Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Otwieram się na s...
Otwieram się na sam koniec
Otwieram się na sam koniec... ale co ma znaczyć ten koniec? Dlaczego nie może mieć teraz tego kamienia? Gdyby go miał, mógłby zapytać o to wszystko Dumbledore`a... I mamrotał w ciemności do znicza różne słowa, próbował wszystkiego, nawet mowy wężów, ale złota piłeczka nie chciała się otworzyć...
Mistrzostwa świata w Quidditchu
Mistrzostwa świata w quidditchu były czarodziejską imprezą sportową odbywającą się co 4 lata (od XV wieku) z udziałem wielu krajowych reprezentacji z całego świata. Wśród nich były między innymi drużyny: Transylwanii, Bułgarii, Ugandy, Irlandii, Anglii, Liechtensteinu, Walii, Szkocji i Polski. Na zawody zjeżdżało się tysiące kibiców tego niesamowitego sportu, w którym gra się kaflem, zniczem i tłuczkami. Mistrzostwa które odbywały się latem 1994 roku na pewno należały do nietypowych. Na przytłaczającym swym ogromem stadionie mogło zająć miejsca 100 tysięcy kibiców. W trybunie zostały wydzielone specjalne miejsca dla VIP-ów czyli najróżniejszych znakomitości. Osoby ogladające zmagania graczy zamieszkiwały w specjalnym polu namiotowym mieszczącym się nie opodal stadionu. Pole podobnie jak rejony mu przyległe chronione było silnymi zaklęciami przeciw-mugolskimi tak aby nic nie przeszkadzało w organizacji mistrzostw. Większość kibiców dotarła na mistrzostwa drogą specjalnie ustawionych świstoklików. Niektórzy czarodzieje przybywali mugolskicmi środkami transportu. Za rozstawianie świstoklików był odpowiedzialny między innymi Barty Crouch. Niektórzy fani quidditcha byli zmuszeni dotrzeć na mistrzostwa bardzo wcześnie, ze względu na zamówione przez nich bilety. Finał mistrzostw świata odbył się pod koniec sierpnia na głównym boisku. Wzięły w nim udział dwie świetne reprezentacje: Bułgaria i Irlandia. Bułgarzy byli przez wielu uważani za faworytów, ponieważ mieli w swoim składzie wspaniałego szukającego Wiktora Kruma, który z gracją poruszał się w powietrzu (na ziemi przypominał kaczkę, lecz w dobrej grze to absolutnie nie przeszkadza...). Przed meczem zgodnie z wielowiekową tradycją zostały przedstawione maskotki obu drużyn. Oczywiście były to najprawdziwsze, żywe maskotki - inaczej mówiąc istoty i stworzenia czarodziejskie. Bułgaria pokazała kibicom Wile, które pod postacią pięknych, jasnowłosych kobiet niemal doprowadziły do nieszczęścia. Irlandia miała leprokonusy - małe, zielone ''krasnoludki'' które obrzucały kibiców fałszywymi galeonami. Mecz od razu rozpoczął się bardzo ostro. Widać było że obu drużynom bardzo zależy na zwycięstwie. To jednak Irlandia prowadziły ogromną różnicą punktową. Wile doprowadziły do przerwy w grze, spowodowanej ''zauroczeniem'' przez nie Egipskiego sędziego Mustafy. Niestety po chwilowym opanowaniu sytuacji Wile się rozzłościły i przybrały postać okropnych potworów, rzucających ognistymi kulami w nadmiernie cieszące się leprokonusy. Walka stawała się coraz ostrzejsza i zakończył się nagle niesamowitą akcją Wiktora Kruma. Zdobył on niniejszym 150 punktów i zakończył brutalny mecz. Nie dało to jednak zwycięstwa drużynie Bułgarii, ponieważ mieli większą niż 150 punktów stratę do drużyni irlandzkiej. Wiktor zrobił to zapewne w celu ''nie zrobienia'' blamażu. Po prostu mecz dalej toczyłby się gorzej dla Bułgarii. Irlandczycy mogli więc cieszyć się z upragnionego zwycięstwa. Mistrzostwa nie przebiegły jednak w spokojnej atmosferze. Po zakończonym meczu zrobiło się ogromne zamieszanie spowodowane wyczarowaniem Mrocznego Znaku, atakiem śmierciożerców na rodzinę pilnującego campingu mugola oraz pożarem campingu. Zwolennicy Voldemorta zdołali jednak uciec, zostawiając pracowników ministerstwa Magii przed zadaniem naprawienia zaistniałych szkód. Mistrzostwa były udane, podsumowując je pod względem sportowym. Gra toczyła się na zdumiewającej prędkości i technice. Zawodnicy zaprezentowali swoje ogromne umiejętności w tej dyscyplinie sportu.





