Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Dobra wiadomość...
Dobra wiadomość...
Trzy dni przed pierwszym egzaminem profesor McGonagall zabrała ponownie głos podczas śniadania.
- Mam dobrą wiadomość - oznajmiła, a Wielka Sala, zamiast ucichnąć, wybuchła podnieconymi okrzykami.
- Dumbledore wraca! - ryknęło kilkanaście uradowanych głosów.
- Dziecic Slytherina schwytany! - pisnęła jedna z dziewczyn siedząca przy stole Krukonów.
- Mecze quidditcha przywrócone! - wrzasnął Wood.
Profesor McGonagall odczekała, aż wrzawa nieco ucichnie, i powiedziała:
- Profesor Sprout poinformowała mnie, że mandragory są wreszcie gotowe do wycięcia. Dziś wieczorem ożywimy te osoby, które zostały spetryfikowane.

5 najgorętszych hitów- czyli co czarodziej przeczytać powinien
-Vincent! Popraw mi włosy, o tu, taki kosmyk przy lewym uchu- tak dobrze. A ty Mary zobacz, kwiaty są krzywo ustawione! Psują mi wenę, przesuń troszkę w prawo. Ok. Już wszystko gotowe? Gustav, gdzie moja kawa? Przynieś szybko! Jestem już na antenie? Mogę mówić?

-Witam was drodzy słuchacze, ja Catherine Potter, poprowadzę dzisiejszą poranną audycję w radiu "Magia na co dzień". Porozmawiamy dzisiaj o wszystkim i o niczym, a krótko mówiąc o książkach. Oto piątka najgorętszych hitów! Zaczynamy od numeru 5.

Nr 5 to niezwykła skarbnica wiedzy, czyli Historia Hogwartu! Książkę tę można znaleźć w Hogwarckiej bibliotece, oraz w zwykłych księgarniach, tam też występuje najliczniej. Znajdziesz w niej wszystkie informacje na temat Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart. Jeśli ciekawią cię mroczne tajemnice, na których opiera się historia akademii, lub pragniesz zgłębić chociaż część jej tajemnic pofatyguj się do biblioteki lub księgarni. Księga zawiera informacje sprzed kilku stuleci. Znajduje się w niej m. in. Legendarna opowieść o Komnacie Tajemnic. Znajdziesz w niej również wszystkie informacje na temat Turnieju Trójmagicznego, oraz wiele innych. Ma ponad tysiąc stron i jest niezwykle przyjemną i lekką lekturą do poduszki. Tak przynajmniej utrzymuje Hermiona, jedna z naszych słuchaczek.

Hermiona Granger: Jest to moja ulubiona lektura, zawsze znajdę w niej informacje, które mnie zaskoczą. Daje mi odpowiedź na wszystkie pytania związane ze szkołą, jest wiarygodnym źródłem informacji, oraz faktów.

Panno Granger, otrzymujesz od nas nowiutki egzemplarz Historii Hogwartu z autografem twórcy, oraz najnowszą płytkę Fatalnych Jędz .

Tymczasem zajmiemy się pozycją nr 4. To, uwaga... "Poradnik zwalczania szkodników domowych". To niezwykły poradnik walczenia ze szkodnikami. Opisane są tu sposoby pozbycia się tych najbardziej uciążliwych stworzeń, jakimi są gnomy. Autor opisuje krok po kroku czynności, które trzeba wykonać, by stwory już na zawsze opuściły twój ogród i nie psuły jego wizerunku w oczach znajomych. Jednak to nie dzięki treści książka cieszy się taką popularnością. Wielka fotografia dobrze odżywionego czarodzieja z pofalowanymi włosami i bystrymi oczami, uśmiechająca się łobuzersko znad tytułu książki przyciąga fanki niczym magnez. Książkę, jak też inne dzieła autora (Gilderoya Lockharta) można kupić w księgarniach na całym świecie. Dla nieusatysfakcjonowanych, podam cytat:

Ylaie Gewit: Miałam wyjątkowe szczęście i książkę udało mi się kupić z autentycznym autografem pana Lockharta. Wspólnie z siostrą postanowiłyśmy, że szkoda by marnować taką piękną pamiątkę. W wyniku naszej decyzji poradnik stoi na najwyższej półce salonu, jest regularnie czyszczony i pokazujemy go wszystkim gościom. Nie czytałam go nigdy, jedynie spoglądam na okładkę. Raz nawet syn dostał szlaban, po pobrudził lekko stronę tytułową.

