Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Molly i Artur
Molly i Artur
- Molly! Powinienem najpierw zadać ci pytanie!
- Arturze, naprawdę, to po prostu głupie..
- Jak lubisz, żebym cie nazywał, kiedy jesteśmy sami?
Nawet w słabym świetle lampy można było dostrzec, że na twarzy pani Weasley zakwitły rumieńce..
- Dygotka - szepnęła udręczona pani Weasley w szparę miedzy drzwiami a framugą.

Numerologia
Numerologia- zacznę od definicji- wróżenie za pomocą liczb. Najbardziej rozpowszechniona jest metoda gdzie przypisujemy odpowiednia liczbę swemu imieniu.. Dzięki temu można wywróżyć:
-Liczbę celu życia
-Liczbę wewnętrzną
-Liczbę Ekspresji Zewnętrznej
i ja odpowiednio zinterpretować.

By zanalizować imię trzeba je najpierw przekształcić za pomocą tego:
1 2 3 4 5 6 7 8 9
A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R
S T U V W X Y Z

*polskie litery maja taka sama wartość jak Np a=ą, e=ę itd.

Przeanalizujmy imię i nazwisko 'Nicholas Flamel'
N I C H O L A S F L A M E L
5 9 3 8 6 3 1 1 6 3 1 4 5 3

Teraz należy zsumować wszystkie liczby. Po tej czynności-w tym wypadku- otrzymujemy 58. Zgodnie z zasadami numerologii jeśli liczba jest wyższa od 9 musi zostać zredukowana. Taką redukcję przeprowadzamy aż do skutku:
58 redukujemy do 13=(5+8),
a 13 do 4=(1+3)
Po tej małej zabawie otrzymujemy Liczbę celu życia.

Kolejną liczbę, jaką można odczytać, jest Liczba wewnętrzna . Odnosi się ona do życia wewnętrznego i ma wskazywać pragnienia i lęki skrywane przed innymi. Jest nią uproszczona do jednostki suma liczb odpowiadająca wszystkim samogłoskom imienia i nazwiska.
N I C H O L A S F L A M E L
9 6 1 1 5

Otrzymujemy liczbę 22 którą następnie uproszczamy do 4=(2+2)
W omawianym przypadku Liczba wewnętrzna jest taka sama jak Liczba celu życia, takie zbieżności jednak nie są regułą.

Trzecia, i ostatnia omawiana, liczba to Liczba Ekspresji Zewnętrznej, która opisuje zewnętrzną osobowość, a więc oblicze jakie pokazujemy światu. Można ją poznać po zsumowaniu wszystkich spółgłosek w imieniu i nazwisku.

N I C H O L A S F L A M E L
5 3 8 3 1 6 3 4 3
Otrzymana suma to 36, którą upraszczamy do 9=(3+6)

Znając wszystkie liczby możemy nakreślić portret danej osoby. Dzięki znaczeniu liczb które są podane poniżej:


JEDEN Jedynka jest liczbą indywidualną. Jedynki są niezależne, skoncentrowane, skupione na realizacji swych zamierzeń i uparte. Stawiają sobie cel i do niego zmierzają. Są przewodnikami i wynalazcami. Trudno im współpracować z innymi i niechętnie przyjmują polecenia. Zdarza się, ze myślą wyłącznie o sobie, są egoistyczne i dominujące. Często bywają samotnikami.

DWA Dwójka reprezentuje wejście w relacje, wzajemny kontakt, współpracę i równowagę. Dwójki są twórcze, obdarzone wyobraźnią i ujmującą osobowością. Charakteryzuje je pokój, harmonia, zaangażowanie, lojalność oraz poczucie sprawiedliwości. Jednakże z dwójką łączy się również pojęcie konfliktu, przeciwstawnych sił i przeciwieństw: nocy i dnia, dobra i zła. Dwójki mogą wiec być zamknięte w sobie, humorzaste, niezdecydowane i nadmiernie wyczulone na opinie innych.

TRZY Trójka reprezentuje kompletność i całkowitość, jak znane triady przeszłość-teraźniejszość-przyszlość; czy umysł-ciało-dusza;. Pitagorejczycy uważali trójkę za pierwszą „kompletną”; liczbę, ponieważ, jak kamyki ułożone w rzędzie, ma ona swój początek, środek i koniec. Trójka wskazuje na talent, energię, artystyczną naturę, poczucie humoru i towarzyskość. Trójki to zwykle ludzie, którym sprzyja szczęście, prostolinijni, bogaci i odnoszący nadzwyczajne sukcesy, ale to także osoby roztargnione, powierzchowne i zdolne obrazić się o byle co.

