Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Profesor Dumbledore
Profesor Dumbledore
Jednak przekonacie się, że naprawdę opuszczę szkołę tylko wtedy, kiedy już nikt w całym Hogwarcie nie pozostanie mi wierny. Przekonacie się również, że ci, którzy o pomoc poproszą, zawsze ją otrzymają.
Ave Potter
KościółW ostatnich czasach ucichło na temat antypotterii. Środowiska katolickie zamilkły na pewien okres czasu, ale to była tylko cisza przed burzą. Otóż, wczoraj, 1 lutego 2009 roku, jezuicki egzorcysta ojciec Aleksander Posacki w Poznaniu przeprowadził konferencję na temat kolejnego wroga religii katolickiej. Nie trudno się domyślić, o kogo chodzi. Do rozwoju cywilizacji, in vitro, heavy metalu, krótkich spódniczek, aborcji, "Włatców móch" i innych dołączył także i Harry Potter. Duchowny ostro skrytykował propagowanie książek Jo Rowling nazywając praktyki te sprzeciwem wobec pierwszego przykazania Dekalogu (dla przypomnienia: "Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną"). Zobaczmy co dokładnie Aleksander Posacki miał do powiedzenia:

"Różnica między innymi bajkami a "Harrym Potterem" jest taka, że w powieści Rowling magia i okultyzm nie są traktowane metaforycznie, ale są dosłowne. I ta dosłowność jest zagrożeniem, którego nie powinniśmy bagatelizować. Bohater nie jest czarodziejem, ale czarownikiem, a w całej książce panuje klimat przekonania, że ludzie sami mogą sobie poradzić z siłami zła. Jak to pogodzić z nauką katechizmu, gdy dzieci, które czytają akurat tę powieść, uczy się jednocześnie wiary w Boga?"

"Egzorcyści różnych wyznań chrześcijańskich potwierdzają, że na pierwszym miejscu grzechów osób opętanych są grzechy związane z przekraczaniem pierwszego przykazania. Książka "Harry Potter" też mieści się w tej kategorii, gdyż propaguje okultyzm."

"Moim argumentem jest teologia, która takich rzeczy jak okultyzm, czy magia zabrania dotykać. Natomiast obrońcy "Harry'ego Pottera" poza demagogią nie mają argumentów. Musimy mieć odwagę przeciwstawiać się temu, co jest złe. Mamy przecież za sobą Boga, a nie ludzi i przez Boga zostaniemy kiedyś osądzeni, a nie przez ludzi, czy przez poprawność polityczną. Dlatego bójmy się Boga, a nie ludzi."


Nie trudno się domyślić, że słowa te wywołały prawdziwą burzę na forach internetowych. Wielu z Was zapewne z nimi się nie zgadza, a co za tym idzie, może wypowiedzieć się także i u nas w formie komentarza pod newsem. Więcej na ten temat znajdziecie pod świstoklikami: klik1, klik2, klik3, klik4. Tutaj z kolei zapoznacie się z innym artykułem księdza Aleksandra Posackiego (opublikowany w sierpniu 2007 roku). Miłego czytania.

Zródło: www.pardon.pl
Komentarze
~BitterSweet F
Dodano dnia 02 February 2009 18:09
Użytkownik
Awatar
Powieści Rowling to jedna wielka manipulacja słowem. Pod atrakcyjną fabułą kryje się żywe Zło. Ma ono podstępnie wniknąć w podświadomość czytelnika, by potem wpływać na jeo codzienne zachowania i postawy.
Sama Rowling z pewnością też poniesie konsekwencje tego romansu ze Złem. Jeszcze na tym świecie. To pewne.
Ciekawe, czy uzna wtedy, że kolosalne pieniądze które na tej powieści zrobiła, były tego warte.


Taki komentarz znalazłam na jednej ze stron podanych w newsie. O żal. I co ?? Teraz urządzą sobie jeszcze polowanie na fanów Harrego Pottera tak jak kiedyś na chrześcijan i wszyscy będziemy karani.


*do powyrzszego komentarza* ... "zło" z dużej litery?


