Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Przed pojedynkiem...
Przed pojedynkiem z Draconem
- A co będzie, jeśli machnę różdżką i nic się nie stanie?
- Ja wiem? Może ją rzucisz i rąbniesz go w nos - zaproponował Ron.

Magiczne opery mydlane...
Film i telewizja, jak i w świecie mugolskim, rozwijały się stopniowo. Na początku można było oglądać filmy jedynie w kulach o średnicy 4 cali z czarno-białym obrazem. Co kilka lat rozmiary czarodziejskich ekranów zwiększały się. Na rynku pojawiły się także modele płaskie, takie jak zaklęte lustra, magiczne kałuże czy przenośne puderniczki.

Dzisiejsza technika pozwala czarodziejom relaksować się przy filmie, patrząc w 38 calowe ekrany, które w razie potrzeby służą za telefon. To właśnie jeden z czarodziejskich ekranów wpędził królową z "Królewny Śnieżki" w szaleństwo, gdyż nie wiedziała, że jej pasierbica jest popularną aktorką i nie patrzyła we wróżące lustro, lecz jeden z prototypów tele-kul.
xP.gif' alt='xP' style='vertical-align: middle;' />4om6J1c0/R7qoU6HqruI/AAAAAAAAAAU/MFtSFETp5L4/s320/kula07300084.jpg>

Jak to w życiu bywa, przez ekrany przewijały się i mydlane opery, i kasowe hity. Pozwólcie, że skupimy się na tych pierwszych. Oto niektóre z nich:

Moda na czarowanie
W świecie magii nie jest lekko. Szczególnie, jeśli czarodziej zajmuje się modą, zamiast skupić się na swoich zdolnościach magicznych. Jeszcze ciężej jest, gdy projektowaniem ubrań zajmuje się cała twoja rodzina. A najgorzej, gdy inny ród jest waszym konkurentem.
Malfoyowie i Weasleyowie od zawsze parali się modą. O ile ci pierwsi zajmowali się raczej ubraniami na zamówienie, rudowłosa familia skupiała się na potrzebach czarodziejów z niższych warstw społecznych. Jednak najmłodszy z rodu Malfoyów, Dracon, zakochał się w Ginny, lecz serce tej niebanalnej osóbki należało do brata bliźniaka jej adoratora - Gonzalesa. Co gorsza - chłopak, którego darzyła uczuciem Ginny, zakochał się w jej matce, Molly. Pomimo tego, że ta dwójka wiedziała, iż ten związek nie ma przyszłości, trwali w swoim romansie - młody mężczyzna z dużo starszą kobietą. Za to mąż Molly, Artur, spoglądał tęsknie w stronę Lucjusza, ojca Dracona. Co z tego wyniknie? Nikt nie wie...

Charłaczka Isaura
Nie tak dawno temu w Indiach żyła sobie mała księżniczka Isaura. Wywodziła się z potężnego rodu - jej ojciec był kapłanem, a ona sama należała do kasty bramini. Przez wieki jej rodzina przetrwała w czystości krwi. Aż do teraz... Okazało się, że Isaura nie ma zdolności magicznych. Co gorsza, nie można jej było tego nauczyć. Jej rodzice rzucili więc na nią klątwę, przez którą w nocy zamieniała się w trolla, a w dzień była pięknością. Następnie uwięzili ją w wieży [co prawda urządzonej przez Armaniego, ale drzwi i tak nie było] chronionej przez smoka.
Po wielu dniach i nocach ktoś ją uwolnił. Jednak ten ktoś też jest... trollem.

Barwy czarów
Każdy czar ma swoją barwę.
Jednak w rodzinie Loveisgood najlepiej zapamiętany będzie zielony promień. To on pozbawił życia ciężarną wówczas Alfonsę, żonę Marcella. Teraz czarodziej szuka mordercy swojej małżonki nie zważając na koszty. W Bombaju spotkał tajemniczą wróżkę, Cornelię. Okazuje się, że jest ona wychowana przez koboldy, elfy, psidwaki i nimfy. Pomiędzy tą dwójką wybucha namiętny i gorący romans. Jednak jego płomień może spalić wiele. Czy w ogniu miłości Marcello będzie pamiętał, co jest dla niego naprawdę ważne? Czy Cornelia jest tym, za kogo się podaje? I dlaczego w łonie zamordowanej żony nie było dziecka? Czyżby zdążyło narodzić się przed śmiercią matki? A może tajemniczy morderca zabrał je ze sobą? Oglądajcie Barwy czarów.

