Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
- Sowy nie przynoszą mi wiadomości - powiedział bezbarwnym tonem.
- Nie wierzę - oświadczyła natychmiast ciotka Petunia.
- Ani ja - rzekł stanowczo wuj Vernon.
- Wiemy że coś knujesz - syknęła ciotka Petunia.
- Przyjmij do wiadomości, że nie jesteśmy tacy głupi - powiedział wuj Vernon.
- No, to dopiero jest dla mnie zupełnie nowa wiadomość - rzekł Harry, czując, jak narasta w nim złość , i zanim Dursleyowie zdążyli zareagować, odwrócił się na pięcie, przeszedł przez trawnik, przeskoczył niski murek ogrodowy i zaczął się oddalać.
Dubel - obaj pałkarze uderzają w tłuczek jednocześnie, co znacznie wzmacnia siłę odbicia. Głowa Jastrzębia - ścigający tworzą formację w kształcie strzały i szarżują razem na bramki, wzbudzając popłoch wśród przeciwników, ktorzy najczesciej pierzchaja przed nimi na boki. Kleszcze Parkina - dwaj ścigający zbliżają się do ścigającego przeciwników z dwóch stron, podczas gdy trzeci szarżuje na niego z przodu. Manewr Porskowej - ścigający leci z kaflem do góry, aby w ten sposób ściągnąć obrońcę i ścigających przeciwników na siebie. Następnie podaje kafla ścigającemu, który znajduje się pod nim. Wtedy ścigający jest sam na sam ze słupkami przeciwników. Podwójna Ósemka - manewr obrońcy stosowany najczęściej przy obronie rzutu karnego. Śmiga on z zawrotną prędkością wokół wszystkich trzech pętli bramek, by zablokować kafla. Przerzutka - ścigający rzuca kafla do partnera ponad swoim ramieniem. Zagranie trudne, bo wymaga dużej precyzji. Rozgwiazda - obrońca zwisa z trzymanej poziomo miotły, trzymając się jedną ręką i zagiętą stopą, wyciągając jak najdalej drugą rękę i stopę. Transylwanka Zagranie - polega na pozorowanym uderzeniu przeciwnika w nos. Zagranie uważane jest za przepisowe dopóki pięść nie dotknie twarzy przeciwnika. Woollongong Shimmy - manewr polegający na zygzakowatym locie w celu rozproszenia ścigających przeciwnika. Zwis Leniwca - chroniąc się przed uderzeniem tłuczka, zawodnik zwisa z miotły głową w dół, trzymając się jej rękami i stopami. Zwód Wrońskiego - szukający nurkuje z zawrotną szybkością ku ziemi, udając, że w dole zobaczył znicza, ale w ostatniej chwili hamuje i podrywa się w górę. Celem manewru jest skłonienie szukającego przeciwników do naśladownictwa w nadziei, że ten nie zdąży wyhamować i rozbije się o ziemię.
Dom:Ravenclaw Ranga: Redaktor Żonglera Punktów: 1046 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 128 Data rejestracji: 29.08.08 Medale: Brak
Fajny rat, dużo informacji przydatnych. Z opisu najbardziej podoba mi się ten: Kleszcze Parkina - dwaj ścigający zbliżają się do ścigającego przeciwników z dwóch stron, podczas gdy trzeci szarżuje na niego z przodu.
To chyba muusi boleć i to baardzo
Za artykuł dam ''PO''
Dom:Slytherin Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -354 Ostrzeżeń: 4 Komentarzy: 7 Data rejestracji: 09.01.09 Medale: Brak
ten ostatni to najlepszy raz tak zrobiłam koleżance, żę ona mnie goniłą w berka, ja biegne na wprost ściany i w ostatniej chwili zawracam, a ona wali się w nos D
W
Dom:Ravenclaw Ranga: Barman w Dziurawym Kotle Punktów: 1332 Ostrzeżeń: 3 Komentarzy: 28 Data rejestracji: 25.12.08 Medale: Brak
Zwis Leniwca - chroniąc się przed uderzeniem tłuczka, zawodnik zwisa z miotły głową w dół, trzymając się jej rękami i stopami.
Czyli coś takiego jak "kiełbaska"? o.O
Dwie osoby trzymają patyk... Zresztą! O czym ja mówię.
