Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Lee i komentowanie.
Lee i komentowanie.
- Teraz kafla ma Johnson, tak, Johnson, cóż za gracz z tej dziewczyny, powtarzam to od lat, ale ona wciąż nie chce ze mną chodzić...
- JORDAN! - ryknęła profesor McGonagall.
- To fakt, pani profesor, staram się ubarwić relację...

Czarodziejska karta alkoholi
Często, w wielu miejscach słyszymy lub czytamy hasła typu "alkohol jest dla ludzi" itp. Pozostawiając moralny i edukacyjny aspekt tego typu sloganów, skupię się na ich dosłowności. Skoro "dla ludzi", to także dla czarodziejów, prawda? Mimo, że na kartach powieści o Harrym Potterze, napoje wyskokowe pojawiają się nad wyraz rzadko, to nie ulega wątpliwości, że czarodzieje za kołnierz nie wylewali i nie wylewają. Także oni od czasu do czasu zaglądali do kieliszka czy spoglądali w puste lornetki butelek... W książkach J. K. Rowling nie znajdziemy typowych alkoholików (choć kwestia takiego Mundungusa może być sporna), a w większości przypadków spożywanie przez czarodziejów rozmaitych trunków, nie niesie ze sobą żadnych konsekwencji. Wyjątkiem może być Hagrid, który miewa ciągoty do alkoholu i według Draco Malfoya "wciąż się zalewa w trupa, próbując coś wyczarować." Jest to oczywiście stwierdzenie nie do końca zgodne z prawdą, ale faktem było jednak to, że gajowy po incydencie z Hardodziobem, topił smutki w czymś co mogło być Ognistą Whisky bądź miodem pitnym - "Wystarczyło jedno spojrzenie, aby stwierdzić, że Hagrid musiał sporo wypić: stał przed nim cynowy dzban wielkości wiaderka, a on sam sprawiał wrażenie, jakby miał trudności ze skupieniem na nich wzroku." Skrajnym przypadkiem, w którym alkohol rodził wręcz przemoc, była demonstracja Śmierciożerców po meczu finałowym Mistrzostw Świata w Quidditchu. Pan Weasley był przekonany, że dawni zwolennicy Czarnego Pana dopuścili się incydentu, będąc właśnie pod wpływem alkoholu - "Na pewno sobie wieczorem popili i nie mogli się oprzeć, by nie pokazać nam, ilu ich jeszcze jest." Abstrahując od tematu wrócę do zagadnienia, które zamierzałem przybliżyć, a więc do "czarodziejskiej karty alkoholi". Przyjrzyjmy się w takim razie, czego moglibyśmy się napić będąc częścią magicznej społeczności.

Ognista Whisky Ogdena (ang. Ogden's Old Firewhisky), czyli prawdopodobnie najpopularniejszy napój wyskokowy wśród czarodziejów, ale niedozwolony dla tych magów, którzy nie ukończyli siedemnastego roku życia, tj. nie uzyskali pełnoletniości. Rzecz jasna, jak zwykle są wyjątki od reguły, czego doskonałym przykładem jest to, iż będąc w szóstej klasie (czyli będąc wciąż niepełnoletnim) Harry otrzymał od Romildy Vane (także nieletniej) pudełko czekoladowych kociołków wypełnionych właśnie Ognistą Whisky - "No to chociaż weź to - powiedziała Romilda wciskając mu w ręce pudełko. Czekoladowe kociołki, jest w nich ognista whisky. Babcia mi je przysłała, ale ja ich nie lubię."

Spośród bohaterów książek J. K. Rowling, zwłaszcza Ron przejawiał potrzebę skosztowania tego "zakazanego owocu". Kiedy w piątej klasie wraz z Harrym i Hermioną, odwiedził gospodę pod Świńskim Łbem, gdzie zorganizowali pierwsze spotkanie Gwardii Dumbledore'a, poważnie i głośno zastanawiał się nad zamówieniem czegoś mocniejszego od kremowego piwa - "Wiecie co? - mruknął Ron, zerkając łakomie na bar. Moglibyśmy tu zamówić, co się nam podoba, założę się, że ten facet sprzedałby nam wszystko, co mu tam. Zawsze chciałem spróbować Ognistej Whisky" - jednak Hermiona drastycznie pozbawiła go złudzeń - "Ron... jesteś... prefektem (...)."