Komentarz skopiowałam. Nie jest mojego autorstwa. Ja takich opinii nie mam.
~Isilien F
Dodano dnia 02 February 2009 18:24
Użytkownik
Awatar
*do powyższego komentarza* ... "zło" z dużej litery? Trzymajcie mnie. Skisłam ze śmiechu. Boże drogi, ty to widzisz i nie grzmisz? (odezwała się ateistka) Chociaż może JA mam tutaj najmniej do gadania. Ale to po prostu śmieszne! Pomijając inne głupoty Kościoła, oddalić się od Boga można nie przez HP, ale to, co wypisują na jego temat. Wymiotować się chce, jak się widzi takie bzdury (słyszeć na szczęście okazji jeszcze nie miałam...).

która takich rzeczy jak okultyzm, czy magia zabrania DOTYKAĆ.
RotflTooth Najlepszy sposób na depresję, jak mamę kocham, to poczytać co Kościół ma do powiedzenia.
~Vampire F
Dodano dnia 02 February 2009 18:41
Użytkownik
Awatar
Czy mi się wydaje czy mu całkiem odbiło...???!!!
Niech on najpierw pomyśli co mówi, a nie...
To jest poprostu zwykła, ciekawa książka...
A on już nie miał się do czego przyczepić tylko do niej...
Jeśli obraża te książki to obraża także nas...fanów Harrego Pottera...
Jestem całkowicie oburzona jego poglądami i tym co rozgłasza...
Powieści Rowling to jedna wielka manipulacja słowem. Pod atrakcyjną fabułą kryje się żywe Zło.

Ludzie!!! Jakie znowu ZŁO!!! Co on w ogóle wygaduje!!!
To zwykła książka, a oni wiążą ją z jakimś złem i "wrogiem religii katolickiej"...
Teraz urządzą sobie jeszcze polowanie na fanów Harrego Pottera tak jak kiedyś na chrześcijan i wszyscy będziemy karani.

Niech sobie urządzają te polowanie... To znaczy, że będą musieli zabić ponad połowe ludzkości, ponieważ to prawda, że Harry Potter ma tylu fanów... Proszę niech nas powybujają...zobaczymy czy wtedy Bóg też im to wybaczy...
Ten cały "ojciec" Aleksander Posacki już przesadził... Mam go dosyć niech idzie się leczyć... Jakim prawem on obraża Rowling i nas - fanów Harrego Pottera!!!
Moim zdaniem to zwykłe bzdury!!!!Zdenerwowany
~fajniejszy nick F
Dodano dnia 02 February 2009 19:09
Zbanowany
Awatar
Heh. Właśnie takimi tekstami swoich przedstawicieli KK traci poparcie wyznawców i nie tylko. Kolejny piękny strzał we stopę. A mi nie pozostaję nic innego jak tylko śmiać się i czekać na więcej tego typu "rewelacji". ^^
~Feltonka F
Dodano dnia 02 February 2009 19:22
Użytkownik
Awatar
To jest po prostu ŚMIESZNE! Jak można gadać takie głupoty... A mówią, że księża są mądrzy... Nie chce obrażać tych całych 'wysłańców' Boskich, no ale bez przesady! To teraz jak idę do spowiedzi mam powiedzieć, że czytam Harry'ego Potter'a?
Zgadzam się z Vampire:

Moim zdaniem to zwykłe bzdury!!!!Zdenerwowany
~szumier F
Dodano dnia 02 February 2009 19:51
Użytkownik
Awatar
Jestem fanem Harry'ego Pottera od wielu, wielu lat. Mam 13 lat, i być może nie powinienem się na ten temat wypowiadać, jednakże myślę, że to niesprawiedliwe oceniać wszystkich jednakowo, w ogóle oceniać kogoś, co za tym idzie sądzić! Ksiądz Posacki wytacza mocne argumenty, jednakże nie przekonują mnie! Jestem gorliwym katolikiem i fanem czarodzieja - z umiarem. Robiłem nawet kiedyś stronę internetową! I wcale nie odchodzę od Boga, ani nie czuje się jakiś winny temu mojemu zainteresowaniu. Czymże byłby dla dziecka świat bez trolli, różdżek? Nie zgadzam się, ale każdy może mieć swoje zdanie.

PS Wszyscy zachowujecie się jak małe dzieci, to co mówi ksiądz NIE JEST GŁUPIE, to jest niezwykle mądre i przekonujące jednakże nie do końca.
~Alice F
Dodano dnia 02 February 2009 20:10
Użytkownik
Awatar
zgadzam się z szumer. I dodam cos jeszcze. Sam o. Aleksander Posacki nie jest całym Kościołem katolickim. Wyraził tylko swoje zdanie. Nie powinien jednak używac liczby mnogiej jakby wypowiadał się za cały Kościół. Jest wiele księży, którzy lubią czytac HP i o nim dyskutowac. Paru poznałam i fajnie się z nimi gadało na temat książek. No cóż, skomentuję to tak. Wszędzie zdażają się dziwacy. W każdym otoczeniu.
~addicted_to_HP F
Dodano dnia 02 February 2009 20:14
Użytkownik
Awatar
No ja nie mogę... Ostatni raz byłam u spowiedzi...
Następującymi grzechami... Czytałam Harry'ego Pottera.

