Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Napis powitalny n...
Napis powitalny na mapie huncwotów
Panowie Lunatyk, Glizdogon, Łapa i Rogacz, zawsze uczynni doradcy czarodziejskich psotników mają zaszczyt przedstawić MAPĘ HUNCWOTÓW.
Modele mioteł
Hmm... to tutaj, prawda? No co zaprzeczasz! Przecież widzę, że to właśnie tutaj jest sklep z miotłami. No dobrze, wchodzimy do środka. Jest świeżo parę minut po otwarciu. Może sprzedawca opowie nam coś ciekawego?

- Dzień dobry, my z redakcji. Chcieliśmy się dowiedzieć czegoś o modelach mioteł. Przeprowadzamy reportaż i...
- Oczywiście, opowiem wam co nieco o historii mioteł.

Pierwszą miotłą, którą wprowadzono na rynek był Dębowy grom 79. Został stworzony przez Stowarzyszenie Zrzeszające Wielbicieli Mioteł Do Latania. Wyprodukowano ją w 1879 roku. Jej projektantem był Elias Grimstone. Stworzona była z dębowego drewna. Miała wierzbowe witki. Wtedy stać na nią było tylko najbogatszych ludzi w mieście. Teraz jedyny model, który zachował się w kraju można obejrzeć w Muzeum Transportu. Teraz nikt by na nią nie zwrócił uwagi. Aż sam się dziwię, że udało się na niej przelecieć nad całym Atlantykiem...

Księżycowa brzytwa była drugą i ostatnią miotłą wyprodukowaną przez Stowarzyszenie Zrzeszające Wielbicieli Mioteł Do Latania. Później okazało się, że firma miała na swoim koncie przeróżne krętactwa i wyłudzenia, ale nie o tym. Księżycowa brzytwa powstała w 1901 roku. Tym razem z inicjatywy Gladys Boothby. Można było na niej osiągnąć 20 km na godzinę. Jak na te czasy było to dużo... Jej 'część do siedzenia' została stworzona z topoli, a witki z mieszaniny różnych gałązek drzew iglastych. Muszę przyznać, że nie było mnie stać na inne miotły, więc kupiłem właśnie tą. Wtedy bardzo mnie cieszyła. Obecnie sprzątam nią podwórko.

Srebrna Strzała była to miotła, którą Gladys Boothby stworzyła po odejściu ze spółki. Niestety, to była jej ostatnia miotła. Biedaczka trafiła do Azkabanu pod zarzutem chęci spowodowania śmierci wielu niewinnych ludzi. Oskarżono ją, ponieważ jak sie okazało, podczas produkcji kręciło się tam wiele podejrzanych osób i myślano, że rzuciły one na miotły zaklęcie porywistości. Miotła była zrobiona z drewna klonu.

Zmiatacz jedynka jest jedną z najlepszych mioteł wyścigowych. Powstała w roku 1934 roku. Jej twórcami byli fenomenalni bracia Bob, Bill, Barnaba Ollerten. Jest zaliczana do najlepszych mioteł w historii. Osiągała prędkość 50 km na godzinę w ciągu 1 minuty. Jej rączka była zrobiona z kasztanowca, a cała reszta z dębu.

Kometa 140 był to pierwszy model Komety. Miotła powstała w 1940 roku. Jej twórcami byli najwięksi konkurenci braci Ollert - Randolph Keitch i Basil Horton. W rankingach na najlepszą miotłę wszechczasów zajmuje 6 miejsce. Została wykonana misternie, jakby nad każdym ruchem zastanawiano się 5 minut. Jest bardzo wygodna.
Randolph Keitch i Basil Horton jako pierwsi stworzyli miotłę z 'wbudowanym' zaklęciem hamującym. ten patent okazał się sukcesem

Świetlista smuga wprowadzona na rynek przez Black Forest w roku 1943. Była miotłą bardzo elastyczną, lecz swoją szybkością nie dorównywała Komecie czy Zmiataczce. W Polsce znana jest bardziej jako Żarówka.

Migdrąg to kolejna miotła wyprodukowana przez Black Forest. Jest o wiele szybsza niż poprzednia, lecz nadal ma wiele niedociągnięć. Przy wzbijaniu się do góry traci moc. Potrafi osiągnąć 55 km na godzinę w ciągu 45 sekund. Jest trochę niewygodna i lekko szarpie w lewo.

