Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Nowy cel...
Nowy cel...
-Czy już ci nie mówiłem, że uśmiercanie szlam już mnie nie interesuje? Od wielu miesięcy mam nowy cel, a jest nim... jesteś nim ty...
Eliksiry
"Jesteście tutaj, żeby się nauczyć subtelnej, a jednocześnie ścisłej sztuki przyrządzania eliksirów. Nie ma tutaj głupiego wymachiwania różdżkami, więc być może wielu z was uważa, że to w ogóle nie jest magia. Nie oczekuje od was, że naprawdę docenicie piękno kipiącego kotła i unoszącej się z niego roziskrzonej pary, delikatna moc płynów, które pełzną poprzez żyły człowieka, aby oczarować umysł i usidlić zmysły. Mogę was nauczyć, jak uwięzić w butelce sławę, uwarzyć chwałę, a nawet powstrzymać śmierć"

ELIKSIR - z łacińskiego - elixir "płyn zapewniający młodość i długie życie", prawdopodobnie z arabskiego al-iksir o tym samym znaczeniu- oznacza cudowny napój poszukiwany przez alchemików, mający posiadać właściwości przedłużania życia.

Eliksiry w książkach o Harrym Porterze, były jednym z przedmiotów wykładanym w Hogwarcie. Były warzone w kociołkach, mogły wywołać różne pożądane przez sporządzającego efekty. Przy warzeniu substancji niezwykle ważna była precyzja i dokładność, składniki muszą być dodawane w odpowiedniej kolejności oraz ilości, nawet najdrobniejszy błąd powodował zepsucie eliksiru.
Odwrócić skutki działania eliksirów mogły ANTIDOTA, jednym z ich ważniejszych składników był bezoar.
Ponadto eliksiry ważono w kotłach. Kocioł jest reprezentantem żywiołu wody. W tradycji celtyckiej kociołek reprezentuje narodziny, śmierć i odrodzenie, często uznaje się go także za źródło wiedzy i inspiracji.

Oto niektóre z znanych nam składników: abisyńskie figi, akonit inaczej tojad, asfodelus, belladona, bezoar, imbir, jeżozwierz, kły węża, korzenie stokrotki, mandragora, muchy siatkoskrzydłe, oczy diabła morskiego, ogony szczurów, pająki, pijawki, piołun, pokrzywa, rdest ptasi, rogate ropuchy i ślimaki, rogi dwuroga, róg i włosy jednorożca, ropa czyrakobulw, skarabeusze, skórka boomslanga, smocza wątroba, krew i serce, skorupki jaj smoczych, sproszkowany kręgosłup skorpeny, stonogi, śluz gumochłonów, żabie mózgi, żądła żądlibąka oraz żółć pancernika. Poniżej znajdują się prawdziwe opisy paru składników.

BEZOAR - kulisty twór powstający w żołądkach przeżuwaczy przez nagromadzenie nie strawionych resztek pokarmu oraz włókien roślinnych i włosów, zwłaszcza zlizywanych przez zwierzę podczas linienia. Zwykle ma wielkość orzecha, przy większej ilości lub rozmiarze może wywołać u zwierzęcia niedrożność układu pokarmowego. Występuje zawsze u lamy i kozy bezoarowej, częsty także u innych przeżuwaczy. Bezoary były w średniowieczu uważane za talizmany, przypisywano im właściwości magiczne i lecznicze (używane były jako odtrutki). Mają silny zapach zbliżony do piżma.

MANDRAGORA lekarska (M. officinarum) znana była już w starożytności, przypisywano jej właściwości magiczne i stosowano jako roślinę leczniczą. Szczególną wagę przywiązywano do korzenia, który często przybierał kształt zbliżony do ludzkiej postaci.

