Hmm...
Dla mnie byłby zdecydowanie ciekawszy, gdyby nie użyto tu znanych wszystkim, oryginalnych, książkowych postaci.
Pomysł bardzo fajny Oczko
~Bella1918 F
Dodano dnia 09 August 2009 21:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Slytherinu
Punktów: 458
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 25.07.09
Medale:
Brak
Artykuł jest po prostu świetny. Nie dopatrzyłam się jakiś szczególnych błędów. Olbrzymi plus za pomysłowość. Widać, że przy telenowelach dla czarodziejów też można się uśmiać. Niektóre teksty po prostu rozwalają. Ktoś już powiedział, że szkoda, że tak mało tytułów i opisów wymyśliłaś. Ja się z tym zgadzam, bo można by było się jeszcze trochę pośmiać. To nie wpływa na ocenę, bo art zasługuję na W.
~Lilia F
Dodano dnia 13 August 2009 21:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 41
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 13.08.09
Medale:
Brak
Artykuł supcio . Przezabawny Uśmiech . Jak pewnie niektórzy wiedzą szczerze wolę arty ze zdjęciami. A ten je zawiera ;D
Kontynuacja tego to naprawdę idealny pomysł . ! .
Błędy to coś zbędnego a w tym artykule nie zbędnych rzeczy.
powodzonka w dalszej części *(o ile masz zamiar ją napisać)*
Pozdrawia :
W Y B I T N Y!!!
~Lady Malfoy-shine F
Dodano dnia 23 August 2009 11:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Animag Wąż
Punktów: 554
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 42
Data rejestracji: 20.08.09
Medale:
Brak
Miałaś niezły pomysł na ten art bardzo mi się podoba łatwo sie go czyta i w ogóle fajny najbardziej mi się podobał ten fragment:Andrea kocha profesor McGonnagal. Jednak uważa, ze jest to miłość bez szans. Nie wie, że nauczycielka odwzajemnia jej uczucie. Jednak czy to przystoi?
~Trucce F
Dodano dnia 22 October 2009 17:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 245
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 21.10.09
Medale:
Brak
Przeczytałam ten artykuł razy kilka i muszę powiedzieć, że spodobał mi się bardzo !

Za to mąż Molly, Artur, spoglądał tęsknie w stronę Lucjusza, ojca Dracona.


To jest piękne ;D i dorwała mnie głupawka! ;d

To właśnie jeden z czarodziejskich ekranów wpędził królową z "Królewny Śnieżki" w szaleństwo, gdyż nie wiedziała, że jej pasierbica jest popularną aktorką i nie patrzyła we wróżące lustro, lecz jeden z prototypów tele-kul.


i tutaj muszę pogratulować ci wyobraźni i żartu!

W zasadzie od dawna zastanawiałam się, czy czarodzieje oglądają telewizję. Po przeczytaniu twojego artykułu wyrysowałam sobie w głowie czarodziejów z piwem w ręku zasiadających przed telewizorem i oglądających mecz quidditcha!

Ode mnie oczywiście wielkie W.
~igla F
Dodano dnia 04 November 2009 16:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 310
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 04.01.09
Medale:
Brak
Umarłam. Spadłam z łóżka i nie mogłam wstać. Art mnie powalił.
Błędów jako takich nie było, chyba gdzieś jedną literkę zgubiłaś. Zresztą i tak nie patrzyłam na błędy, bo twój tekst wywołał u mnie niepohamowane salwy śmiechu.

Super, super, super! Oczko)
~Galais F
Dodano dnia 28 November 2009 16:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 24
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 28.11.09
Medale:
Brak
Nie będę oryginalna i zgodzę się z poprzednikami, jednak z własnego doświadczenia wiem, że pochwał nigdy dość ^.^
Artykuł jest zabawny, dobrze napisany, pomysł zaskakujący, całość jakimś cudem udało ci się w pasować w klimaty Potterowskie.
Jestem pod wrażeniem i chętnie przeczytam coś jeszcze twojego autorstwa.
~Patrycja Riddle F
Dodano dnia 01 December 2009 20:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -60
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 30.11.09
Medale:
Brak
Oryginalny temat artykułu. Z twojego tekstu wynika, że masz wiele ambicji i inteligencji, co muszę pochwalić - samej chwilami mi tego brak, szacun. Nie widzę żadnych błędów ortograficznych, a jestem na tym punkcie uczulona, ani żadnych błędów gramatycznych. Cały tekst można ocenić na ocenę wybitną, bardzo mi się podobało. Mam nadzieję, że napiszesz więcej takich oryginalnych artykułów, które po przeczytaniu dziesięciu linijek już mnie urzekły. Liczę, że zaczniesz rozwijać bardziej swoje ambicje pisarskie. Pozdrawiam.
~Domaa F
Dodano dnia 13 December 2009 22:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 881
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 63
Data rejestracji: 28.06.09
Medale:
Brak
Hehe bardzo fajnie to opisane. ;d Ciekawie i śmiesznie. Dowiaduje się, że jest w ciąży, ale sama nie wie dokładnie z kim. Ten tekst jest boski. Za artykuł daje wybitny.
*mooll F
Dodano dnia 16 December 2009 13:50
Super Owadzik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 10619
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 28.09.09
Medale:
Brak
Nie, no czytałam ten art i nie skomentowałam?! Masakra. Już nadrabiam!

