Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Śmierć Freda
Śmierć Freda
Hermiona też wygrzebywała się spośród gruzowiska, a tam, gdzie jeszcze przed paroma sekundami była ściana, zobaczył grupkę trzech rudowłosych postaci. Złapał Hermionę za rękę i oboje ruszyli ku nim, chwiejąc się i potykając o bryły kamienia i połamane deski.
- Nie... nie... nie!!! - krzyczał ktoś rozpaczliwie. - Nie! Fred! Nieeee!
Percy potrząsał bratem, obok nich klęczał Ron, a Fred miał martwe, niewidzące oczy; na jego zastygłej twarzy wciąż błąkał się uśmiech.

Tajemniczy R.A.B i inne zagadki tomu 6
Po przeczytaniu 6 tomu, według mnie jak dotąd najlepszego, nurtuje mnie wiele pytań pozostających jak na razie bez odpowiedzi... chce Wam przedstawić moje przypuszczenia co do tych zagadek oraz możliwy przebieg wydarzeń tomu 7. Moim zdaniem tajemniczym R.A.B-em jest Regulus Black. Dlaczego? Ano dlatego, że nikt inny nie pasuje do tych inicjałów a Rowling nie ma zwyczaju brania czegoś z powietrza, wszystko u niej ma jakiś związek. Regulus zginął, niewiadomo w jakich okolicznościach, choć Syriusz w HPiZF mówi Harry'emu że został zabity przez śmierciożerców albo samego Voldemorta ale nic nie wiadomo o powodach. Mówi także, że jego rodzina popierała Voldemorta za jego poglądy odnośnie czystej krwi i była dumna z Regulusa, że do niego dołączy. Jednak potem jak Voldemort zaczął mordować zaczęli mięć pietra. Moim zdaniem Regulus nie wiedział co go czeka w szeregach śmierciożerców, a że nie był do końca złym człowiekiem, dręczony jakimiś wyrzutami sumienia postanowił zrobić coś co odkupi jego winy - wykraść jeden z horkruksów. "Wiem, że zanim to odczytasz, będę już dawno martwy..." Regulus wiedział jak "opuszcza" się szeregi śmierciożerców. Był gotowy na spotkanie ze śmiercią, jednak wcześniej chciał się zrewanżować...
Teraz sprawa Dumbledore'a. Jak pewnie wielu z was czytałem dumbledoreisnotdead i zgadzam się z tymi poglądami. To jest BARDZO prawdopodobne, poza tym jakoś głupio mi było myśleć, że taki ktoś jak Dumbledore zginął tak żałosna śmiercią i po co ta szopka z unieruchamianiem Harry'ego? Wszystko świadczy o tym, że jednak spotkamy się z Dumbledor'em w następnym tomie.
Następnie czas na Snape'a... Moim zdaniem, mimo wszystko jest po stronie dobra. Może nie lubić Harry'ego, ani nikogo z Zakonu Feniksa, ale Dumledore dał mu cos czego nigdy nie miał – tzn. przyjaźń i zaufanie. Dumbledore wierzył w niego, kiedy wszyscy go opuścili i dzięki niemu uniknął Azkabanu. Wszyscy wiemy, że Snape jest mistrzem oklumencji wiec może potrafi ochronić umyśl i prawdę o sobie samym przed Voldemortem... Świadczy o tym podsłuchana przez Hagrida rozmowa Snape'a z Dumbledor'em, grymas obrzydzenia na wieży, kiedy musiał zabić bądź upozorować śmierć Dumledore'a, człowieka któremu zawdzięcza wszystko. No i kreacja na nazwanie go tchórzem przez Harry'ego. Człowiek, który jest w stanie tyle zrobić dla drugiej osoby i ciągle kroczyć po cienkiej krawędzi życia i śmierci nie może być tchórzem, a Snape jeszcze nie ochłonął po tym co zrobił... Co do moich przypuszczeń na temat tomu 7 to uważam, że Harry, albo przeżyje w ostatecznej walce poważnie ranny, albo poświeci się bohatersko wypełniając przepowiednie. Dumbledore powróci w wielkim stylu, albo w ostatecznej walce albo przy okazji któregoś z horkruksów. Myślę też, że ktoś poświeci życie za Harry'eo, może ktoś z ZF, może Dumbledore, może ktoś z przyjaciół albo....Snape? Będzie coś w stylu "moje życie jest nieistotne, ty musisz żyć Harry, ty jesteś naszą jedyna nadzieją, tylko ty jesteś w stanie pokonać Czarnego Pana...". Mam też przeczucie, że istotną rolę odegra Neville. Może część starego GD wyruszy w podroż z Harrym. Myślę też, że ważną postacią będzie Malfoy, ale pozytywną, nie negatywną. Jego zachowanie na wieży gdy nie był w stanie zabić Dumbledore'a - mówił o tym, że jego rodzina zostanie zabita, gdy on zawiedzie, kiedy prawie dał się przekonać Dumbledore'owi - świadczy o tym, że nie jest do końca zły.. Myślę, że Voldemort dowie się o tym, że Draco nie zabił Dumbledore'a. Dla przykładu zabije jego całą rodzinę, a jemu samemu rozkaże zabicie Harry'ego, albo przyprowadzenie go przed jego oblicze jeśli sam chce żyć... Malfoy przekonany przez Harry'ego przyłączy się do niego i razem będą walczyć przeciwko Czarnemu Panu. W końcu wróg twojego wroga jest twoim przyjacielem, a Malfoy nie będzie miał nic do stracenia.
To chyba tyle jestem ciekaw co o tym myślicie i gratuluje każdemu kto doszedł do tego miejsca mojego artykułu.
Pozdrawiam!