PIOŁUN, BYLICA - Surowcem zielarskim są liście lub ziele o aromatycznym zapachu i gorzkim smaku. W XIX wieku w kręgu cyganerii francuskiej modne było picie likieru z piołunu r11; absyntu Absynt używany był dawniej przez kobiety do usuwania ciąży - większe jego ilości wywoływały poronienia, ale również zatrucie organizmu.

TOJAD, MORDOWNIK - Roślina ozdobna: uprawiana dla efektownych, barwnych kwiatów. Roślina lecznicza: zawierają akonitynę substancję o działaniu przeciwbólowym.

RODZAJE ELIKSIRÓW:

FELIX FELICIS (łac. Szczęście szczęśliwe) eliksir zapewniający szczęście na określony czas ( dwie łyżki podczas śniadania wystarczają na cały dzień) każdemu, kto go wypije. Jego używanie jest zakazane przy pisaniu testów, w zawodach sportowych, wyborach itp.

WYWAR ŻYWEJ ŚMIERCI - bardzo silny eliksir powodujący uśpienie, robi się go z korzenia asfodelusa i piołunu; Eliksir ten najprawdopodobniej był zainspirowany przez Szekspira. Julia w dramacie "Romeo i Julia" użyła właśnie tego eliksiru, dzięki któremu upozorowała własną śmierć. J.K. Rowling musiała tylko nadać nazwę temu eliksirowi.

ELIKSIR WIELOSOKOWY- eliksir powodujący, że dana osoba zamienia się w inną osobę.
Składniki: muchy siatkoskrzydłe, ślaz, rdest ptasi, pijawki, sproszkowany róg dwurożca i
skórka boomslanga (rodzaj afrykańskiego wężą).Potrzebny jest też kawałek tego, w którego chcemy się zmienić. Jego działanie przemienia nas w wybraną osobę na kilka godzin.

ELIKSIR SŁODKIEGO SNU - Powoduje, ze osoba, która wypije ten eliksir zasypia

ELIKSIR PRAWDY (VERITASERUM) - po wypiciu, którego zdradza się wszystkie sekrety. "Użycie tego eliksiru dozwolone jest jedynie przy zachowaniu ścisłych zasad ustalonych przez Ministerstwo Magii." w łacinie słowo "veritas" oznacza "prawda"

ELIKSIR ŻYCIA - eliksir życia był wydzielany przez kamień filozoficzny. Jedynym człowiekiem, któremu udało się go wyprodukować, był Nicolas Flamel.

AMORTENCJA - najsilniejszy eliksir miłosny na świecie. Każdy inaczej odczuwa jego zapach, w zależności od tego, co kogo najbardziej podnieca.

ELIKSIR BUJNEGO OWŁOSIENIA - eliksir powodujący bardzo bujny rozrost włosów.
ELIKSIR PIEPRZOWY - eliksir rozgrzewający, podawany przez panią Pomfrey w przypadkach przeziębień, po którego wypiciu "jeszcze przez kilka godzin dymiło się z uszu"

ELIKSIR POSTARZAJĄCY - użyty lekkomyślnie prze Freda i George'a, w celu dodania sobie wieku i oszukania Linii wieku wokół Czary Ognia.

ELIKSIR ROZDYMAJĄCY - eliksir, który sprawia że każda rzecz na która się go poleje zwiększa się do dużych rozmiarów żeby to wyleczyć trzeba otrzymać Wywar Dekompresyjny.

WYWAR DEKOMPRESYJNY - przywraca naturalna wielkość części ciała spryskanych Eliksirem rozdymającym.

SZKIELET-WZRO - eliksir używany przez magiczną służbę zdrowia. Sprawia, że utracone kości odrastają.




