Nowe informacje ujawnione przez J.K. Rowling na portalu Pottermore na temat wszystkich tych elementów magicznego świata, które związane są z Hogwartem.
Stary woźny pojawił się właśnie, kuśtykając i krzycząc:
- Uczniowie nie są w łóżkach! Uczniowie są na korytarzach!
- I mają tam być, ty cholerny kretynie! A teraz idź i zrób coś pożytecznego! Znajdź mi Irytka!
Termin animagia nie jest zbyt obszerny, gdyż nie mamy na ten temat wielu informacji. Wiadomo oczywiście, że animag to człowiek, który potrafi z własnej woli i bez pomocy różdżki przybrać postać zwierzęcia. W jego zwierzęcym ciele zostaje umysł człowieka, dzięki czemu jest on świadomy, pamięta, co robił, kiedy był zwierzęciem i może to kontrolować. Z tego tez powodu, gdy czarodziej staje się elementem fauny, musi uważać, by nie zachowywać się ludzko, a bardziej jak zwierzę.
Nie chciałabym się ograniczyć tylko do takiej informacji, więc postanowiłam przeanalizować związek miedzy znanymi nam animagami a zwierzętami, którymi się stają.
Postacią najbardziej charakterystyczną i znaną jest Łapa. Gdy już wiemy, że zmienia się w czarnego psa, staje się to boleśnie oczywiste. Syriusz to gwiazda zwana potocznie psią planetą, a Black- po prostu czarny. Do tego był wiernym przyjacielem, a w późniejszym czasie także opiekuńczym ojcem chrzestnym, które to cechy przypisuje się nie czemu innemu, jak właśnie psu. Rogacz to kolejna dość dobrze znana osoba. James Potter został jeleniem. Co prawda nie wynika to z jego imienia, ale za to dość prosto jest znaleźć podobieństwa w charakterze. Jim bez wątpienia był pewny siebie, silny i odważny, a te same cechy można przypisać do jelenia. Tak jak on w lesie, chłopak wiódł prym w Hogwarcie. Oprócz tego symboliczne znaczenia mają też rogi. To jasny komunikat: "nie dam sobie w kaszę dmuchać, a jak trzeba, to i mam możliwość mocnego kontrataku".
Kolejne jest trzecie ogniwo wielkiego kwartetu Hogwartu, czyli Peter Pettigrew. Szczurzy przyjaciel, zdrajca Potterów i winowajca czynu, za który odpowiedział Syriusz. Jego forma animaga oddaje przede wszystkim jego podły i tchórzliwy charakter oraz skłonność do zmiany strony w zależności od sytuacji. Od wyglądu ogona dostał przezwisko Glizdogon. Nie wiadomo, czy zawsze był przypominał do szczura, czy upodobnił się do niego dopiero po wielu latach bycia nim.
Warta uwagi jest też Rita Skeeter. Jej żucze obwódki oczu miały identyczny kształt, jak ludzkie okulary. Również w sposobie bycia miała wspólne cechy z żukiem. Wszędobylska, zwykle nieproszona i niechciana, w sumie zbędna i denerwująca.
Cała ta czwórka działała nielegalnie. Sztuka animagii jest bardzo trudna i niebezpieczna, a bycie oficjalnym animagiem wymaga wielu testów, egzaminów i formalności. Z tego powodu zarejestrowanych jest tylko 7 takich czarodziejów, w tym Minerwa McGonagall. Ta ostania być może jest kotem przez swoją tajemniczość, a ponieważ innych przyczyn takiego stanu rzeczy nie znamy, wracamy do początku
Dom:Ravenclaw Ranga: Redaktor Żonglera Punktów: 1046 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 128 Data rejestracji: 29.08.08 Medale: Brak
Dobry artykuł. Rozwinięcie i opisanie ładnie wykonane. Czysta robota, chciałoby się rzec. Iformacje łatwe do znalezienia, elegancko zapisane, język przystępny.
Nie znalazłam błędów.
Ze względu na długość dam "PO".
Dom:Ravenclaw Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -60 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 1 Data rejestracji: 21.05.09 Medale: Brak
"Nic dodać nic ująć... Art dobry . Szkoda że jest tak mało o McGonagall. I nie zapominajmy o Krumie. On się zamienia w rekina.."
Krum nie zamienia się w rekina. Po prostu transmutował sie w rekina jednorazowo . Ale animagiem nie jest .
Artykuł bardzo fajny ale ze względu na długośc daje P
Dom:Gryffindor Ranga: Więzień Azkabanu Punktów: -39 Ostrzeżeń: 4 Komentarzy: 34 Data rejestracji: 02.10.09 Medale: Brak
Super artykuł i bardzo trudno znaleźć informacje na temat animagów i fajnie, że tyle o tym napisałaś, ale mam podejrzenie, że postać animaga to postać patronusa. Nie wiem skąd to podejrzenie, ale dobra.
