Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Weasley ma szczęście
Weasley ma szczęście
- Och, Ślizgoni po raz pierwszy atakują, tak, Urquhart już mknie ku słupkom... iii....
Harry poczuł nieprzyjemny skurcz żołądka.
- ...i Weasley obronił, no, czasami i on ma szczęście.

Lego Harry Potter: Lata 5-7 - recenzja
Szczere powątpiewanie i bardzo mieszane uczucia towarzyszyły mi, kiedy dowiedziałem się o powstaniu wersji Lego gry o Harrym Potterze. Świat „Harry’ego Pottera” wszakże to nie kraina klocków dla dzieci i głupkowata gra stworzona specjalnie dla nich. Uprzedzenia goniły uprzedzenia, aż do czasu, kiedy wygrałem w konkursie „Lego Harry Potter: Lata 1-4”.

Dziś uprzedzeń już nie ma. Tym razem na premierę sequela – „Lego Harry Potter: Lata 5-7” czekałem z niecierpliwością. Poprzednia część oczarowała mnie całkowicie, pokazała jak można cieszyć się grą i oddać jej dziesiątki godzin, w których każda sekunda wypełniona jest uśmiechem i zabawą.

Rozpoczynając kolejną część mojej klockowo-magicznej przygody nastawiałem się na bardzo wiele – moje oczekiwania względem tej gry były wręcz kosmiczne. Takie nastawienie z reguły nie przynosi niczego dobrego. Ale „Lego HP: Lata 5-7” broni się doskonale i to jeszcze przed rozpoczęciem rozgrywki! Kiedy przy animacji tytułowej, przy menu głównym usłyszałem dźwięki fantastycznej kompozycji Alexandre’a Desplata („Snape to Malfoy Manor” z soundtracka pierwszej części filmowego finału serii), wiedziałem już, że dalej może być tylko lepiej. To aż dziwne, że to właśnie wersje Lego „Harry’ego Pottera” obfitują w muzykę filmową spychając na dalszy plan oficjalne gry filmowe, w których takiej muzyki po prostu nie ma lub jest jej jak na lekarstwo…

