Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Draco płacze
Draco płacze
Draco Malfoy stał odwrócony do wejścia tyłem, jego dłonie zaciskały się na umywalce, a jasnowłosą głowę miał opuszczoną.
- Nie - dobiegł z jednej z kabin głos Jęczącej Marty.- Nie... powiedz mi, co się dzieje... pomogę ci...
- Nikt mi nie może pomóc - powiedział Malfoy. Trząsł się cały. - Nie umiem tego zrobić... nie umiem... Nie zadziała... a jeśli tego wkrótce nie zrobię... powiedział, że mnie zabije... I Harry zdał sobie sprawę, z szokiem tak wielkim, że przykuło go to do ziemi, że Malfoy płacze - naprawdę płacze - a łzy spływają po jego twarzy do brudnej umywalki.

Recenzja książki `Harry Potter and the Deathly Hallows`
O tej książce będzie się mówiło dużo i długo. I nie jest to subiektywne stwierdzenie, które wyszło spod "pióra" Potteromaniaka, ale niezaprzeczalny fakt, pod którym podpisują się zarówno zdeklarowani fani twórczości J. K. Rowling jak i krytycy literatury na całym świecie. Każda strona "Deathly Hallows" przynosi zaskakujące rozwiązania i nieoczekiwane zwroty akcji. Mimo iż pewne fragmenty książki zostały w jakimś stopniu rozpracowane przez fanów w licznych dyskusjach na długo przed premierą to ogólny efekt powieści wprawił w osłupienie nawet tych najbardziej dociekliwych Potteromaniaków. Rowling we wspaniałym stylu zniweczyła ewentualne powody ataków na Jej osobę, że powiela stereotypy i schematy oraz używa sprawdzonych i znanych od lat szablonów. Można odnieść wrażenie, że ostatni tom opowiadający o losach Harry`ego Pottera wnosi do serii zupełnie nową jakość i świeży oddech, ale nie traci przy tym nawet odrobiny tej magii, która sprawiła, że 10 lat temu w stronę J. K. Rowling zaczął patrzeć cały świat...
Jeśli już jesteśmy przy tym co działo się 10 lat temu to warto sobie przypomnieć, że już wtedy wiele osób zadawało sobie pytanie: jak to się skończy? Na odpowiedź trzeba było czekać aż do 21 lipca 2007 roku. Tak, to dość długo, ale tak jak już wspomniałem: zakończenie spełniło wszystkie stawiane przed nim wymagania. W tym miejscu trzeba jednak napisać o tym co najistotniejsze i co najbardziej rzuca się w oczy podczas lektury powieści. Jeszcze nigdy czytając "Harry`ego Pottera" nie otrzymaliśmy tak olbrzymiej porcji smutku, żalu, strachu, bólu i przygnębienia... I tutaj należy sobie przypomnieć wypowiedź Pani Rowling, w której powiedziała ona, że uśmierciła co najmniej dwóch z najważniejszych bohaterów Jej książek. Powstaje tylko pytanie: która dwójka była Jej zdaniem najistotniejsza bowiem zgonów mamy bardzo wiele, szczególnie wśród bohaterów pozytywnych. Już w czwartym rozdziale ginie ukochana sowa Harry`go, Hedwiga. W kolejnym , wymownie zatytułowanym "Fallen Warrior", ziemski padół opuszcza Alastor "Szalonooki" Moody. Ostatnia strona rozdziału "Malfoy Manor" opisuje ostatnie, ale jakże heroiczne uratowanie życia Harry`ego (i nie tylko) przez Zgredka, którego klatkę piersiową przebija nóż rzucony przez Bellatrix. Kilka stron wcześniej stratę w postaci śmierci Glizdogona ponoszą Śmierciożercy. Największe żniwo śmierć zbiera jednak podczas, można by rzec, epickiej bitwy o Hogwart. Wtedy to bohaterską śmiercią wojowników giną Fred Weasley, Colin Creevey, Remus Lupin i Nimfadora Tonks. Ci ostatni są idealnym łącznikiem fragmentem artykułu, który opisuje to co w "Deathly Hallows" jest przykre, a fragmentem, w którym dla poprawy morale trzeba napisać o miłości i przyjaźni, czyli wartościach będących motywem przewodnim "Harry`ego Pottera". Otóż uczucie łączące wspomnianą dwójkę zaowocowało zawarciem przez nich związku małżeńskiego, a następnie potomkiem, który otrzymał imię Ted, po ojcu Tonks( który nawiasem mówiąc także został zamordowany). Ojcem chrzestnym dziecka został nie kto inny jak Harry Potter.
