Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Włosy Harry&#...
Włosy Harry'ego
Harry nie widział najmniejszego sensu w przygładzaniu włosów. Wiedział, że ciotka Marge uwielbia go krytykować, więc im nie porządniej wygląda, tym większą sprawi jej uciechę.
Ważny czy nie ważny?
Nie wiem, czy zwróciliście na to uwagę, ale wzmianki o osobach, które potem okazują sie ważne, można często znaleźć we wcześniejszych tomach:

->Na początku 1 tomu Hagrid mówi, że pożyczył motor od Syriusza, który potem okazuje się ojcem chrzestnym Harry'ego i jedną z najważniejszych postaci.

->W 5 tomie jest fragment, w którym Tonks rozmawia z Kingsleyem i pojawia się tam nazwisko Scrimgeoura, przyszłego ministra magii.

-> I nasz RAB, jeżeli to Regulus... ale tego chyba nie muszę pisać.

-> No i jeszcze Bellatrix - w 4 tomie pojawiła się we wspomnieniu Dumbledore'a jako jedna z kilku osób skazanych na dożywocie w Azkabanie, a jej nazwisko jest tam wymienione chyba raz (nie wiem, bo nie mam książki), a w 5 części zabija Syriusza...

-> I watek Bill-Flegma: w 4 części jest napisane tylko, że Fleur się na niego PATRZYŁA i są o tym chyba ze 2 linijki, a w 6 części już planują ślub.

Jest pewnie kilka innych takich przykładów, w każdym razie ważną rolę w 7 tomie może odegrać ktoś, o kim we wcześniejszych tomach były może dwa słowa.

Nie wiem, kto to może być, po prostu nie chce mi się szukać tych nazwisk w kolejnych książkach i nie twierdzę, że taka osoba musi się znaleźć, ale bardzo prawdopodobne, że w Deathly Hallows ważną rolę odegra osoba, o której w poprzednich tomach było bardzo mało (a jak było z np. Neville'em? Do 5 części był tylko mało znaczącym, jednym z kolegów Harry'ego, a potem - jednym z najlepszych przyjaciół, który na dodatek był z nim w MM).

Ok, wiem. To trochę przynudząjace i może mało wnosi, ale to mój pier....
Ups. Prawie napisałam "To mój pierwszy artykuł, więc proszę o wyrozumiałość"
A przecież troszeczkę krytyki każdemu się przyda...




Nadesłane przez: Julis
Dodano: styczeń 13 2007 08:26Kotecek5
Komentarze
~Peepsyble F
Dodano dnia 14 September 2008 14:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Wcale nie przynudzasz! Dobrze jest pisac długie artykuły, wtedy ludzie docenią twoją pracę! Dam ci PO, bo mogłaś bardziej się postarać, ale i tak świetnie. Masz rację, z tymi postaciami, niby nic, ale jednak. Zawsze jak czytam, to sobie myślę o zapamiętam to nazwisko pewnie będzie coś o nim później...a potem nic nie pamiętam ; ]
~Villemo F
Dodano dnia 24 October 2008 15:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 791
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
Artykuł bardzo ciekawy. Jeszcze takiego nie czytałam. Tak, z tymi osobami jest sprytnie przez Rowling zrobione. Ale jeśli chodzi o wykonanie artykułu to mi się nie podoba :/ Daje Z, bo według mnie na więcej nie zasługujesz.
~Bard F
Dodano dnia 02 November 2008 00:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -96
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 29.10.08
Medale:
Brak
Ciekawe, bardzo ciekawe naprawdę ciekawe dodrze piszesz i dużo piszesz
Fleur mogła poznać Billa, a Rowling nie musiała tego opisywać ale i tak świetnie napisane ja osobiście uważam że jeśli to twój pierwszy artykuł
to napisałeś go po mistrzowsku Rozbawiony więc dam PO
~lili-mari F
Dodano dnia 31 December 2008 17:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 280
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 30
Data rejestracji: 05.11.08
Medale:
Brak
moze to prawda, ale chyba nie do końca.. myślałam tak samo jak ty, ale w 5 części Harry rozmawia z wielkim De o pobiciu małego Marka Evansa, a chyba każdy wie że matka Pottera miała na nazwisko Evans.. czy to nie zbieg okoliczności??? tak myślałam, ale okazało się że żaden Mark Evans, w póżniejszych tomach się nie pojawił...trudno..
~martusia2093 F
Dodano dnia 14 January 2009 10:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 191
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 27.12.08
Medale:
Brak
Napisałaś bardzo ciekawie, wcale nie przynudzałaś. Wręcz przeciwnie artykuł uważam za dosyć krótki, ale to dobrze-przynajmniej wszyscy przeczytali go do końca Język Całkowicie zgadzam się ze stwierdzeniem, które postawiłaś w tym artykule i które postarałaś się w przystępny sposób przekazać nam- czytelnikom Rozbawiony Wcześniej nie zwróciłam uwagi na to, że osoby ważne są wspominane we wcześniejszych tomach. Teraz uważam, że Rowling umieszczała je tam celowo. A może jest wręcz przeciwnie? Były to postaci umieszczone przypadkowo, później wykorzystane przez pisarkę ? tego niestety sie nie dowiemy...

