Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
List w fałszywym ...
List w fałszywym medalionie
Do Czarnego Pana
Wiem, że zanim to odczytasz, będę już dawno martwy, ale chcę, byś wiedział, że to ja odkryłem twoją tajemnicę. To ja wykradłem twojego prawdziwego horkruksa i postanowiłem go zniszczyć. Zmierzę się ze śmiercią w nadziei, że kiedy trafisz na godnego siebie przeciwnika, będziesz znowu śmiertelny.
R.A.B

Michael Gerber i inni - czyli parodie w sosie własnym
Sława Harry'ego Pottera - "Chłopca, Który Przeżył" - rozrasta się po całym świecie jak jakaś choroba. Chłopiec wciąż zdobywa nowych fanów i podbija serca rodziców, którzy przez wieki nie mogli przekonać swoich pociech do książek. Jednak, jak wszyscy wiemy - wszystko, co jest lubiane, musi mieć swoich wrogów (Kościół, na przykład) i... parodie. Teraz, gdy Harry osiąga szczyty swojej sławy, aż roi się od opowiadań, tych na serio, tych z żartem i kompletnie wyśmiewających młodego czarodzieja.
Kiedy cały świat z zapartym tchem i bijącym sercem czekał na piąty tom przygód młodego czarodzieja, gdy każdy chciał się dowiedzieć, jak to będzie, kiedy Sami-Wiecie-Kto powrócił, wyskakuje w Chinach książka, podająca się za piąty tom. Wygląda jak powieść o Harrym, z nazwiskiem podobnym do Rowling, a na dodatek - z fotografią Rowling. Książka nazywała się "Harry Potter i lampart podchodzący smoka" (typowy tytuł dla Chińczyków). Koszt książki to prawdziwa parodia - dolar i piec centów (!!). Na szczęście dla Rowling, ale nieszczęście dla pirata-sprzedawcy, Christoper Little Literary Agency zareagowała natychmiastowo. Natomiast sam anonimowy pisarz nie dość, że nie przejął się tym, to w dodatku znowu się zainspirował i napisał dwa kolejne tomy - "Harry Potter i złoty żółw" i "Harry Potter i kryształowa waza". Oto kilka fragmentów z "lamparta podchodzącego smoka":
"Harry nie wiedział, jak długo potrwa ta kąpiel i kiedy w końcu uda mu się zeskrobać z siebie tłustą i lepką warstwę lukru. [...] Leżał we wspanialej wannie z porcelany, a w jego myślach nie było niczego prócz tłustej twarzy Dudleya, tłustej tak jak, gruby tyłek jego ciotki Petunii."
"Dom przy Privet Drive był niebem jego [Harry'ego - przyp. autorkaOczko] dzieciństwa, ale też i piekłem. [...] W domu przy Privet Drive był tylko obiektem pod ochroną."
Jeśli mam być szczera, to po przeczytaniu dwóch pierwszych zdań zebrało mi się na wymioty.
Kiedy jednak problem z chińskim wydawcą został usunięty, w Rosji powstała kolejna parodia - tak przynajmniej twierdził autor -"Tanii Grotter i magicznego kontrabasu". Tania była dokładną żeńską kopią Harry'ego. Choć, jak już wspomniałam, autor Dmitri Yemets upierał się, że jest to parodia słynnej powieści Jo, sąd stwierdził, że Tania w żaden sposób nie szkodzi Harry'emu i że jest to najzwyklejszy w świecie plagiat. Na szczęście, znów dla Rowling, rosyjskiemu wydawnictwu udało się powstrzymać Yemetsa przed wydaniem kolejnego tomu - "Tania Grotter i znikająca podłoga".
Jednak komuś udało się stworzyć legalną parodie Harry'ego. Mówię oczywiście o Michaelu Gerberze.
"Barry Trotter i nieautoryzowana parodia" opowiada o chłopcu - no, może już nie chłopcu, ma tam chyba 22 lata, ale mężczyzną bym go nie nazwała - który uczęszcza do Hogwashu, szkoły dla czarodziejów. Barry Trotter, Ermina Cringer i Lon Measley nie tylko muszą wciąż uciekać przed bandą rozwrzeszczanych fanów, ale tez pokonać swojego największego wroga, Lorda Valumarta.
Książka ta jest jak najbardziej parodią, i to nie byle, jaka. Ja sama podśmiewałam się pod nosem, czytając ją przy regale w Kulturomaniaku, chociaż jestem zagorzałą fanką Pottera i krytyki tego chłopca nie znoszę. Jednak to zainspirowało mnie do kilku zabawnych epizodów sparodiowanych z Harry'ego i może coś z tego będzie. Tak czy inaczej, Gerber wydał kolejny tom: "Barry Trotter i niepotrzebny ciąg dalszy". Oto fragment z Amazon.com: "[Barry Trotter] poślubił Ermine Cringer i mają dwoje względnie uroczych dzieci. Starsze jest utalentowanym magikiem, lecz młodsze wydaje się nietknięte tym czarodziejskim darem. Czyżby Barry i Ermina poczęli... mudola?".
Niby na wszystko warto spojrzeć z przymrużeniem oka, ale ja sama, po przejrzeniu tych dwóch tomów stwierdzam, że rodzice nie powinni pokazywać tej książki nawet. najbardziej żądnym śmiechu dzieciom, chyba, że je na wszelki możliwy sposób uświadomią na niektóre tematy.
Miejmy tylko nadzieje, że już nikomu nie przyjdzie do głowy, by parodiować Rowling.




