Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Zemsta
Zemsta
Zemsta to słodka rzecz. Och, jak ja marzyłem, żeby być tym, który cię schwyta...
Numerologia
Numerologia- zacznę od definicji- wróżenie za pomocą liczb. Najbardziej rozpowszechniona jest metoda gdzie przypisujemy odpowiednia liczbę swemu imieniu.. Dzięki temu można wywróżyć:
-Liczbę celu życia
-Liczbę wewnętrzną
-Liczbę Ekspresji Zewnętrznej
i ja odpowiednio zinterpretować.

By zanalizować imię trzeba je najpierw przekształcić za pomocą tego:
1 2 3 4 5 6 7 8 9
A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R
S T U V W X Y Z

*polskie litery maja taka sama wartość jak Np a=ą, e=ę itd.

Przeanalizujmy imię i nazwisko 'Nicholas Flamel'
N I C H O L A S F L A M E L
5 9 3 8 6 3 1 1 6 3 1 4 5 3

Teraz należy zsumować wszystkie liczby. Po tej czynności-w tym wypadku- otrzymujemy 58. Zgodnie z zasadami numerologii jeśli liczba jest wyższa od 9 musi zostać zredukowana. Taką redukcję przeprowadzamy aż do skutku:
58 redukujemy do 13=(5+8),
a 13 do 4=(1+3)
Po tej małej zabawie otrzymujemy Liczbę celu życia.

Kolejną liczbę, jaką można odczytać, jest Liczba wewnętrzna . Odnosi się ona do życia wewnętrznego i ma wskazywać pragnienia i lęki skrywane przed innymi. Jest nią uproszczona do jednostki suma liczb odpowiadająca wszystkim samogłoskom imienia i nazwiska.
N I C H O L A S F L A M E L
9 6 1 1 5

Otrzymujemy liczbę 22 którą następnie uproszczamy do 4=(2+2)
W omawianym przypadku Liczba wewnętrzna jest taka sama jak Liczba celu życia, takie zbieżności jednak nie są regułą.

Trzecia, i ostatnia omawiana, liczba to Liczba Ekspresji Zewnętrznej, która opisuje zewnętrzną osobowość, a więc oblicze jakie pokazujemy światu. Można ją poznać po zsumowaniu wszystkich spółgłosek w imieniu i nazwisku.

N I C H O L A S F L A M E L
5 3 8 3 1 6 3 4 3
Otrzymana suma to 36, którą upraszczamy do 9=(3+6)

Znając wszystkie liczby możemy nakreślić portret danej osoby. Dzięki znaczeniu liczb które są podane poniżej:


JEDEN Jedynka jest liczbą indywidualną. Jedynki są niezależne, skoncentrowane, skupione na realizacji swych zamierzeń i uparte. Stawiają sobie cel i do niego zmierzają. Są przewodnikami i wynalazcami. Trudno im współpracować z innymi i niechętnie przyjmują polecenia. Zdarza się, ze myślą wyłącznie o sobie, są egoistyczne i dominujące. Często bywają samotnikami.

DWA Dwójka reprezentuje wejście w relacje, wzajemny kontakt, współpracę i równowagę. Dwójki są twórcze, obdarzone wyobraźnią i ujmującą osobowością. Charakteryzuje je pokój, harmonia, zaangażowanie, lojalność oraz poczucie sprawiedliwości. Jednakże z dwójką łączy się również pojęcie konfliktu, przeciwstawnych sił i przeciwieństw: nocy i dnia, dobra i zła. Dwójki mogą wiec być zamknięte w sobie, humorzaste, niezdecydowane i nadmiernie wyczulone na opinie innych.

TRZY Trójka reprezentuje kompletność i całkowitość, jak znane triady przeszłość-teraźniejszość-przyszlość; czy umysł-ciało-dusza;. Pitagorejczycy uważali trójkę za pierwszą „kompletną”; liczbę, ponieważ, jak kamyki ułożone w rzędzie, ma ona swój początek, środek i koniec. Trójka wskazuje na talent, energię, artystyczną naturę, poczucie humoru i towarzyskość. Trójki to zwykle ludzie, którym sprzyja szczęście, prostolinijni, bogaci i odnoszący nadzwyczajne sukcesy, ale to także osoby roztargnione, powierzchowne i zdolne obrazić się o byle co.

CZTERY Czwórka jest jak stół mocno stojący na czterech nogach: stabilna i niewzruszona. Czwórki cieszy ciężka praca. Są praktyczne, przyziemne i godne zaufania, a od skrzydeł wolą logikę i rozum. Sprawdzają się w organizowaniu i przeprowadzaniu rożnych projektów. Podobnie jak cykl czterech pór roku, są przewidywalne. Mogą być uparte, podejrzliwe, nadmiernie praktyczne i skłonne do wybuchów gniewu. Konfliktów, jakie mogą przytrafić się dwójkom, u czwórek są podwójne.

