Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Artur Weasley
Artur Weasley
"Nigdy nie ufaj niczemu i nikomu, jeśli nie wiesz, gdzie jest jego mózg."

Opowieść Trzech Braci, cz.1
UWAGA: Poniższy fragment zawiera Spoiler!


Wszystkich nas zaskoczył fakt, ze tytułowe relikwie nie są horkruksami. Tak sobie założyliśmy i tak nam zostało, ale w sumie nie mieliśmy innych opcji, gdyż "prawdziwe" relikwie nie były nigdy wcześniej wspomniane. Postanowiłam napisać serię artykułów poświęcinych owym Regaliom. Krok po kroku zbiorę informacje, które mamy i zbuduję na nich obraz tytułowych przedmiotów siódmego tomu. Może zacznę od bajki...

Pewnego razu było sobie trzech braci, którzy o brzasku podróżowali odludną, krętą drogą. W końcu bracia dotarli do rzeki, zbyt głębokiej, by przejść ją w bród, zbyt niebezpiecznej, by ją przepłynąć. Niemniej jednak, bracia owi obeznani byli ze sztuką magii, więc prostym ruchem swych różdżek wyczarowali most nad zdradliwymi wodami. Byli już w połowie mostu, gdy drogę zagrodziła im zakapturzona postać. I przemówiła do nich Śmierć. Była zła, że trzej przybysze pokrzyżowali jej plany - podróżnicy przeważnie tonęli w odmętach rzeki. Lecz Śmierć była przebiegła. Udała, że gratuluje trzem braciom ich magicznych umiejętności i obiecała nagrodę za spryt, dzięki któremu udało im się jej uniknąć.
Zatem najstarszy brat, waleczny mężczyzna, poprosił o różdżkę, potężniejszą niż jakakolwiek inna: różdżkę, która zwycięży w każdym pojedynku: różdżkę wartą czarodzieja, który ujarzmił samą Śmierć! Podeszła więc Śmierć do krzewu bzu rosnącego na brzegu rzeki, uformowała różdżkę z jego gałęzi i podarowała ją najstarszemu z braci. Wtedy średni brat, człowiek bardzo arogancki, postanowił dodatkowo upokorzyć Śmierć, więc poprosił o moc wskrzeszania ludzi. Zatem Śmierć podniosła kamień i wręczyła średniemu bratu mówiąc, że kamień ten może każdego przywrócić do życia.
I wtedy zapytała Śmierć najmłodszego z braci, czego sobie życzy. Najmłodszy brat był najskromniejszy, ale tez i najmądrzejszy z nich trzech. Nie ufał Śmierci. Poprosił ją zatem o coś, co pomogłoby mu bezpiecznie opuścić to miejsce, nie będąc przez nią prześladowanym. Śmierć, choć bardzo niechętnie, narzuciła na niego swoją własną Pelerynę Niewidkę.
Wtedy Śmierć ustąpiła z drogi pozwalając trzem braciom kontynuować ich wędrówkę a oni wciąż wspominali swoją niezwykłą przygodę i podziwiali dary Śmierci.
W odpowiednim czasie bracia rozstali się, każdy podążył za swoim przeznaczeniem. Pierwszy brat wędrował jeszcze przez tydzień, aż dotarł do odległej wioski, gdzie rozglądał się za partnerem do pojedynku. Bez wątpienia, jako posiadacz Starszej Różdżki (Elder Wand) nie mógł przegrać w żadnej potyczce. Pozostawiwszy swojego martwego przeciwnika na ziemi, najstarszy brat udał się do gospody, gdzie głośno chwalił się potężną różdżką, którą zabrał samej Śmierci; różdżką, która uczyniła go niepokonanym. Jeszcze tej samej nocy, inny czarodziej podkradł się do najstarszego brata, kiedy ten, zamroczony winem, leżał w łóżku. Złodziej zabrał różdżkę i, na wszelki wypadek, podciął najstarszemu bratu gardło. I w ten sposób Śmierć zyskała dla siebie najstarszego brata.
W międzyczasie, drugi z braci wyruszył w drogę powrotną do domu, gdzie wiódł samotne życie. Tutaj właśnie wyjął swój kamień, obdarzony mocą wskrzeszania zmarłych i trzykrotnie obrócił w swych dłoniach. Ku jego zdziwieniu i zachwytowi, postać kobiety, która umarła przedwcześnie, a którą miał nadzieję poślubić, pojawiła się przed nim. Jednak była ona smutna i zimna, a oddzielała ją od niego zasłona. Chociaż została przywrócona światu żywych, tak naprawdę do niego nie należała, cierpiała. Ostatecznie, doprowadzony do szaleństwa beznadziejną tęsknotą, średni brat odebrał sobie życie, aby prawdziwie zjednoczyć się z ukochaną.
I w ten sposób Śmierć zyskała dla siebie drugiego brata. Lecz chociaż Śmierć poszukiwała trzeciego brata przez wiele lat, nigdy nie udało jej się trafić na jego ślad. Dopiero gdy najmłodszy brat osiągnął podeszły wiek, zdjął z siebie Pelerynę Niewidkę i podarował swojemu synowi. I wtedy powitał Śmierć jak starą przyjaciółkę, poszedł z nią chętnie, i ramię w ramię opuścili to życie.