Spadająca Gwiazda została stworzona w 1955 roku przez Universal Brooms Ltd. Jej inną nazwą jest Meteoryt. W dzisiejszych czasach jej najtańszą miotłą sportową. Po jej produkcji wiele drużyn Quidditcha ją zamówiło. Lecz nie grało się na niej zbyt wygodnie, a miotła po upływie czasu traciła swoją zwinność i szybkość.

Zmiatacz nr 5, Zmiatacz nr 7 wyszły jednocześnie. Bracia Ollert raczej nie lubili liczb parzystych, ponieważ wszystkie ich miotły mają w nazwie liczby takie jak 1, 5 czy 7. Miotły różnią się od siebie jedynie kolorem i drewnem, z jakiego je wykonano. Zmiataczkę 5 wykonano z brzozy, miała kolor biały. Natomiast '7' wykonano z kasztanowca i miała ciemnobrązowy kolor.

Zmiatacz nr 11 był najdoskonalszym dziełem braci Ollert. Dochodziła nawet do 70 km na godzinę w ciągu 10 sekund. Posiada alarm wibracyjny i jej rączka pokryta jest lakierem przeciwko urokom. Ma czarny kolor i zajmuje 4 miejsce na liście najlepszych mioteł.

Kometa 2.60 jest to jedna z najgorszych mioteł. Osiąga 60 km na godzinę przy sprzyjającym wietrze. Sprzedała się w nakładzie 3499 egzemplarzy. Resztę wywieziono do mugolskich sklepów. Od tej pory często ukazują się w gazetach nagłówki takie jak: Zwykły człowiek z Londynu ma latającą miotłę!

Nimbus 1000 była to pierwsza miotła wyprodukowana przez firmę Miotły Sportowe Nimbus. Miotła osiągała prędkość 100 mil na godzinę. Była bardzo szybka i zwrotna. Od razu zawładnęła serca graczów Quidditcha i stała się najbardziej preferowaną miotłą w całej Europie.

Wicioszyn 90 jest to miotła zaprojektowana i wyprodukowana przez firmę Flyte'a i Barkera. jest zaliczana do mioteł średniej klasy. Chociaż nie jest aż taka stara (powstała w 1990 roku) to nie dorównuje szybkością swoim starszym 'koleżankom' i ma tendencję do krzywienia się na zakrętach, a także do porywistości przy dużej szybkości.

Nimbus 2000 jest to druga miotła wyprodukowana przez firmę Miotły Sportowe Nimbus. Znajduje się na 3 miejscu rankingu najlepszych mioteł w historii. Jest bardzo zwinna, szybka i kiedy ją zaprojektowano każdy chłopiec marzył o niej. Ma świetnie dobrane materiały, z których została wykonana. Sam chciałbym ją mieć...

Nimbus 2001 to trzecia i na razie ostatnia miotła wyprodukowana przez Miotły Sportowe Nimbus. Zajmuje 2 miejsce w rankingu. Jest o niebo lepsza od swojej poprzedniczki. Osiąga do 150 km na godzinę w ciągu 5 sekund. Ma jednak jedną wadę: po upływie czasu następuje utrata szybkości.

Błyskawica jest to miotła marzeń każdego szanującego się czarodzieja. Jak to mówi jej reklama:

Ta nowa miotła wyścigowa została wyprodukowana z wykorzystaniem ostatnich osiągnięć czarodziejskiej myśli technicznej. Zaopatrzona jest w super aerodynamiczną jesionową rączkę pokrytą twardym jak diament lakierem. Każdy egzemplarz posiada numer rejestracyjny. Brzozowe witki w ogonie zostały poddane starannej selekcji - producent gwarantuje ich idealną opływowość - co zapewnia Błyskawicy niezrównaną równowagę i precyzję lotu. Błyskawica osiąga 150 mil na godzinę w ciągu 10 sekund. Wyposażona jest w czujnik specjalnego zaklęcia hamującego, które nie poddaje się żadnym przeciwzaklęciom.

Tego nie muszę uzupełniać, prawda? Niestety, muszę was pożegnać. Zasiedzieliśmy się tyle czasu i niedługo zamykam sklep. Mam nadzieję, że wam pomogłem.




