Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Harry
Harry
Nazywasz przypadkiem to, że moja matka oddała życie, aby mnie ocalić? [...] Nazywasz przypadkiem to, że postanowiłem stawić ci czoło na tym cmentarzu? I przypadkiem było to, że nie broniłem się tej nocy, a jednak przeżyłem i powróciłem, by z tobą walczyć?
– Same przypadki! [...] Miałeś po prostu szczęście!

Hogwart
Szkoła Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie (ang. Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry) – uczelnia kształcąca czarodziejów. Hogwart wymyśliła J. K. Rowling, autorka Harry’ego Pottera. Szkoła zlokalizowana jest w średniowiecznym zamku, położonym gdzieś w Szkocji, dokładną lokalizacje znają tylko interesanci. Dyrektorem jest Albus Dumbledore.

Hogwart jest szkołą, do której trafić mogą osoby przejawiające magiczne zdolności, a które ukończyły szkolenie w zakresie podstawowym. Hogwart zastępuje naukę w college’u. Do Hogwartu trafia się w wieku lat jedenastu, nauka trwa siedem lat. W trakcie edukacji przechodzi się dwa ważne testy – sumy (standardowe umiejętności magiczne), pisane w piątej klasie, sprawdzające wiedzę ucznia, oraz owutemy, najważniejsze egzaminy, porównywalne do matury. Hogwart jest placówką koedukacyjna. Uczęszczać do niego mogą zarówno dzieci czarodziejów, jak i mugole, wykazujący odpowiednie predyspozycje.

Hogwart jest placówką z internatem, uczeń po otrzymaniu przydziału, zamieszkuje wraz z innymi członkami domu w dormitorium, w którym spędza wolny czas: uczy się, relaksuje itd. Do szkoły uczeń dojeżdża pociągiem, odjeżdżającym z peronu 9 i 3, tymże pociągiem wraca do domu na zimowe i letnie ferie.

Początkowo wszyscy uczniowie uczą się tych samych, podstawowych przedmiotów, m.in. transmutacji, eliksirów i zaklęć. W trzeciej klasie do przedmiotów tych dochodzą jeszcze te, które wybrali uczniowie. Mogą wybierać spośród, np., mugoloznawstwa, starożytnych runów, numerologii, wróżbiarstwa, opieki nad magicznymi stworzeniami. Od trzeciej klasy uczniom wolno także w określone dni wyjść do Hogsmeade, wioski położonej niedaleko Hogwartu, jedynej wioski w całej Wielkiej Brytanii, zamieszkałej wyłącznie przez czarodziejów.

Hogwart jest jedna z trzech szkól (obok bułgarskiego Durmstrangu i francuskiego Beauxbatons), startujących w Turnieju Trójmagicznym, rywalizacji największych i najlepszych szkół czarodziejów w całej Europie. Turniej ten organizowany jest, co cztery lata. W średniowieczu był bardzo popularny, jednak został zakazany, ponieważ zbyt wielu jego uczestników ginęło.

Szkoła może także pochwalić się świetną drużyną quidditcha (wielu absolwentów Hogwartu zasila międzynarodowe drużyny uprawiające ten sport) czy potężną biblioteką, w której znajdują się tysiące fascynujących dziel.

Porządku w Hogwarcie pilnują prefekci, wybierani spośród starszych klas, oraz woźny. Zamek jest potężną budowlą, pełną magicznych przejść, pomieszczeń zmieniających się przy każdym wejściu, schodów, lubiących zmieniać swoje położenie, mówiących zbroi rycerzy, obrazów, których „lokatorzy” żyją swoim życiem, czy duchów, za życia należących do rożnych sfer. To wszystko sprawia, ze Hogwart jest szkołą wyjątkową, fascynuje każdego, kto się w nim znajdzie. Zbadanie wszystkich jego tajemnic i zakamarków jest niemalże niemożliwe, dotychczas udało się to bardzo niewielu osobom.