Jest to opowieść Trzech Braci. Pochodzi ona z książki Opowieści Barda Beedle'a (The Tales of Beedle the Bard), którą Dumbledore przekazał w spadku Hermionie. Ona, jak to ma w swoim zwyczaju, przeczytała ją od deski do deski wiele razy, ale nie zwróciła specjalnej uwagi na tę właśnie bajkę. Dopiero Ksenofiliusz Lovegood powiedział im, o czym mówi. Mianowicie jest podstawą wiary w Śmertelne Regalia. Z początku Hermiona nie wierzyła w istnienie tych przedmiotów, ale stopniowo jak rozwijała się rozmowa, całe trio dochodzi do wniosku, że jest to prawda, gdyż jednej z tych Relikwii używają od siedmiu lat.

Na podstawie książki, jak i wypowiedzi J. K. Rowling możemy w pewnym stopniu dojść do historycznej prawdy o trzech braciach. Po tym jak Hermiona zobaczyła symbol Regaliów na nagrobku w Dolinie Godryka imię Ignotusa Peverella. Wszystko ułożyło się w jedną całość. Harry przypomniał sobie wspomnienie pokazane mu przez Dumbledore'a rok wcześniej i Marvola Gaunta wymachującego pierścieniem i mówiącego o swoim pochodzeniu od Peverellów.

Najstarszy Antioch stracił swoją różdżkę i była ona przekazywana przez zasadę podwładności różdżki. Średni Cadmus był właścicielem Kamienia Wskrzeszenia (Stone of Resurrection) i prawdopodobnie dał go swojemu dziecku, zanim odebrał sobie życie. W końcu dostał go Marvolo Gaunt i jego wnuk, Tom Riddle. Do najmłodszego, wspomnianego już wcześniej Ignotusa, należała Peleryna Niewidka. Bajka mówi, że kiedy był juz w podeszłym wieku przekazał pelerynę synowi. Tak wędrowała ona aż do pokolenia Jamesa Pottera, który pośrednio dał ją Harry'emu, a ten zapewne przekazał ją swojemu pierworodnemu, hm, Jamesowi .

Jaki z tego wniosek? Harry'ego i Voldemorta łączą odległe, ale jednak, więzy krwi. Obydwaj wywodzą sie od Peverellów i są prawowitymi dziedzicami Relikwi Śmerci.





Nadesłane przez: levandi
Dodane: sierpień 13 2007 05:26:52
Komentarze
~Vanney F
Dodano dnia 26 August 2008 17:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Sprzedawca w Miodowym Królestwie
Punktów: 1387
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 167
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Świetna ta opowiastka. Aż się wierzyć nie chcę ;p No, ale cóż.. w książce taka prawda była. Dużo napisałaś więc dam oczywiście Wybitny Uśmiech
~Kei F
Dodano dnia 09 September 2008 20:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Ech te więzy krwii. Cieszę się, że temat został poruszony, bo bardzo podobała mi sie opowieśc o 3 braciach. Szkoda, że nie wiemy w jaki sposób James Potter dziedziczy pelerynę. W żadnej książce nie ma nic napisane o jego przodkach.
~Gabriella F
Dodano dnia 14 September 2008 02:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 258
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 14.09.08
Medale:
Brak
Świetna opowieść Uśmiech a co to przodków Jamesa Pottera to co sie stało z jego rodzicami?:/ Bo o tym w książkach nic nie jest napisane...
~Giny F
Dodano dnia 06 January 2009 22:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Konduktor Błędnego Rycerza
Punktów: 931
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 199
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Wiele rodów czarodziejów jest ze sobą złączona, co było w książce mówione (nie jestem pewna, ale chyba Syriusz mówił to Harry'emu, jak Harry zobaczył jego drzewo genealogiczne).
Ale ja też to zauważyłam. Daję PO. Artykuł jest ok.
~huncwot F
Dodano dnia 26 April 2009 18:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 24.04.09
Medale:
Brak
Rowling mówiła, że rodzice Jamesa zginęli bo nie chcieli ujawnić Voldemortowi miejsca pobytu syna i jego żony z dzieckiem (jeszcze przed rzuceniem zaklęcia fideliusa).
Z tego tekstu i oficjalnych tomów HP można wydedukować, że Harry i Voldemort są kuzynostwem lub Voldemort jest wujem Harry'ego...
To proste:

