Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
O Skeeter
O Skeeter
- Hermiona, Harry i Ron nadal pragną się z tobą przyjaźnić, sądząc po fakcie, że właśnie próbowali wyłamać drzwi.
- No pewnie! - powiedział Harry, wpatrując się w Hagrida. - Przecież chyba nie myślisz, że to, co ta krowa... przepraszam panie profesorze - dodał szybko, spojrzawszy na Dumbledore'a.
- Miałem właśnie napad głuchoty i nie mam pojęcia, co powiedziałeś, Harry - rzekł Dumbledore, kręcąc młynka kciukami i gapiąc się w sufit...

Dzieje magii
Magia - co to takiego?

Od początku istnienia ludzkości na świecie są czarodzieje. Na przełomie wieków coraz bardziej zgłębiali sztukę magii, dochodząc do perfekcji w posługiwaniu się swoim niezwykłym darem - magią. A co to jest magia? Magia to "siła", dzięki której osoby, zdolne do zapanowania nad nią, mogą tworzyć rzeczy, uważane przez mugoli za niemożliwe. Wyróżniamy dwa rodzaje magii. Każda z nich ma inną charakterystykę i inaczej się rozwijała na przestrzeni wieków.

Magia Religijna

Juz w starożytności ludzie czcili jakichś swoich bożków. W świątyniach oddawali im przez kapłanów cześć. Mało kto wiedział, że owi kapłani posiadają zdolności magiczne. Straszyli przeciętnych ludzi "gniewem" bożym. Gdy ludzie nie słuchali ich słów i nie oddawali im darów, prostym zaklęciem wywoływali suszę lub coś równie paskudnego. Oczywiście wina "spadała" na "bogów". Ten rodzaj magii nie zmienił się dużo na przestrzeni wieków. Przez stulecia magia religijna zanikała, odgrywając coraz to mniejszą rolę. Ostatecznie zanikła w IX wieku.

Magia świecka

Magia świecka rozwijała się bardziej gwałtownie niż religijna, choć jej rozwój zaczął się dopiero w średniowieczu. Społeczność czarodziejska bardzo się rozrosła, dlatego nie wszyscy magicy mogli być kapłanami. Dlatego zaczęli sami eksperymentować czarami i postanowili się ujawnić. To był poważny błąd. Normalni ludzie (znani bardziej jako mugole) przestraszyli się rzeczy, których nie rozumieli, i których nie potrafili sobie wytłumaczyć. Zaczęli palić wszystkie osoby, które w jakikolwiek sposób odbiegały od "normalności". Cierpieli na tym głównie oni sami, ponieważ rzadko udawało im się schwytać prawdziwego czarodzieja. Z biegiem lat, stuleci czarodzieje byli coraz bardziej biegli w sztuce posługiwania się czarami. Wielcy czarodzieje pozakładali swoje szkoły, w których postanowili kształcić nowe pokolenia, które wyjawiały czarodziejskie zdolności. Do większości takich szkół przyjmowano tylko te dzieci, które miały za rodziców czarodziejów. Powstało w tym czasie brzydkie określenie "szlama". Była to obraźliwa nazwa osób o magicznych zdolnościach, ale urodzonych w rodzinie mugoli (ojciec i matka byli mugolami). Tak więc dzieci zgłębiały tajniki magii pod okiem wykształconych, dorosłych czarodziejów.

Ministerstwo Magii

Na początku, czarodzieje nie mieli nad sobą władzy. Każdy czarodziej robił "co chciał", na własną rękę. Lecz duże zwiększenie populacji czarodziejskiej doprowadziło do powstania pierwszego urzędu prawnego - Rady Magów. Ustanawiała ona nowe prawa i pilnowała z wielką dokładnością, aby ich przestrzegano. Dzięki temu czarodzieje zaczęli ukrywać się przed mugolami. Rada Magów na tle wielu lat przekształciła się w Ministerstwo Magii, którego głównym zadaniem było ukrywać społeczność czarodziejską przed oczyma mugoli. Pierwszym ministrem magii był Grogan Kikut, został wybrany w 1811 roku. Jego główną zasługą był podział stworzeń magicznych na "istoty" i "zwierzęta". Wprowadził kilka nowych wydziałów w Ministerstwie, miedzy innymi: Departament Czarodziejskich Gier i Sportów (który uzyskał pełną świetność, gdy ministrem był Knot), Komisja Eksperymentalnych Zaklęć oraz wszystkie nowe wydziały związane z magicznymi stworzeniami i zwierzętami. Późniejsi ministrowie opierali się na tym, czego dokonał Kikut. Wielką rewolucję wprowadził młody minister Korneliusz Knot (wybrany w 1986 roku). Bardzo rozbudował współpracę z zagranicznymi czarodziejami, tworząc spory Departament Współpracy Czarodziejskiej. Stworzył Urząd Niewłaściwego Użycia produktów mugoli. W 2001 roku doprowadził do wznowienia Turnieju Trójmagicznego. Niestety, o jego przebiegu nic nam nie wiadomo, ponieważ w czasie druku książki turniej dopiero miał się rozpocząć.