Wspólnie postanowiliśmy, że panna Gewit dostanie od nas niepodpisane dzieło pana Lockharta, dodatkowo płytkę Celestyny.

Pora na "Najsilniejsze Eliksiry", które zajmują numer 3 na naszej liście. Na wstępie trzeba rzec, że jest to lektura tylko dla wybranych (czytaj: znajduje się w Dziale Ksiąg Zakazanych). Lecz jeśli już zdobędziesz stary i poplamiony egzemplarz (jest ich tylko kilka na świecie), ciesz się, gdyż jest to wielka skarbnica wiedzy. Znajdziesz w niej recepty na najstraszniejsze i najbardziej obrzydliwe rzeczy. Eliksir Wielosokowy, Eliksir Wywracający Człowieka Na Drugą Stronę, czy Eliksir Dodający Dodatkowe Ręce to tylko niewinne przykłady. Książka pełna jest ilustracji, które poruszają wyobraźnię i umilają czytanie (wcześniej nie wiedziałeś jak wygląda czarownica wywrócona na lewą stronę, prawda?) Pamiętaj jednak, że jeśli zapragniesz uwarzyć jakiś eliksir musisz liczyć się z tym, że jest to trudna i żmudna praca. Samo zdobycie podręcznika jest dodatkowym szczeblem. Przekonał się o tym Frank Gewicht.

Frank Gewicht: Więc... tego... ta książka, "Najsilniejsze eliksiry"... No to... chciałem ją razem z kumplami wypożyczyć, bo tego... eliksir chcieliśmy zrobić, nie? Wziąłem i elegancko podrobiłem podpis McGonagall, ale ta stara ję... znaczy pani Pince... no zorientowała się, do teraz mi się ślady po miotle goją. Ale słowem to coś musiało nie wypalić bo plan świetny był nie? Ale mogę powiedzieć, że wyczepistą okładkę ma ta książka.

Pozostawiam wypowiedź Franka bez komentarza. Tymczasem otrzymuje od nas książkę "Jak uwarzyć dobry eliksir".

Powoli zbliżamy się ku końcowi. Tymczasem pozycja nr 4. Przedstawiam państwu marzenie każdego kibica i obiekt pożądania zapalonego gracza. Oto "Quidditch przez wieki". Atrybut każdego gracza, czyli książka, która przedstawia dzieje quidditcha od podszewki. Znajdziesz w niej informacje na temat wszystkich postaci w grze, oraz krótki poradnik dla nowicjuszy wyjaśniający zasady gry. Opisano w niej wszystkie modele mioteł, jakie tylko wyprodukowano, skupiając się na każdej, nawet najmniejszej brzozowej witce. Podano też opisy najlepszych drużyn naszych czasów, z ubarwiającymi wszystko, ruszającymi się fotografiami. Bułgarski szukający Wiktor Krum, zwierzył się w jednym z wywiadów, że ta książka zawsze dodaje mu odwagi przed meczem, wystarczy tylko przeczytać dwa zdania. W podobny sposób myśli pan Harry Potter.

Harry Potter: Pamiętam, że kiedyś, przed moim pierwszym meczem, miałem ogromną tremę. Chodziłem w kółko po pokoju, nie umiałem sobie znaleźć miejsca. W końcu moja przyjaciółka, Hermiona pożyczyła mi "Quidditch przez wieki". Podczas lektury uspokoiłem się i zacząłem logicznie myśleć. Generalnie wszystko byłoby ok, gdyby Snape nie skonfiskował mi książki. Oczywiście cała trema wróciła, ale mecz i tak wygraliśmy.

Pan Potter otrzymuje od nas zaproszenie na mecz Francja-Niemcy (Loża Honorowa).