Marvolo z myślodewni wymachiwał temu urzędnikowi pierścieniem powiedział że jest spokrewniony z Peverlami. Harry odziedziczył pelerynę po Ignotusie Peverlu czyli Harry i Voldemort są spokrewnieni... Uśmiech
~Hermiona Granger 777 F
Dodano dnia 03 July 2009 20:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 39
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 03.07.09
Medale:
Brak
Fajny artykuł, choć trochę trudno mi przyjąć do wiadomości, że Harry jest w pewnym sensie rodziną Voldka. Ale jeśli już tak to roztrząsacie , to na dobrą sprawę każdy czarodziej jest spokrewniony z panem Lordem( panem przez małe "p"Oczko. Jaki na to dowód?? Kiedy Syriusz pokazywał Harry"emu drzewo genealogiczne mówił, że wiele rodów jest ze sobą spokrewnionych , a szczególnie te, które chcę zachować czystą krew Oczko Artykuł spoko, daję PO Oczko Więcej takich proszę ( !!) ;pOczko)
~_Or_ F
Dodano dnia 05 July 2009 21:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 05.07.09
Medale:
Brak
Po przeczytaniu artykułu uświadomiłam sobie, że to prawda. Harry jest spokrewniony z Voldemortem. Aż trudno w to uwierzyć. Uśmiech
Daję wybitny Język
~Czarodziejka Majka F
Dodano dnia 15 November 2009 11:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 155
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 11.10.09
Medale:
Brak
Nigdy nie zwróciłam uwagi na więzy krwi Voldemorta z Harrym. Nawet mi przez głowę nie przeszło że Harry i Voldermort są kuzynami, czy że Lord jest wujem HarregoWredny
~Lapa F
Dodano dnia 19 January 2010 14:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2607
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 109
Data rejestracji: 01.05.09
Medale:
Brak
Fajne te opowiastki tylko trochę mnie dołują, bo jak tak sobie myślę co ja bym wybrał to pewnie byłaby to czarna różdżka (czy jak kto woli berło śmierci). Cały czas zastanawiam się nad jednym. Zgodnie z tym co powiedział Dumbledore to bracia sami stworzyli Insygnia (a nie są one darami śmierci) to czemu nie było o nich na historii magii, w mądrych książkach albo chociaż na kartach z czekoladowych żab. Dla mnie dziwne, że została po nich jedynie bajka
~Avril Malfoy F
Dodano dnia 27 February 2010 09:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 32
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 25.02.10
Medale:
Brak
Super !
Ale tak jak już ktoś napisał - Syriusz powiedział, że wszystkie rody czarodziejów są ze sobą powiązane (spokrewnione)...
Ciekawe, czy Voldi wiedział o tym.. Bo Harry na pewno się domyślił..

PO
^Lady Holmes F
Dodano dnia 27 February 2010 19:56
Administrator
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 29123
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 497
Data rejestracji: 21.11.09
Medale:
Brak
Postanowiłam napisać serię artykułów poświęcinych owym Regaliom.

Literówka.
Mianowicie jest podstawą wiary w Śmertelne Regalia.

Brak literki "i".
Na podstawie książki, jak i wypowiedzi J. K. Rowling możemy w pewnym stopniu dojść do historycznej prawdy o trzech braciach. Po tym jak Hermiona zobaczyła symbol Regaliów na nagrobku w Dolinie Godryka imię Ignotusa Peverella.

Ja bym zrobiła z tego jedno zdanie.
Bajka mówi, że kiedy był juz w podeszłym wieku przekazał pelerynę synowi.

Literówka.
***
Artykuł ładnie napisany, ale są błędy.
Daję Wybitny.
~mrsRadcliffe F
Dodano dnia 20 March 2010 21:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Barman w Trzech Miotłach
Punktów: 1306
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 92
Data rejestracji: 20.03.10
Medale:
Brak
Kocham tą opowieść. Ciekawa jestem, czy Rowling sama to wymyśliła, czy też zaczerpnęła wszystko z innych źródeł. Oczko
Ale nie wydaje mi się. Kocham ją za to.
A artykuł świetny.