Za artykuł daje W.
~Aranoisiv F
Dodano dnia 29 January 2009 17:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Opiekun Ravenclawu
Punktów: 3393
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 236
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Medal
Ach... W którymś tomie był też wspomniany Mundungus, a następnie odegrał pewną rolę. Ale przekazałaś to wszystko przystępnie, raczej lekko. Można się trochę przyczepić do stylu, bo nie jest idealny, słownictwo mogło być troszkę szersze... P.
~mistake F
Dodano dnia 28 February 2009 13:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2208
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 13.09.08
Medale:
Brak
Faktycznie. Jakoś nigdy nie zwracałam uwagi na takie szczegóły. Napisano pewne nazwisko, ja zapamiętałam, jednak już po kilku rozdziałach, gdy akcja się zawiązała ja już nie pamiętałam o tej osobie.

moze to prawda, ale chyba nie do końca.. myślałam tak samo jak ty, ale w 5 części Harry rozmawia z wielkim De o pobiciu małego Marka Evansa, a chyba każdy wie że matka Pottera miała na nazwisko Evans.. czy to nie zbieg okoliczności??? tak myślałam, ale okazało się że żaden Mark Evans, w póżniejszych tomach się nie pojawił...trudno..


Na początku także miałam takie przypuszczenia. Cóż, zbieg okoliczności. Ale przecież nikt nie powiedział, że osoby w jakikolwiek sposób wspomniane wcześniej muszą odegrać jakąś rolę w przyszłości.
~FeltonLover F
Dodano dnia 02 May 2009 16:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 272
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 02.01.09
Medale:
Brak
Jeszcze D.Diggle czy jakoś tak... McGonagall mówiła w pierwszym tomie gdy spotkała si z Dumbledorem: "Sztuczne ognie w Kencie! To pewnie sprawka D... (tutaj nie pamiętam jak ma na imię, wiem że na "D"> Diggle.
A potem on w Zakonie, nie żeby to była jakaś duża rola, ale coś tam jest Uśmiech

