Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Brak porozumienia
Brak porozumienia
- Dowiedziałem się tego od Krwawego Barona, który widział, jak dyrektor wraca - rzekł Nick. - Według Barona był w dobrym nastroju , choć wyglądał na trochę zmęczonego.
- Gdzie on jest? - zapytał Harry, a serce zabiło mu szybciej.
- Och, jęczy i pobrzękuje na szczycie Wieży Astronomicznej, to jego ulubiona...
- Nie Krwawy Baron, tylko Dumbledore!

Wielka Uczta
Uf... nie spóźniliśmy się? Nie? Całe szczęście! Nie moja wina, że Hogwart ExP.gif' alt='xP' style='vertical-align: middle;' />ress nie poczekał na nas i musieliśmy przylecieć tutaj tym starym Fordem. Ale nieważne! Bądźmy cicho, zaraz odbędzie się Ceremonia Przydziału! Nie wiesz, co to jest? Zaraz ci wszystko wytłumaczę. Ale najpierw posłuchajmy tego, co tiara ma do powiedzenia...

Piosenka Tiary przydziału co roku jest inna. Tak, jak Ron spostrzegł, musi mieć bardzo nudne życie, gdy podczas roku szkolnego wymyśla te wszystkie pieśni. Najczęściej opowiadają one o cechach każdego domu, zawierają ostrzeżenie lub poradę. Zawsze są długie i efektowne.

I co? Myślisz, że w tym roku tiara spełniła swoją rolę? Nie? No cóż, jeszcze się kiedyś na tym poznasz. Ale teraz opowiem ci o Ceremonii Przydziału...

Ceremonia przydziału jest to uroczystość, podczas której uczniowie pierwszych klas, tak zwane 'koty' siadają na tym starym, odrapanym trójnogu. Wtedy nauczyciel zakłada na ich głowę Tiarę Przydziału. Obecnie robi to profesor Minerwa McGongall. Ale... pytasz, co to tiara? Jest to bardzo stary 'kapelusz'. Jej właścicielem był Godryk Gryffindor, jeden z założycieli Hogwartu. Ale do rzeczy... Gdy uczeń nałoży na swoją głowę tiarę, ta wybiera mu dom. Jest to Gryffindor, Slytherin, Hufflepuff lub Ravenclaw. Ja osobiście polecam ci ten drugi, ale o gustach się nie dyskutuje.

Ale teraz będzie coś, czego nie lubi żaden uczeń. Przemowa dyrektora. Mówi wtedy o wszystkich przeciwnościach losu, które mogą nas spotkać, o wytrwałej nauce, przypomina o sumach i owutemach. Jest to świetna metoda na pobudzenie 'małego głodu'. Ale spokojnie, mam tutaj paluszki. A teraz usiądź tutaj, posłuchamy co mają w tym roku do powiedzenia...

- Witajcie drodzy uczniowie! Dzisiaj mowę mam krótką. Powiem tylko to: Przykładajcie się do nauki, zdajcie owutemy i sumy... i co mogę dzisiaj więcej powiedzieć? Nie będę nic ględził, bo widzę, że Keyra zajada już paluszki. Życzę smacznego!

Teraz, widząc, że masz zapchane usta i nie możesz mi przerywać opowiem ci co nieco o Wielkiej Uczcie.

Jest to najbardziej wyczekiwany moment. Wszyscy rzucają się na jedzenie nawet nie wiedząc, skąd ono pochodzi. Ale ja nie jestem głodna więc mogę ci to wytłumaczyć. Jedzenie przygotowują skrzaty domowe pracujące na terenie Hogwartu. Na stole możesz znaleźć pieczone ziemniaczki, befsztyki, pieczone kurczęta, kotlety schabowe i jagnięce, kiełbaski, bekony, steki, frytki, pudding, strudle marchewkowe, sosy, keczup i najpyszniejsze, co można zjeść - miętówki. Czyli prawdę mówiąc, jedzenie nie dla osób, które nie jedzą mięsa. Nie najedzą się też osoby, które cały czas są na diecie. O! A teraz przepraszam na chwilkę, właśnie podano desery!