CZTERY Czwórka jest jak stół mocno stojący na czterech nogach: stabilna i niewzruszona. Czwórki cieszy ciężka praca. Są praktyczne, przyziemne i godne zaufania, a od skrzydeł wolą logikę i rozum. Sprawdzają się w organizowaniu i przeprowadzaniu rożnych projektów. Podobnie jak cykl czterech pór roku, są przewidywalne. Mogą być uparte, podejrzliwe, nadmiernie praktyczne i skłonne do wybuchów gniewu. Konfliktów, jakie mogą przytrafić się dwójkom, u czwórek są podwójne.

PIĘĆ Piątka oznacza brak stabilności i równowagi, przez co wskazuje na zmianę i niepewność. Piątki interesują się wieloma rzeczami naraz, lecz żadnej nie potrafią się poświęcić. Mają zamiłowanie do przygód, są energiczne i gotowe podjąć ryzyko. Lubią podróżować i poznawać nowych ludzi, lecz nie potrafią zatrzymać się na dłużej w jednym miejscu. Piątki potrafią też być zarozumiałe, nieodpowiedzialne, wybuchowe i niecierpliwe.

SZEŚĆ Szóstka reprezentuje harmonię, przyjaźń i życie rodzinne. Szóstki są wierne, godne zaufania i kochające. Łatwo się przystosowują. To dobrzy nauczyciele i sprawni artyści, ale nie najlepiej radzą sobie w interesach. Bywają skłonne do plotek samozadowolenia. Pitagorejczycy sądzili, ze szóstka jest liczba doskonałą, ponieważ dzieli się i przez dwa i przez trzy, i jest suma oraz iloczynem trzech pierwszych liczb.(1+2+3=6; 1x2x3=6)

SIEDEM Spostrzegawcze, wyrozumiale i bystre siódemki maja słabość do ciężkiej pracy i wyzwań. Często bywają poważne, uczone i ciekawe wszystkiego, co tajemnicze. Oryginalność i wyobraźnia liczą się u nich bardziej niż pieniądze i rzeczy materialne. Siódemki mogą być też pesymistyczne, sarkastyczne i bojaźliwe. Siódemka bywa uważana za liczbę mistyczna albo magiczną, gdyż kojarzy się z biblijnymi siedmioma dniami stworzenia i siedmioma ciałami niebieskimi znanymi dawnej astronomii(Słońce, Księżyc, Merkury, Wenus, Mars, Saturn i Jowisz.
OSIEM Ósemka wskazuje mozliwość odniesienia ogromnego sukcesu w interesach, finansach i polityce. Ósemki są praktyczne, ambitne, oddane i pracowite. Mogą być też zazdrosne, chciwe, dominujące i żądne władzy. Powiada się, że ósemka jest najbardziej nieprzewidywalną liczba i równie dobrze może oznaczać szczyty sukcesu, jak i otchłanie przegranej. Obie możliwości drzemią w nich od samego początku.


DZIEWIĘĆ Symbolizuje pełnię i spełnienie najwyższego stopnia, jako że jest trójką ”liczbą kompletną” - wyrażoną trzy razy (3x3=9). Dziewiątki poświęcają się służbie innym, często jako nauczyciele, naukowcy lub niosący pomoc humanitarną. Zdeterminowane potrafią pracować bez wytchnienia i są natchnieniem dla innych. Kiedy jednak coś nie idzie po ich myśli, potrafią być aroganckie i zarozumiałe.




Nadesłane przez: kapama
Dodane: listopad 08 2006 13Kotecek6Kotecek1
Komentarze
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 26 August 2008 14:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
WoW.
Przygniotła mnie ilość informacji w tym artykule.
Miałam nijakie pojęcie co z czym się je (xD), ale nie do tego stopnia!
Czasami umiejętność znajdywania przez ludi informacji mnie dobija Uśmiech
Stawiam 'W'.
~Kei F
Dodano dnia 09 September 2008 19:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Gdyby tylko na tym polegała numerologia, to byłby to najłatwiejszy przedmiot w całym Hogwarcie. Jednak jest to nauka o wiele bardziej skomplikowana niż się wydaje. Same obliczenie sobie numeru imenia jest dziecinnie proste.