Do słabości do tego zacnego trunku przyznawał się również Gilderoy Lockhart, wymieniając go jako jeden z idealnych prezentów urodzinowych dla siebie: "(...) chociaż nie odmówiłbym wielkiej butli Starej Ognistej Whisky Ogdena!"

Po incydencie wieńczącym finał Mistrzostw Świata w Quidditchu w 1994 r., wróciwszy do domu, pan Weasley dolał żonie do herbaty nieco Ognistej Whisky, aby ta się uspokoiła i ochłonęła - "(...) Hermiona zrobiła pani Weasley kubek bardzo mocnej herbaty, do której pan Weasley dolał trochę Starej Ognistej Whisky Ogdena (...)."

To także tym alkoholem zostaje wzniesiony smutny toast ku pamięci poległego w walce Szalonookiego Moody'ego... "Bill podszedł do kredensu i wyjął butelkę Ognistej Whisky i trzynaście szklaneczek. Bierzcie - mruknął i machnąwszy różdżką, posłał każdemu pełną szklankę. - Za Szalonookiego."

Piwo kremowe (ang. Butterbeer) to właściwie podstawowy napój (żeby nie powiedzieć - podstawa żywieniowa) w życiu większości młodocianych czarodziejów, ze wskazaniem na uczniów Hogwartu. Trudno w tym przypadku mówić co prawda o "napoju wyskokowym", ale mimo wszystko piwo kremowe zawiera niewielką ilość alkoholu, co szczególnie daje się we znaki skrzatom domowym ("Mrużka wypija teraz sześć butelek na dzień - szepnął Zgredek do Harry'ego. Przecież ono nie jest mocne - powiedział Harry. Ale Zgredek pokręcił głową. Dla skrzatów domowych bardzo mocne, sir.").

Okazuje się jednak, że w dużych ilościach może ono uderzyć do głowy także ludziom, gdyż w przeciwnym razie Harry nie zastanawiałby się co mogłoby wydarzyć się miedzy Ronem i Hermioną, będącymi pod wpływem właśnie kremowego piwa - "W końcu uznał , że trzeba zaczekać i zobaczyć, jak będą się zachowywać na tym przyjęciu, kiedy już wypiją trochę piwa kremowego w przyćmionym świetle salonu Slughorna."

Zostawiając skutki picia kremowego piwa w spokoju, wróćmy do jego istoty. Otóż, napój może być serwowany na zimno (sprzedawany w kapslowanych butelkach, w cenie około dwóch sykli za sztukę) bądź na gorąco (podawany w kuflach), ale bez względu na to, zawsze posiada rozgrzewające właściwości. Potter przekonał się o tym już po pierwszych w swoim życiu łykach owego napoju - "Harry wypił kilka dużych łyków. Był to najwspanialszy napój, jaki kiedykolwiek pił, a rozgrzewał tak rozkosznie, że od razu poczuł się lepiej." W związku z tym, że napój w świecie czarodziejów jest ogólnodostępny, a przy tym tak popularny - można go dostać praktycznie wszędzie. Jest, rzecz jasna, także nieodłączną częścią każdej poważniejszej balangi jaka ma miejsce w Hogwarcie ("Cieszyli się tak, jakby już zdobyli Puchar Quidditcha; zabawa trwała cały dzień do późnej nocy. Fred i George Weasleyowie zniknęli na parę godzin i wrócili z kilkunastoma butlami kremowego piwa (...)").

W pewnym sensie nawet opróżnione do dna butelki po kremowym piwie, a właściwie kapsle od butelek, nie były zupełnie bezużyteczne. Na ich praktyczne zastosowanie wpadła Luna Lovegood - "Różdżkę zatknęła sobie za lewe ucho, na piersiach miała naszyjnik z kapsli od piwa kremowego i trzymała jakiś magazyn do góry nogami."

