Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Zgredek i Mrużka ...
Zgredek i Mrużka w Hogwarcie
- Zgredku, co ty tutaj robisz? - zapytał zdumiony Harry.
- Zgredek przybył do Hogwartu, żeby tu pracować, sir! - zapiszczał podniecony skrzat. - Profesor Dumbledore dał Zgredkowi i Mrużce zatrudnienie, sir!
- Mrużce? To ona też tu jest?
- Tak, sir, jest! - odpowiedział Zgredek, po czym złapał Harry'ego za rękę i pociągnął za sobą między cztery długie stoły, które stały po środku kuchni.

Śmiertelne Relikwie, cz. 2.3 + Symbole Śmiertelnych Relikwii
UWAGA: Poniższy fragment zawiera Spoiler!


O Pelerynie będzie niewiele, gdyż jest to już przedmiot nam znany. A więc krótko tylko to, czego jeszcze wcześniej nie wiedzieliśmy:

Zgodnie z legendą Peleryna Niewidka chroniła noszącego ja przed Śmiercią. Nie mogła być zdjęta za pomocą jakiegokolwiek czaru, w odróżnieniu o innych podobnych peleryn, których moc słabła z upływem czasu i mogły być przyciągane chociażby zaklęciem Accio. Najpierw Peleryna należała do Ignotusa Peverella, który został pochowany w Dolinie Godryka, potem przeszła w ręce Jamesa Pottera i w końcu do Harry'ego Pottera. Niewidki nie było w domu Potterów, gdy Voldemort przyszedł ich zabić. Spoczywała wtedy bezpiecznie u Dumbledore'a, który już wtedy wiedział, iż jest to Regalia Śmierci.

Niektóre zwierzęta jak np. koty widzą przez Niewidki. Nie ma to miejsca przy wężach, ale wyczuwają ruch i ciepło, więc mogą znaleźć człowieka ukrytego pod nią. Do tego celu służy również zaklęcie Homenum revelio.

Pod koniec siódmego tomu Dumbledore wyjaśnia Harry'emu, że prawdziwą magią Peleryny jest to, że może chronić nie tylko właściciela, ale również innych ludzi. Trio demonstrowało nam to przez całą sagę. Harry zdecydował, że będzie to jedyna relikwia, którą zachowa i zamierzał ją przekazywać kolejnym potomkom.


Symbole Śmiertelnych Relikwii


Symbolem tych trzech przedmiotów pojawia się jako pionowa linia przecinająca koło w trójkącie równobocznym:

Trójkąt reprezentuje Pelerynę Niewidkę (tlum. Polkowski), koło Kamień Wskrzeszenia (Stone of Resurrection), a linia Starszą Różdżkę (Elder Wand). Symbolu używają czarodzieje, którzy chcą się pokazać tym, którzy też wierzą w legendę Śmiertelnych Relikwii. Ponieważ wykorzystał go czarnoksiężnik Grinewald, wielu wierzy, że jest symbolem Czarnej Magii.

Zapewne używało wielu ludzi, ale z lektury wiemy o kilku:
*Czarnoksiężnik Gellert Grindelwald manifestował symbol podczas swojego panowania.
*Albus Dumbledore rysował go w swoim podpisie. Zastępował nim "A" w "Albus". Odmówił używania go gdy zdecydował się nie szukać Regaliów.
*Ksenofiliusz Lovegood nosił symbol jako deklarację, że jest wyznawcą.

Symbol w HP pojawia się dość często jako wskazówka, ślad który prowadzi do odkrycia tajemnicy Regaliów. Albus Dumbledore umieścił go w książce Opowieści Barda Beedle'a (The Tales of Beedle the Bard) u góry strony Opowieści Trzech Braci (The Tale of the Three Brothers). Miało to pokazać, że symbol ten wiąże się z tą właśnie bajką, czyli po porostu Śmiertelnymi Regaliami. W Instyucie Durmstang został on wyryty w ścianie przez Gellerta Grinewalda, jako że on wierzył, słusznie zresztą, w historię przedstawioną w Opowieści Trzech Braci. Również nagrobek Ignotus Peverell naznaczony był symbolem Śmiertelnych Relikwii, która to jedna z nich należała do jego przodków. No i jeszcze jedno miejsce, bezpośrednio związane z Regaliami, a właściwie będące nią, czyli pierścień Marvola. Ten sam, którego wiele lat po ofiarowaniu średniemu bratu, uczynił horkruksem Lord Voldemort. Czarny kamień z wygrawerowanym symbolem. Kamień wskrzeszenia, jedna z największych pamiątek Marvola.





