Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Hagrid
Hagrid
"Co ma być, to będzie, a jak już będzie, to trzeba się z tym zmierzyć. "
Kosciol a "Harry Potter" i inne ksiazki fantastyczne
Czytałam wiele artykułów, które przesyła mi moja kuzynka, żeby mnie wyrwać z "satanistycznego kultu książek fantastycznych, a w szczególności tego okropnego Pottera". I coraz bardziej mi sie chce płakać z rozpaczy nad tymi biednymi księżmi, którzy próbują na siłę odciągać ludzi od tomów o tematyce fantastycznej. Czepiają sie nawet "Władcy Pierścieni", który bądź co bądź jest powieścią katolicką (jest tam wiele aluzji do Boga i jego odwiecznej walki z Szatanem). Ja naprawdę jestem wierząca, ale takie zachowanie jest bardzo denerwujące. I nie irytuje to tylko mnie, bo gdzie sie ukrywa Szatan w "Harrym" czy "Eragonie"? Czytałam te książki po 2596 razy i nic takiego nie zauważyłam. Jest równowaga miedzy dobrem a złem, istnieje walka między oboma frontami, głowni bohaterzy stoją po "jasnej" stronie, więc czego tu sie czepiać? Jedynie tego, ze czarują i że jest tam magia, zarówno ta czarna jak i ta biała. Ale ludzie, nie żyjemy w średniowieczu! Młodzi autorzy, którzy maja talent pisarski, a są głęboko wierzącymi ludźmi, mogą sie przestraszyć własnych zdolności i przez to możemy stracić nieporównywalnie dużo dobrych książek!
Jak tak dalej pójdzie księża stworzą kolejny "Indeks Ksiąg Zakazanych", a autorów będą palić na stosie z ich księgami. Niestety, nie przysporzą sobie tym wielu zwolenników. Na pewno znajda sie tam jakieś "moherowe berety" i ludzie pokroju mojej kuzynki, ale sporo tych osób nie ma. Cóż, musze to napisać, więcej jest fanów "Harry'ego" niż osób wierzących bezsprzecznie w to, co mówi papież Benedykt XVI.
A jeśli książki fantastyczne są złe, to wytłumaczcie mi, dlaczego Jan Paweł II nie miał nic do nich. Zupełnie nic. A on był naprawdę bardzo mądry.
Naprawdę robi mi sie smutno jak patrzę na te wysiłki osób duchownych, które i tak owocu nie przyniosą. Mogą, co najwyżej, narobić sobie wrogów, których i tak jest dużo na tym świecie.
Wiem, ze pisze chaotycznie, ale jestem pod wpływem silnych emocji
A co wy o tym sadzicie? Piszcie w komentarzach.





Nadesłane przez: Aldia
Dodano: wrzesień 21 2006 16Kotecek6:54
Komentarze
~zgredka F
Dodano dnia 27 August 2008 19:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 40
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
ja tego nie pojmuje
może powinni zabronić czytać też kopciuszka, królewny śnieżki itp. w końcu tam też występują czarodzieje.a tak na marginesie współczyje kuzynki
to że nie lubi harrego to nie znaczy że powinna wybijać ci z głowy fantastyke
~Kei F
Dodano dnia 09 September 2008 19:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Taa... Kościół. Choć jestem (teoretycznie) wierząca, to instytucja kościoła mnie odrzuca i się w to nie bawię. Wiara katolicka jest jedną z najbardziej dziwnych, a księża nie powinni nas pouczać, skoro połowa z nich ma dzieci lub molestują małych chłopców Język A tak na serio... do szatana to tu jeszcze dużo brakuje (wiem o czym mówię, bo studiuję demonologię, na własna rękę). Myślę, że nie trzeba się przejmować zdaniem kościoła i czytać to na co mamy ochotę.
~Harry_Potter F
Dodano dnia 11 September 2008 18:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 729
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 71
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
W 100% zgadzam sie z Kei przecież kościół nie może zabraniać czytania fantastyki, a nie powinni nas pouczać bo już niektórzy mają dzieci, do szatana to trochę brakuje i jak Kei uważam że nie powinno się słuchać klościoła co do fantastyki bo na we łbie sie poprzewala. To jest przecież śmieszne co kościół ma do tego że czytamy książki fantastyczne wrecz przeciwnie powinni wiedzieć że jakby nie książki fabntastyczne np. Harry Potter, Władca Pierścieni itp. to młodzieży czytającej by było mniej. Olewam co sądzi kościół o Harrym Potterze będziemy czytać co chcemy a nie to co narzucają!
~Temeraire F
Dodano dnia 11 October 2008 14:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Auror
Punktów: 2497
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Poważny temat.
Kościół katolicki. A więc: ma idiotyczne podejście do wielu spraw, a w szczególności sagi o HP i książek fantastycznych. Próbuje pozbawić nas przyjemności płynącej z czytania tych powieści i usilnie narzuca swoje poglądy. I gdzie tu wolność słowa? Gdzie jakakolwiek tolerancja dla drugiego człowieka? I wreszcie, co mamy z bycia wierzącymi? Figę z makiem! Wiara nie daje nam żadnych przyjemności, żadnych dobrych doznań. Tylko nakazy, zakazy, obowiązki, narzucania... Dużo tego. Dlatego ja nie wierzę (czyt. jestem ateistką).