Cały jeden rozdział poświęcony był uroczystości zaślubin i weselu Fleur Delacour i Billa Weasleya, które (wesele) mimo iż zostało brutalnie przerwane to należy do wąskiego grona tych wywołujących pozytywne emocje scen. Znów mamy okazję spotkać Wiktora Kruma, który znalazł się na liście zaproszonych gości, a także poznać zakręconego Xenophiliusa Lovegooda, ojca Luny. Na weselu mimo zaproszenia nie pojawia się Percy, ale tuż przed bitwą o Hogwart powraca on skruszony do rodziny i szczerze przeprasza za swoje zachowanie.
A co jeśli chodzi o uczucia trójki głównych bohaterów? Z epilogu zawierającego scenę dziejącą się 19 lat po centralnych wydarzeniach z książki, dowiadujemy się, że Ron i Hermiona tworzą razem szczęśliwy związek, który zaowocował dwójką dzieci. Rodzicami jednego dziecka więcej została siostra Rona, Ginny i Harry Potter... Tak, Harry przeżył! Napiszę więcej: Harry przeżył i zabił Czarnego Pana... Ponieważ jest to tylko recenzja nic więcej nie napiszę na ten temat, bo i tak zostało powiedziane więcej niż powinno. Z reszta to co zaszło pomiędzy Lordem Voldemortem, a chłopcem będącym Jego zgubą, należy do wspomnianych przeze mnie na początku "zaskakujących rozwiązań i nieoczekiwanych zwrotów akcji". Jednak wszystko co w tym aspekcie niedopowiedziane, niezrozumiałe i okryte tajemnicą, zostaje szczegółowo wyjaśnione przez Albusa Dumbledore`a w chyba najdziwniejszym rozdziale książki zatytułowanym "King`s Cross". Jego bohaterami są tylko Harry Potter i były dyrektor Hogwartu, który odwiedził chłopca w Jego podświadomości... Naprawdę niesamowita scena... A co się tyczy Dumbledore`a: wątek Jego i Jego przeszłości (która, jak się dowiadujemy, była niezwykle trudna) powraca w "Deathly Hallows" wielokrotnie. O Albusie opowiadają bądź piszą osoby, które dobrze go znały i były mu bliskie jak i ludzie, którzy powtarzają usłyszane gdzieś plotki. Istotną rolę w tych opowieściach odgrywa czarnoksiężnik Grindelwald, którego (jak wiemy z karty z czekoladowych żab ) pokonał przed laty właśnie Dumbledore. Tytułowe "Śmiertelne Relikwie" są właśnie bezpośrednio związane z między innymi osobą Grindelwalda. Czym konkretnie są i jaką rolę odegrały owe "Śmiertelne Relikwie" nie napiszę z dwóch powodów: za dużo bym zdradził, a poza tym jest to aspekt bardzo zawiły, który można dobrze zrozumieć tylko i wyłącznie rozpracowując go samemu podczas lektury książki. Dodam tylko, że na grzbiecie angielskiego wydania książki w wersji "dla dzieci" znalazł się symbol śmiertelnych relikwii...
Kim jest R.A.B.? To pytanie długo spędzało Potteromaniakom sen z powiek, ale odpowiedź na nie okazała się zaskoczeniem. Były to inicjały młodszego brata Syriusza, który nazywał się Regulus Arcturus Black. O Jego postaci i losach szczegółowo opowiedział Stworek w rozdziale nazwanym (jakżeby inaczej) "Kreatcher`s Tale". Nawiasem mówiąc: Stworek odegrał również sporą rolę w bitwie o Hogwart, gdzie poprowadził do boju tamtejsze skrzaty domowe, a dodam jeszcze, że nie były to jedyne "istoty", które walczyły przeciwko Czarnemu Panu i Śmierciożercom; ramię w ramię z ludźmi stanęły także centaury, a na polu walki nie zabrakło również przyrodniego brata Hagrida. Graupa. Tak, bitwa o Hogwart była porażającą sceną, pokazującą jak wspólnymi, zjednoczonymi siłami można osiągnąć nawet najbardziej odległy, ale wspólny cel. Cel uświęcił środki...