Nadesłane przez: Syriusz_Black
Dodane: wrzesień 07 2007 20:07:10
Komentarze
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 26 August 2008 15:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł o ciekawym czarodziejskim wydarzeniu.
Bardzo mi sie podobał opis Mistrzostw Świata w książce, a potem cała afera z Mrocznym Znakiem.
Dam 'W'
~Harry_Potter F
Dodano dnia 10 September 2008 21:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 729
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 71
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Bardzo mi się podoba ten artykuł. Fajnie napisany i o ciekawej rzeczy. Quidditch jest jedną z moich ulubionych gier! Dam ''Wybitny'' a ty Kei chyba nie czytałaś artykułu o grach czarodziejów zanim powstał Quidditch ale zawsze!
~Kei F
Dodano dnia 10 September 2008 21:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Harry_PotterzeA gdzież ten artykuł mogę znaleźć, bo nie wiem? Wtedy chętnie go przeczytam, bo oprócz Quidditch'a mogę jeszcze wymienić szachy czarodziejów i na tym kończy się moja wiedza w dziedzinie czarodziejskich gier. (Bo rzutu gnomem chyba nie zaliczymy do gier, prawda?)
~Insygnium F
Dodano dnia 06 December 2008 11:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 46
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 05.12.08
Medale:
Brak
Pole namiotowe nie było chronione przez zaklęcia antymugolskie. Polem zarządzali mugole!! I to tyle do krytyki. Można by ci zarzucić błędy stylistyczne i język potoczny. Art i tak mi się bardzo podobał za ten drobny minusik o polu namiotowym dostaniesz Powyżej Oczekiwań z plusem
~Beatrix F
Dodano dnia 10 January 2009 13:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 87
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 05.01.09
Medale:
Brak
Niezwykle fajny artykuł. Dużo się z niego nauczyłam. Aczkolwiek, gdybyś zrobił akapity, lepiej by się go czytało. Jednakże nie bierz mojej opinii zbytnio pod uwagę,bo to, tylko maleńki drobiazg. Daję W.
~wojciec2 F
Dodano dnia 13 January 2009 10:06
Zbanowany
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -86
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 22.09.08
Medale:
Brak
No więc tak:
Po zakończonym meczu zrobiło się ogromne zamieszanie spowodowane wyczarowaniem Mrocznego Znaku, atakiem śmierciożerców na rodzinę pilnującego campingu mugola oraz pożarem campingu.

Powtórzenie ,,campingu''
Więcej się nie dopatrzyłem... No myślę że zasłużyłeś na POUśmiech
~Sashka13 F
Dodano dnia 01 February 2009 15:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 315
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Dobra treść, interesujące, krótkie ujęcie wszystkich dóbr Mistrzostw Quidditcha. Zauważyłam w tekście kilka błędów, głownie z przecinkami w zdaniach, a raczej ich braku oraz kilku powtórzeń i źle dobranych wyrazów.
Jednak ogół jest ok. Daję P.
~Szczena Evans F
Dodano dnia 03 February 2009 21:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 26.01.09
Medale:
Brak
Bardzo chciałabym być na Mistrzostwach Świata w Quidditchu .Aidan Lynch jest moich ulubionym zawodnikiem. Jeśli będzie czytał ten komentarz to zapraszam go na herbatę. Moja ulubiona herbata to pigwowa z sagi. Chciałabym być szukającym ach to moje marzenia
A ja grałam w quidditcha to jest super gra. Chciałabym grać na pozycji szukającego w ogóle czemu ludzie się czepiacie, że ktoś słowo powtórzył albo nie dał przecinka chyba treść się liczy
Milva: Używamy funkcji edytuj!
~Gloomy Fli F
Dodano dnia 04 February 2009 16:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 310
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 28.12.08
Medale:
Brak
Ciekawy art. dużo wiadomości. Mnie osobiście najbardziej podobała się afera z mrocznym znakiem Rozbawiony.

Wiadomości dużo, ogólnie rzecz biorąc art. łatwy i przyjemny do czytania. Kilka błędów interpunkcyjnych. Ale ja sama, robię ich nie mało Rozbawiony.
Krótkie i zwięzłe opisanie wszystkich potrzebnych pojęć, co coraz bardziej ukoloryzowuje wartość art.Osobiście lubie Quidich więc dajęPO
~hermionika F
Dodano dnia 18 February 2009 21:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 85
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 17
Data rejestracji: 18.02.09
Medale:
Brak
NO, no, no to się nazywa coś !!! Gratuluję za taki długi tekst, naprawdę jestem pod wrażeniem tylu wiadomości. No i zabrakło tylko jakiejś fotki lub obrazka . No i zabrakło pogrubienia i takich tam. Ale stawiam jakiś Zadowalający lub Powyżej Oczekiwań. Pisz więcej !!!
~huncwot F
Dodano dnia 25 April 2009 18:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 24.04.09
Medale:
Brak
mi bardzo szkoda że w CO nie było mistrzostw pokazanych (tylko biała kulka wystrzelona przez Knota):/.
A tak czekałem na "zwód wrońskiego".
~Softly F
Dodano dnia 31 July 2009 14:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 29
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 31.07.09
Medale:
Brak
Artykuł jest rewelacyjny. Czytając go ma się wrażenie, że się tam jest.To... hehe nie przypuszczałam, ze napiszę tu to określenie. MAGIA. Heh oczywiście daję "W"
~Diamond F
Dodano dnia 09 August 2009 10:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Konduktor Błędnego Rycerza
Punktów: 903
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 06.08.09
Medale:
Brak
Swietny artykuł.
KIedy bede następne mistrzostwa świata bo te ostatnie przegapiła, a chetnie bym sie wybrała Rozbawiony

