Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Harry zaprasza Ch...
Harry zaprasza Cho na bal
Słowa same wyleciały Harry`emu z gardła, zanim zdołał uporządkować je językiem.
-Chcesziśćzemnąnabal?
- Słucham?
- Czy ch-chiałabyś iść ze mną n abl?- zapytał
Dlaczego się zaczerwienił. Dlaczego?
-Och!- Cho też się zaczerwieniła

Powody bezgranicznego zaufania
O dawna toczy się dyskusja na temat tego, czy Snape jest "dobry" czy "zły" i na czyje działał polecenie. Wiadomo na pewno, że Dumbledore miał do Snape'a bezgraniczne zaufanie. I chociaż Harry nazwał je w pewnym momencie "niewybaczalnym", to warto się jednak zastanowić, czy Dumbledore przypadkiem nie miał racji.
Wiadomo, że głupi i naiwny nie był, więc czemu zaufał Snape'owi? Hermiona powiedziała w 6 tomie: "Jeśli nie zaufamy Dumbledore'owi to komu mamy zaufać?". Miała racje. Kiedy Dumbledore po raz pierwszy spotkał Voldemorta, zauważył jego dziwne zachowanie i nigdy mu nie zaufał, mimo późniejszej poprawy (kiedy był w szkole). Czy wiec w przypadku Snape'a mogło to być zwyczajne przejście na dobra stronę i "poczęstowanie bajeczką o skrusze" jak Snape mówił Bellatriks? Śmiem w to wątpić. Z resztą członkowie Zakonu Feniksa wielokrotnie wspominali o tym, że Dumbledore mówi, że ma niezbity dowód zakończenia współpracy Snape'a z Voldemortem. Powraca więc kwestia tego, co było tym dowodem.
Niektórzy twierdzą, że mógł złożyć Przysięgę Wieczysta, ale ja nie uważam, że to dobra hipoteza. Po pierwsze, słowa przysięgi mogą być nieścisłe i dwuznaczne, a po drugie wtedy z całą pewnością byłaby oprócz Snape'a i Dumbledore'a chociaż jedna osoba, która by o tym wiedziała, jako że do Przysięgi Wieczystej potrzebny jest świadek. Uważam, że wart zainteresowania jest fragment 3 tomu, w którym podczas rozmowy na temat Syriusza ktoś mówi: "Dumbledore, który niestrudzenie działał przeciw Sami-Wiecie-Komu, miał wielu użytecznych szpiegów. Jeden z nich ostrzegł w porę Jamesa i Lily. Doradził im, żeby się gdzieś ukryli." Sądzę, że wspomnianą osobą mógł być Snape z kilku powodów. Po pierwsze juz wtedy nie służył Voldemortowi, bo tydzień później Czarny Pan stracił moc, a wątpię, by odszedł od niego tak późno. Po drugie w czwartym tomie wyraźnie powiedziane było, że w przeszłości (czyli przed upadkiem Voldemorta) Snape był szpiegiem Zakonu. Po trzecie byłby to bardzo dobry powód do zaufania, ponieważ Snape nienawidził Jamesa i gdyby mimo wszystko starał sie uratować mu życie, to byłby to dowód rzeczywistego poświęcenia dla Zakonu (zwłaszcza, że Voldemortowi zależało na Potterach). Może tez dlatego chronił Harry'ego w pierwszej części? Żeby to, co mimo wszystko nie do końca wyszło kilkanaście lat wcześniej, teraz nie poszło na marne? Bo jednak wytłumaczenie skierowane do Bellatriks w 6 tomie jest odrobinę bezsensowne. Snape na pewno nigdy nie sądził, ze Harry mógłby zostać "sztandarową postacią, wokół której wszyscy byśmy się zgromadzili". I nie mógł wiedzieć czego będzie chciał Voldemort za te kilka lat, gdy odzyska moc.






Nadesłane przez: Marcelina-L
Dodano: listopad 14 2006 15:20:11
Komentarze
~Bellatrix__Lestrange F
Dodano dnia 12 October 2008 13:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 256
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 12.10.08
Medale:
Brak
Widzę, że ten artykuł jest stary. W 6 i 7 tomie wszystko się wyjaśnia. Snape zakochał się w Lily Potter i to właśnie to uczucie świadczyło o jego 'dobru', choć sam przyznał, że za Jamesem i Harrym delikatnie mówiąc nie przepadał...
~Snape102 F
Dodano dnia 07 December 2008 09:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 107
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 06.12.08
Medale:
Brak
To naprawde ciekawy temat._Ponieważ choć wszystko sie wyjaśnia, to myślę, że i Dumbledore nie ma całkowitej pewności, chociaż jak powiedziano ufał mu bezgranicznie to wydaje mi sie, że gdzieś w jego umyśle czaiło się ziarnko leku o to kim jest naprawdę Snape.
~Rewolucja F
Dodano dnia 03 January 2009 19:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Jeden z nich ostrzegł w porę Jamesa i Lily. Doradził im, żeby się gdzieś ukryli."