[po 30 minutach]

Dobrze, uregulowałam już ilość cukru w organizmie, więc mogę powiedzieć o tym, co było na półmiskach. Można było znaleźć: bloki lodów, strucle jabłkowe, przeróżne ciastka, eklerki, pączki, biszkopty z kremem, truskawki, marmoladki i budyń ryżowy. Na koniec wysłuchajmy ogłoszeń:

- Pan Filch kazał przekazać, że nie wolno posiadać niczego ze Sklepu Magiczne Dowcipy Weasley'ów. Ale ja z wiadomych powodów uchylam zakaz. Nie można także biegać, krzyczeć, piszczeć, brudzić, niszczyć ani czarować na korytarzach. Dziękuję za uwagę i życzę miłych snów!



Nadesłane przez: Keyra
Dodane: listopad 06 2007 15:44:57
Komentarze
778
Dodano dnia 18 September 2008 14:48
Nawet słaby artykuł ale z humorem, staje się dobrym artykułem Uśmiech. A tak się składa, że ten artykuł byłby dobry nawet bez humoru, ale go posiada więc jest świetny Uśmiech. Bardzo mi się spodobał. Daję W i pozdrawiam autora/autorkę.
~Fleur17 F
Dodano dnia 19 September 2008 23:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1587
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 39
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Musze przyznać, że ta odrobina humoru nadała temu artykułowi jeszcze przyjemniejsze czytanie..Uśmiech Daje W
~Mandarynka F
Dodano dnia 30 December 2008 16:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Barman w Dziurawym Kotle
Punktów: 1332
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 25.12.08
Medale:
Brak
"Jest to świetna metoda na pobudzenie 'małego głodu'" Odpadłam przy tym. "Mały głód". Jest Danio! Ale na serio. Fajnie przedstawione. Daję W.
~atrammarta F
Dodano dnia 18 January 2009 08:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1561
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 60
Data rejestracji: 02.12.08
Medale:
Brak
Zaraz zostanę pogryziona, zjedzona i co tam jeszcze chceta ; P
Nie, artykuł mi się nie podobał.
Napisany jakoś tak... topornie, ciągle wymieniasz i w ogóle źle się czytało.
Wszyscy rzucają się na jedzenie nawet nie wiedząc, skąd ono pochodzi. Ale ja nie jestem głodna więc mogę ci to wytłumaczyć

1. Powinnien być przecinek, a nie kropka.
2. Zdanie brzmi tak... nijak. ' Jak się dobrze składa, bo ja akurat nie jestem głodna'. Tak, to brzmi.

Teraz, widząc, że masz zapchane usta i nie możesz mi przerywać opowiem ci co nieco o Wielkiej Uczcie.

Nie sądzisz, że brzmi to dziwnie? Lepiej:
"Widzę, że masz zapachane usta pasztecikiem i nie możesz mi przerwać, więc opowiem ci co nieco o Wielkiej Uczcie."
Nie?

I co? Myślisz, że w tym roku tiara spełniła swoją rolę? Nie? No cóż, jeszcze się kiedyś na tym poznasz. Ale teraz opowiem ci o Ceremonii Przydziału..

Co to jest za zdanie? Przepraszam, ale na kakiej podstawie ON czy JA mogę/ może wiedzieć czy spełniła swoją rolę?
Przed "ale" stawiamy przecinek. Jeśli w tym wypadku zdanie wyszłoby dość długie, zastąp to słowo.


Ale...

"Ale" masz w co drugim zdaniu! Policz sobie ile tego masz!
No i przede wszystkim przed ale stawiamy przecinek nie kropkę.

Czyli podsumowując: Nie podobało mi się.

