Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Dom Riddle...
Dom Riddle'ów
Mieszkańcy wioski Little Hangleton nadal nazywali go "Domem Riddle'ów", choć upłynęło już wiele lat, odkąd mieszkała w nim rodzina o tym nazwisku. Stał na wzgórzu ponad wioską. Część okien zabito deskami, w dachu ziały dziury, a na fasadzie rozprzestrzenił się bluszcz. Kiedyś piękny dwór, największy i najbardziej okazały budynek w całej okolicy - teraz był ponurą, opuszczoną ruiną.
Tajemnica Lily Evans
Na stronach potterowskich pojawia się coraz więcej różnych hipotez na temat wydarzeń, które rozegrają się w czasie trwania akcji siódmego, ostatniego już, tomu z cyklu opowieści o młodym czarodzieju autorstwa pani Rowling. Fani, w poszukiwaniu jakichkolwiek wskazówek mówiących na ten temat raz po raz wertują już i tak pogięte strony poszczególnych części sagi. Często trafiamy na domysły będące wręcz niedorzecznością, ale zdarzają się również takie, które zasługują na choćby odrobinę uwagi. Ja sama dużo myślałam na temat słów Rowling, która wyznała w jednym z wywiadów, że w siódmym tomie poznamy tajemnicę Lily Evans, matki Harry'ego. Oczywiście zaraz po jego publikacji wybuchły burzliwe dyskusje na ten temat. Fani próbowali za wszelką cenę udowodnić, że to właśnie ich hipoteza jest tą, która znajdzie swe potwierdzenie w ostatniej części o przygodach Pottera. Ja starałam się jednak najpierw zebrać logiczne argumenty, które przemawiałyby za moja teoria; twierdze mianowicie, że tajemnicą skrywana przez panią Potter może być miłość pomiędzy nią, a Snape'em, do której żadne z nich nigdy się przed sobą nie przyznało. Zacznę wiec od początku. Pierwszym argumentem, który mógłby posłużyć mi za dowód jest nienawiść pomiędzy Severusem Snape'em i Jamesem Potterem. Czy jest możliwe, że jedynym powodem była popularność jednego z Huncwotów, podczas gdy ten drugi pozostawał niezauważany, oraz umiejętności grania w Quidditcha? Fragment HP i ZF, w którym Harry dostaje się przypadkiem do myślodsiewni, w której Snape ukrył swoje wspomnienie pokazuje jak James wyzywa się na Severusie. Może poznał on uczucia swojej 'przyjaciółki' i chciał ją do niego zniechęcić poprzez ukazanie jego słabości? Wszystko jest możliwe, biorąc pod uwagę sposób pisania J.K.Rowling.
Drugą zastanawiającą kwestią jest chęć oszczędzenia życia Lily przez Lorda Voldemorta. Bez mrugnięcia okiem zabił on Jamesa, a jego żonie kazał się po prostu odsunąć? Przecież on nigdy nie odpuszcza, nie ma w nim współczucia, a jedynie żądza władzy i pozyskania nieśmiertelności. Wróćmy do momentu szóstego tomu, w którym profesor Trelawney opowiada Harry'emu, jak to Severus Snape podsłuchiwał jej rozmowę z Dumbledore'em w Pubie pod Świńskim Łbem. Snape usłyszawszy tak wspaniałą dla niego nowinę pobiegł czym prędzej by oznajmić ją swemu panu, oczywiście mając w tym swój własny cel. Będąc mistrzem oklumencji mógł zaszantażować Voldemorta. W zamian za 'wspaniałą nowinę' oczekiwał, że Czarny Pan wybierze rodzinę Potterów i zabije jedynie ojca i syna, matkę pozostawiając "nienaruszoną". Jednak mimo zgody Voldemorta plan Severusa nie wypalił, gdyż Lily okazała się być dzielną i odważną matką, broniącą własnego syna. I tutaj wracamy do momentu, w którym to Dumbledore twierdzi, że ma niezbity dowód na to, że Snape jest po jego stronie. Mistrz eliksirów, wściekły na swojego pana, opuszcza go, wchodząc tym samym w szeregi Dumbledore'a. Albus jest przekonany o jego wierności, gdyż poznaje całą historię o utracie ukochanej kobiety.