Fajny artykuł, dam PO ; )
~Kalona F
Dodano dnia 21 June 2009 18:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 74
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 21.06.09
Medale:
Brak
Właśnie za tę warstwowość podziwiam Rowling. To naprawdę trudne (i ważne!) aby powieść była stopniowo rozbudowana. Uśmiech Ale napisać art mogłaś jednak trochę lepiej, dłużej i posłużyć się cytatami. Tak jest zaledwie na Z, a mogłoby być lepiej. Pozdrawiam, K. xD
~daniel riddle F
Dodano dnia 06 February 2010 12:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 60
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 02.02.10
Medale:
Brak
Wiesz co? Podoba mi się ten artykuł. Większość płytkich artykułów, które czytałe gdzie indziej, po prostu przynudzają. A ty podałaś argumenty.
A właśnie... FeltonLover, masz rację. Rozbawiony
McGonagall mówiła 'ludzie pokroju Dedalusa Diggle'a', a potem bierze udział w odprawie Dursleyów. Rozbawiony
~marta F
Dodano dnia 17 July 2010 02:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 875
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 77
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Bardzo dobry artykuł. Moim zdaniem nie powinnaś być taka samokrytyczna względem siebie...Dam PO.
~Arthur Bishop F
Dodano dnia 30 November 2010 15:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 239
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 27.11.10
Medale:
Brak
Dodam jeszcze Gryfka. Po prostu goblin. Po prostu prowadził Harry'ego do jego skrytki w Gringocie, a tu nagle w 7 części okazuje się pełnić ważną rolę w zdobyciu następnego horkruksa, a mianowicie czarki Hufflepuff.
~Hermijonanina95 F
Dodano dnia 25 January 2011 00:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Charłak
Punktów: 12
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 26.11.10
Medale:
Brak
Fajny, artykuł jest chyba nawet więcej takich postaci. A o Marku Evansie Jo mówiła w jednym z wywiadów, że nie ma on najmniejszego znaczenia i że jest to bardzo popularne nazwisko!
~levicorpus_ F
Dodano dnia 13 August 2011 22:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 162
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 08.08.11
Medale:
Brak
A w Komnacie Artur Weasley wspomina o Mundungusie Fletcherze w jednym zdaniu i tyle. A potem gość pojawia się w piątej części jako jeden z ważnych członków Zakonu Feniksa...
Artykuł fajny, dam PO.
~Matthew Lucas F
Dodano dnia 31 January 2012 10:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 4
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 566
Data rejestracji: 03.09.10
Medale:
Brak
Jeszcze D.Diggle czy jakoś tak... McGonagall mówiła w pierwszym tomie gdy spotkała si z Dumbledorem: "Sztuczne ognie w Kencie! To pewnie sprawka D... (tutaj nie pamiętam jak ma na imię, wiem że na "D"> Diggle.
A potem on w Zakonie, nie żeby to była jakaś duża rola, ale coś tam jest


To był Dedalus ;P.

Rzeczywiście, nie zwracałem wcześniej na to uwagi, jedynie na Syriusza. PO.
~Chuck F
Dodano dnia 29 July 2012 23:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Sklepikarz z Hogsmeade
Punktów: 830
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 33
Data rejestracji: 29.07.12
Medale:
Brak
Nie zwracałem wcześniej na to uwagi.

A tak poza tym to ciekawy, bardzo dobry artykuł ;].
~Adam_ F
Dodano dnia 21 August 2012 19:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 123
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 21.08.12
Medale:
Brak
No wcale nie przynudzasz. Żadnej krytyki ode mnie.
I w ostatnie jest kilka takich postaci.
-Zgredek-niby tylko skrzat a pomugł im się wydostać z Dworu Malfojów
-Gryłek-przecierz pomóg im się dostać do skarbca Belatriks
-Aberford-on wysłał zgredka i pilnował bohaterów przez lusterko

Można to rozwinąc, ale nie chce mi się tereaz. Może kiedyś napisze artykół, mam nadziej że to ktoś przeczytał Rozbawiony