Z-
~Sashka13 F
Dodano dnia 01 February 2009 14:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 315
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Humorystycznie ujęty cały sens bycia Tiarą Przydziału.
Chociaż ma nudne życie (humanista^^), to czasem sobie i cukier wyreguluje xD. Rzeczywiście całkiem sporo tu błędów.
Brawo, daję PO, bo liczyłam na coś więcej o Wielkiej Uczcie.
~Ami F
Dodano dnia 04 February 2009 22:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 463
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 53
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Artykuł fajny i z humorem. No ale niestety tak pięknie nie jest Happy
Bardzo dużo błędów!
Wszyscy rzucają się na jedzenie nawet nie wiedząc, skąd ono pochodzi. Ale ja nie jestem głodna więc mogę ci to wytłumaczyć

1. Interpunkcja!!!
2. Duże litery!!!
I co? Myślisz, że w tym roku tiara spełniła swoją rolę? Nie? No cóż, jeszcze się kiedyś na tym poznasz. Ale teraz opowiem ci o Ceremonii Przydziału..

1. Znowu te same błędy Omg
2. Aż 5 razy użyłaś/eś słowa ale!
Ale że teskt z humorem to dam ci PO
~Rewolucja F
Dodano dnia 04 March 2009 17:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Sklepu Magiczne Dowcipy Weasley'ów.

sklepu Magicznych Dowcipów Weasley'ów.
tak jest poprawnie.
Cóż. Artykuł niespecjalnie mi się podobał. Trochę nie widzę w nim sensu. Niczego nie wyjaśnia, nic z niego nie wynika. Humor w kilku miejscach naciągany... słabo, słabo. Interpunkcja, powtórzenia. Ech... nie zachwycił mnie ten artykuł, nie czarujmy się. Jak dla mnie, zasłużył na Nędzny, ale bądźmy łaskawi. ^^
~NamidaChan F
Dodano dnia 28 March 2009 20:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 77
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 24.03.09
Medale:
Brak
Fajny artykulik Rozbawiony Dużo tu humoru xD Przyjemnie się czyta i w ogóle, ale narobiłaś sobie dość dużo literówek i parę niedociągnięć... Mało trochę napisałaś o takim wydarzeniu jakim jest Wielka Uczta :/ Mogłaś się tu tak porozpisywać, że hej... Ale każdy tu obecny jest człowiekiem (no może oprócz mnie, bo przez ostrzeżenie jestem teraz skrzatem domowym xD)! Tak więc muszę uznać, że twój artykuł nie zasługuje na Wybitnego (ale byłaś naprawdę blisko Rozbawiony)! Na Zadowalającego też nie! On zasługuje na Powyżej oczekiwań Rozbawiony
~Civatea F
Dodano dnia 15 April 2009 22:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 31.08.08
Medale:
Brak
O błędach i literówkach pisać nie będę, bo już poprzednicy się naczepiali Język
Wyłowiłam błąd, nieścisłość... Piszesz najpierw, że Tiarę nakłada Minerwa a później, iż uczeń sam ją sobie wkłada na głowę. Ta druga opcja zgadza się z prawdą.
Art dowcipny, nie napiszę, iż powalający ale ma to coś Oczko
Gratki Keyra
~darksev F
Dodano dnia 18 June 2009 14:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2736
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 89
Data rejestracji: 07.06.09
Medale:
Brak
Nie będę nic ględził, bo widzę, że Keyra zajada już paluszki. Życzę smacznego!

To mnie dobiło!xD a więc smacznego^^
Ma w sobie tą cząstkę humoru,przy tym lepiej się czytaRozbawiony
Zasłużone WOczko
kiełbaski, bekony, steki, frytki, pudding, strudle marchewkowe, sosy, keczup i najpyszniejsze, co można zjeść - miętówki

Aż mi się jeść zachciało.
~Scarlet Shirley F
Dodano dnia 09 July 2009 15:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 60
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 08.07.09
Medale:
Brak
Hmn, nawet fajny artykuł. Z humorem, i dobrze.
Ja nie wiem dlaczego, ale nigdy nie słyszałam jak Tiara śpiewa - dziwne.
W pierwszej części na pewno nie śpiewała, no bo jak mozna coś takiego przegapić? To jest raczej nie możliwe.
Mozę ktoś mi powie w której części mogę usłyszeć jak ona śpiewa?