Nadesłane przez: dominio
Dodano: lipiec 17 2006 18:13:13
Komentarze
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 26 August 2008 14:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Ciekawie.
Podoba mi się rozdzielenie magii na różne (nazwę to tak) kategorie.
Wszystko opiera się na faktach z książki, przez co staje sie oryginalne.
~Kei F
Dodano dnia 15 September 2008 21:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Sam pomysł na artykuł jest fajny. Opisany też ładnie, choć ja się przyczepie (a jakże ; P) do Magii Religijnej.
Obecnie... Albo zacznijmy inaczej: W kościele katolickim, jako taka, magia nie występuje. Nie ma prawa, bo księża sądzą, że to pochodzi od szatana ble, ble, ble gadka - szmatka. Możemy jedynie doszukiwać się jakiś formuł magicznych w egzorcyzmach, choć to i tak polega głównie na modlitwie.
Natomiast to o czym wspomniałeś (?), czyli bożki, kapłani itd. to już jest raczej szamanizm i uważam, że trzeba było o tym szerzej napisać..
No, ale już przestaję być wredna i się czepiać, bo art jest w zasadzie całkiem treściwy i dobrze wykonany. Dam za niego ''PO''.
~ollogollo F
Dodano dnia 16 September 2008 20:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 83
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 13.09.08
Medale:
Brak
Nie będę oryginalna, pomysł na artukuł fajny, ale prawie wszystkie informacje zostały zaczerpniete z książki. Jak dla mnie to autor tego artykułu powinien go bardziej rozwinąć, podac więcej informacji. Zaczerpnąc języka z innych źródeł albo nawet puścic w obieg swoją inwęcje twórczą, przez to tekst byłby bardziej wciągający, interesyjacy nawet w pewnym stopniu pociągajacy. Osoby, które by czytały ten referat w pewien sposób zaczęły by wczuwać sie w temat artykułu.
Trochę sie rozpisałam, za artykuł daję POWYŻEJ OCZEKIWAŃ.
Mam nadzieję, że nie zrobiłam błędów, jak coś to z góry przepraszam.Happy
~Yennefer F
Dodano dnia 07 October 2008 19:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1801
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 151
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Może i ciekawy pomysł, ale mnie do gustu nie przypadł. Część artykułu w ogóle nie ma związku z Harrym Potterem. Ale dam Powyżej Oczekiwań, dziwna jestem wiem Rozbawiony
~marta2093 F
Dodano dnia 04 February 2009 00:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 363
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 02.02.09
Medale:
Brak
Podoba mi się sam pomysł tego artykułu, jak i sposób, w jaki został zrealizowany ten temat. Zaintrygował mnie podział magii na te dwie części i to, ze podałaś historycznie udowodnione fakty(np. palenie w średniowieczu czarownic i czarodziejów na stosach), które przeplatały się z tymi wymyślonymi (np. zakładanie szkół, w których kształcono młodych czarodziejów). To sprawiło, ze praca wygląda bardzo oryginalnie i ciekawie się ją czyta. Całość została ładnie zakończona informacjami o Ministerstwie Magii.
daje w Rozbawiony
~Luna772 F
Dodano dnia 25 April 2009 17:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -82
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 21.03.09
Medale:
Brak
Ra-tun-ku. Kolejny art z serii: Fajny, zmasakrowany tytuł.
W pierwszym akapicie jest mnóstwo powtórzeń i nie zrozumiałam co przeczytałam, W drugim zaintrygowało ( niespodobało) mnie wszystko od A do Z. Trzeci był ludzki jak przystało a czwarty,, w porzo". Brakowało mi piątego. Czegoś w rodzaju,, Magia Współczesna".
Wcale nie chcę ci dać Z ale dam...
~Olivia Springsey F
Dodano dnia 11 August 2009 14:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 05.08.09
Medale:
Brak
Mmmm. Dziwnie się czuję, że historię magii zdołało się zmieścić w tylko tylu zdaniach. Ale niestety nasze życia mogłyby się zmieścić w kilku. Oczko Alre nie chcę cię za to winić.! o nie.! trylko tak sobie gadam.lala. W.
~Bard123 F
Dodano dnia 09 November 2009 23:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 42
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 07.11.09
Medale:
Brak
Bardzo ciekawie opisana historia magii od starożytności do nowożytności. Heh nawet nie wiedziałem, że Knot taaaaak bardzo się przyczynił do stworzenia Departamentu Współpracy Czarodziejskiej i Urzędu Niewłaściwego Użycia produktów mugoli.
Przyznam, że trochę mało tego jak na dzieje magii, bp w końcu magia to coś... magicznego co nie?
Dam ci Z bo naprawdę jest tego mało.
~domin10 F
Dodano dnia 18 January 2010 17:05
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -88
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 2
Data rejestracji: 18.01.10
Medale:
Brak
Autor w fascynujący sposób wyjaśnia związki pomiędzy magią, religią i tradycyjnie definiowaną nauką, tłumaczy zachodzące między nimi zależności, których na ogół sobie nie uświadamiamy.
Dzieje magii systematyzują wiedzę na temat magii i ludzi, którzy zajmowali się nią w przeszłości. Przedstawiają również ogromny wkład magii w kształtowaniu naszej cywilizacji.