W :*
~sidek97 F
Dodano dnia 11 December 2009 20:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 46
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 05.12.09
Medale:
Brak
Dobry artykuł. Osoba, która by nie wiedziała nic o Mistrzostwach mogłaby się dowiedzieć czegoś. Nie jest to jednak Wybitne. Można by umieścić obrazek. Powyżej Oczekiwań wystarczy.
^Lady Holmes F
Dodano dnia 22 February 2010 18:54
Administrator
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 29123
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 497
Data rejestracji: 21.11.09
Medale:
Brak
Osoby ogladające zmagania graczy zamieszkiwały w specjalnym polu namiotowym mieszczącym się nie opodal stadionu.

Literówka.
Pole podobnie, jak rejony mu przyległe, chronione było silnymi zaklęciami przeciw-mugolskimi tak, aby nic nie przeszkadzało w organizacji mistrzostw.

A gdzie podziały się przecinki?
Niektórzy czarodzieje przybywali mugolskicmi środkami transportu.

Literówka.
Widać było, że obu drużynom bardzo zależy na zwycięstwie.

A gdzie się podział ten przecinek?
***
Dużo błędów. A sam artykuł to nawet, nawet. Gramatyka i stylistyka jest dobrze, ale interpunkcja wyszła najgorzej.
Ładnie wszystko opisane i jest ok. Można by było dodać jakieś zdjęcia.
Powyżej oczekiwań.
~Peepsyble F
Dodano dnia 16 March 2010 07:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
A mi artykuł podobał się przeciętnie. Nic specjalnego. Mam wstręt do artykułów bez jakichkolwiek akapitów; ten nie zawiera żadnych zdjęć, choćby Kruma, czy tłumu na Mistrzostwach; nie zawiera żadnych cytatów. Był po prostu nudny. Z.
~Promitet F
Dodano dnia 23 March 2010 15:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 566
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 78
Data rejestracji: 19.03.10
Medale:
Brak
Mistrzostwa świata w Quidichu ... No ale to miało być krótkie .. Rozbawiony
Dowcipniś C ' nie ? No ale mi się bardzo podobało .
Troszkę za szczegółowo . Rozbawiony No ale jest OK . !
~JaneVolturi F
Dodano dnia 28 May 2010 19:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 24
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 28.05.10
Medale:
Brak
ZdenerwowanyZbite, bez akapitów, przerw i fotek, a przecież zdjęcia to ważna rzecz;p
Nie wiem czy komuś naprawdę chce sięto czytać... To znaczy: Ogólnie sam tekst jest ok. Nie mogę się przyczepić, bo są podane jak na tacy fakty. Ale gdyby dać chociaż z jedno zdjęcie byłoby dużo lepiej... Jestem pewna. Jak to kiedyś powiedział pewien mądry człowiek: " To, co piszesz musi być nie tylko poprane, ale i ładne" i w myśl tej zasady nie dam ci Wybitnego, bo na to ten tekst nie zasłużył!!!!!!Niee niestety. Drugi minus za brak jakichkolwiek przerw i akapitów! Dlatego przykro mi, ale na serio nie mogę dać nic lepszego od Z, a i tu się wacham. No dobra, niech już będzie...Z.
~Chop Suey F
Dodano dnia 22 August 2010 18:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Gajowy Hogwartu
Punktów: 960
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 53
Data rejestracji: 21.08.10
Medale:
Brak
Artykuł świetny. Daję W
Nawiasem mówiąc uwielbiam mecze Quidditcha opisane w książce i oddałabym wszystko, by choć raz znaleźć się na takim meczu Oczko
~Hermii F
Dodano dnia 26 August 2010 12:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -134
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 25.08.10
Medale:
Brak
bardzo fajne były mistrzostwa fajnie sie je oglądało
i jako gre też się fajnie gra Rozbawiony
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 63% [57 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 27% [24 głosów]
Zadowalający Zadowalający 10% [9 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 402
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59