Nadesłane przez: _Phoenix_
Dodano: kwiecień 28 2006 16:11:20
Komentarze
~Beatrix F
Dodano dnia 11 January 2009 20:05
Użytkownik
Awatar
1. Dumbledore pisze się przez D...RE, a nie przez samo R, więc przy odmianie Dumbledore'm to po E daje się apostrof. (tak sądzę)
2. Twoje przemyślenia dotyczące 6 części są całkiem, całkiem.
3. Co do 7 tomu, to nie ma co już się wypowiadać, bo to już po ptakach.
4. Dam Ci...hmmm... PO.
~Szczena Evans F
Dodano dnia 27 January 2009 19:35
Użytkownik
Awatar
Eh._Dumbledore umarł, dlaczego wszyscy myślą, że w 7 części będzie nadal żył._Moi drodzy nawet Dumbledore nie jest w stanie wrócić zza grobu,_a Harry'ego unieruchomił, bo nie chciał by ten przeszkodził Snape'owi w zabiciu go, to po pierwsze, a po drugie chciał go uchronić przed śmierciożercami._Racja co do Rodziny Malfoy'ów._Jacy byli tacy byli, ale to na_pewno była kochająca się rodzina.
~lily_poter14 F
Dodano dnia 05 May 2009 21:51
Użytkownik
Awatar
Dobry artykuł, myślę że masz rację , ale zgadzam się również z poprzednim komentatorem Dumbledore wcale nie powróci w 7 części, jeśli ktoś dobrze czytał to były dyrektor na dworcu Kring's Cross jest duchem to wszystko.
Za artykuł : "PO"
~Cho_Diggory F
Dodano dnia 18 June 2009 14:12
Użytkownik
Awatar
To jest okropne zastanawiam się czy ty to w ogóle czytałeś, czy może ktoś Ci jednak opowiedział nie zbyt dokładnie treść książki.....
Ta książka wcale niej est taka bezsensowna jak ty to w tym artykule wyraziłeś!!!!
Przecież Dumbledore sam powiedział że lepsza jest śmierć niż horkusy!!!!
Malfoy i Harry chyba ci całkowicie odbiło, oni to przecież najwięksi wrogowie, równie dobrze można by powiedzieć że Dumbledore pogodzi się z Voldemortem i będą dobrymi przyjaciółmi!!!!