Nie powiem, powalił mnie temat. A te nawiązania do współczesnych "tasiemców" są bezbłędne! A ich opisy - fenomenalne! Ja nie zauważyłam jakiś rażących błędów. To jest taki art na poprawę humoru, absolutnie! ; ). Daję wybitny, bo cóż innego? Inna ocena tu nie pasuje! ; )
~Weasleyy F
Dodano dnia 31 December 2009 19:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 153
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 08.12.09
Medale:
Brak
Proszę proszę. co ci czarodzieje oglądają.... Cool
Charłaczka Izaura... Barwy czarów... skąd masz te tytuły??
Zgadzam się z komentami powyżej, że wszystko jest ciekawie wymyślone i ładnie napisane. Tylko racja z tym zakończeniem...
Po wielu dniach i nocach ktoś ją uwolnił. Jednak ten ktoś też jest... trollem.

To zdanie mnie z krzesła zwaliło xD
Coś na podobieństwo Shreka.. Ale ogra chyba trudno wyczarować xD
Daje W
~Jannx F
Dodano dnia 09 January 2010 19:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 106
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 04.01.10
Medale:
Brak
hahaha leże i kwicze ze śmiechu Język Artykuł booski! Najlepsza- moda na czarownice. I TE telewizory Język Wspaniały pomysł. Świetnie wykonane . Bosko się czyta i bardzo fajne zdjęcia. Ciekawe ile te seriale doczekały się odcinków... No zrobiłeś mi smaka na te seriale Język Daje W
~Saphira F
Dodano dnia 31 January 2010 18:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 529
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 09.05.09
Medale:
Brak
Świetny artykuł i bardzo fajny pomysł.Lekko i szybko się czyta. Przy czytaniu cały czas się śmiałam. Daję W.
!leea F
Dodano dnia 01 February 2010 20:31
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Naprawdę świetny artykuł, jak prawdziwe Oczko Podziwiam i doceniam pomysł no i oczywiście treść.Obejrzałabym "Barwy czarów" i "Mode na czarownice" xD
Mam tylko jeden problem: Co się w końcu stało z dzieckiem alfonsy?!Zmieszany
W jak Wybitny!
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 01 February 2010 22:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Niezwykle ciekawy artykuł. Począwszy od pomysłu, po wykonanie i styl koncząc. Boskie, niektóre fragmenty bardzo, ale to bardzo mnie rozbawiły. Nie widać żadnych błędów i muszę pozazdrościć kreatywności i bystrości. Nieczęsto spotyka się tak artystyczne artykuły.

A najgorzej, gdy inny ród jest waszym konkurentem.
Malfoyowie i Weasleyowie od zawsze parali się modą. O ile ci pierwsi zajmowali się raczej ubraniami na zamówienie, rudowłosa familia skupiała się na potrzebach czarodziejów z niższych warstw społecznych. Jednak najmłodszy z rodu Malfoyów, Dracon, zakochał się w Ginny, lecz serce tej niebanalnej osóbki należało do brata bliźniaka jej adoratora - Gonzalesa. Co gorsza - chłopak, którego darzyła uczuciem Ginny, zakochał się w jej matce, Molly...


cały urok tasiemców ... wypowiedź pasuję długością do ich zawiłości. Po przeczytaniu mam bardzo przyjemny nastrój. Charłaczka Izaura mnie powaliła na kolana. Naprawdę Zabawne. Daję oczywiście Wybitny.
~Selvaria F
Dodano dnia 01 March 2010 16:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 58
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 28.02.10
Medale:
Brak
No nie powiem, spodobało mi się. nawet prawie spadłam z krzesła ze śmiechu przy ostatnim.

Daje PO.
~ginnypotter203 F
Dodano dnia 06 March 2010 14:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 64
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 08.02.10
Medale:
Brak
Według mnie, to "Moda na czarowanie" zapowiada się bardzo ciekawie. Każdy kocha kogo innego. Dość dziwne, ale ja bym oglądała (przynajmniej kilka pierwszych odcinków) Wredny. "Charłaczka Isaura" podobna fabułą do "Shreka". "Barwy Czarów" to trochę jak zwykła telenowela, więc nie bardzo, ale "Gotowe na magię" to już coś! Na pewno obejrzałabym perypetie miłosne profesor McGonagall! Daję PO ;]
`Czarodziejka F
Dodano dnia 01 February 2012 20:18
Moderator (F)
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11092
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 464
Data rejestracji: 05.04.10
Medale:
Medal Medal Medal
Bardzo fajny, ciekawy i śmieszny artykuł. Nieźle się śmiałam!
Bardzo ciekawie przedstawiłaś magiczne opery mydlane. Ale jestem pewna, że jest ich o wiele więcej. Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś przeczytam ciąg dalszy. A artykuł zasługuje tylko na W!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 86% [83 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 10% [10 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 2% [2 głosów]
Okropny Okropny 2% [2 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 225
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59