Gotowe na magię
Laura, Marcelina i Andrea są w ostatniej klasie Hogwartu. Już za tydzień mają dostać świadectwa ukończenia szkoły. Wydawałoby się, że powinny być szczęśliwe, ponieważ jest to spełnienie ich marzeń...
Laura dowiaduje się, że jest w ciąży. Jednak sama nie jest pewna z kim - ze swoim stałym chłopakiem Oliverem czy też z Antonio, z którym spędziła tylko jedną upojną noc.
Na Marcelinę zostaje rzucona klątwa wypadających włosów. Jeśli do szóstego grudnia godziny 6.06 w mieście znajdującym się na 66'66 N i 66'66 E i nie znajdzie tajemniczej wiedźmy, do Bożego Narodzenia będzie łysa. Czy uda się jej?
Andrea kocha profesor McGonnagal. Jednak uważa, ze jest to miłość bez szans. Nie wie, że nauczycielka odwzajemnia jej uczucie. Jednak czy to przystoi?
Czy nasze bohaterki nie pogubią się w matni uczuć i atlasów geograficznych? Oglądajcie następne odcinki!
Komentarze
~Lady James F
Dodano dnia 11 April 2009 08:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zastępca Dyrektora
Punktów: 3783
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 997
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
dośyc ciekawy artykuł Rozbawiony
Laura dowiaduje się, że jest w ciąży. Jednak sama nie jest pewna z kim
no to zdanie to mnie po prostu zwaliło z nóg xD artykuł naprawdę bardzo fajny, daję PO
~Carmini F
Dodano dnia 11 April 2009 12:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 474
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Medal
Andrea kocha profesor McGonnagal. Jednak uważa, ze jest to miłość bez szans. Nie wie, że nauczycielka odwzajemnia jej uczucie. Jednak czy to przystoi?
Czy nasze bohaterki nie pogubią się w matni uczuć i atlasów geograficznych? Oglądajcie następne odcinki!


Ómarłam xD
Musiałam przeczytać dwa razy. Daję W ;]
~Madlenne F
Dodano dnia 11 April 2009 12:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1654
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 08.02.09
Medale:
Brak
Świetny artykuł!
Znalazłam tylko jeden tyciutki błąd:

a ona sama należała do kasty bramini


Wydaje mi się, że powinno być: "należała do kasty braminów".
Ale poza tym artykuł jest super i w pełni zasługuje na W. Uśmiech
~pomyluna F
Dodano dnia 11 April 2009 12:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1818
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Genialny artykuł xD Uśmiałam sie jak nigdy. Przynajmniej poprawił mi się humor xD Chyba skuszę się na "Gotowe na magię" xD Daję W
~SyriuszBlack F
Dodano dnia 11 April 2009 15:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 45
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 04.03.09
Medale:
Brak
Heh, dość ciekawy artykuł, innych podobnych to nie czytałem. Ten jest fajny, błędów nie ma , ja przynajmniej ich nie szukałem Rozbawiony ale tekst czyta się fajne, szybko, płynnie. Przy czytaniu tego arta nawet się trochę śmiałem, plÓs, ^^ wielki plÓs. ^^ Zdjęcia tylko go urozmaicają, bezbłędny, humorystyczny art! Nie ma co stawiam W!
!Guardian F
Dodano dnia 12 April 2009 14:16
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 20057
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 377
Data rejestracji: 02.08.08
Medale:
Medal
Naprawdę bardzo dobry artykuł! Po przeczytaniu muszę powiedzieć, że to jest bardzo, bardzo dobre. Odbiegłaś od klimatów opisowych, a skupiłaś się na własnej inwencji twórczej i humorze, co sprawiło, że art jest świetny. Pod względem ortograficznym, nie zauważyłem większych błędów. Jedyne, czego mogę się przyczepić, to brak jakiegoś zakończenia. Tak czy inaczej, stawiam W za sam wątek humorystyczny [w ogóle ładny styl zaprezentowałaś w tym teście].