Najnowszy Lego Potter w zasadzie niewiele różni się od swojego poprzednika – kilka czarów zostało usprawnionych, kilka dodanych. Niewątpliwym atutem gry są nowe, szczegółowo oddane lokacje (London Eye prezentuje się wręcz fantastycznie!) i dużo bardziej rozbudowany świat - o ile w trybie „swobodnej” rozgrywki w pierwszej części mieliśmy dostępną jedynie ulicę Pokątną i Hogwart, tu mamy możliwość odkrywania do woli sekretów z okolic namiotu, w którym trio przebywało podczas poszukiwania horkruksów. Sama ulica Pokątna również uległa pewnym przeróbkom i zmianom – jest bardziej mroczna i „pełniejsza” - z Dziurawego Kotła można się dostać na londyńską ulicę, wstąpić do kawiarni, gdzie odbyła się walka ze śmierciożercami po nieudanym weselu, a także udać się na stację metra (!) skąd odjeżdża pociąg do Hogwartu. I tu kolejna wielka zaleta – do Szkoły Magii i Czarodziejstwa możemy się dostać w różnoraki sposób – dojeżdżając pociągiem na stację Hogsmeade lub też dzięki Szafce Zniknięć ze sklepu Borgina i Burkesa. Gdziekolwiek się znajdziemy, czeka nas mnóstwo zabawy i wiele zagadek do rozwiązania. Interesujące i korzystnie wpływające na rozgrywkę jest to, że został rozszerzony wachlarz postaci, które posiadają określone możliwości. Często to właśnie konkretna postać musi samodzielnie zmierzyć się z poszczególnymi zadaniami, dlatego też mamy pudełka ze sklepu Weasleyów, które mogą obsługiwać jedynie członkowie ich rodziny, zniszczone sprzęty mugolskie, które naprawić może tylko nieoceniony wręcz Artur Weasley. Mówiąc krótko – mnóstwo zadań dla każdego. Kiedy już mówię o specjalnych umiejętnościach niektórych postaci – warto tu wspomnieć o profesorze Slughornie, który posiada umiejętność… „autotransmutacji” w fotel! Nie zabraknie też ulubieńców bohaterów serii, wśród których jest nawet Arnold – puszek pigmejski Ginny! Sama eksploatacja świata, odkrywanie nowych umiejętności i możliwości, a także odblokowywanie postaci, którymi możemy kierować, zajmuje wiele godzin i stanowi przednią rozrywkę. Rozrywkę, która jednak ma i swoje niedociągnięcia…
Otóż „Lego Harry Potter: Lata 5-7” stanowi doskonałe rozwinięcie części odnoszącej się do pierwszych czterech lat historii Harry’ego Pottera, ale jako nowa gra – nie powala na kolana. Mamy tu wszystko to co znamy z poprzedniej gry, elementów nowatorskich jest mimo wszystko zdecydowanie za mało. Mimo licznych atutów produkcji, zabrakło mi tu czegoś nowego, świeżego i niepowtarzalnego. Gra z pewnością się nie nudzi, ale też nie jest dla mnie takim samym, fantastycznym doświadczeniem co jej poprzedniczka. Ale na obronę muszę dodać, że w końcu nie o to w tej produkcji chodzi, żeby była czymś nowatorskim. Spełnia swoją rolę jako ciąg dalszy „Lego Harry Potter: Lata 1-4”, aplikuje olbrzymią dawkę dobrego humoru, żartu i parodii, mimo mroczniejszego klimatu i zła czyhającego na nas niemalże na każdym kroku. Jeśli do tego dodać genialny tryb gry wieloosobowej, mamy zagwarantowaną przednią i długotrwałą zabawę. Jedyny mankament multiplayera stanowi jak dla mnie brak możliwości zmierzenia się w magicznym pojedynku – myślę, że byłaby to lepsza i ciekawsza zabawa niż bieganie za drugą postacią i ciągłe rzucanie z nią Avada Kedavrą.
Być może tego ostatniego zdania nie powinienem był pisać, jednak jest ono niezaprzeczalnym dowodem na to, iż najnowsza odsłona klockowego Harry’ego w każdym obudzi dziecko. A biorąc pod uwagę, że dzieci wymyślają najlepsze zabawy – czy potrzeba większej zachęty do zakupu tej wspaniałej gry?
Komentarze
~Alex Verie F
Dodano dnia 06 December 2011 19:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1012
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 55
Data rejestracji: 25.08.11
Medale:
Brak
Uwielbiam tą grę! Mam obie części... Zapomniałeś wspomnieć, że Lucjusz Malfoy posiada... Pawia jako zwierzątko Uśmiech Było to dla mnie wielkie zdziwienie Uśmiech Bardzo... Cieszącą (przynajmniej jak dla mnie), rzeczą jest, że gdy w trakcie przechodzenia fabuły Insygniów Śmierci pojawisz się na Ulicy Pokątnej, Śmiertelnego Nokturnu lub w Dziurawym Kotle zaatakują cię Śmierciożercy Uśmiech
Podoba mi się to, że gdy jesteś w namiocie, możesz poprzez Mapę Huncwotów przenieść się do Hogwartu Uśmiech
Zawiódł mnie brak możliwości "zwiedziania" Pokojów Wspólnych innych domów niż Gryffindor. Miałam wielką nadzieję na dokładniejsze przejrzenie Pokoju Slytherinu i rozczarowałam się... No ale, coś za coś.
Szkoda, że w tej części nie dali możliwości budowy poziomów, jak było to w poprzedniej części (lub jeszcze tego nie odkryłam Uśmiech)
Gra świetna, jestem z niej bardzo zadowolona Uśmiech
~dawber1992 F
Dodano dnia 09 December 2011 19:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 328
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 08.12.11
Medale:
Brak
lego to nie dla mnie wole gry bardziej odwzorowujace hogwart an ie takie dla dzieci ale mimo wszystko dzieki za artykul.ciekawy Uśmiech
~OlciaGranger F
Dodano dnia 12 December 2011 13:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 07.04.10
Medale:
Brak
Czyli to lego to gra planszowa czy komputerowa, bo nie łapie za bardzo
~arya119 F
Dodano dnia 12 December 2011 19:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 7
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 30.11.11
Medale:
Brak
~OlciaGranger-
to jest gra komputerowa.
Gratuluję wspaniałego artykułu!
~emilyanne F
Dodano dnia 16 December 2011 17:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dziedzic Gryffindora
Punktów: 5622
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 203
Data rejestracji: 28.10.11
Medale:
Brak
Artykuł świetnie napisany, oj zachęcono mnie ;> Chyba zainwestuje w te grę Uśmiech
~CzarnaRozdzka43 F
Dodano dnia 04 January 2012 20:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 100
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 03.01.12
Medale:
Brak
Całkiem ciekawy artykuł. Ale ja nie lubię gier z Harry'ego Pottera. Dla mnie ta seria to coś większego, poważniejszego niż jakieś nudne gry na komputer....
~Frances_Bean F
Dodano dnia 11 January 2012 19:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 79
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 11.01.12
Medale:
Brak
Nie znałam wcześniej tej gry i choć na początku byłam sceptycznie nastawiona, twoja recenzja bardzo mnie zaciekawiła. Może kupię Oczko
~bella151 F
Dodano dnia 04 March 2013 14:20
Zbanowany
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 13
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 04.03.13
Medale:
Brak
Grałam w to nawet nie jest takie złe naprawdę dodali kilka ciekawych rzeczy. A do artykułu super nie da się lepiej daje W
Uśmiech
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 86% [6 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 14% [1 głos]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 308
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59