Aff.! 6. tom się kłania!
To Snape doniósł Voldemortowi o przepowiedni! I później miał ich ostrzec? Jasne. ^^
Wtedy był jeszcze na usługach Voldemorta.

Może tez dlatego chronił Harry'ego w pierwszej części?

Ssh. Czyli przez pierwsze 10 lat jego "kariery" w Zakonie, Dumby ufał mu na ślepo, a dopiero po tych 10 latach zdobył dowód? Nie bardzo mi to pasuje.
~~~
Po przeczytaniu 7. tomu sprawa się wyjaśnia, ale potraktuję ją, jakbym nie znała treści DH.
Yhym.. yhym...
Według mnie, powody - argumenty - które tu prezentujesz, nie są zbyt przekonujące. Według mnie, Dumbledore musiał mieć naprawdę niezbity dowód na to, że Snape jednak się zmienił. Musiał użyć legilimencji, aby dowiedzieć się wszystkiego o Severusie.
Moim zdaniem to tyle.
~~~
Co do poprawności gramatycznej, interpunkcyjnej, ortograficznej, większych zastrzeżeń nie mam, tylko czasami warto przycisnąć "alt". Zauważyłam, że często brakuje "ę", "ą".
Sam artykuł nie zachwycił mnie na najwyższą ocenę, ale na pośrednią - owszem.
Wena życz i sukcesów.
~Szczena Evans F
Dodano dnia 27 January 2009 16:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 26.01.09
Medale:
Brak
Snape jest dobry, kochał Lily i dla tego przeszedł na dobra stronę. Był chamski, to prawda, ale pomagał w ochronie Harry'ego i to dzięki niemu miał miecz. Snape go prowadził po śmierci Dumbledore'a. Snape był bardzo dobry w oklumencji, w ten właśnie sposób wykiwał Voldemorta. I w_ogóle trzeba przyznać, że był mistrzem eliksirów ten jego podręcznik superowy.
~Syriusz Czarny F
Dodano dnia 02 February 2009 16:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 28
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Ale okazuje się że nie_tylko świetnie przyrządzał eliksiry._Bo przecież wymyślił też Sekstusempre..to zaklęcie jest okropne,_gdy czytałem jak z Malfoya tryska krew i takie inne..szok, ale nie ulega wątpliwości że Snape był naprawde świetnym czarodziejem.
~Ginewra Potter__Weasley F
Dodano dnia 02 October 2009 20:10
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -39
Ostrzeżeń: 4
Komentarzy: 34
Data rejestracji: 02.10.09
Medale:
Brak
No tak , Dumbledore zawsze bezgranicznie mu ufał i wiedział coś, o czym inni nie wiedzieli. Chodziło o to, że Snape kochał matkę Harry`ego, Lily i chciał by żyła, ale nie obchodziło go za bardzo co będzie z ojcem Harry`ego, Jamesem i samym Harrym. Pozdrawiam
~maruuus F
Dodano dnia 22 November 2009 19:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -22
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 15.11.09
Medale:
Brak
Snape był po stronie Zakonu,a Voldemort w 4 części nawet nie czekał na Snape'a na cmentarzu, gdyż ten zakończył swoją działalność ze śmierciożercami, ale jak zabił Albusa to Voldi był rad , że wrócił ...