Nienawiść Snape'a do Harry'ego już w pierwszym roku jego nauki jest naprawdę bardzo dziwna. Zdaje się przewyższać nawet tą do Jamesa. Jeżeli by jednak popatrzeć na to z punktu widzenia Snape'a jest ona jak najbardziej uargumentowana. Severus, po stracie Lily, nie mając kogo za to obwinić, zrzuca winę na jej syna, za którego oddała życie. Stara się uprzykrzyć mu życie oraz ukazać jego ojca w jak najgorszym świetle. Nie ma się co dziwić...
Pani Rowling w jednym z wywiadów wyjawia, że fakt, iż Harry ma oczy po matce będzie miał duże znaczenie. Powróćmy więc do momentu, kiedy to Harry obiecuje zemstę na Snape'ie. Biorąc po uwagę magiczne zdolności obu Panów, można by przewidzieć, że w ostatecznym momencie walki, jeśli w ogóle do niej dojdzie, Snape, mający przewagę, spojrzy ostatni raz w oczy swojego dawnego ucznia i co w nich zobaczy? Oczywiście oczy jego ukochanej kobiety. Dalsze losy możemy przewidzieć, więc nie będę ich tu już opisywała.
Myślę, że te argumenty mocno przemawiają za postawioną przeze mnie hipotezą. Jeśli macie jeszcze jakieś pomysły podzielcie się nimi w komentarzach!




Nadesłane przez: Luna Lovegood
Dodane: czerwiec 19 2006 14:21:58
Komentarze
~Vanney F
Dodano dnia 26 August 2008 16:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Sprzedawca w Miodowym Królestwie
Punktów: 1387
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 167
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Pierwszym argumentem, który mógłby posłużyć mi za dowód jest nienawiść pomiędzy Severusem Snape'em i Jamesem Potterem.

Zgadzam się. Nienawidzili się i robili wszysto, by sobie dopiec na oczach Lily.
Drugą zastanawiającą kwestią jest chęć oszczędzenia życia Lily przez Lorda Voldemorta. Bez mrugnięcia okiem zabił on Jamesa, a jego żonie kazał się po prostu odsunąć?

Tak. Wydaje mi się, że Voldemort chciał zabić Jamesa i wszystko co jest z nim związane, a Lily oszczędzić, bo jeżeli zostałaby, mogłaby wyjść za mąż za Snape i przyłączyć sie do śmierciożerców.
Wszystkie twoje argumenty są mocne i zostaje mi tylko dać ci W-u Oczko
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 27 August 2008 02:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Hmy...
Jak dla mnie hipoteza z poprzedniego komentarza, że Lily by wyszła za Severusa i została Śmierciożercą jest całkowicie bezsensowna.
Poza tym, ona miała dziecko z Potter'em i była szlamą!
Myślicie, że Czarny Pan oszczędził by ją dla zachcianki Snape'a? Wątpię.
Chociaż z innego punktu widzenia, to ona miała wybór.
Daję 'PO' bo w niektórych kwestiach się nie zgadzam Uśmiech
~Lady_Of_Dark F
Dodano dnia 01 September 2008 14:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -85
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 31.08.08
Medale:
Brak
No cóż szlama Evans była zdolną czarownicą więc myślę, że Czarny Pan po prostu chciał mieć ją po swojej stronie... Jednak oddała, życie za syna mimo, że mogła sama żyć.... Daję W...
~Kei F
Dodano dnia 11 September 2008 23:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Badzo logiczne. No i muszę się zgodzić. Faktycznie moze o to chodzić.
W sumie to szkoda mi Snape'a, choć mógłby traktować Harrego jak własnego syna, a nie wroga, zwłaszcza za oczy Chłopca, który przeżył.