Nadesłane przez: Half-Blood Princess
Dodane: lipiec 18 2007 15:42:29
Komentarze
~Harry_Potter F
Dodano dnia 09 September 2008 17:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 729
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 71
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Nie no super artykuł i super opisane. Ja nie wiem dlaczego Rowling napisała że gryfoni nie lubią snape'a jak i eliksirów przecież to taki super super fajny przedmiot, a snape'a lubiłam szkoda że potem umarł. Fajnie się czyta i dam W
~Peepsyble F
Dodano dnia 14 September 2008 14:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Ho,ho. No dobrze, dobrze. Ładnie napisane nawet wyjaśnione słowo "eliksiry". Długie, bez błędów. Fajnie sie czytało. A ja bardzo lubie Seva dam ci W.
~Kei F
Dodano dnia 16 September 2008 00:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Ach, och! I jeszcze inne okrzyki podziwu! Super artykuł. No wspaniały!
Miód na moje usta ; P Wszystko jest opisane wspaniale, bez błędów i jeszcze opatrzone cytatem. No cudeńko! I jeszcze składniki. A same eliksiry są opisane pięknie. No nie mogę przestać wychwalać tego artykułu. Nie wiedziałam, że można coś tak dobrego stworzyć x D
Cóż innego mogę dać, jeśli nie Wybitny? Mam nadzieję, że więcej artykułów wyjdzie spod twoich łapek, bo czyta się je świetnie. No i szybko, a to też ważne. Pozdrawiam.
~Temeraire F
Dodano dnia 11 October 2008 13:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2497
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Taak... <zaciera łapki>
Artykuł dobry, wyczerpujący, opatrzony cytatem i nie tylko nim. Naznaczyłaś go również błędami... Tak, tak, nie myśl sobie, że umknęły one mojemu czujnemu oku.

Ponadto eliksiry ważono w kotłach

Eliksiry to się raczej warzyło, a nie ważyło. Bo ważyć od waga, a raczej nie słyszałam o żadnej modzie na sprawdzanie, ile kilo waży dany eliksir...

Nie oczekuje od was, że naprawdę docenicie piękno kipiącego kotła i unoszącej się z niego roziskrzonej pary,

Przytaczasz tu dokładne słowa Severusa, więc nie powinnaś wytłuszczonego przeze mnie wyrazu pisać w trzeciej osobie. Ogonka zabrakło.

Oto niektóre z znanych nam składników: abisyńskie figi, akonit, inaczej tojad,

Na pomarańczowo zaznaczyłam brakujący przecinek. Aż się prosi, żeby go w tym miejscu postawić.

(...)rogi dwuroga, róg i włosy jednorożca(...)

Chyba raczej "róg dwurożca", czyż nie?

ELIKSIR - z łacińskiego - elixir "płyn zapewniający młodość i długie życie", prawdopodobnie z arabskiego al-iksir o tym samym znaczeniu- oznacza cudowny napój poszukiwany przez alchemików, mający posiadać właściwości przedłużania życia.

I to... To nie błąd, ale strasznie mnie kusi, żeby to napisać.
Lubi się, Księgę wiedzy czarodziejskiej, hę?

Ponadto, gdzieniegdzie zauważyłam niepotrzebny lub brakujący przecinek, brak kropki, spacji... Styl masz średni, jeszcze trochę niewyrobiony, niedopracowany. Ale pisz, pisz, bo praktyka czyni mistrza.

Artykuł średnich lotów, więc średnia będzie także ocena. Zadowalający, lecz mam nadzieję, że to Cię nie zniechęci, lecz zmotywuje.
~Marti F
Dodano dnia 11 October 2008 18:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 52
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
PIĘKNE! W oczywiście. Żadnych błędów, artykuł o o mojej ukochanej nauce. Potrafisz pisać. Nie lubię Snape'a, ale mimo to fajne. I jeszcze te objaśnienia eliksirów, BOMBA! Długo, super się czyta, świetnie opisane składniki, dobrze zastosowany cytat. PIĘKNE!!! Daje W!!!

Dodano dnia 11 październik 2008 18:28

Jeszcze tylko minusy!

Dodam jeszcze tylko że to jest SZKIELE-WZRO a nie SZKIELET- WZRO!
Dwie łyżki podczas śniadania wystarczają na DWA cudowne dni.
Beozar nie jest KULISTY. Jest to pomarszczona bryłka!