Nadesłane przez: levandi
Dodane: sierpień 14 2007 05:25:29
Komentarze
~Delaila F
Dodano dnia 05 September 2008 16:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Goblin
Punktów: 32
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Powyżej oczekiwań, ponieważ art fajny, ale wszystko już wiadomo. Jednak co innego napisać skoro to nie my piszemy tą książkę (Harry Potter)
~outset F
Dodano dnia 28 November 2008 17:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 46
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 27.11.08
Medale:
Brak
Książka w sumie o wszystkim nas dokładnie informujeUśmiech
Ale jak ktoś chce od czasu doczasusobie przypomnieć fakty to ten artykuł jest bardzo przydatny.
Napisany poprawnie, dlatego daje Powyżej oczekiwańUśmiech
~Muffin F
Dodano dnia 18 August 2009 09:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 26
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 17.08.09
Medale:
Brak
Poprawnie napisane ciekawe (Relikwie nie Regalia,może jeszcze rogaliki:>?)


___________________
harrygryfoniak:
Fajny art ale ja zamiast Relikwie napisał bym Insygnie.

Milla: Czasami popatrzcie na datę. Artykuł był pisany, gdy jeszcze nie znano polskiego tytułu...
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 20 February 2010 14:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Artykuł jest już stary (2007 rok), napisany został zarz po angielskiej premierze książki. Nie dziwi więc fakt innego tłumaczenia relikwii. Jeśli chodzi o artykuł ... całość czyta się dość ciężko ze względu na pewne problemy stylistyczne. Mim to jest całkiem zwięźle i obszernie i dlatego daję za artykuł ocenę Zadowalający.
~Syrius Black F
Dodano dnia 08 April 2010 12:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 111
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 20.06.09
Medale:
Brak
Potem to trafiło do taty Jamesa a potem do Jamesa. To jest artykuł taki dla przypomnienia jak piszą wszyscy. Oczywiście była grupka ludzi którzy szukali tych relikwiów np. ojciec Luny (wisiorek ze znakiem relikwiow) ale oczywiście nikt nie wiedział kto był ich właścicielem. Po co oni szukali tych Insygni przecież wiadome było że ktoś musi być ich właścicielem. przecież nikt nie zakopałby peleryny niewidki lub różdżki lub nie rzucił kamieniem do wody oczywiście to są tylko moje głupie hipotezy. Artykuł fajny daje W.
^Lady Holmes F
Dodano dnia 20 April 2010 18:18
Administrator
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 29123
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 497
Data rejestracji: 21.11.09
Medale:
Brak
Grinewald
A może Grindelwald?
Również nagrobek Ignotus Peverell naznaczony był symbolem Śmiertelnych Relikwii, która to jedna z nich należała do jego przodków.
Odmiana wyrazów.
Są błędy, ale ja wymieniłam tylko te najważniejsze, te które najbardziej zwróciły mą uwagę.
***
Artykuł dość ładnie napisany, ale te błędy są niestety dość nieestetycznie. Było kilka powtórzeń, ale mimo to jest ok i można go użyć jako krótkiego przypomnienia wiadomości.
Daję Powyżej oczekiwań.
~Bellatrixks F
Dodano dnia 24 October 2011 18:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 161
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 04.10.11
Medale:
Brak
Artykuł jest już stary , a wiec nie czepiajcie się takich słówek.Ładnie to steściłeś/aś , nie zauwarzyłam żadnych błędów.Moja ogólna ocena jest oczywiście wibitna.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 15 January 2013 16:23
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Tak, zgodzę się, że artykuł nie jest już "najświeższy", ale w zasadzie trudno doszukać się w nim jakichś błędów czy większych niedociągnięć - uważam, że mimo, iż większości się zdaje, że wszystko już znamy i jest nam wiadome, to czytanie artykułów "sprzed wieków" na pewno nikogo nie cofnie intelektualnie... pozdrawiam Uśmiech
~juliahermiona F
Dodano dnia 07 May 2013 15:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 795
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 119
Data rejestracji: 25.03.13
Medale:
Brak
jeku, jak można pisać że peleryna najpierw dostała się w ręce Ignotusa Paverella( który dostał ją od śmierci), a potem od razu dostał ją ojciec Harrego- James Potter? Przecież to chyba jasne, że musiało minąć kilka lub nawet kilkanaście wieków od czasów w których żył jeden z nich do czasów w których żył James. no, a tak oprócz tego rażącego błędu to atykuł jest spoko, chociaż twierdzę, że wszystko jest całkowicie zgapione z książk.i
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 17% [3 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 33% [6 głosów]
Zadowalający Zadowalający 39% [7 głosów]
Nędzny Nędzny 11% [2 głosów]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 227
» Użytkowników online: 1

~Andreasxjn

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59