No nic. Myślę, że masz sporo racji w tych domysłach i faktycznie mogło o to chodzić. Dam Wybitny oczywiście.
Gratuluję tak przeyślnych spostrzeżeń ; )
~Peepsyble F
Dodano dnia 13 September 2008 11:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Oczywiście. Snape kochał Lily dlatego nienawidził James'a. Sev myślał, że Lily odsunie się, ucieknie gdy do nich przyjdzie Voldemort i błagał Voldemorta, aby jej nie zabijał. Może myślał, że jak pozbędzie się dziecko i mężą swojej wymarzonej kobiety to będzie mógł z nią być a Voldemort na tym skorzysta [zabijąjąc dziecko] i wszystko bedzie dobrze. Ale zapomniał o jejdnej rzeczy. LILY JEST Z GRYFFINDORU. Ona się nie odsunie. A Severus tak bardzo sobie wmawiał, że ona pasuje do Slytherinu. Przeliczył się. No trudno nic nie możemy zrobić. Lily była bardzo odważna.
~DominiKa812 F
Dodano dnia 13 November 2008 17:47
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 286
Ostrzeżeń: 4
Komentarzy: 66
Data rejestracji: 07.09.08
Medale:
Brak
Snape nie tylko dla tego nienawidził Jamesa, ale też dla tego, że była w nim zakochana Lily, a jak wiem z książki to Snape kochał Lily. Zgadzam się z kwestią co do śmierci Lily. To mogło być rzeczywiście tak, że Snape przekazał mu tą ważną informacje pod jednym warunkiem. Gdy Voldemort sie zgodził Snape przekazał informacje i pewnie powiedział, żeby nie zabijał Lily. Myślał pewnie, że gdy nie będzie Jamesa, będzie miał szanse u Lily, ale, że matka kochała swojego syna, walczyła do końca. Niestety skończyło się to śmiercią. Argumenty są bardzo ciekawe, bardzo dobrze opisany artykuł. Daje Wybitny !
~Giny F
Dodano dnia 06 December 2008 22:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Konduktor Błędnego Rycerza
Punktów: 931
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 199
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
No. Dobrze opisałaś. Możliwe, że Snape dlatego nienawidził Harrego.
Faktycznie Voldemort najpierw kazał Lili zostawić Harrego, ale zabił ją dlatego, że osłaniała swojego syna. A za prośba Snape nie zabił jej od razu.
Ogólnie naprawdę rewelacyjny art. Daję Wybitny!
~polami F
Dodano dnia 17 December 2008 18:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Sklepikarz z Hogsmeade
Punktów: 817
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 17.12.08
Medale:
Brak
A ten teks Snape'a w myślodsiewni, w w30; tomie, że nie będzie go boroniła jakś szlama? Temat trochę oklepany, ale art. napisany śiwetnie, daję W
~aneta_zyleta F
Dodano dnia 27 December 2008 23:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 123
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 27.12.08
Medale:
Brak
Gdyby Snape troche pomyslał i nie nazwalby Lily szlamą i odszedl od kolegow to moze wszystko potoczyloby sie inaczej...ale wtedy nie byloby tej ksiazkiRozbawiony zgadzam sie z Giny
~FeltonLover F
Dodano dnia 03 January 2009 20:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 272
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 02.01.09
Medale:
Brak
Art. napisany świetnie, nie zauważyłam żadnej literówki, żadnych błędów. Dziwne że Sev zawsze mówił że Lilka pasowała by do Slytherinu. Nie, choćby nie wiem co zrobić, nie pasowałaby. Ale w końcu to jest miłość Uśmiech
~marbob16 F
Dodano dnia 11 February 2009 20:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 12
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 04.02.09
Medale:
Brak
no tak Snape nienawidził Jamesa (z wzajemnością Uśmiech)
a Harrego uważał jako replikę ojca
Dumbledore mówi mu jednak, ze jest bardziej podobny do L:illy Uśmiech

swoją drogą podobał mi sie ten wątek Uśmiech
~Myszkaa F
Dodano dnia 05 March 2009 10:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -234
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 04.03.09
Medale:
Brak
argumenty daja do myslenia.