Daję ocenę PO.
Pozdrawiam
Dom:Gryffindor Ranga: Pięcioroczniak Punktów: 306 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 18 Data rejestracji: 19.10.09 Medale: Brak
Ładny zwięzły artykuł z wykorzystaniem całej wiedzo o temacie. Myślę że animagowie to trochę postacie budzące szacunek czy też respekt. Powszechne znane jest, że ta grupa czarodziejów zalicza się to tag zwanej "elity" (użyję tu słowa elita z braku lepszych słów). Sądzę że umiejętności animaga są bardzo przydatne w życiu codziennym jak i w niektórych zawodach czarodziejów. Za artykuł daję PO.
Dom:Gryffindor Ranga: Drugoroczniak Punktów: 78 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 18 Data rejestracji: 31.12.09 Medale: Brak
Artykuł dobry. Nie jest łatwo znaleźć informację o animagach. Postacie, które są animagami znamy, ale trzeba było je jeszcze opisać. Dam Powyżej Oczekiwań za długość tekstu, chociaż nie łatwo znaleźć informację o animagach.
Z pewnością to niezwykły dar, który posiadacz powinien umieć wykorzystywać ,także w słusznych celach. Artykuł co prawda dość krótki, ale trudno jest o nich napisać jeszcze więcej. Szybko się czyta. Daje W-.
Dom:Slytherin Ranga: Członek Wizengamotu Punktów: 1476 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 171 Data rejestracji: 30.01.10 Medale: Brak
Bardzo długi jest ten artykuł. Niewątpliwie zaskoczyczył mnie swoją obszernością. Informacji o animagach nie ma zbyt wiele i wnioskuję z tego, że napisanie tego artykułu kosztowało cię sporo wysiłku. Momentami lałaś wodę, ale to mi nie przeszkadzało tak jak to ...
Jim bez wątpienia był pewny siebie, silny i odważny, a te same cechy można przypisać do jelenia
Dom:Slytherin Ranga: Lord Punktów: 29123 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 497 Data rejestracji: 21.11.09 Medale: Brak
Jim bez wątpienia był pewny siebie, silny i odważny, a te same cechy można przypisać do jelenia
O jakiego Jima ci chodzi ?Rozbawiony
śmieszna pomyłka ...
Pewnie chodzi o Jamesa Pottera.
Żadnego błędu nie zauważyłam. Ale czuję jakiś niedosyt. Czegoś mi zabrakło, lecz nie wiem czego. Ładnie wszystko opisane i jest ok.
Daję Powyżej Oczekiwań.
Dom:Gryffindor Ranga: Czwartoroczniak Punktów: 195 Ostrzeżeń: 2 Komentarzy: 51 Data rejestracji: 27.02.10 Medale: Brak
Bardzo fajny artykuł.Mogłoby być troch więcej o profesor McGonagall z uwagi na jej czarodziejskie zdolności .Ta postać mogłaby służyć jako przykład ,że zwierzęta w jakie się zmieniają animagowie ,są podobne do postaci , które się zamieniają w zwierzęta.Artykuł jest super.
Dom:Gryffindor Ranga: Barman w Trzech Miotłach Punktów: 1306 Ostrzeżeń: 1 Komentarzy: 92 Data rejestracji: 20.03.10 Medale: Brak
Mnie się wydaje, że zostać animagniem to nie jest nic takiego fajnego... kto to wgl wymyślil, aby człowiek przeistoczył się w zwierzę? Heh. Ale szczerze, to na pewno dla wielu jest fajna umiejętność. Artykuł bardzo fajny, ładnie napisany.
Wybitny.
Dom:Ravenclaw Ranga: Uzdrowiciel Punktów: 2442 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 93 Data rejestracji: 02.04.10 Medale: Brak
Artykuł warty uwagi, dobrze oddający postać rzeczy. Cieszę się, że zostały w nim użyte porównania, bo pomaga to w zrozumienia sensu opisu(przynajmniej dla mnie). Za pomysł, treść i budowę daję PO.
Dom:Slytherin Ranga: Dorosły Czarodziej Punktów: 877 Ostrzeżeń: 0 Komentarzy: 38 Data rejestracji: 28.06.11 Medale: Brak
Artykuł niezły. A nawet całkiem dobry, dałabym Wybitny, ale skupiasz się tu głównie na Hunctowach, Ricie i McGonagall, chociaż w sumie w książce animagowie nie byli zbyt dokładnie opisani. Rowling powinna dać więcej informacji, bo ich temat jest całkiem ciekawy, np. listę, o której mówiła Hermiona.
Rekord OnLine: 5422
Data rekordu:
10 September 2024 23:44
"Hogsmeade.pl" is in no way affiliated with the copyright owners of "Harry Potter", including J.K. Rowling, Warner Bros., Bloomsbury, Scholastic and Media Rodzina.