Oessu!

Ach!

Pomyślcie jak to brzmi. Sadzę, iż mój ksiądz bardzo by się zdziwił, z czego to ja mu się spowiadam. Okej, może mam manie na temat HP, ale na pewno nie przysłania mi ona Boga. Chodzę na Mszę Świętą, do spowiedzi itepe. Nie oddaliłam się od Boga i w ogóle nie zauważyłam, żeby ta książka PROPAGOWAŁA okultyzm czy jakieś tam inne ZŁE praktyki. Cóż, Jo pominęła trochę religię w książce (prócz świąt), ale czego się tu spodziewać? To nie jest przecież XIX-wieczna książka typu "Ania z Zielonego Wzgórza", gdzie wszyscy gorliwie chodzą do kościoła. A co z takim Tomkiem Sawyerem? Oszukiwał i wymieniał swe zdobycze na kulki, aby uzyskać Biblię, aczkolwiek nie po to, by ją przeczytać, lecz po to by zabłysnąć. i co? Książka jest w kanonie lektur.

Absolutnie nie czuję, że grzeszę i myślę, że taka przesada jest aż niezdrowa i całkowicie nie na miejscu. Trzeba mieć umiar.

Sądzę, że trochę magii przyda się każdemu i radzę zapytać się Wielebnego Księdza, czy naprawdę próbował zgłębić i zrozumieć tą książkę, czy od razu spisał ją na straty i dołączył do Ksiąg Zakazanych.
A może w ogóle jej nie czytał lub przeczytał streszczenia lub parę części?

Warto by się tego dowiedzieć.
~Dallas F
Dodano dnia 02 February 2009 20:25
Użytkownik
Awatar
Moim zdaniem w ogóle trzeba inaczej patrzeć na samego Boga i na KK w postaci księży, papieża, przykazań i tym, co ziemskie. Tak, wierzę w Boga, ale chyba trochę innego. Denerwują mnie poglądy Kościoła (czyli instytucji - księży). KK traci przez takie bzdury. Właśnie przez takie odzywki (i księdza, który mnie uczy, ale to inny temat) sam kościół mam daleko gdzieś. Nie potrzeba mi księży, żebym wierzyła, że ktoś ten świat zbudował.
~Chichuana F
Dodano dnia 02 February 2009 20:36
Użytkownik
Awatar
Po przeczytaniu tego newsa przypominają mi się anegdotki o zakonnikach. Rozbawiony Ale to taka dygresja.
Uważam, że ojciec Aleksander ma dość kontrowersyjne zdanie, nie jest ono zdaniem całości Kościoła Katolickiego. Ateistów za bardzo pewnie nie przekonują jego "bzdury", ja natomiast twierdzę, iż ma wiele racji. Ale niewtajemniczeni i tak nie będą wiedzieć o co kaman.
!Ariana F
Dodano dnia 02 February 2009 20:36
VIP
Awatar
Lol - mój komentarz.

No dobra - spam. A więc powiem tylko, że to jest po prostu żałosne. Nie mówię tylko o atakach na HP, ale ogólnie o całej tej liście wrogów. Nie wiem, po co to robią i w jakim celu, ale nie staram się tego zrozumieć. Nie warto się przejmować.

Na zdrowie.
~Lilyanne F
Dodano dnia 02 February 2009 20:57
Użytkownik
Awatar
To się staje coraz bardziej bez sensu. Zamiast cieszyć się że młodzież i dzieci sięgnęły po książki to ten mi tu jeszcze będzie wmawiać że Harry Potter jest zły!!! To jakaś paranoja!

Nie wiem, po co to robią i w jakim celu, ale nie staram się tego zrozumieć. Nie warto się przejmować.