Sama Jo Rowling, spytana przez magazyn "Bon Appetit", czym jest kremowe piwo i jak smakuje, odpowiedziała: "Wymyśliłam to. Wyobrażam to sobie jako coś co smakuje trochę jak nieco mniej mdły butterscotch."

Gorące wino z korzeniami i koglem - moglem (ang. eggnog) to tradycyjny trunek serwowany w Hogwarcie przy okazji corocznego bożonarodzeniowego obiadu. Ów drink jest również bardzo popularny w społeczeństwie mugoli (w Ameryce oraz Europie centralnej), pity podczas obchodów zarówno świąt Bożego Narodzenia, jak i Nowego Roku. Wracając jednak do Hogwartu - rzeczą jasną jest, że Hagrid nigdy nie odmawiał sobie "degustacji" tego napoju ("Hagrid promieniał coraz bardziej (i głośniej) z każdym pucharem gorącego wina z korzeniami i koglem - moglem"), co zawsze niosło ze sobą ciekawe, aczkolwiek nie do końca pożądane, efekty - "Harry obserwował Hagrida, który robił się coraz bardziej czerwony na twarzy po kolejnych kielichach wina, a w końcu pocałował profesor McGonagall w policzek, która, ku zdumieniu Harryr17;ego, zachichotała i spłonęła rumieńcem."

Grzany miód z korzeniami (ang. mead, mulled) - ten tradycyjny dla wielu kultur napój alkoholowy powstały w wyniku fermentacji brzeczki miodu pszczelego, jest (jak się okazało) jedną ze słabości Hagrida. Gajowy Hogwartu podczas spotkania z Korneliuszem Knotem oraz profesorami McGonagall i Flitwickiem w pubie Trzy Miotły (grudzień 1993 r.), zamówił aż cztery kwarty tegoż miodu. Miodem pitnym (jak się później okaże - zatrutym), profesor Slughorn częstuje Harry'ego i Rona w dniu urodzin tego ostatniego - "(...) jest ostatnia butelka miodu dojrzewającego w dębowych beczkach... hmm... zamierzałem dać ją Dumbledore'owi na Boże Narodzenie... ach no, dobrze... nie będzie mu brakowało czegoś, czego nie dostał! A jak by ją otworzyć i uczcić urodziny pana Weasleya?"

Rum porzeczkowy (ang. red current rum) to trunek, który zamówił Korneliusz Knot w Trzech Miotłach, kiedy odwiedził lokal na krótko przed Bożym Narodzeniem w 1993 r. Jeśli wziąć pod uwagę, że tradycyjne, znane mugolom rodzaje rumów, słyną z wysokiej zawartości alkoholu (37,5%-81%), można domniemywać, że Minister Magii (wbrew pozorom) miał całkiem "mocną" głowę.

Sherry, czyli hiszpańskie wino wzmocnione (16-20% alkoholu), bardzo lubiane w Anglii, jest także niezwykle popularne wśród czarodziejów. Zamówić tego drinka można chociażby w Dziurawym Kotle, na co zwrócił uwagę Harry już podczas swojej pierwszej wizyty w londyńskim pubie ("W kącie siedziało kilka staruszek, popijających sherry z maleńkich szklanek"). Wielką miłośniczką owego wina okazała się profesor Trelawney. Nauczycielka wróżbiarstwa sięgała po butelkę wypełnioną tym trunkiem, zawsze wtedy, gdy miała jakieś problemy, a jej nerwy były mocno nadszarpnięte. Ukojenia w sherry szukała zarówno w dniu, gdy Umbridge wręczyła jej wypowiedzenie ("Pośrodku Sali wejściowej stała profesor Trelawney. W jednej ręce trzymała różdżkę, w drugiej pustą butelkę po sherry."), jak i w okresie, kiedy nie mogła znieść tego, iż nie jest jedyną nauczycielką wróżbiarstwa w Hogwarcie ("Głowę miała omotaną swoimi szalami, a obok niej leżało kilka butelek sherry, w tym jedna rozbita (...). Harry poczuł silny zapach sherry, chociaż butelki spoczywały już na dnie wazy daleko za nimi.").