Za artykuł daje: O
~Ginewra Potter__Weasley F
Dodano dnia 02 October 2009 20:20
Zbanowany
Awatar
Zgadzam się niektórymi poprzednikami, ale na pewno:
1.Dumbledore na pewno nie żyje.
2.Malfoy uratował życie Harry`emu.
3.Prawda że śmierć jest lepsza niż horkruksy.

Dam ci PO.

Pozdrawiam
~aniutek96 F
Dodano dnia 03 November 2009 18:52
Użytkownik
Awatar
Jeśli chodzi o Regulusa to rzeczywiście całkiem możliwe, że to on, bo wszystkie fakty pasują. Jeżeli chodzi o Dumbledore'a to on napewno NIE ŻYJE!!! Czas na ukofanego przez wszystkich Snape'a. Więc on napewno jest po stronie dobra. I może masz racje, że Snape poświęci życie dla Harry'ego, bo w końcu ma zginąć w 7 tomie. A teraz nadszedł czas na naszego przystojniaka Uśmiech , bo wydaje mi się, że rzeczywiście zrobi coś dobrego, ale może nie jest do końca dobry tylko tak jak stwierdził Dumbledore, tylko nie pamiętam co on mówił, ale wiem, że sie z nim zgadzałam. Ale tak mniej więcej sie z tobą zgadzam. A za arta daje Powyżej oczekiwań, bo co nie które rzeczy mi sie nie zgadzają. xD
~maruuus F
Dodano dnia 22 November 2009 19:37
Użytkownik
Awatar
Mimo iż już dawno wyszła 7 część, muszę Ci powiedzieć , że Ty chyba nie czytasz zbyt uważnie...
Jak Dumbledore może powrócić w wielkim stylu jak sam powiedział mu Snape, że zostanie mu maksymalnie 1 rok życia od początku wakacji, gdzie Harry zobaczył u niego ta czarną, uschniętą rękę...
Snape go zabił szybką, bezbolesną śmiercią, a Harry po prostu o tym nie wiedział ...
~Bloodgarm F
Dodano dnia 27 November 2009 11:23
Użytkownik
Awatar
Na początku roku szkolnego Dub powiedział Snape że został mu juz tylko 1 rok życia.Snape zgodził się zabić Dumbledore'a tym samym dzięki temu Malfoy miał jeszcze szanse na bycie dobrym::..
Dumbledore NIE ŻYJE
A co do R.A.B to Regulus Black
~Blitsien-lunka F
Dodano dnia 06 December 2009 12:25
Użytkownik
Awatar
Czytałam wszystkie cześci ale nie rozumiem jednej rzeczy. Regulus Black był fanatykiem czystej krwi.,a nawet wcześniej był po stronie Voldemorta,to po jakiego grzyba wykradał medalion ,i co oznacza 'poznałem twoją tajemnice'.??
~Lori F
Dodano dnia 27 January 2010 21:08
Użytkownik
Awatar
Artykuł w porządku, dam powyżej oczekiwań. A co do Dumbledore'a, to na 100% NIE ŻYJE (Jakoś nie widzę go w 7 części, chyba, że coś przoczyłam xD).
~Pawel3333 F
Dodano dnia 03 February 2010 22:06
Użytkownik
Awatar
Mało z twoich przypuszczeń się sprawdziło. Dumbledore naprawdę nie żyje, rodzina Malfoyów przeżyła, Harry nie został ranny tylko Voldemort dał się oszukać i za bardzo zaufał Draco, dlatego zginą. Jednak można powiedzieć, że Snape oddał życie za Harrego.
Za artykuł daję: ZADOWALAJĄCY.
Milva: Po znakach interpunkcyjnych powinny znaleźć się odstępy.
^Lady Holmes F
Dodano dnia 21 February 2010 17:59
Administrator
Awatar
chce Wam przedstawić moje przypuszczenia co do tych zagadek oraz możliwy przebieg wydarzeń tomu 7.

Literówka.
Jednak potem jak Voldemort zaczął mordować zaczęli mięć pietra.

Powtórzenie.
Może nie lubić Harry'ego, ani nikogo z Zakonu Feniksa, ale Dumledore dał mu cos czego nigdy nie miał r11; tzn. przyjaźń i zaufanie.