J. K. Rowling o Hogwarcie:
Pierwszą rzeczą, na której się skupiłam, pisząc o Harry'm, był Hogwart, Szkoła Magii i Czarodziejstwa. Myślałam o jakimś bardzo uporządkowanym, poddanym ścisłym regułom, ale i bardzo groźnym miejscu i o dzieciach obdarzonych niezwykłymi zdolnościami i umiejętnościami, które pozwalają im górować nad nauczycielami. Logicznie rzecz biorąc, musiało się to dziać w ustronnej okolicy i szybko wpadła mi do głowy Szkocja. Myślę, że był to podświadomy hołd złożony miejscu, w którym wzięli ślub moi rodzice. Ludzie wciąż mówią, że wiedzą, na czym oparłam swoją wizje Hogwartu - ale wszyscy się mylą. Nigdy nie widziałam zamku, który by wyglądał tak, jak Hogwart.

Jak wygląda Hogwart?
Imponująco. Hogwart jest ogromnym zamkiem osadzonym na wysokiej górze, ma wiele baszt i wieżyczek. Wchodzi się do niego przez wielką, dębową bramę. Jest otoczony jeziorem, po którym przypływają lodkami pierwszoroczni uczniowie. Wokół zamku roztaczają się prześliczne błonia, za którymi znajduje się Zakazany Las. Hogwart jest spowity tajemnicza, magiczna atmosfera. Kamienne schody, kręte korytarze oświetlane pochodniami, niezliczone komnaty... To wszystko tworzy niepowtarzalny klimat.

Dlaczego żaden mugol nie wie, gdzie leży Hogwart?
To proste. Hogwart jest ukrywany za pomocą czarów. Kiedy na zamek patrzy jakiś mugol, widzi tylko rozwalone ruiny i napis nad brama: NIEBEZPIECZEŃSTWO! NIE WCHODZIĆ, GROZI ŚMIERCIĄ.

Czy Hogwart to jedyna szkoła magii na świecie?
Nie. Istnieją jeszcze inne szkoły magii, miedzy którymi od dawna trwa zacięta rywalizacja. Szkoły Durmstrang i Beauxbatons ukrywają swoje położenie, żeby nikt nie wykradł ich sekretów. Możemy jednak przypuszczać, że Durmstrang leży gdzieś na dalekiej północy, gdzie jest bardzo zimno, bo jego uczniowie noszą grube, futrzane czapy. Beauxbatons zapewne znajduje się na terenie Francji.

Historia Hogwartu:
Hogwart został założony ponad tysiąc lat temu (dokładna data nie jest znana) przez czworo największych czarodziejów i czarownic tamtych czasów: Godryka Gryffindora, Helge Hufflepuff, Rowene Ravenclaw i Salazara Slytherina. Nazwy hogwarckich domów pochodzą od ich nazwisk. Razem zbudowali ten zamek z dala od wścibskich spojrzeń mugoli, była to bowiem epoka, w której ludzie bali się magii, a czarownice i czarodzieje byli bardzo prześladowani.

Przez kilka lat założyciele Szkoły Magii i Czarodziejstwa pracowali razem w zgodzie, wyszukując młodych, którzy wykazywali cechy właściwe rodzajowi czarodziejskiemu i sprowadzając ich do zamku, by uczyć ich tam magii. Później jednak doszło między nimi do brzemiennych w skutki sporów. Wszystko zaczęło się od Slytherina, który zażądał, by nabory uczniów był bardziej selektywny. Uważał on, że nauczanie magii powinno być zastrzeżone wyłącznie dla rodów czarodziejskich czystej krwi. Sprzeciwiał się przyjmowaniu uczniów z mugolskich rodzin, uważając, że nie są godni zaufania. Po jakimś czasie doszło na tym tle do poważnego sporu miedzy Slytherinem i Gryffindorem, w wyniku którego Slytherin opuścił zamek. Wokół owych faktów narosła fantastyczna legenda o Komnacie Tajemnic, ale to już inna historia... Niestety, czarodzieje nie są nieśmiertelni (chociaż żyją dłużej niż mugole). Póki żyli mogli łatwo wybierać faworytów, ale zaczęli się zastanawiać, jak zachować tradycje przydziału uczniów do poszczególnych domów, gdy ich już zabraknie. Rozwiązanie znalazł Gryffindor. Zdjął swoja tiarę i każda z czterech osób tchnęła w nią cząstkę swych marzeń. Od tamtej pory przydzielaniem uczniów do domów zajmuje się Tiara Przydziału.