I jeszcze jedno, leżałem przy opisach Mody na czarowanie i Gotowych na magię. Jak padło imię Gonzales, albo Andrea to byłem oczarowany. Szkoda, że tak mało tytułów i opisów wymyśliłaś.
!Dominika F
Dodano dnia 12 April 2009 14:44
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2702
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 325
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Świetny artykuł, czytając go uśmiałam się jak nigdy. ;D Miałaś świetny pomysł i zrealizowałaś go znakomicie. Art czyta się bardzo lekko i przyjemnie, nie zauważyłam błędów.
Szkoda, że tak mało tytułów i opisów wymyśliłaś.
Zgadzam się. Nie obraziłabym się jakbyś skierowała swoją twórczość w tą stronę i powymyślała jeszcze trochę oper mydlanych. xD
Twój artykuł w pełni zasługuje na W.
~Vampire F
Dodano dnia 12 April 2009 15:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2120
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 277
Data rejestracji: 24.01.09
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł...Uśmiech
Andrea kocha profesor McGonnagal. Jednak uważa, ze jest to miłość bez szans. Nie wie, że nauczycielka odwzajemnia jej uczucie. Jednak czy to przystoi?
Czy nasze bohaterki nie pogubią się w matni uczuć i atlasów geograficznych? Oglądajcie następne odcinki!

To jest po prostu świetne...xD szkoda, że nie dowiemy się co będzie dalej...Smutny
Oczywiście, że dam W... Rozbawiony
~MusicInMySoul F
Dodano dnia 12 April 2009 19:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 869
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 110
Data rejestracji: 11.09.08
Medale:
Brak
Hahaha... Ale się uśmiałam. Świetny ten artykuł jest, naprawdę. Brdzo mi się spodobała "Moda na czarowanie". Te rozterki miłosne i ten łańcuch... Wspaniała robota. Widać, czym się inspirowałaś pisząc ten artykuł. Świetne, świetne i jeszcze raz ŚWIETNE.
Daję W Rozbawiony
!Delirantka F
Dodano dnia 12 April 2009 21:38
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Mistrz Eliksirów
Punktów: 2914
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 125
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
To on pozbawił życia ciężarną wówczas Alfonsę, żonę Marcella.

Po pierwsze, ja jestem żoną Gonzalo, a nie Marcella. Marcell to taki pic na wodę, ślubu nie było tak naprawdę. ;D I w ogóle, to dlaczego mnie uśmierciłaś, hę? :<
A art mi się podoba, co też pisałam Ci już na gg. Śmieszny, lekki, aż mi się błędów nie chciało szukać. Z chęcią przeczytałabym więcej tych Twoich wymysłów. ;d
~blize F
Dodano dnia 12 April 2009 22:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 78
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 17.02.09
Medale:
Brak
BezbłędneRozbawiony Daje WUśmiech Artykuł jest genialnyUśmiech Świetny pomysłRozbawiony Nie miałabym za złe gdyby pojawiło się jeszcze kilka opisów czarodziejskich seriali;p
~Ann F
Dodano dnia 13 April 2009 13:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2313
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Medal
Bardzo dobry artykuł. Błędów nie zauważyłam. Naprawdę przyjemnie się czyta. Nic mi więcej nie pozostaje jak pogratulować wyobraźni, ocenić na W i życzyć kolejnych świetnych pomysłów.
~Isilien F
Dodano dnia 13 April 2009 14:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2248
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 121
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Moda na czarowanie: Tak kwiczałam, że się aż pies obudził.
Charłaczka isaura: hm. zaledwie wczoraj oglądałam Shreka Oczko
Barwy czarów: właśnie, ciekawa jestem jak wyglądają koboldy. A po za tym, myślę, że Cornelia zamordowała jego żonę.
Gotowe na magię: zakrztusiłam się. oto koszmar tegorocznych lekcji geografii.


Przez ten artykuł nauczyłam się kwiczeć tak jakby nie powstydziła się zarzynana swinia.
Rozbrajające Oczko
Umh, żeby tylko nie zaczęli tego puszczać w tv...
Ale, swoja drogą, ciekawa jestem tych tv-kul. czy można z nich wywróżyć jak się skończy następny odcinek??