Wino z czarnego bzu (ang. elderflower wine) pojawia się na stole państwa Weasley'ów, podczas kolacji, w dniu poprzedzającym finał Mistrzostw Świata w Quidditchu w 1994 r. Napojem raczy się wtedy Percy - "Percy westchnął głęboko i wypił duży łyk wina z czarnego bzu." Moc tego wina mieści się w granicach od 11% do 18%.


Wino pokrzywowe (ang. nettle wine) okazało się zawartością dwóch butelek, których użył profesor Snape w ramach swojego osobistego "zabezpieczenia" strzegącego dostępu do Kamienia Filozoficznego. W przygotowanej przez niego wierszowanej łamigłówce można było przeczytać "Dwie z nas kryją zacne wino pokrzywowe (...)." Co ciekawe - wino pokrzywowe jest moczopędne, dezynfekuje przewody moczowe, działa przeciwkrwotocznie, przeciwzapalnie, przeciwbiegunkowo i pobudza przemianę materii...

Wino skrzatów (ang. elf - made wine), napój, którym Snape poczęstował Narcyzę i Bellatriks, kiedy te odwiedziły go w jego domu przy Spinner's End. Trunek miał krwistoczerwoną barwę - "Snape nalał do szklanek krwistoczerwonego wina i wręczył po jednej siostrom." Trójka Śmierciożerców wypiła wino, wznosząc toast na cześć Lorda Voldemorta - "Za Czarnego Pana - powiedział, podnosząc szklankę, po czym wypił do dna."

Oczywiście można polemizować, że zawartość powyższej "czarodziejskiej karty alkoholi" jest niepełna, ba, można wręcz zarzucić autorowi (tj. mi), jakoby był ignorantem. Uznałem jednak, że rozwijanie tak niewielkich i nic nie wnoszących zagadnień jak np. gin, który popijali Dumbledore wraz z panią Cole lub ajerkoniak, którym częstował pan Weasley, jest rzeczą zbędną, wprowadzającą niepotrzebny zamęt wynikający z nadmiaru informacji... Tym najbardziej wybrednym degustatorom alkoholi, których nie zadowala owa karta, polecam poszukanie innych, być może obszerniejszych i proponujących bardziej wyszukane napoje...
Komentarze
~Schizofremia F
Dodano dnia 28 August 2008 17:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 74
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 28.08.08
Medale:
Brak
Świetny temat wymyśliłaś na artykuł,nie ma co Śmiech
Szczerze chciałabym spróbować jak smakuje kremowe piwo,choć to nie nowość bo wielu z nas na pewno by chciało.No cóż szkoda że nie mamy takiej możliwości,bo z tego co mówili bohaterowie po wypiciu kilku łyków tego napoju odczuwało się mile rozchodzące się ciepło po całym ciele Dowcipniś
Dam W,bo musiałaś się nieźle napracować.
(Joanne Evans atykuł pisze się przez "u" a nie "ó"Oczko
~Hermi F
Dodano dnia 28 August 2008 18:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 66
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Liondragon jak zwykle pokazał nam, że ma talent do pisania artykułów!

Mam tylko jedno pytanie:

napój alkoholowy powstały w wyniku fermentacji brzeczki miodu pszczelego,


Czy chodziło Ci o beczkę? Jeśli tak, to przepraszam że czepiam się literówki.
Pojawił się również wordowski znak, ale nie winię Cię za to, w końcu znaku wordowskiego nie widać i nie można go usunąć.
Moja ocena to oczywiście W.
~alexis_tonks F
Dodano dnia 28 August 2008 21:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 236
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Świetny artykuł Uśmiech Jejku, skąd tyle informacji? Rozbawiony Właściwie to najbardziej mnie zaskoczyło. Wcześniej jakoś nie specjalnie zwróciłam uwagę na te kwiestie (no, nie licząc ff bo tam ciągle się przewija gdzieś Ognista Whisky), ale to cyba dlatego że w ogóle taka jestem - nawet w realu. W każdym razie podziwiam Uśmiech Daję W!!
~Maladie F
Dodano dnia 28 August 2008 22:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Opiekun Ravenclawu
Punktów: 3691
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 157
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Świetny art. Dużo informacji, cytaty...Nawet nie wiedziałam,że w świecie czarodziejów jest aż tyle alkoholi! Cool Osobiście chciałabym spróbować Ognistej Whisky i Piwa Kremowego.Za wysiłek i całokształt stawiam oczywiście WJupi!
~Temeraire F
Dodano dnia 28 August 2008 23:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2497
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Artykuł świetny pod każdym względem - tematyka, błędy (a raczej ich absolutny brak), obszerność i, jak mniemam, musiał być bardzo pracochłonny. Zawiera wiele ciekawych informacji, a niektóre z magicznych trunków wydają się z Twoich opisów bardzo smaczne (albo chociaż specyficzne w smaku x]). Najbardziej ciekawi mnie... hm, wino z czarnego bzu.
Artykuł jest wprost cud-miód-orzeszki i bez żadnych wątpliwości daję W.
~Harry_Ginny F
Dodano dnia 29 August 2008 15:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 48
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Na początku powiem,że bardzo mi się ten artykuł podoba.Temat został doszczętnie wyczerpany, o czym świadczy długość.Ciekawie poukładane.Dość dużo cytatów.Oczywiście nie będę oryginalana jak dam ocenę Wybitny.
~Rewolucja F
Dodano dnia 29 August 2008 17:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Świetny temat na artykuł.!
Bardzo mi się spodobało :> A jaka różnorodność tych napojów.! Chętnia bym się poczęstowała Rozbawiony
Co do treści, to zastrzeżeń nie mam - błędów nie zauważyłam. Wydawało mi się, czytając, że był tylko drobny błąd składni zdania, ale to tylko szczegół.
Hmm... zostaje mi tylko postawić ocenę. Najwyższą, rzecz jasna. :>
!Dominika F
Dodano dnia 30 August 2008 11:04
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2702
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 325
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Artykuł jest świetny, naprawdę chylę czoła przez Tobą Liondragonie, że Ci się chciało poszukać w książkach o tych napojach wyskokowych i opisać to wszystko w tak świetny sposób. Do tego art napisany jest takim językiem, że czytanie go to sama przyjemność.
~Karla F
Dodano dnia 30 August 2008 14:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 9
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 30.08.08
Medale:
Brak
Artykuł extraUśmiech mm az by sie wypiło troche tego czarodziejskiego alkoholu Uśmiech Najchętniej jednak piwo kremoweJęzyk przemawia do mnie UśmiechUśmiech Daje WUśmiech
!Lady Shadow F
Dodano dnia 31 August 2008 00:50
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Opiekun Slytherinu
Punktów: 3615
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 180
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
No nareście jakiś oryginalny temat na artykuł no i co do czego to obszerny, beż błędów no i ładnie napisany stylistycznie. Mnie się podoba. A najwięcej to tyle tych rodzaji napojów aż tylko kusi żeby spróbować ^^
A ja bym się tam napisłą najchętniej czegoś mocnego, napewno coś bym znalazła ^^
~Minerwa F
Dodano dnia 31 August 2008 19:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 46
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 30.08.08
Medale:
Brak
Czekoladowe kociołki, jest w nich ognista whisky.