Nadesłane przez: Keyra
Dodane: listopad 08 2007 14:47:19
Komentarze
~Peepsyble F
Dodano dnia 19 October 2008 07:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
No, no ; p Ładnie, dużo napisane, ciekawie, Oczywiście postawię wybitny. Spodobał mi się twój styl, z nutka humoru piszesz - bardzo ładnie. Chwali ci się to, ze napisałaś o modelach mioteł których wgl. w książce nie było. Bardzo mi się spodobało. W.
~pain F
Dodano dnia 16 March 2009 09:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -130
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 11.03.09
Medale:
Brak
Pogratulować pomysłu, ciekawie napisane. Jest jedno ale, dla niektórych może to być wada dla innych zaleta, dla mnie to jest zaleta, chodzi mi o rodzaje mioteł których wgl. nie było w książce. Widać że masz dużą wyobraźnie. Daje WYBITNY
~dark shadow F
Dodano dnia 04 March 2011 21:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zastępca Ministra
Punktów: 1770
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 149
Data rejestracji: 23.02.11
Medale:
Brak
Niezły pomysł ,żeby zrobić to w formie odpowiedzi na wywiad. Ja daję W.
Zdecydowanie przyjemnie się czyta. No i jest tego Dużo. Dla mnie bomba
~wiechlina roczna F
Dodano dnia 01 February 2016 19:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 230
Data rejestracji: 11.05.15
Medale:
Medal
Solidny rzeczowy artykuł, w przejrzystej formie omawia temat. Jedno mnie dziwi, pierwsze omawiane miotły pochodzą już z dość późnych historycznie czasów. Na czym latano, w średniowieczu ? Druga rzeczą jest przelot nad Atlantykiem na tak powolnej miotle. Podróż musiałaby trwać kilka dni. Artykuł bardzo dobry. Daję wybitny, mimo braku wspomnienia o kilku modelach, bo ma bardzo wczesną datę powstania.
~medinheld F
Dodano dnia 13 November 2022 22:30
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
The effects of RAD001 in combination with the endocrine agents were also investigated in a second xenograft model using BT474 AROM3 ER, HER2 amp cells Figure 6C <a href=https://clomid.mom/>clomiphene moa</a> The following primary antibodies were used rabbit anti pan neurofascin 1 2000; a generous gift from Professor Peter Brophy, University of Edinburgh, mouse anti APC CC 1 1 100; Calbiochem, mouse anti ankyrin G 1 200; Santa Cruz Biotechnology, mouse anti oligodendrocytes 1 5000, clone NS 1 RIP; Millipore, rabbit anti ОІ amyloid precursor protein 1 300; Zymed, rat anti PDGFRО± 1 500, clone APA5; BD PharMingen, rabbit anti NG2 1 200; Millipore, rabbit anti cleaved caspase 3 1 200; Cell Signaling Technology, rabbit anti CD3 1 200; Dako, rabbit anti Krox20 1 200; Covance, rat anti CD11b 1 200; BD PharMingen, mouse anti glial fibrillary acidic protein GFAP 1 200, clone GA5; Millipore, rabbit anti GFAP 1 500; Dako, goat anti HB EGF 1 200; R Wako Industries, mouse anti myelin associated glycoprotein MAG 1 1000; Millipore, rabbit anti MBP 1 200; Millipore Bioscience Research Reagents, mouse anti NeuN 1 100; Millipore Bioscience Research Reagents, mouse anti S100ОІ 1 1000, clone SH B1; Sigma, rabbit anti Olig2 1 200; Millipore, mouse anti Kv1
~Neloseela F
Dodano dnia 25 January 2023 16:01
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
Im seeing a LOT of abuse of AIs these days <a href=https://doxycycline.buzz>headaches from doxycycline</a>
~Aspeleshy F
Dodano dnia 11 February 2023 06:53
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 245
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 132
Data rejestracji: 09.02.23
Medale:
Brak
At 9 weeks after tamoxifen treatment, no difference in upstream vessel diameter was noted between the 2 types of mice over a range of P in pressures from 0 <a href=https://nolvadex.pics>nolvadex for sale uk</a>
~bruilla F
Dodano dnia 22 February 2023 06:30
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 256
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 137
Data rejestracji: 19.02.23
Medale:
Brak
<a href=http://buycialis.homes>cialis vs viagra</a> MIP GFP and Rip Cre mice exPress a human growth hormone hGH minigene 59, a fact that could cause confusion when interpreting results obtained using either model
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 71% [5 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 29% [2 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 333
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59