Art zasługuje na pełne W+.
Zabiję tego, co dał O. zamorduję, przysięgam. Dalej, przyznawać się! Który to?!
~Alanette Vieira Malfoy F
Dodano dnia 14 April 2009 00:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gajowy Hogwartu
Punktów: 985
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 08.03.09
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy temat i oryginalnie zrealizowany! Co do tytułów - widać, jak to już wspomniano, na kim się wzorowałaś. Zaś co do treści - powalająca jest ona! Nie mogę ocenić zgodności z mugolskimi serialami, gdyż rzadko je oglądam, aczkolwiek i tak, i tak wali prosto na ziemię oraz powoduje wydanie przeze mnie kwiku numer 1, łączącego się z obudzeniem całego domu i ochrzanem za to obudzenie oraz za siedzenie do późna w nocy na komputerze. x)
Co do błędów - ortograficznych nie zauważyłam, ze stylistycznych może to:
Jednak najmłodszy z rodu Malfoyów, Dracon, zakochał się w Ginny, lecz serce tej niebanalnej osóbki należało do brata bliźniaka jej adoratora - Gonzalesa.

Jakoś coś w tym zdaniu mi nie pasuje - 'jednak' i 'lecz' są spójnikami, a zatem taka budowa zdania nie jest zbyt poprawna, myślę. Możnaby to sformułować w inny sposób, na przykład: "Najmłodszy z rodu Malfoyów, Dracon, zakochał się w Ginny, lecz serce tej niebanalnej osóbki należało do brata bliźniaka jej adoratora - Gonzalesa." - czyli po prostu z pominięciem początkowego spójnika 'jednak'. x)
Co do samego artykułu, hojna dzisiaj jestem i po raz trzeci dnia dzisiejszego dam Wybitny. x) Czekam na więcej artykułów Twojego autorstwa!
~Sayuki F
Dodano dnia 14 April 2009 07:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 390
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 09.09.08
Medale:
Brak
Wiesz co? To nawet zabawne poczytać sobie zapowiedzi magicznych filmów, tak podobnych do naszych. Można odnaleźć nawet Shreka. Za niebanalny pomysł na artykuł, świetne wykonanie i ładne zdjątka daję Wybitny.
~Luna772 F
Dodano dnia 14 April 2009 08:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -82
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 21.03.09
Medale:
Brak
Zdziwiłam się, że Lockhard nie ma swojej opery. Fajny artykulik taki zabawny.
,,Barwy czarów"... Aż chce się oglądać. Musze się wyśmiaćJupi!
~atrammarta F
Dodano dnia 15 April 2009 17:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1561
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 60
Data rejestracji: 02.12.08
Medale:
Brak
Ten artykuł jest obłędny! ;D
"Lekki" i przyjemny.
Odbiegłaś od klimatów opisowych, a skupiłaś się na własnej inwencji twórczej i humorze, co sprawiło, że art jest świetny.

Popieram. ;]
Jedyne czego mi tu brakuje, jest jakieś zakończenie.
Po za tym naprawdę świetnie.

Wybitny. ;D
!Guardian F
Dodano dnia 15 April 2009 22:57
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 20057
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 377
Data rejestracji: 02.08.08
Medale:
Medal
Tak sobie myślę, że pewnie większość tych co skomentowali ten art chętnie by zobaczyło jakąś drugą część ;d
~Alanette Vieira Malfoy F
Dodano dnia 21 April 2009 22:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gajowy Hogwartu
Punktów: 985
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 08.03.09
Medale:
Brak
Popieram! Jestem jak najbardziej za! Guardian ma absolutną rację w tym względzie! My, społeczność Hogsmeade, domagamy się części drugiej, aby dowiedzieć się, cóż to ciekawego oglądają Ci czarodzieje zza granicy (moja mama zawsze mówiła, że oni są tacy dziwni!). A może teraz coś rdzennie polskiego, jak na przykład M jak Magia? ;>
Czekam z niecierpliwością na kontynuację!
~Emmettowa F
Dodano dnia 22 April 2009 21:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 4
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 22.04.09
Medale:
Brak
Wspaniały artykuł. Nie dopatrzyłam się jakiś poważniejszych błędów. Bardzo dobry pomysł, oczywiście podobnie jak reszta się uśmiałam. Daję oczywiście wybitny - w pełni na taką ocenę zasługujesz. ;]
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 86% [83 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 10% [10 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 2% [2 głosów]
Okropny Okropny 2% [2 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 269
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59