Godło Hogwartu
Jest ściśle związane z założycielami Szkoły Magii i Czarodziejstwa. Na godle widnieją cztery zwierzęta, w które przemieniali się twórcy zamku:
- Lew (Godryk Gryffindor)
- Kruk (Rowena Ravenclaw)
- Borsuk (Helga Hufflepuff)
- Wąż (Salazar Slytherin) wokół wielkiej litery H.




Nadesłane przez: Glix
Dodane: marzec 24 2006 19:14:53
Komentarze
~Peepsyble F
Dodano dnia 05 October 2008 18:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Jak na Hogwart to jest kropla w morzu.
Jak na art to całkiem nieźle.
Jak na coś o czym było malutko powiedziane to jest ogrom wiadomości.
Ale ja pozostaje przy pierwszym punkcie, bo to jest włnie Hogwart. Tyle tego było, że byś mógł/mogła napisać pięć razy tyle. Dziękuje bardzo, Zadowalający.
~Selena_Weasley_ F
Dodano dnia 08 February 2010 17:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -27
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 01.02.10
Medale:
Brak
Mamciu!!!!!!! Nie wiedziałam że tego aż tyle!!!!!No ale ...hmmmmmm...wyczerpujący jak dla mnie artykuł...
~Promitet F
Dodano dnia 24 March 2010 16:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 566
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 78
Data rejestracji: 19.03.10
Medale:
Brak
He he. Troszke nie za mało ?! O niej troche powinno się napisać!
Ale mi się podobał. Ale troszke więcej . Uśmiech W sumie dam Zadowalający.
~marta F
Dodano dnia 22 July 2010 10:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 875
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 77
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Dobry artykuł...Jednak o tej wybitnej szkole można by było pisać i pisać...i pisać
Jak na artykuł o Hogwarcie...to trochę za mało...
~Larinne F
Dodano dnia 24 August 2010 21:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Minister Magii
Punktów: 2021
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 143
Data rejestracji: 21.07.10
Medale:
Brak
Jak na opisanie Hogwartu to cienko. Oczko Temat ten jest akurat niewyczerpany i wszystkie informacje są zbyt ściśnięte.
Och, nie mogę dać więcej jak Z.
~dark shadow F
Dodano dnia 04 March 2011 21:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zastępca Ministra
Punktów: 1770
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 149
Data rejestracji: 23.02.11
Medale:
Brak
Jak sadze to to jest długi art ,ale myślę że o Hogrwarcie można zrobić więcej. No i te błędy...
Ja daję Z. opowiadam się za większością.Zniesmaczony
~Kondzio4040 F
Dodano dnia 20 August 2011 21:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 8
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 20.08.11
Medale:
Brak
Świetnie!!!! naprawde takich ludzi na tej stronie potrzeba świetna robotaaaaaaa
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 27 December 2012 19:24
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Wyczerpujący artykuł - o Hogwarcie można by pisać i pisać... niestety nie dostałem listu, więc pozostaje mi namiastka tego co mam czyli ten portal Uśmiech swoją drogą, to ciekawe czy uczniowie też tak bardzo "kochają" Hogwart - jak większość z nas, dla niektórych może to być tylko i wyłącznie "zwykła buda" z okropnymi nauczycielami i nieznośnym woźnym... Daję PO
~MorrisDooke F
Dodano dnia 29 December 2022 10:12
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 81
Data rejestracji: 24.12.22
Medale:
Brak
http://www.hydroxychloroquinex.com/# 200mg hydroxychloroquine
~KarolGeras F
Dodano dnia 01 June 2023 14:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Charłak
Punktów: 12
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 29.05.23
Medale:
Brak
Poznaj piękno Bułgarii z BulgarianResales.com - Wejdź do Bułgarii i poznaj jej niezwykłe uroki, odkrywając szeroką gamę wspaniałych nieruchomości BulgarianResales w całej Bułgarii Szukaj bulgarianresales.com/pl w: - nasza platforma pozwoli Ci z pierwszej ręki zobaczyć wszystko, co ten wspaniały kraj oferuje w zakresie kultury, historii i krajobrazów!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 17% [2 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 17% [2 głosów]
Zadowalający Zadowalający 67% [8 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 307
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59