O tej książce można by opowiadać bez końca, opuszczając i zapominając o granicach, które narzuca forma recenzji, ale że w pewnym momencie trzeba sobie powiedzieć STOP to napomnę jeszcze tylko o rozdziale, który zawiera najbardziej szokujące informacje. "The Prince`s Tale". Potter urządza tam sobie podróż w myślodsiewni, która zawierała wspomnienia Snape`a. Odkrywa, że Snape od dzieciństwa kochał się w Jego matce, Lily, a także dowiaduje się dlaczego Ona i Jej siostra Petunia pokłóciły się przed laty. W końcu razem z Harrym odkrywamy najbardziej nieprawdopodobny sekret: Dumbledore poprosił Snape`a, żeby ten go zabił, bo było to częścią Jego planu. Severus cały czas był wierny Dumbledore`owi... Podkreślmy słowo "był", gdyż kilka godzin wcześniej został zamordowany przez Czarnego Pana... To morderstwo było według Voldemorta konieczne, ale po raz kolejny, a tym razem ostatni, Ten Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać okazał się w swoich misternych planach i kalkulacjach żałosnym ignorantem i przegrał z nieżyjącym Albusem Dumbledorem.
Nic więcej chyba dodawać nie muszę. Wszystko co powinno być powiedziane, powiedziane zostało. Dodam tylko ewentualnie, że okładkę brytyjskiego wydania dla dzieci zdobi zilustrowana scena karkołomnej eskapady do banku Gringotta, w której towarzyszył Harry`emu, Ronowi i Hermionie goblin Gryfek... Pominę już, że z podziemi banku uciekli w "towarzystwie" smoka...




Nadesłane przez: Liondragon
Dodane: lipiec 24 2007 18:40:52
Komentarze
~Expelliarmus F
Dodano dnia 29 October 2011 12:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 40
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 18.10.11
Medale:
Brak
Nic dodać nic ująć, choć opisała bym scenę śmierci Czarnego Pana ''Riddle padł na posadzkę. Na jego twarzy nie było wyrazu, był martwy, zabiło go jego własne zaklęcie odbite zaklęciem Harry'ego'' i wart było by teraz opisać scenę ucieczki Harr'ego, Rona i Hermiony z banku Gringota: Harry z czarką w ręce wskoczył na smoka a Hermiona usunęła mu łańcuchy smok ku swej uciesze zaczął się przedzierać przez mury, w czym pomogła mu Hermiona. Potem przyłączyli się do niej Ron i Harry. Artykuł piękny rozwinięty i daje wybitny.
Milva: Imiona piszemy z dużej litery
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 16 January 2013 21:36
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Coś się kończy, coś zaczyna się Uśmiech Niedługo pragnę znowu zagłębić się w lekturze tego tomu - najmniej go właściwie znam, ale nie ulega wątpliwości, że jest dobrze napisany - poznajemy wreszcie prawdziwe oblicze Severusa Snape'a, którego zresztą ( nie oszukuję ) domyślałem się od I tomu... wyjaśnia się bardzo wiele rzeczy, ale epilog nie specjalnie mnie zachwycił...
~medinheld F
Dodano dnia 22 November 2022 01:47
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
Most anemias present with normocytic red cells <a href=http://clomid.mom/>safest place to buy clomid in the uk</a>
~Neloseela F
Dodano dnia 03 February 2023 15:19
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
Statement FDA Ignores Evidence Linking Wingspan Stent System to Stroke and Death, Keeps Dangerous Device on the Market HRG Publication 2062 For every 11 patients treated with the Wingspan system and aggressive medical therapy, one additional patient dies or suffers a stroke within 30 days, compared to patients treated with aggressive medical therapy alone <a href=https://cialis.makeup>cialis buy online</a> More than one third of survivors have major neurologic deficits
~IssuepGes F
Dodano dnia 10 February 2023 18:19
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 377
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 192
Data rejestracji: 08.02.23
Medale:
Brak
Generally speaking IUI leads to a live birth rate for these patients in 7 10 of cycles and requires at least 3 IUIs to equate to the success rates of one IVF cycle <a href=https://lasix.buzz>lasix and hyponatremia</a>
~Hizewly F
Dodano dnia 25 February 2023 10:48
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 306
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 157
Data rejestracji: 19.02.23
Medale:
Brak
The program is authorized under section 1881 h of the Social Security Act the Act <a href=http://buycialis.boats>brand name cialis online</a> Days 1 3 Mesna 240mg m 2 IV over 15 minutes before Ifosfamide, then at 4 and 8 hours from the start of each Ifosfamide dose
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 70% [7 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 20% [2 głosów]
Zadowalający Zadowalający 10% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 225
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59