Wydaje mi się, że w tych kociołkach od Romildy nie było Ognistej Whisky. Ona tak tylko powiedziała, ale w rzeczywistości w kociołkach znajdował sie eliksir miłosny.
Więcej zastrzerzeń nie mam. Artykuł bardzo ciekawy. Zawiera dużo informacji... mogłyby być jakieś zdjęcia. Ocenię na PO.
!Lavanda F
Dodano dnia 01 September 2008 12:12
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pracownik Ministerstwa
Punktów: 1289
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 50
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Medal
Wow. Lion jak zwykle pojechal na wysokim poziomie Happy
Nic dodac, nic ujac, tylko postawic pieczatkowe W!
~Mishay F
Dodano dnia 01 September 2008 13:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 231
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 54
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Artykuł świetny, opisy mnie powaliły na kolana. Dobrym pomysłem było tez zastosowanie cytatów, żeby odświeżyć pamięć czytelnikom. Zauważyłam tylko jedną literówkę, ale jakie to ma znaczenie w takim nakładzie pracy. Z czystym sumieniem daję Wybitniaka.
~Syriusz_Black F
Dodano dnia 01 September 2008 17:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 226
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 44
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Nie czytałem wcześniej tego artykułu i dopiero d)zisiaj go ocenię. Otóż widać, że włożono w niego mnóstwo pracy, jest w nim bardzo dużo cytatów( Nie chcę myśleć ile to zajęło czasu). Najważniejsze jest jednak to, że jest świetna tematyka. Nie dostrzegłem poważniejszych błędów. Gratuluję napisania tak wspaniałego artykułu. Ciekawe swoją drogą jak smakuje to piwo kremowe Oczko Za artykuł daję oczywiście Wybitny Oczko
~dzulia F
Dodano dnia 02 September 2008 01:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 1
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Czytałam ten Art poraz pierwszy i musze powiedzieć że jest świetny. Pomimo tego że, jest długi ( a to jego plus )czyta sie bardzo szybko. Temat jest orginalny a o połowie tych ''alkoholi'' nie wiedziałam albo zupełnie nie pamiętałam... Oczywiście moja ocena to W bo inna chyba być nie może. ;D
~Harry_Potter F
Dodano dnia 05 September 2008 15:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 729
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 71
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Artykuł świetny tematyka powalająca! Ha ha! Gdybym miała możliwość to nawt chciałabym spróbować Kremowe piwo i [i]Ognistą Whyski[/i]
~Impossible F
Dodano dnia 07 September 2008 00:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 24
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 30.08.08
Medale:
Brak
Artykuł jest boskiUśmiech Temat świetny xD Miło się czyta i można się bardzo dużo dowiedziećUśmiech Moim zdaniem to chyba najlepszy art na HogsOczko Przynajmniej narazieUśmiech Ja bym chciała bardzo spróbować Piwa kremowegoUśmiech HeheUśmiech I Ognistej Wishky! xD Daję W.Uśmiech PozdrawiamUśmiech
~Esuoh F
Dodano dnia 07 September 2008 17:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 232
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Czytałam już ten art na poprzednim hogs i już zupełnie nie pamiętam o czym on był i o czym pisałam w komach a jak ktoś wie to niech napisze to za mnie. Co do arta (którego, co prawda nie chciało mi się czytać) widząc że jest długi należy pewnie do dzialu tychg: dłuuuugich i nuuudnych. Nie wiem co zawiera treść więc nie będę się rozpisywać. A nóż art jest fajny? Ok już nic nie pisze bo się jeszcze bardziej pogrąże. Acha i dam W bo skoro większość sądzi że art na W zasługuje no to chyba zasługuje. No chociaz nie warto się sugerować zdaniem innych bo było wiele takich dosyć nudnhych artów których wszyscy oceniali na W bo np. lubili autora. Dobra już nic nie pisze bo...Happy
778
Dodano dnia 08 September 2008 10:18
Całe mnóstwo ciekawostek i informacji. Tak szczegółowe arty naprawdę rzadko się trafiają. Świetny artykuł, jego napisanie było na pewno czasochłonne. Daję oczywiście W.
~Alan F
Dodano dnia 09 September 2008 18:25
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -60
Ostrzeżeń: 4
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Mam szczerą ochotę na ogniste whisky albo piwo kremowe. Szkoda, że tutaj w naszym mugolskim świecie, nawet arkohole nie są tak fantastyczne jak w świecie magii. Kolejny przykład, że powinniśmy brać z czarodziejów przykład, abyśmy się stali się lepsi w magii. Bardzo dobry artykuł, świetny pomysł. Gratuluję.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 91% [139 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 7% [11 głosów]
Zadowalający Zadowalający 1% [1 głos]
Nędzny Nędzny 1% [2 głosów]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 277
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59