Zgadzam się. Ja też to już zostawiam, bo im bardziej się w to zgłębiam, tym bardziej boli mnie głowa ;D
~marta2093 F
Dodano dnia 02 February 2009 21:06
Użytkownik
Awatar
Nie rozumiem takich ludzi. Warto zauważyć, że powieść J.K. Rowling krytykują ludzie, którzy najczęściej nawet jej nie przeczytali.To mnie denerwuje najbardziej. To oni zauważają, że Harry Potter propaguje jakieś praktyki satanistyczne czy okultyzm... Ja przeczytałam wszystkie tomy przygód młodego czarodzieja, niektóre dwukrotnie, i niczego takiego nie zauważyłam. Jestem osobą wierzącą i ta powieść wcale nie przysłania mi Boga. Nie wyobrażam sobie, żeby czytanie Harry'go Pottera wziąć za grzech. to po prostu chore!
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 02 February 2009 21:16
Użytkownik
Awatar
Wy tak pewnie mówicie, bo jesteście opętani przez szatana ;p
A tak na poważnie - ci księża mnie denerwują. Gdzie on ma zło? Ach, tak, Voldemort i śmierciożercy. Ale w książce jest wyraźnie napisane, iż są źli! Nie, nie, paranoja jakaś.
!Guardian F
Dodano dnia 02 February 2009 21:24
VIP
Awatar
Ksiądz Posacki wytacza mocne argumenty, jednakże nie przekonują mnie!
Przepraszam bardzo, ale Ty to nazywasz argumentami? o.O

Co do małej akcji przeciw HP - blablabla. Wypowiadają się Ci, co najmniej mieli z Potterem do czynienia. To jest ślepe powtarzanie słów zwierzchników. A tak w ogóle to mi zwisa i powiewa stanowisko kościoła. Nie lubię tylko tworzenia fałszywej aury wokół HP.
~Jo Potter F
Dodano dnia 03 February 2009 01:01
Użytkownik
Awatar
Ks pewnie sobie wyrwał kilka zdani z kontekstu i myśli, że błyszczy.
Owszem Rowling napisała dużo rzeczy z wierzeń voodu, tylko że choć czary są groźne, to w HP są w wersji nieszkodliwej, bo obkrojonej [ona nie podaje jak naprawdę te rzeczy się nazywają ani jak np. stworzyć lalkę z własną duszą czyli horkruksa]. A co do kościoła i duchownych, czy oni w_ogóle czytali HP? Uważam, ze teolodzy jak umieją rozpracować znaczenie Biblii, to ze zrozumieniem HP nie powinni mieć problemu.
Ludzie uważają, że HP uważa mugoli za zło, jedna jakaś pisarka mówiła w radiu maryja ( tak po prostu wyjęła zdanie z kontekstu, bo przeglądała książkę, tu zaglądnęła, przeczytała zdanie i tu dwa zdania), że Dursley'owie to najgorsi mugole na świecie.
~Greens F
Dodano dnia 03 February 2009 11:21
Użytkownik
Awatar
Ci ludzie poszaleli! "Różnica między innymi bajkami a "Harrym Potterem" jest taka, że w powieści Rowling magia i okultyzm nie są traktowane metaforycznie, ale są dosłowne. I ta dosłowność jest zagrożeniem, którego nie powinniśmy bagatelizować. Bohater nie jest czarodziejem, ale czarownikiem, a w całej książce panuje klimat przekonania, że ludzie sami mogą sobie poradzić z siłami zła." Przecież w Harrym jest właśnie przedstawiana walka dobra ze złem. Dzieci,które to czytają, uczą się odróżniać, co jest dobre, a co złe. Nawet moja wychowawczyni tak mówi! Tych ludzi kompletnie coś opętało! Jestem tak wzburzona, że nie wiem, co bym im zrobiła! xD
778
Dodano dnia 03 February 2009 17:44
I to jest jedna z naprawdę bardzo nielicznych sytuacji kiedy nie zgadzam się z osobą duchowną. Pamiętajmy jednak, że NIE CAŁY ani nawet nie WIĘKSZOŚĆ Kościoła katolickiego wypowiada się negatywnie na temat HP.
~Deltar F
Dodano dnia 03 February 2009 17:48
Użytkownik
Awatar
Ach człowieka chwile nie ma na Hogs a tu takie ekscesy. Rozbawiony Nie powinno się zamieszczać tu takich newsów, bo o mało co się we własnej herbacie nie utopiłem ze śmiechu. Powyższy artykuł bardzo mnie rozbawił, ale nie zaskoczył. Od dawna wiadomym jest, że zazdrość to ludzkie uczucie, a niszczenie i gnębienie tych którym się w życiu powodzi to normalka. Widać Kościół katolicki wciąż nie może pogodzić się z tym, że Biblia już dawno przestała być bestsellerem i że coraz bardziej traci swoje wpływy. No cóż, mówi się trudno. Przestaje mnie już dziwić coraz to większa hipokryzja księży i innych ludzi związanych z instytucją Kościoła katolickiego. Kiedyś może strzeliłbym jakiś większy bulwers, ale teraz... Przepraszam za stwierdzenie. Leję na to cieplutkim moczem, pogwizdując cicho Cool. Jest tylko jedna rzecz której pojąć nie mogę. Jak można wierzyć w te wszystkie bzdury typu: święci, anioły, cuda, niepokalane poczęcie i inne zjawiska?
~pomyluna F
Dodano dnia 03 February 2009 23:44
Użytkownik
Awatar
Dokładnie!