Przecież Snape był bezpieczny w Hogwarcie, gdzie dyrektorem był Albus Dumbledore...
^Lady Holmes F
Dodano dnia 01 January 2010 12:23
Administrator
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 29123
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 497
Data rejestracji: 21.11.09
Medale:
Brak
Po pierwsze juz wtedy nie służył Voldemortowi, bo tydzień później Czarny Pan stracił moc, a wątpię, by odszedł od niego tak późno.
Literówka.
Po trzecie byłby to bardzo dobry powód do zaufania, ponieważ Snape nienawidził Jamesa i gdyby mimo wszystko starał sie uratować mu życie, to byłby to dowód rzeczywistego poświęcenia dla Zakonu (zwłaszcza, że Voldemortowi zależało na Potterach).
Literówka.
***
Severus wspaniale grał swoją rolę - będąc po stronie Dumbledore`a oszukiwał Voldemorta (w jakiejś cząstce). Snape przeszedł na stronę Albusa po przekazaniu części przepowiedni.
Daję Powyżej oczekiwań.
~zuza878 F
Dodano dnia 26 June 2010 13:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 261
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 33
Data rejestracji: 12.06.10
Medale:
Brak
Później jest wszystko wyjaśnione. Snape kochał Lily i dlatego chciał aby byli bezpieczni (tzn. ona, bo Jamesem i Harrym się zbytnio nie przejmował). Chociaż potem pomagał Harremu.
~Vinar F
Dodano dnia 26 June 2010 20:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 7
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 26.06.10
Medale:
Brak
Moim zdanie to Snape to podwójny agent, bo pracuje dla Voldemorta i słucha się Dumbledore'a.
~MrsPotter F
Dodano dnia 15 February 2011 18:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 15.02.11
Medale:
Brak
Dziwie się, że Snape doniósł Voldemortowi o przepowiedni, bo chyba zdawał sobie sprawę, że to zagraża Lily Potter.
Ale sadzę, że Snape był po stronie dobra
~Lily2406 F
Dodano dnia 01 February 2012 19:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 235
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 31.01.12
Medale:
Brak
W 7 tomie wyjaśnia się to, że Snape kochał Lily, to on uratował go w pierwszej części, on.Mi też się, że mimo iż współpracował, z Voldemortem, to jednak, był jednak po dobrej stronie.On był samotny, miał "ciężką" młodość, i wgl było mu ciężko, bo kochał Lily, a ona wybrała Pottera.Lily Evans na zawsze<33.
Pozdrawiam cię drogi Gościu.
~Faria7 F
Dodano dnia 18 June 2012 18:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2652
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 48
Data rejestracji: 10.06.11
Medale:
Brak
Trochę stary artykuł, jak widać. W 7 tomie wszystko się wyjaśnia. Jednak za dobre rozumowanie daję W.
~Foux F
Dodano dnia 22 November 2012 21:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 13
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 22.11.12
Medale:
Brak
ciekawy tok myślenia, rzucający światło na stare informacje, bo niby stary artykuł ale, ale...o tym że Snape był sługusem Czarnego Pana w zakonie wiedzieli, tak przypuszczam że był, kim był.. gdybym należała do ZF chciałabym mieć dowód że przeszedł na moją stronę, tu dowodem jest np rozmowa Snape'a z Dumbledorem, kiedy ten prosi by Dumble uratował Lili, po chwili jest w stanie BŁAGAĆ o pomoc dla Pottera seniora i juniora, więc na pewno w jakiś sposób udowodnił to czy jest godzien owego zaufania BŁAGAJĄC Albusa o uratowanie życia największemu wrogowi

mnie się bardzo podobało Uśmiech
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 09 March 2013 06:52
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Severus Snape - moja ulubiona postać, i dlatego z mniej więcej tego powodu nigdy nie utraciłem wiary w to, że jest tak naprawdę dobry i stoi po właściwej stronie. Wielu fanów "wieszało na nim psy" przez większość serii, a po VI tomie zwyczajnie go znienawidzili, by w VII części pokochać go bezgranicznie Oczko Tak, teraz już znamy powody bezgranicznego zaufania Albusa - Severus kochał Lily i nigdy kochać nie przestał. Chronił jej jedynego syna i Dumbledore nie miał nigdy już żadnych wątpliwości. Ta skrucha mistrza eliksirów była jak najbardziej autentyczna.
~juliahermiona F
Dodano dnia 18 April 2013 19:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 795
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 119
Data rejestracji: 25.03.13
Medale:
Brak
już po kilku artukułach widzę , że nie ma sensu czytanie starych artykulów, bo one są z czasu jak jeszcze nie było 7 części, a ja teraz po tych kilku latach już kilka razy przeczytałam Insygnia śmierci i dobrze wiem jaka jest prawda, Dumbledore zaufal Snapowi bo Snape poprosił go aby za wszelką cenę nic się nie stalo Harremu ze względu na Lily Potter( wcześniej Evans) którą bardzo kochał, dlatego też gdy dowiedział się co planuje Voldemort przeszedl na stronę dobra, jednak ukrywając to przed Voldemortem i udając, że cały czas mu służy, jednak tym samym wykonując plan Dumbledorea
~Fleur Potter F
Dodano dnia 06 June 2015 10:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 107
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 28.05.15
Medale:
Brak
Prawda jest taka że Snape kochał Lily i dlatego bronił Harrego , bo był synem Lily.Wszystko to mamy wyjaśniione w 7 części kiedy Snape umiera i pokazuje Harremu swoje wspomnienia. Daję Z
~irremeast F
Dodano dnia 06 November 2022 16:37
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Zawodnik Quidditcha
Punktów: 126
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 58
Data rejestracji: 30.10.22
Medale:
Brak
Nevertheless, those who followed his career, and have seen his earlier movies will definitely be able to tell that before the end of the 90 s, which is when these movies were filmed, Brad Pitt had a very skinny and boy like body <a href=https://stromectol.homes/>stromectol france</a> 3, 2019, by the International Journal of Cancer
~medinheld F
Dodano dnia 14 November 2022 20:15
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
Total Cases <a href=http://clomid.mom/>buy clomid tablets online.</a>
~MorrisDooke F
Dodano dnia 25 December 2022 02:44
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 81
Data rejestracji: 24.12.22
Medale:
Brak
500 mg aralen https://www.hydroxychloroquinex.com/#
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 29% [5 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 59% [10 głosów]
Zadowalający Zadowalający 12% [2 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 239
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59