Wiec tylko do tego się czepiam.
~Peepsyble F
Dodano dnia 11 October 2008 22:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Marti nie wiesz co to edit?
Ja wiem, ale ponieważ po moim poście pisali już inni więc dodaję nasepny. Chciała tylko dodać iż bardzo się chwali taki tytuł a raczej pod tytuł to bardzo ładnie wygląda ; p Właśnie dlatego tu wlazłam ,bo koooocham Seva i te jego słowa mnie przyciągnęły. Amen.
~setareh F
Dodano dnia 06 December 2008 23:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 107
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 24.11.08
Medale:
Brak
ogólnie dobry art ale oprócz wyżej wpisanych błędów znalazłam jeszcze jeden, nie wiem czy to twój błąd czy moja pomyłka (lub inne niedopatrzenie), ale zdaje mi się, że bezoar nie jest składnikiem eliksirów czy antidotów, lecz sam jest bardzo silnym antidotum. Tyle ode mnie, a za art daje PO.
~Beatrix F
Dodano dnia 10 January 2009 13:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 87
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 05.01.09
Medale:
Brak
~Temeraire! Czytam już kolejny artykuł, a Ty w każdym próbujesz wyszukać nawet najmniejszego błędu! I co z tego, że Half-Blood Princess zapomniał o ogonku, czy przecinku?! Dla mnie ten artykuł jest super i daję W.
~siostra F
Dodano dnia 27 January 2009 13:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 206
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 26.01.09
Medale:
Brak
uwielbiam kiedy Snape mówi o czymś czym się interesuje... np. eliksiry, oklumencja i czarna magia... używa wtedy tak pięknych słów, że mam wrażenie że mogłabym ich słuchać przez całą wieczność... to takie piękne.. UśmiechUśmiechUśmiech
~Ginny Weasley_81 F
Dodano dnia 12 February 2009 23:03
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -503
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 12.02.09
Medale:
Brak
Ja tak samo jak mia20082 nie lubie eliksirow i chyba glownie z powodu Snape'a.Przy kazdej sposobnosci odbiera Gryffindorowi punkty i zawsze jest wobec nich niesprawiedliwy.Ale artykul bardzo fajny.Daje W
~ja_1996 F
Dodano dnia 07 March 2009 09:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -118
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 04.03.09
Medale:
Brak
Ja nie lubię Snape'a, ale eliksiry to lubie. Ale trzeba przyznać-było lepiej jak ich Slughorn[czy jak to się pisze]nauczał.
A za artykuł daję... powyżej oczekiwań!!