PIĘĆ Piątka oznacza brak stabilności i równowagi, przez co wskazuje na zmianę i niepewność. Piątki interesują się wieloma rzeczami naraz, lecz żadnej nie potrafią się poświęcić. Mają zamiłowanie do przygód, są energiczne i gotowe podjąć ryzyko. Lubią podróżować i poznawać nowych ludzi, lecz nie potrafią zatrzymać się na dłużej w jednym miejscu. Piątki potrafią też być zarozumiałe, nieodpowiedzialne, wybuchowe i niecierpliwe.

SZEŚĆ Szóstka reprezentuje harmonię, przyjaźń i życie rodzinne. Szóstki są wierne, godne zaufania i kochające. Łatwo się przystosowują. To dobrzy nauczyciele i sprawni artyści, ale nie najlepiej radzą sobie w interesach. Bywają skłonne do plotek samozadowolenia. Pitagorejczycy sądzili, ze szóstka jest liczba doskonałą, ponieważ dzieli się i przez dwa i przez trzy, i jest suma oraz iloczynem trzech pierwszych liczb.(1+2+3=6; 1x2x3=6)

SIEDEM Spostrzegawcze, wyrozumiale i bystre siódemki maja słabość do ciężkiej pracy i wyzwań. Często bywają poważne, uczone i ciekawe wszystkiego, co tajemnicze. Oryginalność i wyobraźnia liczą się u nich bardziej niż pieniądze i rzeczy materialne. Siódemki mogą być też pesymistyczne, sarkastyczne i bojaźliwe. Siódemka bywa uważana za liczbę mistyczna albo magiczną, gdyż kojarzy się z biblijnymi siedmioma dniami stworzenia i siedmioma ciałami niebieskimi znanymi dawnej astronomii(Słońce, Księżyc, Merkury, Wenus, Mars, Saturn i Jowisz.
OSIEM Ósemka wskazuje mozliwość odniesienia ogromnego sukcesu w interesach, finansach i polityce. Ósemki są praktyczne, ambitne, oddane i pracowite. Mogą być też zazdrosne, chciwe, dominujące i żądne władzy. Powiada się, że ósemka jest najbardziej nieprzewidywalną liczba i równie dobrze może oznaczać szczyty sukcesu, jak i otchłanie przegranej. Obie możliwości drzemią w nich od samego początku.


DZIEWIĘĆ Symbolizuje pełnię i spełnienie najwyższego stopnia, jako że jest trójką ”liczbą kompletną” - wyrażoną trzy razy (3x3=9). Dziewiątki poświęcają się służbie innym, często jako nauczyciele, naukowcy lub niosący pomoc humanitarną. Zdeterminowane potrafią pracować bez wytchnienia i są natchnieniem dla innych. Kiedy jednak coś nie idzie po ich myśli, potrafią być aroganckie i zarozumiałe.




Nadesłane przez: kapama
Dodane: listopad 08 2006 13Kotecek6Kotecek1
Komentarze
~patronus32 F
Dodano dnia 27 April 2010 12:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 34
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 26.04.10
Medale:
Brak
Numerologia mało przypomina matematykę chociaż sam nie wiem bo mam mętlik w głowie.

Pomimo wszystko daję ''W'' oczywiście.
~LoonyLovegood F
Dodano dnia 04 May 2010 13:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 14.03.10
Medale:
Brak
Bardzo pomysłowe i pracochłonne.
Na początku myślałam że Numerologia to matematyka, ale najwyraźniej myliłam się...
Ale cię zgaszę bo numerologia to nie tylko czytanie liczby celu życia,
liczby wewnętrznej czy liczby Ekspresji Zewnętrznej.
Gdy Harry podchodził do sumów miał się zastanowić kim zostanie w przyszłości... By podjąć się pracy w Banku Gringotta trzeba było znać numerologię. Więc się zgodzicie ze mną, że w tej pracy nie czyta się celu życia danego galeona Śmiech
Jednak numerologia może mieć też inne zastosowanie, więc zachęcam do napisania art. o innej dziedzinie z numerologii (może sama go napiszę) Oczko
Daję W.
~muchor F
Dodano dnia 10 May 2010 16:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1854
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 56
Data rejestracji: 04.03.10
Medale:
Brak
Niezłe, tylko szkoda, że przepisałaś ,,Księge Wiedzy Czarodziejskiej". Wstrzymam się więc z oceną, ponieważ nie chcę oceniać pracy kogoś innego.
~Sebik5 F
Dodano dnia 27 May 2010 19:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 39
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 30.04.10
Medale:
Brak
Bardzo dużo informacji i artykuł bardzo fajny. Dzięki nim duzo sie dowiedziałem o nudnej Numeroligii
~JaneVolturi F
Dodano dnia 28 May 2010 19:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 24
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 28.05.10
Medale:
Brak
Czytałam już ten artykuł! Przepisany żywcem z książki o magicznym świecie pottera!! Świństwo. Punkty można nabić w inny sposób! Żal mi cię. O!
~pudin F
Dodano dnia 03 June 2010 13:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 50
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 03.06.10
Medale:
Brak
W różnych książkach o przewidywaniu przyszłości jest to samo.Tooth
Ja bym to raczej nazwała "Wróżbiarstwo"
~kondzik1808 F
Dodano dnia 14 August 2010 19:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 57
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 14.08.10
Medale:
Brak
Bardzo dobry, wyczerpujący i pomysłowy artykuł. Fajna zabawa, a przy okazji można dowiedzieć się o sobie paru fajnych rzeczy. Naprawdę oryginalnie. Oczywiście WYBITNY.
..
dowiedziałem się, że jestem czasem poważny. JAK TO MOŻLIWE ?! ;dUśmiech
~Magdalena Lestrange F
Dodano dnia 15 August 2010 19:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -29
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 21.07.10
Medale:
Brak
Informacje z książki : "Księga wiedzy czarodziejskiej" czytałam to samo ale daję ZadowalającyUśmiech
~Fufcia F
Dodano dnia 23 August 2010 16:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 162
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 23.08.10
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł. Dużo napisane. Nawet się nie spodziewałam. Praktycznie nic nie wiedziałam o numerologii. Artykuł pomógł mi zrozumieć co nie co Uśmiech Cóż ... Matma to jednak nie to samo Śmiech Codziennie uczę się czegoś nowego.
Daje W.
~Irene McKaz F
Dodano dnia 17 October 2010 10:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Sklepikarz z Hogsmeade
Punktów: 824
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 29.09.10
Medale:
Brak
Będę miała nowe zajęcie na nudne lekcje (a na matematyce nauczycielka nawet się nie zorientuje, że robię coś zupełnie innego Język)