Nadesłane przez: Magda-lenka
Dodane: luty 18 2007 16:42:15
Komentarze
~Harry_Potter F
Dodano dnia 11 September 2008 22:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 729
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 71
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Też nie lubię parodii nie tylko o Harrym Potterze tylko wszystkich. Ta wiara jest walnięta co to wymyśla (bez urazy) ale tak jest teksty w parodii są beznadziejne i wszystko co się w niej znajduje. Zgadznam się z ~Hermi-Gosia jego trzeba zamknąć! Ci ludzie są nie normalni!! Ale juz trudno mają takie hobby już trudno ale i tak uważam że ci którzy parodie tworzą i oglądają ( z chęcią) są nienormalni.
!Fantazja F
Dodano dnia 21 September 2008 03:56
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Wybraniec
Punktów: 9813
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 304
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Medal
A tam, zamknąć. Wszystko co jest popularne ma zarówno swoich fanów jak i przeciwników. To jest po prostu nieuniknione i nie da się tego zwalczyć. Jak dla mnie o wiele bardziej od tych, co parodiują Harry`ego Pottera, żałosny jest kościół z tymi swoimi wyssanymi z palca bzdurami, że niby powieść Rowling to dzieło szatana przepełnione nawoływaniami do porzucenia wiary... Rzygać się chce, gdy się coś takiego czyta. Za to parodie niekiedy nie są takie złe, wręcz przeciwnie, mogą śmieszyć i w zasadzie nie mam nic przeciwko nim. A niech sobie ludzie je tworzą, niech inni to czytają. Ja na razie tego nie robię, ale gdy w ręce wpadnie mi jakaś parodia, to ją przeczytam i ocenię, czy słusznie niektórzy potteromaniacy bulwersują się, słysząc, że ktoś takową napisał. Osobiście chciałabym przeczytać Barry`ego Trottera, ponieważ jedni się nim zachwycają, a inni wręcz przeciwnie - uważają, że jest żałosny. Ciekawi mnie, jak to by było ze mną...
Co do artykułu. Cóż, średni, chociaż nie powiem, zaciekawił mnie. Jednak co chwila zdarzały Ci się jakieś literówki, drobne potknięcia. Myślę, że zasługujesz na mocny Zadowalający. ;]
~Janet F
Dodano dnia 25 November 2008 15:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 88
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Barry'ego Trotteranie czytałam, ale, z tego, co nim wiem wynika, że poziom tej książki pozostawia wiele do życzenia i nie najlepiej świadczy o autorze. No, ale skoro znajdują się ludzie gotowi to czytać... ich sprawa. Moim zdaniem autorzy parodii po prostu nie mają lepszych pomysłów i zazdroszczą takim jak Rowling.
~Malakambla F
Dodano dnia 14 December 2008 16:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Charłak
Punktów: 12
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 12.12.08
Medale:
Brak
Czytałam wszystkie części Rozbawiony zazwyczaj nie lubię parodii rzeczy których jestem zagorzałą fanką ale podobają mi się dobre parodie np. Barry Trotter Rozbawiony Oczko
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 30 December 2008 17:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1185
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 129
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
Te fragmenty przedstawione w tym artykule, które zostały zaczerpnięte z chińskiej parodii są naprawdę żałosne. No, i autor nie przeczytał dobrze książki. Petunia była chuda! Ah, nie, przepraszam, przecież to parodia.
Przeczytałam wasze komentarze i niektóre osoby twierdzą, iż ludzi tworzących parodie trzeba zamknąć. Toż to przesada! To tak, jakby zamykać wszystkich, którzy piszą ff.
Artykuł wprawdzie mnie, hm, "wciągnął", jednakże na "Wybitny" nie zasługuje. Stawiam mocny zadowalający.
~Beatrix F
Dodano dnia 11 January 2009 20:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 87
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 19
Data rejestracji: 05.01.09
Medale:
Brak
Też nie lubię parodii nie tylko o Harrym Potterze tylko wszystkich. Ta wiara jest walnięta co to wymyśla (bez urazy) ale tak jest teksty w parodii są beznadziejne i wszystko co się w niej znajduje. Zgadznam się z ~Hermi-Gosia jego trzeba zamknąć! Ci ludzie są nie normalni!! Ale juz trudno mają takie hobby już trudno ale i tak uważam że ci którzy parodie tworzą i oglądają ( z chęcią) są nienormalni.
~Asia_Harry F
Dodano dnia 22 March 2009 19:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -161
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Chętnie bym przeczytała te parodie ale mieszkam w małej miejscowości w której cud że jest 7 cześć i nie ma dostępu doi takich książek ale może się w końcu doczekamRozbawiony;D
Fajny at daje PO
~pencka F