James rzeczywiscie bardzo nienawidzil sie ze Snapem. Zreszta wcale mnie to nie dziwi. Oboje kochanli ta sama kobiete.
artykul swietny. daje W
~Rewolucja F
Dodano dnia 05 March 2009 18:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Gratuluję, gratuluję. Na początku miałam wrażenie - tak sprawdza się Twoja teoria - że czytałaś siódmy tom, ale wiem, iż to było het, het przed jego wydaniem. Cóż, pozostaje mi tylko pogratulować Ci umiejętności logicznego myślenia i zazdrościć Ci właśnie jego. Sukcesów życzę. :}
~RenesmeeCullen F
Dodano dnia 25 April 2009 15:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Członek Brygady Inkwizycyjnej
Punktów: 515
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 31
Data rejestracji: 25.04.09
Medale:
Brak
Argumenty bardzo ciekawie postawione. Każdy zapewne wie, iż Snape nie nawidził Jamesa. Wiemy również, że Potter zasłużył sobie poniekąd na takie traktowanie ze strony Severusa. Wiadomo ,że James i Severus kochali się w tej samej dziewczynie. Gratuluję, gratuluję. Świetne użycie logicznego myślenia. Ta teoria może się rzeczywiście sprawdzić.
Pamiętajmy jednak, że Lily oddała życie za swojego syna. Daję wybitny przede wszystkim ze względu na użycie logicznego myślenia ;P
Jeszcze raz gratulacje.
~Luna772 F
Dodano dnia 01 May 2009 16:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -82
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 21.03.09
Medale:
Brak
Wprost wybitne. Nie mogę uwierzyć że Snape i Potter senior mieli taki sam świetny gust a zwlaszcza że mistrz eliksirów taki miał. Artykuł płytki lecz i tak bardzo dobry. Jak już wspominalam: WYBITNY.
~podnietka F
Dodano dnia 17 May 2009 00:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 16.05.09
Medale:
Brak
po ukazaniu sie VII cz, znaczenie oczu wyszło, słowa Snape'a gdy umiera i mówi: "spójrz na mnie", w momencie smierci widzi oczy Lily, tak ukochanej przez niego kobiety...
~Abstrakcja F
Dodano dnia 20 July 2009 15:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 55
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 20.07.09
Medale:
Brak
Ciekawie napisany artykuł. Z tymi oczami masz rację. Ostatnio czytałam jeszcze raz Harry'ego Pottera i Insygnia Śmierci, a gdy Snape umierał i Harry stał nad nim powiedział coś w stylu ' Popatrz na mnie ' . Dokładnie nie pamiętam. Daję W Uśmiech
~DeadHelena F
Dodano dnia 31 August 2009 22:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Wybitny Uczeń
Punktów: 621
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 20.08.09
Medale:
Brak
Hipoteza bardzo słuszna,popieram ją, do tego logicznie wywnioskowana przed przeczytaniem ostatniego tomu.
Daje W.
~Lady Malfoy-shine F
Dodano dnia 04 October 2009 11:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Animag Wąż
Punktów: 554
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 42
Data rejestracji: 20.08.09
Medale:
Brak
Hmm musiałaś się nieźle napracować przy tym artykule ale to widać że nie robiłaś tego na "odwal się'' tylko skrupulatnie wszystko napisałaś błędów tutaj nie widzę jest to wszystko dobrze napisane zwięźle i na temat nie będę się tutaj rozgadywać tylko po prostu ocenię twój artykuł na W.
~Luna Watson F
Dodano dnia 14 November 2009 14:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 282
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 21.01.09
Medale:
Brak
Bardzo trafne argumenty. Ale moim zdaniem to Snape kochał Lily, ale bez wzajemności. Lily broniła go przed Jamesem, bo żal jej było słabszych
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 85% [80 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 14% [13 głosów]
Zadowalający Zadowalający 1% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 318
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59