W
~juliahermiona F
Dodano dnia 21 May 2013 18:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 795
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 119
Data rejestracji: 25.03.13
Medale:
Brak
Sorry, ale troszku dziwny jest ten artykuł i taki troszeczkę jakby bez sensu no i ogólny obraz artykułu zepsułaś stwierdzeniem, ż e nie chce ci się szukać imion osób, po co to pisałaś skoro jesteś zbyt leniwa, żeby poszukać więcej ( bez urazy oczywiście) . A tak pomijając to, to powiem , że raczej nie znam takiej osoby, chyba że pani Malfoy, która oznajmiła ze Harry nie zyje w zamian za informację o jej synu.
~kakat40 F
Dodano dnia 20 August 2013 22:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 505
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 41
Data rejestracji: 08.08.13
Medale:
Medal
Bardzo ciekawy artykuł! Jakoś przeoczyłam to o tym motorze od Syriusza! Jak to się stało? xD Doceniam prace i pomysł Uśmiech Wybitny
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 05 June 2014 03:08
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
No ja w ogóle nie zwróciłem uwagi jak Hagrid mówi o jakimś Blacku. Trzeba było sporo poczekać zanim się okazało co to za Black. Rowling genialnie to zrobiła. Podobnie z Rufusem - dopiero jak się czyta po raz któryś tam, to zwraca się na to uwagę ( toż to minister magii przyszyły ). A R.A.B. oczywista sprawa po KP, mniej zaskakujące. Z Fleur też...

Ja bym zwrócił jeszcze uwagę na Mundungusa - też pojawia się już wcześniej ( nie wiem czy w CO na MŚ ), chce okłamać, że miał jakiś drogi namiot, a w rzeczywistości to pipidówka jakaś ; cwaniak.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 27% [9 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 39% [13 głosów]
Zadowalający Zadowalający 30% [10 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 3% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 20-03-2026 12:18

Czy Oscary były oglądnięte w tym roku?
~HariPotaPragneCie F 19-02-2026 01:14

Sowa
^raven F 07-01-2026 12:45

Harry New Year Kotecek Czarodziej
^N F 26-12-2025 08:45

Wesołych Świąt! Serce
~Grande Rodent F 14-09-2025 22:16

Dzięki za linek, kiedyś pewnie wpadnę Oczko
~wolverine F 10-09-2025 11:11

Discord hogsmeade: https://discord.gg
/5dgsr4EwhW
~wolverine F 04-09-2025 19:42

Wiedźma
^raven F 26-08-2025 00:43

True Uh-oh!
#Ginny Evans F 26-08-2025 00:41

Troszeczke, ale i tak to byl poczatek konca
^raven F 26-08-2025 00:26

Mnie strzykalo juz wtedy, wiec to moglo byc nawet miesiac temu Wredny chociaz kojarzy mi sie, ze wtedy Hogs bylo w nieco jednak lepszej formie Hm...
#Ginny Evans F 26-08-2025 00:23

Po strzykaniu w kregoslupie wnioskuje, ze nie Uh-oh!
^raven F 26-08-2025 00:20

OMG, to nie było rok temu??!! Cooo
#Ginny Evans F 26-08-2025 00:17

jeszcze 2 lata i bedzie dekada od krakowskiego spotkania, moze z tej okazji uda sie powtorzyc xd
^raven F 26-08-2025 00:12

Przeciez nie powiem, ze moja Zawstydzony
#Ginny Evans F 26-08-2025 00:09

Ehe, najlepiej zwalic wszystko na biednego Eda
^raven F 26-08-2025 00:07

Nie wiem, moze Eda Sheerana? Gdyby nie stworzyl opcji odsprzedazy biletow za grosze, nie przyszloby mi do glowy, zeby tam jechac i temat spotkania by sie nie pojawil?
#Ginny Evans F 26-08-2025 00:03

ciekawe czyja to wina
^raven F 26-08-2025 00:00

To straszne, ale okazja na Ognista byla tydzien temu, epicko zmarnowana Niee Uh-oh!
#Ginny Evans F 25-08-2025 23:59

Dajesz, drugi raz takiej okazji nie bedzie Cool
^raven F 25-08-2025 23:56

Nie kus, bo tam przyjade Ninja

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 60
» Zarejestrowanych: 76,998
» Zbanowanych: 1,629
» Gości online: 792
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 5422
» Data rekordu:
10 September 2024 23:44