Numerologia polega na analizie liczb, związanych z życiem danego człowieka i czytaniu z nich.
Już w starożytności nauka okultystyczna przypisywała liczbom znaczenie i wpływ na życie ludzi. Potęgę liczb znali już dobrze mędrcy starożytnego Egiptu, kapłani Indii i Azteków.

Artykuł nie powalił mnie, dlatego wstrzymam się z oceną.
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 30 December 2008 00:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1185
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 129
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
Ciekawe, jednak gdyby tylko na tym polegały zajęcie w Hogwarcie nie trwałyby nawet miesiąca... Jednak opis idealnie zgadza się z moją osobowością. Daję powyżej oczekiwań - Numerologia to naprawdę interesująca i rozległa gałąź magii, o której można by było napisać rozleglejszy i dłuższy artykuł, dlatego zmuszona byłam obniżyć ocenę.
~Beatrix F
Dodano dnia 10 January 2009 15:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 87
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 05.01.09
Medale:
Brak
Fajny artykuł. Mi wyszło 2,8,9. Daję PO, bo nie napisałeś, czy mamy przeczytać definicje każdej z tych trzech liczb czy je do siebie dodać, czy co? Bo nie rozumiem.
~Harry 14 F
Dodano dnia 05 February 2009 08:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 410
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 45
Data rejestracji: 02.02.09
Medale:
Brak
Przyznam że trzeba było się napracować by napisać ten artykuł. Ja dam W bo nie wiedziałem że można znaleźć tyle informacji o numerologii w książce ledwo o tym wspomniano. Jeśli na tym naprawdę polegała numerologia w Hogwarcie to bez wątpienia był to najłatwiejszy przedmiot. Jak już wspomniałem daje W.
~Ana F
Dodano dnia 22 February 2009 17:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -130
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 22.02.09
Medale:
Brak
Fajny, nie jest łatwy, Hermiona wybrała sobie trudny ulubiony przedmiot ;]
Ale też zależy jak nauczyciel uczy ^^

Nigdy nie wiedziałam co to jest - teraz wiem, trudna nauka Uśmiech

Edycja, edycja.
~RenesmeeCullen F
Dodano dnia 25 April 2009 15:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Członek Brygady Inkwizycyjnej
Punktów: 515
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 31
Data rejestracji: 25.04.09
Medale:
Brak
Świetny, dobrze rozpisany artykuł. Pomaga w zrozumieniu tej dziedziny magii.
Poza tym autor jak widać musiał się napracować zanim napisał. Mało jest informacji na ten temat.
Dlatego też daję W.
~Max Johnson F
Dodano dnia 01 June 2009 15:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 68
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 01.06.09
Medale:
Brak
Naprawdę świetne. Nigdy raczej nic z Numerologii nie kapowałem,
artykuł jest genialny, dzięki za pomoc przydało mi się.
Stawiam W
~Rolanda Hooch F
Dodano dnia 07 June 2009 18:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -81
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 20.04.09
Medale:
Brak
WoW.
Przygniotła mnie ilość informacji w tym artykule.
Miałam nijakie pojęcie co z czym się je (xD), ale nie do tego stopnia!
Czasami umiejętność znajdywania przez ludi informacji mnie dobija Oczko
Stawiam 'W'.
~wszechstronny F
Dodano dnia 04 July 2009 11:47
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 163
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 04.07.09
Medale:
Brak
Na serio, podziwiam Cię za ilość pracy włożony w ten artykuł. Bardzo pomysłowy i wyczerpujący. Jednakże numerologia nie jest chyba moim ulubionym przedmiotem. Bez dwóch zdań: WYBITNY!
~_HermioneGranger F
Dodano dnia 06 July 2009 10:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 125
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 11.11.08
Medale:
Brak
No artykuł całkiem niezły. Jednak myślę, że w Hogwarcie numerologia nie polegała jedynie na obliczaniu numeru imienia. Język Hermiona twierdzi, że numerologia jest jednym z najtrudniejszych przedmiotów w Hogwarcie, a te obliczanie imienia wydaje się dziecinnie proste.
~moly14 F
Dodano dnia 21 July 2009 11:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 377
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 39
Data rejestracji: 20.07.09
Medale:
Brak
Bardzo mi sie podoba ten artykuł. Muszę przyznac że przyda mi się. Wydrukuje i będę sprawdzać siebie i innych np. moją siostre lub koleżankę.Rozbawiony
~wszechstronny F
Dodano dnia 15 August 2009 10:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 163
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 04.07.09
Medale:
Brak
Tak? Skoro jest ściągnięty, to w takim razie podziwiam Cię za chęć przepisania tego wszystkiego. Ale na przyszłość pisz źródło skąd miałeś ten tekst, albo napisz, że nie jesteś jego autorem.
~Curieux Monde F
Dodano dnia 24 January 2010 15:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 09.01.10
Medale:
Brak
To naprawdę dobry artykuł.
Dużo informacji i dobry opis. Z żadnej strony internetowej nie mogłam się dowiedzieć czegoś więcej o numerologii.