No dobra za artykuł Wybitny.
~Lady Doys F
Dodano dnia 05 August 2009 15:37
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -37
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 02.08.09
Medale:
Brak
hahah ja chetnie wpadne na deser Uśmiech Wszystko tak ładnie wygląda te: bloki lodów, strucle jabłkowe, przeróżne ciastka, eklerki, pączki, biszkopty z kremem, truskawki, marmoladki i budyń ryżowy musza byc pyszne Rozbawiony
Swietny artykuł, daje wybitny Rozbawiony
~Domaa F
Dodano dnia 15 September 2009 10:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 881
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 63
Data rejestracji: 28.06.09
Medale:
Brak
Miałaś świetny pomysł na artykuł Oczko Bardzo mi się podobał taki z humorem nie to co niektóre tu pisane takie sztywne. Ten artykuł miło się czytało i świetnie wszystko wyjaśniłaś. Daje - Wybitny ! ;]
~Rose Stuner F
Dodano dnia 01 January 2010 17:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 42
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 01.01.10
Medale:
Brak
Nie podoba mi się. Nic prawie nie zrozumiałam, same błędy tylko były, powtórzenia, brak poprawnego stylu... Eh... lepiej nie mówić. Jako, że nowy rok, to dam Z.
!leea F
Dodano dnia 06 February 2010 22:10
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Nie taki zły ten art., aczkolwiek nie można zaprzeczyć paru literówkom i powtórzeniom. Poza tym dobry pomysł na sam artykuł jak i na jego formę. Niestety sama treść, nie stała się przez to bardziej wciągająca, nawet przeplatana elementami humorystycznymi. Momentami bardzo rozbrajający sformułowaniami typu;
kiełbaski, bekony, steki, frytki, pudding, strudle marchewkowe, sosy, keczup i najpyszniejsze, co można zjeść - miętówki

Poza tym to notoryczne powtarzanie słowa "Ale...". Denerwujące były, także pytania retoryczne. Rozumiem twoje zamiary, i rzeczywiście przydają się parę ,ale bez przesady! Miałam wrażenie ,że narrator ma jakąś nadpobudliwość połączoną ze świadomością naszej głupoty... Podsumowując moja ocena końcowa nie będzie taka zła; PO-- , a co!
~hermiona1999 F
Dodano dnia 04 March 2010 15:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 195
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 51
Data rejestracji: 27.02.10
Medale:
Brak
Ten artykuł nie jest taki zły. Sama chciałabym się znaleźć w Wielkiej Sali i zajadać te pyszności. Jestem ciekawa jak bym się czuła, gdyby przeze mnie przeleciał duch.Dam chyba zadowalający. Z drugiej strony ten artykuł pokazał całe piękno Wielkiej Sali, czytając to czułam się, jakbym tam była. Gratuluje.Jednak chyba dam PO.
~maggie F
Dodano dnia 23 March 2010 20:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 424
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 23.02.10
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykulik taki humorystyczny, fajnie się czytało.
Było troche błędów, ale każdemu może się zdarzyć.
Widać że nawet się napracowałaś. Daję W
~Promitet F
Dodano dnia 27 March 2010 15:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 566
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 78
Data rejestracji: 19.03.10
Medale:
Brak
Fajny artykuł . Dużo ma humoru . Uśmiech
Troszkę błędów ale nie ma co . Każdemu się zdarza .
Nawet nie wbijają się w oka . ! no ale daje WYBITNY . !
~BlackBack F
Dodano dnia 10 August 2010 15:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 57
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 08.08.10
Medale:
Brak
Napisałes to z takim humorem w dodatku ciekawie napisane zabardzo błędów nie widziałem daje ci za ten artykuł WYBITNY
~Larinne F
Dodano dnia 18 September 2010 12:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Minister Magii
Punktów: 2021
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 143
Data rejestracji: 21.07.10
Medale:
Brak
Jak na tak świetny pomysł artykułowy można się było bardziej rozpisać, ale w końcu to nie ja wpadłam na ten pomysł i to nie ja to napisałam więc docenię twoją wyobraźnię i zostawię PO. Błędy prawie niewidoczne i jest humor. Gratuluję.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 67% [38 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 16% [9 głosów]
Zadowalający Zadowalający 14% [8 głosów]
Nędzny Nędzny 2% [1 głos]
Okropny Okropny 2% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 236
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59