Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Hermiona najlepsz...
Hermiona najlepsza w klasie
Hermiona zwróciła się do Harry'ego, cała rozpromieniona, i szepnęła:
- Naprawdę powiedziałeś mu, że jestem najlepsza w klasie? Och, Harry!
- No i co w tym takiego nadzwyczajnego? - szepnął Ron, który nie wiadomo dlaczego był wyraźnie rozdrażniony.
- Przecież JESTEŚ najlepsza... Gdyby mnie zapytał, też bym mu tak powiedział.

Wszystko co już wiemy, w pigułce
Tu podsumuję najważniejsze rzeczy znane nam z serii i domysły odnośnie 7 tomu. Przeczytałam pełno artykułów, newsów i wypowiedzi na forum. Mam też swoje przemyślenia i spostrzeżenia i mam zamiar je teraz tu zapisać, abyśmy mieli czytelny spis faktów i domysłów.

Co nas najbardziej ciekawi:

1. horkruksy
2. kto wygra ostateczne starcie
3. kto zginie
4. kim jest R.A.B.
5. tytuł 7 tomu
6. co jest za zasłoną
7. czy wróci ktoś ze świata zmarłych
8. rodzina Harry'ego
9. Harry wróci do Ginny

Teraz moje i wasze rozważania:

Ad.1
Może najpierw wymienię znane nam horkruksy:
- Dziennik Riddle'a (zniszczony)
- Pierścień Marvola (zniszczony)
- Medalion Slytherina (zniszczony)
- Czara Helgi Huffelpuff
- Sam Voldemort

W książce padło jeszcze stwierdzenie, że 6-tym może być coś co należało do R. Ravenclaw i Nagini, wąż Voldemorta. Myślę jednak, że to nie będzie Nagini. Mimo, że Dumbledore stwierdził, że była swoistym podkreśleniem związku ze Slytherinem, a LV poszukiwał wtedy ostatniego kandydata na tę zaszczytną funkcję bycia częścią jego samego. Nie zapominajmy, że LV gromadził trofea i rzeczy ważne, a w 2 tomie jest napisane, że w Izbie Pamięci znajdują się jego dwa medaliony. Jeden za zasługi na rzecz szkoły i drugi bliżej nam nie określony. Za co on jest? Po co autorka miałaby wspominać o medalionie, chociaż nie odgrywał żadnej roli w książce? To może być ten często przez wszystkich wspominany "element zaskoczenia".

Ad. 2
Jestem prawie pewna, że ostateczne starcie wygra Harry i dobro. Patrząc na logikę to dlaczego miałyby powstać 7 tomów o chłopcu, który uratował świat przed złem (nie będąc tego świadomym przez 10 lat), a na końcu został zabity? Poza tym sama J.K.Rowling przyznała, że ostatnim wyrazem w książce będzie "blizna"... Co się jej tyczy to jeśli już Harry wygra to zniknie (jeśli trzymać się mojej hipotezy). Nawet jeśliby LV zabił Harry'ego to jak sobie wyobrażacie tą końcówkę? Wszyscy mają zginąć bo Voldi ma władzę?

Ad. 3

- Na pewno będzie to Glizdogon, który ma u Harry'ego dług. Wydaje mi się, że poświęci się dla niego i wtedy Harry będzie miał okazję pokonać wroga.
- Severus Snape jest mało popularny i wiadomo, że miał dług u Jamesa Pottera. Był podwójnym szpiegiem (do czasu)
- Ktoś z Zakonu
- Kilku Śmierciożerców
- Wątpię żeby to był Ron, Hermiona, Ginny, albo D.Malfoy.. pierwsza dwójka jest zbyt powiązana z Harrym, a jednocześnie nie odgrywa tak ważnej roli. Ginny miała już nie raz wątek, a szczególnie w 2 tomie. Teraz jest bardziej potrzebna do stworzenia ślicznego romansu z Harrym niż żeby się nią bawić w zabijanie. Malfoy dostanie swoistą szkołę życia, nauczkę. Zobaczy jak to być śmierciożercą, dorosłym i odpowiedzialnym. Autorka idzie raczej w tym kierunku.

Ad. 4
Nie raz była o tym mowa, nawet już za dużo razy. Większość się z tym zgadza i chyba nawet J.K.Rowling przyznała, że to Regulus Black. Ta postać najbardziej odpowiada, a domysły takie jak mógł być to Lestrange są po prostu śmieszne.
Można też przyjąć, że R.A.B. to np. Rysio AND Bonifacy . Chodzi mi o samo angielskie "and", ale wtedy w polskim tłumaczeniu wystąpiłoby jako R.i.B. . Myślę, że nie wystąpił żaden błąd i pan Polkowski jest na tyle doinformowany, że się wszystko zgadza.