Materiał całkiem niezły, tylko gdzieś chyba się z nim spotkałam. Hmmm. Ciekawe gdzie.
Zadowalający.
Dom:Slytherin Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie Punktów: 2736 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 89 Data rejestracji: 07.06.09 Medale: Brak
Zwis Leniwca - chroniąc się przed uderzeniem tłuczka, zawodnik zwisa z miotły głową w dół, trzymając się jej rękami i stopami.
Ja bym się tak bał. Mam lęk wysokości. Ale nie o tym. Połowę z tych nazw znam, ale jest też kilka nowych, zaciekawiły mnie ale nie tak bardzo jak na W. Zadowowalający.
Dom:Gryffindor Ranga: Pierwszoroczniak Punktów: 45 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 7 Data rejestracji: 03.10.09 Medale: Brak
Zwód Wrońskiego - szukający nurkuje z zawrotną szybkością ku ziemi, udając, że w dole zobaczył znicza, ale w ostatniej chwili hamuje i podrywa się w górę. Celem manewru jest skłonienie szukającego przeciwników do naśladownictwa w nadziei, że ten nie zdąży wyhamować i rozbije się o ziemię.
najleprze:
Dom:Gryffindor Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 306 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 18 Data rejestracji: 19.10.09 Medale: Brak
Po prostu spis zwodów w quidditch'a ze tgz. słownikowymi definicjami. Lepiej by było gdybyś podał przykłady kto i kiedy wykonywał dany zwód. Ogólnie się za bardzo nie rozpisałeś więc powinienem dać tylko Z." Ale będę dziś wspaniałomyślnym Ronem który daje Zgredkowi sweter i skarpetki na Boże Narodzenie" (wcale nie porównuję Cie do Zgredka), więc daje PO.
Dom:Gryffindor Ranga: Właściciel Pamiętnika Punktów: 108 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 24 Data rejestracji: 05.11.09 Medale: Brak
Bardzo mi się podoba ten artykuł. Nie wiem skąd masz te informacje ,ale są bardzo ciekawe. Muszę przyznać,że wcześniej znałam chyba tylko Zwód Wrońskiego. niektóre z tych zwodów są bardzo ee ryzykowne , bałabym się wykonać niektóre z nich ;p
Daje W
Dom:Gryffindor Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 416 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 18 Data rejestracji: 13.05.10 Medale: Brak
Uwielbiam Quidditch,a wiadomo,że zwody się przydają.Najbardziej podobał mi
Manewr Porskowej - ścigający leci z kaflem do góry, aby w ten sposób ściągnąć obrońcę i ścigających przeciwników na siebie. Następnie podaje kafla ścigającemu, który znajduje się pod nim. Wtedy ścigający jest sam na sam ze słupkami przeciwników.
Daję W
Dom:Gryffindor Ranga: Skrzat domowy Punktów: 24 Ostrzeżeń: 3 Komentarzy: 35 Data rejestracji: 28.05.10 Medale: Brak
Bardzo mi się podoba ten artykuł. Nie wiem skąd masz te informacje ,ale są bardzo ciekawe. Muszę przyznać,że wcześniej znałam chyba tylko Zwód Wrońskiego.Najbardziej podobał mi
Manewr Porskowej - ścigający leci z kaflem do góry, aby w ten sposób ściągnąć obrońcę i ścigających przeciwników na siebie. Następnie podaje kafla ścigającemu, który znajduje się pod nim. Wtedy ścigający jest sam na sam ze słupkami przeciwników.
Super.
Dom:Ravenclaw Ranga: Barman w Dziurawym Kotle Punktów: 1391 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 47 Data rejestracji: 29.06.11 Medale: Brak
Art. ciekawy.Zawsze wydawało mi się , że z tego typu zagrywek istnieje tylko Zwód Wrońskiego.Jak widać myliłam się. Artykuł mi się podoba dlatego daje W.
Dom:Slytherin Ranga: Lord Punktów: 256094 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 1,385 Data rejestracji: 15.12.12 Medale: Brak
dzięki za artykuł o tej ulubionej dyscyplinie sportu uprawianej przez czarodziejów - trzyma w napięciu, fajnie jest ukazana w ekranizacjach Harrego... Autorka miała wyśmienity pomysł, sam chciał zagrać, najlepiej na pozycji ścigającego... może kiedyś
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.