Tymczasem zajmiemy się ostatnią już książką na naszej liście. Oto pozycja numer 1: "Potworna Księga Potworów". Ta niezwykła książka słynie z tego, że każdemu kto weźmie ją do ręki chce odgryźć palce. Jest bardzo agresywna względem ludzi, ale i względem innych książek. Swego czasu figurowała na liście Hogwarckich podręczników, jako książka do Opieki Nad Magicznymi Stworzeniami. Przedmiotu tego nauczał wówczas Rubeus Hagrid. Jest tylko jeden sposób, na ugłaskanie tej walecznej książki. Trzeba pogłaskać ją palcem po grzbiecie, a wnet przestaje gryźć i sapać. Pełno w niej opisów zarówno zwykłych, jak i najbardziej niezwykłych stworzeń. Dla przykładu: znajdziesz w niej informacje o sfinksie, akromantuli i innych niebezpiecznych stworach. W roku jej wydania (pierwszy i ostatni rok jej istnienia) była nagminnie kupowana przez miłośników magicznych zwierząt, jednak sprawiała zbyt dużo problemów technicznych. Z tym stwierdzeniem nie zgadza się jednak pan Rubeus Hagrid:

Rubeus Hagrid: To świetna książka, cholibka! A pani myśli, że skąd ja się do lekcji przygotowywałem, hę? Oczywiście, że może mieć różne zastosowanie. U mnie sprawdza się najbardziej jako podręcznik i lektura do poduszki. Aragog też cholibka lubi jak mu czytam, tak ładnie tam go opisano!

Pan Hagrid dostaje od nas książkę "Które stworzenia NAPRAWDĘ są niebezpieczne". Mam nadzieję, że użyje ją w odpowiedni sposób. Zakończyliśmy naszą listę hitów, przypominam, że wśród głosujących zostanie rozlosowana nagroda 100 galeonów. Pamiętajcie, że szef też głosował. Tymczasem dziękuję państwu za uwagę, życzę przyjemnej niedzieli i zapraszam już za tydzień na kolejny reportaż. Nie wiem o czym będzie, ale szef coś wymyśli.




Nadesłane przez: Cathy
Dodane: listopad 18 2007 22:14Kotecek7
Komentarze
~Red Crayon F
Dodano dnia 07 September 2008 11:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 349
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 46
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Wkradł się błąd. Jest nr 5, 4, 3, 4 i 1... Uśmiech Popraw to proszę. Uśmiech Generalnie jest okej. Lubię taki sposób pisania artykułów. Błędów się nie dopatrzyłam. Sądzę, że zasługujesz na PO. Język Pozdrawiam, Red Crayon.
~Peepsyble F
Dodano dnia 15 September 2008 21:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Haha! Extra! Fajnie to napisałaś, fajny styl. No jasne, że W a co myślałaś? ; p

Tylko to 4 i 2, mały błąd ; > Nie widać go.
~Lilyanne F
Dodano dnia 15 October 2008 19:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Minister Magii
Punktów: 2043
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 118
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł. Jest tylko mały błąd zamiast 2 napisała 4, ale to nie jest za bardzo istotne. Poza tym nie dopatrzyłam się żadnych pomyłek. Tekst napisany w fajnym stylu.
Najsilniejsze Eliksiry i Historia Hogwartu przydałyby się w mojej przydomowej biblioteczce. Można się z nich wiele dowiedzieć Rozbawiony
daję Wybitny, za pomysł Rozbawiony
~Villemo F
Dodano dnia 27 October 2008 19:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 791
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
Artykuł świetny. Fajnie się go czyta. Podoba mi się taki oryginalny i odrobine dowcipny styl pisania. Daje Wybitny i czekam na dalsze artykuły.
~DominiKa812 F
Dodano dnia 14 November 2008 14:49
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 286
Ostrzeżeń: 4
Komentarzy: 66
Data rejestracji: 07.09.08
Medale:
Brak
Bardzo dobra Audycja radiowa xD Bardzo fajnie się czytało i bardzo dobrze napisane .. Chyba nadużywam słowa bardzo hehe Oczko Za wspaniały artykuł daje ocenę Wybitną. Podobał mi się sposób w jaki zostały opisane książki i wypowiedzi Czarodziei.
~FeltonLover F
Dodano dnia 03 January 2009 19:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 272
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 02.01.09
Medale:
Brak
5,4,3,4,1?
Wow, coś namieszałaś.
Ale twoja audycja radiowa jest nawet śmieszna, szczególnie jej początek. Mam nadzieje że będzie tu więcej takich fajnych artykułów.
Daję Ci W z czystym sercem, bo na pewno zasłużyłaś Uśmiech)
!leea F
Dodano dnia 06 February 2010 13:23
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Cudowne! Pomysł formy Artu jako audycja radiowa, opinie gwiazd, dokładne przedstawienie treści książek no i po części elementy humorystyczne ( nie należy czepiać się cyferek ). W,W,W,W Jupi!
~LoonyLovegood F
Dodano dnia 03 May 2010 20:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 14.03.10
Medale:
Brak
Super art. chyba najlepszy jaki dotąd przeczytałam Śmiech
(jest mały błąd ale go nie widać)
Daję W i oczekuję kolejnych takich artykułów!
~Pomyluna-Lovegood F
Dodano dnia 12 September 2010 00:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 49
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 03.07.10
Medale:
Brak
Bardzo podoba mi się taki styl pisania. Żartobliwie , ale na temat . Zauważyłam jeden błąd . Jest numer 5 , 4 , 3 , 4 i 1 . Daję W.
~Lord Expeliarmuss F
Dodano dnia 04 November 2010 18:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 40
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 25.10.10
Medale:
Brak
Heh, lubia takie artykuły, nie ma błędów, świetnie zrobione, W
~Liselane F
Dodano dnia 21 November 2010 21:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 404
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 13.04.09
Medale:
Brak
Bomba! Jak przeczytałam początek, to zaczęłam się zastanawiać jak to się stało, że "Historia Magii" nie wpadła mi jeszcze w ręce Rozbawiony
Genialny art, fakt ten mały błąd, który wszyscy tu wypominają, ale co tam Język Mnie najbardziej rozbawiły komentarze słuchaczy Oczko
Daję 'W', oczywiście
~dark shadow F
Dodano dnia 04 March 2011 22:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zastępca Ministra
Punktów: 1770
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 149
Data rejestracji: 23.02.11
Medale:
Brak
Dla mnie super. Daje W.