Ad. 5

Angielska wersja brzmi "Deathly Hallows" i nie raz tłumaczy się ją na "Regalia Śmierci", "Relikwie Śmierci", czy "Zasłona Śmierci".
Dlaczego nie "Relikwie"? Z prostej przyczyny. Słowo "relikwie" za bardzo kojarzy się z religią. Wątpię żeby autorka posunęła się tak daleko. Spotkałoby się to z za dużym sprzeciwem.
Dlaczego "Zasłona"? Jest opisana w 5 tomie i budzi wielkie zainteresowanie i przypuszczenia. Jest tym nie odkrytym fragmentem, który łączy niektóre sprawy. Sam taki tytuł brzmi mrocznie, irytująco, a zarazem pociąga do czytania. Skoro mamy dostać wiele odpowiedzi na pytania to może być to jeden z głównych wątków. Równie dobrze da się to uznać za przenośnie. Zwiastowanie rychłej śmierci wielu osób bądź zagrożenia życia co pasuje do charakteru tej książki.

Ad. 6
Czekamy na tę odpowiedź. Wiadomo, że słychać zza niej głosy, jest stara i zbudowana w czasach antyku ( styl budownictwa łuków). Zniknął za nią Syriusz Black i już nie wyszedł. Okładka angielska wskazuje na to, że będzie odgrywał ważną rolę i zostaną za nią wciągnięci bohaterowie.
Okładka amerykańska pokazuje jakieś ruiny na środku czegoś co przypomina Salę Śmierci. Może to właśnie ten łuk z zasłoną po tym jak bohaterowie się zza niego wydostali?

Ad. 7
Nie. Nawet jeżeli to ewentualnym kandydatem jest Syriusz. Nie został trafiony "Avadą", ale zaklęciem o barwie czerwonej, czyli najprawdopodobniej "drętwotą". Jeżeli już to uratowałoby go wyciągnięcie zza zasłony co może się stać gdy znajdzie się tam nasze "trio". Wątpię w to, ale wszystko się okaże za niecały miesiąc.

Ad. 8
Po odwiedzeniu Doliny Godryka jest na 100% pewne, że dowiemy się czegoś więcej o rodzinie Harry'ego. Prawdopodobnie nie tylko o Lily i Jamesie, ale tez o dziadkach i krewnych i o tym co się z nimi stało.

Ad. 9
To już kwestia tego co wymyśli autorka. Wątek miłosny powinien się pojawić jako już dopełnienie. Możliwe, że to będzie właśnie Ginny. (Zauważcie, że kiedyś James starał się o Lily, a teraz Ginny o Harry'ego. Przy tym mają te same cechy wyglądu...) Co do Rona i Hermiony to w końcu się zejdą. Zobaczymy po raz pierwszy obrzędy zaślubin czarodziejów.

To takie moje i wasze przemyślenia zebrane do kupy... Myślę, że nie ma już nic do dodania i jest to przejrzyste. Czekam na komentarze, wasze opinie i dopowiedzenia.





Nadesłane przez: Carmabella
Dodano: czerwiec 27 2007 11:28:01
Komentarze
~Rewolucja F
Dodano dnia 03 January 2009 21:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
- Medalion Slytherina (zniszczony)

Niezniszczony.
Choć nie przeczytałam 7. tomu, podejrzewałam, że zadanie z horkruksami nie bedzie takie łatwe, jak mogłoby się wydawać. Podejrzewałam, że Regulus wykradł horkruksa, ale żeby było trudniej, nie zdążył go zniszczyć.
- Czara Helgi Huffelpuff

Hufflepuff *
. Nawet jeśliby LV zabił Harry'ego to jak sobie wyobrażacie tą końcówkę? Wszyscy mają zginąć bo Voldi ma władzę?

Hmm... bardziej od tej hipotezy, pasowała mi wersja, zgodnie z która giną oboje; i Harry, i Voldemort.
~~~
Co do dalszej części artykułu, to raczej nie mam żadnych wątpliwości, czy zastrzeżeń. Raczej ja miałam takie same spostrzeżenia, poglądy na te sprawy póki nie przeczytałam 7. tomu.
~~~
Pod względem błędów, nie mam zastrzeżeń, aczkolwiek zdarzyło ci się kilka literówek.
Mimo wszystko gratuluję, to dość obszerny artykuł, w którym zawarto bardzo ważne i istotne wydarzenia, spostrzeżenia.
~~~
Wena życzę i dalszych sukcesów.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 15 January 2013 18:21
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
No wiele rzeczy się nie sprawdziło - wiem, że Syriusz dla wielu osób był ulubiona postacią - ale skąd te pomysły, że miałby kiedykolwiek wrócić - zabity i kropka... podobnie Albus - Severus jak najbardziej dobry, a tego mi zabrakło...jednak artykuł bardzo ciekawy
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 0% [Brak oceny]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 100% [3 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 218
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59