Uważam, że podejście księży do cyklu HP jest bezsensowne i po prostu głupie. Tam nie ma nic złego, żadnego satanizmu, ba, nawet ateizmu! To książka jak każda inna, wnosząca życiowe morały, ucząca przyjaźni i komitywy. Nie rozumiem, dlaczego kościół tak się jej uczepił.

Temat bardziej nadaje się na forum.
PeeS: Harry_Potter - istnieje coś takiego jak opcja "Edytuj", wiesz?
~killa_black F
Dodano dnia 05 December 2008 19:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 05.12.08
Medale:
Brak
po prostu brak mi słów na ta głupote...
w prawie każdej książce fantasy jest coś o magii.
i tak jak powiedziała zgredka: w kopciuszku i innych takich bajkach też.
czego sie tych bajek nie czepiacie?!
~kupajestrozowa F
Dodano dnia 20 December 2008 22:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 01.10.08
Medale:
Brak
Kościół w ogóle źle się do tego zabiera.
Po pierwsze, nie podoba im się płynna granica między dobrem, a złem. Chcą, żeby była bardzo widoczna i wyraźna. Otóż tak nie jest i nigdy nie będzie! Czytając taką książkę dziecko uczy się rozpoznawać dobro i zło- pomimo tej delikatnej granicy. Jeżeli jej nie dostrzeże, nie zrozumie książki.
Po drugie, oburza ich magia w książkach. Dziwne, że jakoś 500 lat temu też były opowieści z elementami magii, mimo inkwizycji? Kościół katolicki musi zrozumieć, że to jest FANTASTYKA, FIKCJA LITERACKA. Nikt nie każe nikomu wierzyć w latające miotły czy peleryny niewidki. Kierując się 'troską' o dzieci, żeby nie wyskoczyły z okna, wierząc, że będą latać. Tylko nikt nie wziął pod uwagę, że dziecko myśli. Może nie wie wiele, ale myśli i ma własny rozum. Zresztą to rodzice powinni zadbać, żeby dzieci nie zrobiły sobie krzywdy, więc Rowling nie ma tu nic do rzeczy.
Po trzecie, książka tylko w pierwszych trzech tomach była pisana da najmłodszych. Pozostałe 4 były przeznaczone dla osób starszych, które umieją zrozumieć te książkę.
Po czwarte i najważniejsze- analizując książkę na setki sposobów zawsze można dojść do wniosków, do jakich się chce dojść. Dlaczego nikt nie bierze książki takiej, jaką ją widzi normalny czytelnik? Tyczy się to również opowiadania o książce, której się nie przeczytało.
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 23 December 2008 21:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1185
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 129
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
Większość z tych księży nawet nie przeczytało chociażby 50 str tej książki ;/ Co za szczęście, że moja kuzynka sama czyta Harry'ego.
W pełni zgadzam się z tym artykułem, dlatego daję W.
~potterfanka F
Dodano dnia 24 December 2008 23:22
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 514
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Kościół powinien się zastanowić.Co taki Harry Potter im zrobił?w życiu potrzebna jest choć odrobina magii a oni starają się nam-młodym pokoleniom-wpoić że Harry i książki tego typu to samo zło.Tak?to niech poczytają sobie opowieści braci Grimm.To dopiero horror.Halo!to fikcja!była,jest i będzie na świecie ,nie tylko w książkach.Starają się wyszukać dziury w całym.Ale nie mówię też że lektura np.HP i KP to bajeczka dla 8 - latków.To trzeba zrozumieć.A tu przytoczę cytat z Biblii dla DZIECI:Żołnierze wymordowali setki małych chłopczyków w poszukiwaniu zbawiciela
To jet OKej?
~martusia2093 F
Dodano dnia 27 December 2008 16:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 191
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 16
Data rejestracji: 27.12.08
Medale:
Brak
Ja jestem osoba wierzącą ale nie mam nic przeciwko serii przygód Harrego Pottera. Wręcz przeciwnie- jestem jego wielka fanką. Nie rozumiem tych ludzi, którzy zabraniają go czytać, tych wszystkich duchownych, którzy uważają , że literatura fantasy jest szkodliwa.
~Beatrix F
Dodano dnia 09 January 2009 17:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 87
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 05.01.09
Medale:
Brak
Szatan w Harrym Potterze?? Zaraz znajdą go w "Rodzince Rabatków" lub w "Truskawkowym Ciastku" lub w "Teletubisiach". Sądzę, że kościół powinien zająć się lepszymi rzeczami niż komentowaniem czegoś, czego na pewno nie przeczytali...