Literówka.
Co do moich przypuszczeń na temat tomu 7 to uważam, że Harry, albo przeżyje w ostatecznej walce poważnie ranny, albo poświeci się bohatersko wypełniając przepowiednie.

Literówka.
Stylistyka i gramatyka ok, ale ortografia mi podpadła.
***
Ufff... Trudno się ten art mi czytało. Też odniosłam wrażenie, że coś źle przeczytałeś/aś.
Daje Zadowalający.
~Bou F
Dodano dnia 30 April 2010 16:32
Użytkownik
Awatar
Uśmiałam się kiedy przeczytałam fragment,w którym sądzisz,że Malfoy przyłączy się do Harrego.Nie twierdziłabym tak nawet wtedy,gdybym nie przeczytała 7 części.
Niektóre rzeczy się zgadzają.Na przykład to o Regulusie.Ja bym na to nie wpadła.Ale za to Dombledore niestety na 100% nie żyje.Smutny
Daję PO
~Eisblume F
Dodano dnia 11 May 2010 15:57
Użytkownik
Awatar
Chyba jeszcze raz powinnaś dokładnie przeczytać szóstą część.
Masa literówek, całość ciężko się czyta, wszystko jest ze sobą pomieszane. Nędzny.
~juliahermiona F
Dodano dnia 18 April 2013 19:31
Użytkownik
Awatar
no racji to masz malo dumbledore nie powrócił, ale pomagal harremu, Harry zostal trafiony przez Voldemorta, ale wrócił, stoczył z nim walkę, zabił go i żył długo i szczęśliwie, za samego Harrego za bardzo nikt nie oddał życia, ale dużo osób zgonęło w bitwie o Hogwart, Snape tak naprawdę jest dobry, a newille rzeczywiście odegra dużą rolę bo zabije z pomocą Rona Nagini, węża Voldemorta, który także był Horkruksem, a i jeszcze jedno , Harry też bł horkruksem, ale niezaplanowanym, to się stało jak Voldemort próbował go zabic jako małe dziecko, i tylko dlatego że był Horkruksem to Voldemort nie zabił go, tylko część swojej duszy, przez to mógł wrócić z międzyświatów
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 25 January 2014 12:44
VIP
Awatar
Kurczę...Czy ktoś trzyma pieczę nad artykułami ? No jaki sens ma to wszystko po tak długim czasie ? Nie wiem czy jest sens pisać czy się zgadzam czy nie zgadzam - bo co to da ?? Wszystko już znamy, wszystko się wyjaśniło, i tu nie ma wyjątku. Dam PO, i zakończę na tym. Po cóż mam dodać ?
^raven F
Dodano dnia 25 January 2014 23:14
Administrator
Awatar
mniszek_pospolity napisał/a:
Kurczę...Czy ktoś trzyma pieczę nad artykułami ? No jaki sens ma to wszystko po tak długim czasie ? Nie wiem czy jest sens pisać czy się zgadzam czy nie zgadzam - bo co to da ??

Tak, wyobraź sobie, że ktoś trzyma pieczę nad artykułami i komentarzami do nich. Fakt, komentowanie tego tekstu w 2014 roku nie bardzo ma sens i zupełnie nie rozumiem po co to robisz, skoro sam jesteś tego zdania? To, że artykuł powstał w 2006 roku i jest luźną interpretacją i próbą wyjaśnienia zagadek, nie oznacza, że po 8 latach powinien zniknąć. Ktoś włożył niemały wysiłek żeby ten tekst powstał, jak widać, został oceniony w większości pozytywnie. A skoro nie masz co dodawać i jak komentować, to zwyczajnie tego nie rób, zaoszczędzisz czasu i sobie, i osobom trzymającym pieczę nad artykułami. Tym bardziej, że ten komentarz jest zwykłym spamem. Ładnie i długo napisanym, ale nadal spamem.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 3% [1 głos]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 38% [12 głosów]
Zadowalający Zadowalający 31% [10 głosów]
Nędzny Nędzny 22% [7 głosów]
Okropny Okropny 6% [2 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Bella Muerte F 09-03-2025 21:16