Artykuł bardzo mi się spodobał, daję W Uśmiech
~wermiona F
Dodano dnia 01 July 2011 09:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 64
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 18.06.11
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł, dający dużo do myślenia. Nieźle musiałeś/musiałaś się naszukać. Jak dla mnie to jest idealny opis mojej osoby. Naprawdę świetny artykuł.Uśmiech

Oczywiście daję WYBITNY.
~HeadLiner2018 F
Dodano dnia 11 July 2011 15:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 73
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 10.07.11
Medale:
Brak
To było genialne , bombowe i nic z tego nie zrozumiałam xD. Stawiam "W"
~Ginny Molly Potter F
Dodano dnia 28 September 2011 18:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 96
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 04.08.11
Medale:
Brak
WoW ! Skąd te informacje ? Artykuł niesamowity a jest w nim tyle ciekawostek, że aż nie wiem czy coś mi z tego zostało Uśmiech Daję Wybitny za wspaniałe i szczegółowe wyjaśnienie .
~Dagamara18 F
Dodano dnia 02 December 2011 13:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 688
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 95
Data rejestracji: 02.10.11
Medale:
Brak
Nigdy nie pojmę tej naukiUśmiechSzczerze to dla mnie nie jest ciekawa zbyt skomplikowanaJęzyk
~leda F
Dodano dnia 16 April 2012 11:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 178
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 15.04.12
Medale:
Brak
Numerologia może być faktyczne interesującym przedmiotem, ale w życiu nie warto kierować się wyłącznie liczbami. Od każdej reguły są wyjątki. Magia tkwi w nas samych Uśmiech
~sagasum F
Dodano dnia 07 August 2012 21:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 07.08.12
Medale:
Brak
Wszystko przepisane z książki "księga wiedzy czarodziejskiej" Allana Zola Kronzeka i Elizabetch Kronzek przewodnik po zaczarowanym świecie Harry'ego Pottera. O przepisany artykuł nie trudno. To jest banalne. Nie dziwię się ,że Hermiona mówiła, że to najłatwiejszy z przedmiotów.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 27 December 2012 21:16
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
przedmiot zapewne bardzo ciekawy - ale dla mnie takiego ignoranta, no cóż... nigdy wcześniej nie próbowałem zgłębić tajemnic numerologii, ale myślę, że przy odrobinie dobrych chęci, jakoś dałbym radę - za ten artykuł daję W rzecz jasna ... Uśmiech
~neymar F
Dodano dnia 26 September 2013 17:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 8
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 25.09.13
Medale:
Brak
artykul super wyszlo mi 9 .NUMEROLOGIA JEST TRUDNA ALE BARDZO CIEKAWA.szkoda ze niema cos powyzej w .DAJE W OGROMNA ZASLUGAUśmiech
~Anka Potter Always Together F
Dodano dnia 18 July 2014 23:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1573
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 330
Data rejestracji: 10.07.14
Medale:
Brak
Świetnie Rozbawiony Daję W! Idealny artykuł z podstawami numerologii dla laików Kotecek
~_syriusz78 F
Dodano dnia 04 February 2017 21:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 10
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 04.02.17
Medale:
Brak
artykuł swietny, technika dobrze opisana, daje W ponieważ jak juz mówiłem artykuł switny Rozbawiony
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 72% [54 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 15% [11 głosów]
Zadowalający Zadowalający 8% [6 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 5% [4 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 293
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59