WYBITNY.
~Rini F
Dodano dnia 05 April 2010 18:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 34
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 04.04.10
Medale:
Brak
Ciekawe Uśmiech Harry rodziną Lorda Voldemorta! Że też tego nie zauważyłam!
No cóż, Syriusz miał rację,że te rody które chcą utrzymać czystą krew w rodzinie, często są ze sobą spokrewnione. No a Potterowie byli jedną z tych "czystokrwistych" rodzin, choć nie mieli na tym punkcie obsesji tak jak rodzina Black. Za artykuł daję................................
Wybitny!!!!

P.S
Jakby kogoś ciekawiła dość daleka rodzina
Harry'ego, odsyłam na wikipedię.
Trzeba tylko wpisać Ród Blacków
i zobaczyć drzewo genealogiczne.
Kto szuka ten znajdzie!
~Syrius Black F
Dodano dnia 08 April 2010 11:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 111
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 20.06.09
Medale:
Brak
Kiedys to juz odkryłem ... podczas czytania książki Rozbawiony. No ale cóż fajny artykuł tylko trochę krótki gdy by nie liczyc bajki o ,,trzech braciach''
No cóż było fajne...(co by tu dac)... dam W. duzo sie napisa/łes/łaś. No fajne. Ale jak pisze Rini że jest czystej krwi . Harry nie do końca był czystej krwi (chyba) jego matka była mugolakiem. weźmy naprzykład taka Tonks poślubiła wilkołaka i od razu była ,,haja'' i juz nie była czystej krwi. tak samo z rodzicami Harr'ego
Przepraszam za to wymądrzanie sie Rozbawiony to juz należy w mojej natuze no t fajne było i do usłyszenia
Z poważaniem
Syrius Black (jakby się komentarz nie podobał usuń go a nie dawaj spama Rozbawiony
~ania0081 F
Dodano dnia 12 May 2010 16:08
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -28
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 17.04.10
Medale:
Brak
Chyba Ksenofilius, a nie Ksenofiliusz Język Gabriella masz rację, ja także zastanawiam się nad dziadkami Harry'ego, bo przecież nie ma nawet wzmianki o tym w książkach... Chyba że niedokładnie przeczytałam... Jeśli ktoś wie, proszę mi napisać, byłabym wdzięczna xD Drobne literówki, ale artykuł fajny i zgrabny, nie taki żebym jak go zobacze to nie chce mi się nawet zaczynać czytać xD Dlatego daję za niego Wybitny, ponieważ uważam, że w zupełności się należy Uśmiech
~midnight sun F
Dodano dnia 15 May 2010 23:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 21
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 22.04.10
Medale:
Brak
Dla nie artykuł na [alt]WYBITNY[/alt], świetnie opisane, no i dużo tego. Uśmiech
Błędy nie są widoczne, więc nawet ich nie wypomnę. Rozbawiony
~Croce F
Dodano dnia 23 July 2010 17:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 356
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 30
Data rejestracji: 22.07.10
Medale:
Brak
Kto by pomyślał? Voldemort i Harry spokrewnieni... Jakież to dziwne, ale jednak to fakt. Baśń ciekawa. Sama czytałam ją kilka razy oraz jeszcze dwa po przeczytaniu Insygniów Śmierci (chyba tak to się pisze?...). Nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Przyznaję się bez bicia. Ale fakt... ee... oszołomił mnie. x D
Co do oceny daję wybitny, bo ujawniony został tu ciekawy fakt...
~Random F
Dodano dnia 03 August 2010 15:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Sklepikarz z Pokątnej
Punktów: 839
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 02.08.10
Medale:
Brak
No nie mogę!!!!!!!!!! Harry i Voldemort to rodzina...?? Troche to rozjaśniło mi głowę. Nigdy nie zwracałem uwagi na te "więzy krwi" ale jednak. Daje do zrozumienia. Dość interesujący fakt, który dał mi do myślenia.

Ocena jakże by inaczej WYBITNY Oczko
~Lonney F
Dodano dnia 19 August 2010 17:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 22
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 18.08.10
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł Oczko Prawdę mówiąc coś mi świtało, że Voldemort i Harry to jacyś krewni, ale wydawało mi się to niemożliwe. Jednak ty potwierdziłeś/aś moje przypuszczenia.

Ocena: W
~Lady Malfoy love F
Dodano dnia 23 November 2010 15:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 206
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 19.09.09
Medale:
Brak
Artykuł został fajnie napisany.Są błędy,ale nie wielkie.Daję oczywiście WYBITNY
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 87% [52 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 10% [6 głosów]
Zadowalający Zadowalający 3% [2 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 188
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59