Gustuje w tego typu pisaniu. Miło się czyta i daje dodatkową przyjemność z lektury. Fajne teksty typu "Panna Granger Mówi" To mi się spodobało.

Fajnie by było poczytać te książki nie?
~GINNY17 F
Dodano dnia 13 November 2011 17:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 70
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 12.11.11
Medale:
Brak
No, no, no... Fajne ale dużo błędów zarówno ortograficznych jak i kolejnościowych. Ja tam się nie zgadzam z tymi kolejnościami, bo jak dla mnie to parę książek powinno zniknąć, a parę się pojawić. Ale pomimo wszystko daje.. .A co mi tam:
WYBITNY!
~wojciec15 F
Dodano dnia 16 July 2013 16:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 294
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 14.07.13
Medale:
Brak
Świetny artykuł, bardzo mi się podoba wypowiedź Hagrida Uśmiech Tekst napisany z humorem i pomysłem, znakomity wstęp. Dobra robota, wybitny Oczko
~anne snape F
Dodano dnia 24 July 2013 15:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 305
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 20.07.13
Medale:
Brak
Super artykulik._Artykulik, bo na artykuł jest trochę za mały,_co nie ujmuje jego wysokiej klasy._Dobra stylistyka,_gramatyka i układ,_ilość informacji_-_w sam raz_-_nie mam krytycznych uwag i w związku w tym daję ocenę wybitny...Rotfl
~Kasjopeja F
Dodano dnia 22 September 2014 12:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Prefekt Ravenclawu
Punktów: 450
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 15.09.14
Medale:
Brak
Niezły artykuł. Bardzo podoba mi się jego forma, czyli audycja radiowa. Książki zostały przedstawione w ciekawy sposób - komentarze czytelników są boskie! Sama chętnie przeczytałabym podstawową lekturę każdego ucznia czyli "Historię Hogwartu", a także "Najsilniejsze eliksiry". Dla mnie kolejność mogłaby być trochę inna i na pewno wywaliłabym książkę o sporcie, ale to tekst autorki. Jak dla mnie zasługuje na Wybitny, za swoją oryginalną formę.
~TheGunner7 F
Dodano dnia 15 August 2015 14:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 54
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 14.08.15
Medale:
Brak
Fajną formę nadałaś temu artykułowi... nie spodobałaby się jednak Vernonowi i Petunii ... jest INNA

Gdyby nie błąd przy numerowaniu, byłby W... tak daję W

Oczko
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 83% [35 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 14% [6 głosów]
Zadowalający Zadowalający 2% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 208
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59