A przy tym fajnie jest sprawdzić "swoje" liczby Oczko
Daję "W"
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 09 February 2010 16:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Numerologia jest bardzo interesująca ... większość informacji w pełni się ze mną zgadza. Jestem przekonany, że w Hogwarcie numerologia była czymś zdecydowanie bardziej skomplikowanym. Artykuł jest ciekawy, dobrze napisany.Zabrakło mi w nim paru ważnych informacji, więc wystawiam za niego Powyżej Oczekiwań.
~maggie F
Dodano dnia 17 March 2010 16:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 424
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 23.02.10
Medale:
Brak
Łał...
Artykuł naprawdę świetny.
Ja o numerologi mało wiem i jakoś nie przepadam za tym przedmiotem, jest trudny i moim zdaniem bardzo nudny.
Nawet Hermiona uważała go za najtrudniejszy przedmiot w Hogwarcie .
A wracając do artykułu jest naprawdę bardzo interesujący, tyle rzeczy w nim zamieściłeś/aś że muszę dać W.


PozdrawiamUśmiech
~mrsRadcliffe F
Dodano dnia 21 March 2010 10:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Barman w Trzech Miotłach
Punktów: 1306
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 92
Data rejestracji: 20.03.10
Medale:
Brak
Świetne. Fajnie wszystko wytłumaczone... podoba mi się. A co do nauki... na pewno trzeba było długo wkuwać. ;P Nie wiem jak Hermiona dawała sobie z tym wszystkim rade ;D
Wybitny.
~_Everything_ F
Dodano dnia 22 March 2010 22:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 541
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 13.03.10
Medale:
Brak
Artykuł... Nie powiem, jest świetny. Każdy aspekt wytłumaczony i ciekawy. Po prostu: BRAWO!
Nie mogę dać innej oceny (inni by się zgorszyli Oczko niż WYBITNY!
~krzychoziomal F
Dodano dnia 08 April 2010 20:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -117
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 17
Data rejestracji: 06.04.10
Medale:
Brak
Kei napisał/a:Gdyby tylko na tym polegała numerologia, to byłby to najłatwiejszy przedmiot w całym Hogwarcie. Jednak jest to nauka o wiele bardziej skomplikowana niż się wydaje. Same obliczenie sobie numeru imenia jest dziecinnie proste.

Numerologia polega na analizie liczb, związanych z życiem danego człowieka i czytaniu z nich.
Już w starożytności nauka okultystyczna przypisywała liczbom znaczenie i wpływ na życie ludzi. Potęgę liczb znali już dobrze mędrcy starożytnego Egiptu, kapłani Indii i Azteków.

Artykuł nie powalił mnie, dlatego wstrzymam się z oceną.

mało się zgadzam bo chyba nikt by nie napisał tyle jakie ty masz wymagania artykuł świetny myślałem że numerologia jest taka sama jak matma pozdrawiam
~olaXD F
Dodano dnia 11 April 2010 10:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 44
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 07.04.10
Medale:
Brak
Kei napisał/a:Gdyby tylko na tym polegała numerologia, to byłby to najłatwiejszy przedmiot w całym Hogwarcie. Jednak jest to nauka o wiele bardziej skomplikowana niż się wydaje. Same obliczenie sobie numeru imenia jest dziecinnie proste.

Numerologia polega na analizie liczb, związanych z życiem danego człowieka i czytaniu z nich.
Już w starożytności nauka okultystyczna przypisywała liczbom znaczenie i wpływ na życie ludzi. Potęgę liczb znali już dobrze mędrcy starożytnego Egiptu, kapłani Indii i Azteków.

Artykuł nie powalił mnie, dlatego wstrzymam się z oceną.


Mało się zgadzam, bo chyba nikt by nie napisał tyle jakie ty masz wymagania. Artykuł świetny myślałem że numerologia jest taka sama jak matma pozdrawiam


Ja się z tym co napisał krzychoziomal.

Oczywiście daje W
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 72% [54 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 15% [11 głosów]
Zadowalający Zadowalający 8% [6 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 5% [4 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 232
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59