Nie, ale chciałabym chcieć to przeczytać.
~Grande Rodent F 09-03-2025 21:10

Ja na to nie czekam niestety :/ Oscary oglądnięte, obecnie czytam Wołanie Kukułki. To też w sumie Rowling. Czytał ktoś?
~Bella Muerte F 08-03-2025 17:32

HP taki awangardowy teraz, coś Rowling nie poszło bycie Szekspirem na miarę 21wiec może to się sprawdzi... Anyway, joke for today : ship name Musk Trump= Tusk
~Bartholomew F 07-03-2025 20:13

zrobia ze Snape ofiare rasizmu, czarny uczen gnojony przez elitarnych bialych uczniow szkoly magii i rasizmu w hogwarcie, z ojcem glownego bohatera na czele
^raven F 05-03-2025 23:04

No mnie przeszkadza nawet to, ze obsada nie bedzie angielska, wiec nie jestem jakos szczegolnie euforycznie nastawiona do tego projektu. Sie oceni, jak juz powstanie Zmieszany
^raven F 05-03-2025 23:01

Bella Muerte, ale to juz chyba oficjalne, ze Dumbledore'em bedzie John Lithgow, co nie? Ninja Czarny to ma byc Snape...
`RazorBMW F 04-03-2025 23:56

I nie, odcien skory to jest najmniejszy problem iksde. Potter jest martwy jako franczyza i HBO nie musi sie wysilac wiec wleci "kolejny serialik w przerwie na VoD"
`RazorBMW F 04-03-2025 23:54

Ja nie wiem czy ktos na ten badziew czeka na serio, HBO najlepsze czasy ma daaaaaaaaaawno za soba (True Detective faaaaaaaaantastycz
ny sezon 1, drugi okay, trzeci troche lepszy, reszta fuj)
~Bella Muerte F 04-03-2025 12:39

Widzę, że robię sztuczny tłum x6, no ładnie
~Bella Muerte F 04-03-2025 12:37

Witaj wiosko! Kto czeka na czarnoskórego Dumbledore'a czy Snape'a w HBO max Uśmiech)?
#Ginny Evans F 03-03-2025 04:59

Też nie jestem ukontentowana, ale pojawiło się kilka lubianych twarzy podczas ceremonii. Dobranoc! Sowa
^raven F 03-03-2025 04:54

Voldi bez Oscara, Trenta w ogole zapomnieli zaprosic (a ja zapomnialam to wczesniej sprawdzic Omg ), chyba nie jestem ukontentowana. Dobranoc, Hogs! Czarodziej
^raven F 03-03-2025 02:22

Serce
#Ginny Evans F 03-03-2025 02:05

:hug:
^raven F 03-03-2025 01:28

Bez Trenta nie jest tak bardzo happy Płacze
#Ginny Evans F 03-03-2025 00:52

Hejka, hogs! Happy Oscars day!
^raven F 03-03-2025 00:12

Sowa }{
`RazorBMW F 12-01-2025 14:53

To nie tak ze labele maja 50% obnizki na albumy bandcampie xD
^N F 11-01-2025 23:24

Magicznego roku, niech pieniądze w portfelu się magicznie pojawiają! Czarodziej
~Grande Rodent F 01-01-2025 13:05

Hej, również dla was magicznego nowego roku! Ja słucham top 357 już 3 dzień jak co roku. W temacie fajerwerków, też nie przepadam, bo moje koty się boją.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 60
» Zarejestrowanych: 77,001
» Zbanowanych: 1,626
» Gości online: 864
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 5422
» Data rekordu:
10 September 2024 23:44
Ustawa dotycząca używania ciasteczekDrogi Użytkowniku, w ramach naszej strony stosowane są pliki cookies. Ich celem jest świadczenie usług na najwyższym poziomie, w tym również dostosowanych do Twoich indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies - więcej informacji na ten temat znajdziesz w polityce prywatności.
Zamknij