Dodano dnia 29 July 2009 10:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 295
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 26.07.09
Medale:
Brak
Mogłabym nawet przeczytać taką pardię, ale tak jak ~Asia_Harry mieszkam w małym mieście i na 100% nie ma tam czegoś takiego Smutny Niestety ... Artykuł ciekawy daję PO
~Reveneged F
Dodano dnia 17 October 2009 13:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 20
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 16.10.09
Medale:
Brak
Czytałam Barrego Trottera, i uważam, że jest to calkiem zabawna ksiażka, chociaż niektóre momenty są żałośnie przereklamowane. Niemniej, lubię czytać niektóre tego typu książki. Lubie parodie książkowe, ale te filmowe są dla mnie straszne. Daję PO
~Piotrek232 F
Dodano dnia 21 February 2010 10:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 27
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 19.02.10
Medale:
Brak
Dla mnie te parodie są beznadziejne i żałosne. Podzielam też zdanie Madeleine Lestrange, że przesadzacie z tym powieszeniem. Wybitny, raczej
Nie daje coś pomiędzy zadowalający - powyżej oczekiwań. Niech będzie słabe powyżej oczekiwań.
~Syrius Black F
Dodano dnia 08 April 2010 12:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 111
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 20.06.09
Medale:
Brak
fakt... nie lubie parodii o Harrym poterze jak barry trotter i nie lubie tych dzieci co dawaja swoje filmiki na youtuba przy którym co drugie słowo jest h## k#### ja pier### itp. Oczywiscie każdy wie o czym mówie. Ale okurat może sobie kupie harrygo Pottera i złoty zółw xD zobaczy się jak sie pożyje ale ogólnie to fajny artykoł mało błędów ortograficznych (nie zauważyłem żadnego) ładnie napisany artykół zasługuje na W
~Lilka Potter F
Dodano dnia 14 May 2010 17:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 416
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 13.05.10
Medale:
Brak
Ja po prostu nie znoszę plagiatów. A na koniec było dobre i jednocześnie głupie. Skoro autor miał już kopiować opowiadanie to mógłby chociaż z kanonem! Harry wyszedł za Ginny i mieli trójkę dzieci (James II,Albus i Lily !!). Artykuł jest super wczytałam się w niego! Daję W.
~Ginny_Ruda F
Dodano dnia 13 July 2010 10:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1034
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 110
Data rejestracji: 19.06.10
Medale:
Brak
Masz całkowitą rację! No bo parodia to przekleństwo i coś śmiesznego zarazem. Można założyć, że powstała parodia, która ubliża komuś, przez którą ktoś czuje się źle bo stawia go ona w nieprzyjemnym świetle - to jest te przekleństwo, ta zła strona. Lecz są też pozytywne, komiczne parodie i tutaj chyba nie muszę się wypowiadać bo wszystko jest jak najbardziej jasne?xD To co napisałaś w 100 procentach prawda. Strasznie irytują mnie parodie związane z Harrym Potterem jak i wszystkie inne skierowane pod adres osób,rzeczy itp. które lubię Oczko) Artykuł jest ciekawy i wyczerpujący. Daję W.
~Bellatrix Lestrange Black F
Dodano dnia 08 May 2011 19:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Slytherinu
Punktów: 439
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 18.02.11
Medale:
Brak
Uwielbiam parodie. Temat fajny i dobrze napisany. Nie wiem co tu jest do komentowania, ale mogę napisać, że jest ok. Oczywiście daję Wybitny.
~GabixdHP F
Dodano dnia 30 June 2011 14:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -13
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 65
Data rejestracji: 17.04.11
Medale:
Brak
Super artykuł ..!

Ja niestety nie mam dostępu do takich książek jak " Quiddich przez wieki" bo mieszkam w małej miejscowości i nie mam gdzie wypożyczyć, ale mam w planie kupić kilka "lektur dodatkowych" ...

Za artykuł daję W

Pozdrowienia

GabixDHP
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 11 March 2013 16:52
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
W książkach jak i filmach nie brakuje bardzo wielu śmiesznych i humorzastych sytuacji oraz bohaterów ( Irytek, bliźniacy, Stworek ), dlatego ja kompletnie nie rozumiem po co jeszcze jakieś parodie. W większości uważam je za żenujące i irytujące... mnie tego typu dowcip najzwyczajniej w świecie nie śmieszy... pozdrawiam ;
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 19% [4 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 10% [2 głosów]
Zadowalający Zadowalający 62% [13 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 10% [2 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 202
» Użytkowników online: 1

~Andreasfcr

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59