~bastekharry7 F
Dodano dnia 20 January 2010 13:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -48
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 19.01.10
Medale:
Brak
Magia to też inaczej wpływanie na otaczającą rzeczywistość poprzez stosowanie zaklęć,czarów,eliksirów,różdżek i innych magicznych przedmiotów.Ale daje W
~Pawel3333 F
Dodano dnia 20 April 2010 19:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 197
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 17
Data rejestracji: 25.01.10
Medale:
Brak
Naprawdę bardzo ciekawy artykuł.Fajnie,że są różne kategorie magii.Wiele można dowiedzieć się o magii ( nie tylko z Harrego Pottera).
Za artykuł daję:WYBITNY
~yoyo F
Dodano dnia 31 July 2010 18:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1811
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 30.06.10
Medale:
Brak
Nieźle napisane. Szczególnie podoba mi się definicja magii : Magia to "siła", dzięki której osoby, zdolne do zapanowania nad nią, mogą tworzyć rzeczy, uważane przez mugoli za niemożliwe. Zastanowie się jeszcze nad oceną, gdyż artykuł jest napisany zwięźle i gładko.
~Bellatrix Lestrange Black F
Dodano dnia 19 February 2011 10:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Slytherinu
Punktów: 439
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 18.02.11
Medale:
Brak
Artykuł super. Trochę krótki jak na historię magii, ale da się łatwo i szybko czytać. Moim zdaniem jest okey... Daję WUśmiech
~czarodziejka18 F
Dodano dnia 16 July 2011 19:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 262
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 10.07.11
Medale:
Brak
Artykuł bardzo mi się podoba. Fajny pomysł. Chociaż nie ma za wiele tekstu, to jest napisany dobrze i raczej bez błędów. Do kilku punktów może bym się przyczepiła, ale zostawię POWYŻEJ OCZEKIWAŃ. Następne artykuły pisz trochę dłuższe i bardziej dokładne ; )
~Alex Verie F
Dodano dnia 28 August 2011 14:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1012
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 55
Data rejestracji: 25.08.11
Medale:
Brak
Wybitny Uśmiech Świetny artykuł! Bardzo ciekawy. Pomysł świetny i bardzo podoba mi się to, że wszystko oparte jest na faktach z książki i nie tylko. Jednym słowem: Super (albo) Wybitny Dowcipniś
~Chuck F
Dodano dnia 01 August 2012 12:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Sklepikarz z Hogsmeade
Punktów: 830
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 33
Data rejestracji: 29.07.12
Medale:
Brak
Bardzo dobry pomysł na artykuł i wspaniałe zrealizowanie tematu. Opisałaś wszystko! Tylko no wiesz, nie przypadło mi to do gustu...
~milka2596 F
Dodano dnia 19 November 2012 13:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 14.11.12
Medale:
Brak
Sam pomysł na artykuł jest fajny. Opisany też ładnie, choć ja się przyczepie (a jakże ; P) do Magii Religijnej.
Obecnie... Albo zacznijmy inaczej: W kościele katolickim, jako taka, magia nie występuje. Nie ma prawa, bo księża sądzą, że to pochodzi od szatana ble, ble, ble gadka - szmatka. Możemy jedynie doszukiwać się jakiś formuł magicznych w egzorcyzmach, choć to i tak polega głównie na modlitwie.
Natomiast to o czym wspomniałeś (?), czyli bożki, kapłani itd. to już jest raczej szamanizm i uważam, że trzeba było o tym szerzej napisać..
No, ale już przestaję być wredna i się czepiać, bo art jest w zasadzie całkiem treściwy i dobrze wykonany. Dam za niego ''PO''.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 21 March 2013 11:12
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Bardzo przyjemnie Twój artykuł się czyta, ale co do magii religijnej to mam klika zastrzeżeń. W starożytności owi "magiczni kapłani" nie posiadali takiego daru, którym mogliby wpływać na zjawiska przyrodnicze. Byli to ludzie wykształceni, które pewne rzeczy mogli po prostu przewidzieć na podstawie wiedzy. Znali się świetnie na astronomii, więc ogłoszenie, że zajdzie słońce, bo bogowie się gniewają przychodziło im dość łatwo. Manipulowali w ten sposób społeczeństwem, ale bez pomocy różdżki...Oczko
~juliahermiona F
Dodano dnia 14 April 2013 13:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 795
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 119
Data rejestracji: 25.03.13
Medale:
Brak
Niezły artykuł. Nie wiedzialam, że aż tyle można wyssać z książki.Naprawdę tam jest aż tyle informacji? No ale gratuluje pomysłu, to bardzo fajne, że rozdzieliłeś/aś historie magii na różne tematy. podoba mi się to. tak dalej trzymaćJupi!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 39% [15 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 53% [20 głosów]
Zadowalający Zadowalający 3% [1 głos]
Nędzny Nędzny 3% [1 głos]
Okropny Okropny 3% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 326
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59