2 wykrzykniki wystarczą.
~magdula1206 F
Dodano dnia 24 June 2009 07:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 05.03.09
Medale:
Brak
Ja lubię Snape'a i jego przedmiot. Ładnie napisany ten art, ale nadal nie poprawiłaś SZKIELET-WZRO!!! Bo nie ma czegoś takiego. Jest SZKIELE-WZRO jak słusznie zauważyła Marti. Dlatego, że lubię eliksiry daję P.
~cola-girl F
Dodano dnia 06 July 2009 16:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 48
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 30.06.09
Medale:
Brak
Świetnie napisany artykuł. Dla mnie właśnie eliksiry są ulubionym przedmiotem, nie pytajcie dlaczego, bo naprawdę nie wiem.
Oczywiście dostajesz Wybitny...
~Kamate F
Dodano dnia 17 August 2009 11:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 477
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 29.07.09
Medale:
Brak
spodobał mi się artykuł, bardzo sensownie napisany. Jest kilka błędów w nazwach, ale to już zostało wytknięte Oczko jak dla mnie jest to praca na PO. Mimo to spodobał mi się.
~Rosalie_Black F
Dodano dnia 23 October 2009 21:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 46
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 16.10.09
Medale:
Brak
Ja osobiście nie mam nic do eliksirów. Ale jak już wykazałam przy wypełnianiu testu do Gryffindoru nie pasuje, więc nie muszę nie znosić eliksirów. Co do profesora Snape'a. Jak dla mnie był raczej śmieszny niż przerażający. Myślę, że świetnie bym się dogadała z Huncwotami. Oni to mieli na wszystko patent. I założę się, że do eliksirów też nic ne mieli. Oni tylko nie znosili Smarka.
Wracając do tematu. Bardzo fajny artykuł. Podobał mi się sposób w jaki opisywałaś ten przedmiot. Widać, że zależy ci na przekazaniu wiedzy, a nie udowodnieniu, że ważenie mikstur to głupota.
Bardzo bym chciała brać udział w lekcjach tego przedmiotu, a szczególnie prowadzonych przez profesora Snape'a. Według mnie były by one naprawdę ciekawe. Lubię chemię, a szczególnie robienie doświadczeń sprawia mi dziką przyjemność. Myślę więc, że na eliksirach też bym mogła zabłysnąć.
Ogólnie artykuł bardzo ciekawy. Ode mnie otrzymujesz zasłużony Wybitny! Gratuluję!
~arturmiki F
Dodano dnia 15 November 2009 19:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 306
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 19.10.09
Medale:
Brak
Przed moją wypowiedzią chcę wyrazić pogardę dla przedmówcy który spamuję w bardzo wyjątkowy sposób i powinien zostać ukarany.
No więc artykuł niby rozpisany ale ...YYY... nie obraź się ale dla mnie jest to zrobione zbyt chaotycznie. Podałeś dużo informacji lecz było by dużo lepiej gdybyś mógł to jakoś bardziej "obrobić". To tak samo jakbym miał Ci wytłumaczyć dodawanie a powiedział tylko że 2+2 to 4. No i ogólnie takie jakieś dziwne. ale za fakt że podałeś wszystkie ważne info masz Zadowalający.
~Lilyanne Black F
Dodano dnia 24 December 2009 14:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 17
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 13.12.09
Medale:
Brak
Ummm...Bardzo podoba mi się twoja wyczerpująca wypowiedź. ponieważ uwielbiam eliksiry i nauczyciela tego przedmiotu! Może i jestem z Griffindoru ale Severus Snape jest jednym z najlepszych nauczycieli.
Co tyczy się twojego postu daje W.
~Piotrek232 F
Dodano dnia 21 February 2010 10:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 27
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 19.02.10
Medale:
Brak
Super artykuł. Naprawdę dużo się napracowałaś/eś. Lecz jest kilka błędów w nazwach więc waham się między: Wybitny a Powyżej oczekiwań. Co mi tam daje: WybitnyUśmiech
~maggie F
Dodano dnia 01 March 2010 15:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 424
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 23.02.10
Medale:
Brak
Świetny artykuł. Widać zę dużo się napracowałaś. Ogólnie nie przepadam za tym przedemiotem nie wiem czemu po prostu nie mogę polubić profesora Snape"a czuję do niego jakąś niechęć gdy czytam Harrego Pottera. Wiem że dużo osób uważa że to świetny nauczyciel, może i tak ale każdy ma inne zdanie...
A wracająć do artykułu, bardzo intersujący, ładnie opisane poszczególne eleksiry, dużych błędów się nie dopatrzyłam.
Mimo że nie lubię tego przedmiotu to dam WYBITNY bo artykuł jest naprawdę świetny.
~muchor F
Dodano dnia 04 May 2010 16:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1854
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 56
Data rejestracji: 04.03.10
Medale:
Brak
Super! Naprawdę mi się podoba. Musiałaś ciężko się napracować, ale dzięki temud ostaniesz ode mnie W. Kilka błędów było, ale co mi tam... Artykuł poprostu boski!Uśmiech
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 75% [82 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 16% [18 głosów]
Zadowalający Zadowalający 9% [10 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 306
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59