~tonks96 F
Dodano dnia 04 April 2009 15:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 22
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 15.01.09
Medale:
Brak
Współczuje kuzynki. Zanim ja stałam się fanką Harry'ego uważałam, że jest głupi, ale gdy zaczęłam czytać to nie mogłam przestać! NIECH ONI SIĘ NIE WTRĄCAJĄ DO HARRY'EGO!!!!!!
~RenesmeeCullen F
Dodano dnia 25 April 2009 16:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Członek Brygady Inkwizycyjnej
Punktów: 515
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 31
Data rejestracji: 25.04.09
Medale:
Brak
Czytam to tyle razy i nie mogę tego pojąć.Kościół wciąż mówi o tym ,że to złe i zakazane, i prowadzi do grzechu. To przepraszam co mamy się spowiadać za to???
'zgrzeszyłem przeciwko Bogu następującymi grzechami: przeczytałem Harry'ego Pottera.
Wypowiedzi księży są dla mnie niedopuszczalne.
~Don Arcus F
Dodano dnia 05 June 2009 13:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 8
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 29.05.09
Medale:
Brak
Nie zupełnie macie racje. Myśle żę przeciwnikom H.P głównie chodzi o klimat tej książki, ale oczywiśćie i o sam aspekt magi. W H.P nie brak elementów mrocznych, czy to przedmiotów takich jak na przykład Horkruksy które są cząstką duszy, i to w jaki sposub się je robi. Zabija się kogoś!! Albo też sytuacje, przecież Harry był opętany przez Toma Ridla którego myśle że można by porównać do szatana. Niemożemy mówić że H.P jest nieskaźitelnie czysty, nieszkodliwy bo tak nie jest!! Przeczytałem wiele razy H.P może zwyjątkiem 2 tomu który czytałem 1. Więc wiem co pisze, a pisze w skrócie i pośpiesznie bo zachwile mi się lekcja skończy( Jestem w szkole i pracuje przy komputerze.) Podsumowywująć twierdze że z H.P jak wszystkim innym np. alkoholem nie karzdy może go czytać zależy od podejścia
~darksev F
Dodano dnia 28 June 2009 12:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2736
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 89
Data rejestracji: 07.06.09
Medale:
Brak
A jeśli książki fantastyczne są złe, to wytłumaczcie mi, dlaczego Jan Paweł II nie miał nic do nich. Zupełnie nic. A on był naprawdę bardzo mądry.

Bo Był mądry. Książki fantastyczne nie są złe. Przecież nie namawiają innych do jakichś rzeczy, przeciwnych kosciołowi.
~Ireth F
Dodano dnia 30 June 2009 17:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 8
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 29.06.09
Medale:
Brak
Zgadzam się w zupełności!! Nie ma powodów, żeby nazywać fantastykę złem. Dla mnie czytanie książek fantastycznych to najprzyjemniejsza rzecz na świecie. Dzięki temu odrywam się od rzeczywistościUśmiech I nie mam zamiaru spowiadać się z tego księżom, który pewnie takich książek nigdy nie czytali!!
~Bonny_Wright1997 F
Dodano dnia 01 July 2009 11:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -6
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 28.06.09
Medale:
Brak
Racja, wolno nam czytać, co nam się tylko podoba! Jesteśmy wolni, a oni nie mają prawa zabraniać nam tego, co robimy. Harry i Eragon są naprawdę dobrymi książkami, nie ma w nich żadnych złych aluzji do religii chrześcijańskiej.
~misia3311 F
Dodano dnia 20 July 2009 20:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Mugol
Punktów: 3
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 20.07.09
Medale:
Brak
Zgadzam się w pełni. To nie ma sensu. I w ogóle to co ma Kościół do książek fantastycznych? Zdaje się, że tylko to, że są fantastyczne Rozbawiony
~worms506 F
Dodano dnia 21 July 2009 10:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -48
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 20.07.09
Medale:
Brak
nie wiem co tym myśleć... HP, Eragon, WP i inne książki fantastyczne są naprawdę dobrymi książkami i nie ma w nich nic złego. koniec kropka! daje ZUśmiech
~Neo21212 F
Dodano dnia 25 August 2009 23:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 35
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 27.07.09
Medale:
Brak
Kościół czepia się czego tylko może, żeby uzyskać rozgłos i taka jest prawda. Potter jest przecież tak naprawdę "Mesjaszem Czarodziejów", który uwalnia ich od "Szatana Czarodziejów" - Voldemorta. To, że parę razy użył jakiegoś zaklęcia niewybaczalnego to nic nie znaczy. I tak się przed tym bardzo powstrzymywał (sam nie wiem czy na jego miejscu nie walnąłbym w Bellatriks Avadą Kedavrą).
~harrygryfoniak F
Dodano dnia 30 August 2009 14:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 305
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 45
Data rejestracji: 20.08.09
Medale:
Medal
Są osoby które w HP widzą zło mi one nie przeszkadzają.
Przeczytałem dokładnie HP i nic co by wskazywało że Harry potter jest satanistą lub coś w tym stylu.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 56% [19 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 41% [14 głosów]
Zadowalający Zadowalający 3% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 327
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59