A tak było cicho, a tak było spokojnie. Nie mają co robić i z powrotem stare rany rozdrapują. To na początku śmieszyło, ale dla mnie to już się staje żenujące, bo takimi tekstami niczogo nie zdziałają, no może jedyni ejakies babcie z kościoła ślepo w to wszystko uwierzą Jestem pewna, że nawet streszczenia tej książki w necie nie czytali, a tacy sa mądrzy w tym temacie. Nie ma co.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Bella Muerte F 09-03-2025 21:16

Nie, ale chciałabym chcieć to przeczytać.
~Grande Rodent F 09-03-2025 21:10

Ja na to nie czekam niestety :/ Oscary oglądnięte, obecnie czytam Wołanie Kukułki. To też w sumie Rowling. Czytał ktoś?
~Bella Muerte F 08-03-2025 17:32

HP taki awangardowy teraz, coś Rowling nie poszło bycie Szekspirem na miarę 21wiec może to się sprawdzi... Anyway, joke for today : ship name Musk Trump= Tusk
~Bartholomew F 07-03-2025 20:13

zrobia ze Snape ofiare rasizmu, czarny uczen gnojony przez elitarnych bialych uczniow szkoly magii i rasizmu w hogwarcie, z ojcem glownego bohatera na czele
^raven F 05-03-2025 23:04

No mnie przeszkadza nawet to, ze obsada nie bedzie angielska, wiec nie jestem jakos szczegolnie euforycznie nastawiona do tego projektu. Sie oceni, jak juz powstanie Zmieszany
^raven F 05-03-2025 23:01

Bella Muerte, ale to juz chyba oficjalne, ze Dumbledore'em bedzie John Lithgow, co nie? Ninja Czarny to ma byc Snape...
`RazorBMW F 04-03-2025 23:56

I nie, odcien skory to jest najmniejszy problem iksde. Potter jest martwy jako franczyza i HBO nie musi sie wysilac wiec wleci "kolejny serialik w przerwie na VoD"
`RazorBMW F 04-03-2025 23:54

Ja nie wiem czy ktos na ten badziew czeka na serio, HBO najlepsze czasy ma daaaaaaaaaawno za soba (True Detective faaaaaaaaantastycz
ny sezon 1, drugi okay, trzeci troche lepszy, reszta fuj)
~Bella Muerte F 04-03-2025 12:39

Widzę, że robię sztuczny tłum x6, no ładnie
~Bella Muerte F 04-03-2025 12:37

Witaj wiosko! Kto czeka na czarnoskórego Dumbledore'a czy Snape'a w HBO max Uśmiech)?
#Ginny Evans F 03-03-2025 04:59

Też nie jestem ukontentowana, ale pojawiło się kilka lubianych twarzy podczas ceremonii. Dobranoc! Sowa
^raven F 03-03-2025 04:54

Voldi bez Oscara, Trenta w ogole zapomnieli zaprosic (a ja zapomnialam to wczesniej sprawdzic Omg ), chyba nie jestem ukontentowana. Dobranoc, Hogs! Czarodziej
^raven F 03-03-2025 02:22

Serce
#Ginny Evans F 03-03-2025 02:05

:hug:
^raven F 03-03-2025 01:28

Bez Trenta nie jest tak bardzo happy Płacze
#Ginny Evans F 03-03-2025 00:52

Hejka, hogs! Happy Oscars day!
^raven F 03-03-2025 00:12

Sowa }{
`RazorBMW F 12-01-2025 14:53

To nie tak ze labele maja 50% obnizki na albumy bandcampie xD
^N F 11-01-2025 23:24

Magicznego roku, niech pieniądze w portfelu się magicznie pojawiają! Czarodziej
~Grande Rodent F 01-01-2025 13:05

Hej, również dla was magicznego nowego roku! Ja słucham top 357 już 3 dzień jak co roku. W temacie fajerwerków, też nie przepadam, bo moje koty się boją.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 60
» Zarejestrowanych: 77,001
» Zbanowanych: 1,626
» Gości online: 831
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 5422
» Data rekordu:
10 September 2024 23:44
Ustawa dotycząca używania ciasteczekDrogi Użytkowniku, w ramach naszej strony stosowane są pliki cookies. Ich celem jest świadczenie usług na najwyższym poziomie, w tym również dostosowanych do Twoich indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies - więcej informacji na ten temat znajdziesz w polityce prywatności.
Zamknij