Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Polski ścigający
Polski ścigający
Reszta drużyny uznała to za wyczyn porównywalny z tym, czego dokonał Barry Ryan, bramkarz reprezentacji Irlandii, znalazłszy się sam na sam z najlepszym polskim ścigającym, Władysławem Zamojskim.
Czarodziejska rozrywka
W Hogwarcie jak zawsze, jest sporo nauki. Więc, żeby umilić sobie wolny czas młodzi czarodzieje i czarodziejki wymyślili sposób na zabicie nudy. Są to różne gry i zabawy. Ja postanowiłam, że opiszę kilka z nich. Usiądźcie wygodnie w fotelu (czy w czym tam wolicie), weźcie popcorn, colę i raczcie przeczytać, co znowu Keyra wymodziła Oczko.


Gargulki


Gra przypominająca nasze 'mugolskie' kulki. Różnica jednak polega na tym, że gdy popełni się zły ruch, kulka wydziela niezbyt przyjemny dla naszego 'systemu węchowego' zapach i pluje nam w twarz śmierdzącym pleśnią i zgnilizną płynem. Ale pomimo tego i tak hogwardczycy bardzo lubią w nią grać. Z zamiłowania do tej powstał także 'Klub Gargulkowy' (za czasów panowania Dolers Umbridge zabroniony aż do odwołania).

Czarodziejskie szachy

Jak wiecie, niektórzy czarodzieje (np. Artur Weasley) lubią wszystko, co mugolskie. I właśnie dla takich ludzi (i pewnie nie tylko dla nich) stworzono czarodziejskie szachy. Od mugolskich różnią się jedną, (ale jakże fajną cechą). Umieją poruszać się, słuchają twoich rozkazów. Sam możesz wytrenować swoją 'armię', która w Pokoju Wspólnym po raz setny pokona szachy z armii Harry'ego Pottera.

Magiczne karty

W ten sam sposób, co szachy, czarodzieje ulepszyli karty. Chociaż w mugolskim świecie jest wiele gier karcianych, czarodzieje upatrzyli sobie szczególnie jedną. Jest to 'dureń'. Zasadami prawie nie różni się od zwyczajnego. Ale że prawie robi wielką różnicę jest jeden szczegół troszkę inny. Gdy gracz przegrywa, karty wybuchają.

Quidditch

Quidditch. Na sam dźwięk tego słowa każdy fan sportu robi nieobecną minę, oczy stawia w słup i zaczyna marzyc. Jednak nie przestraszcie się! To nie jest żadna straszna choroba. To jest tylko quiditchomania. Polega ona na obsesyjnym przeliczaniu czasu w godzinach, minutach i sekundach do kolejnego meczu. A teraz, gdy już nam nikt nie przeszkadza (tzn. wszyscy cały czas są w transie, po wypowiedzianym przeze mnie słowie) mogę wyjaśnić ci reguły tej gry. Są bardzo proste. Jak to się mówi: piłka jest jedna, a bramki są dwie. Ale nie w Quiditchu, mój drogi! W tej grze są trzy rodzaje piłek. Tłuczek, kafel i złoty znicz. Tłuczek jest chyba najmniej lubianą piłką w tej grze. Jest złośliwą, czarną piłką, której marzeniem jest postrącać wszystkich z mioteł. Ale, nie musisz się bać, jeśli w twojej drużynie są dobrzy pałkarze. Im nie straszny żaden tłuczek! A pytasz, co z kaflem? Kafel jest dużą, czerwoną piłką. Ścigający podają go między sobą. Gdy wrzucisz go do którejś z bramek (są trzy bramki) przeciwnika, twoja drużyna zyskuje 10 punktów. Lecz, nieraz może być to trudne zadanie. Bo przy bramkach czekają obrońcy, którzy w pocie czoła łapią kafle. Jesteś ciekawy, co to złoty znicz? To chyba najważniejsza piłka w całej grze. Jest bardzo mała, bardzo złota, bardzo skrzydlata i bardzo szybka. No i z tego wynika, że trudno ją złapać. Do tego potrzebny jest dobry szukający. Jego zadaniem jest złapać znicz. Gdy to zrobi, drużyna zyskuje 150 punktów (a mecz oczywiście się kończy). I... czekaj! Ty też zaraziłeś się quiditchomanią?

Prasa

Gdy tylko Gutenberg wynalazł pismo, w czarodziejskim świecie zawrzało. Ludzie zaczęli się prześcigać w pomysłach, o czym pisać w gazecie, jaki będzie jej tytuł i gdzie zamieścić rubrykę 'Sprzedam i kupię'. Przez ten 'rynek papierniczy' przewinęło się wiele gazet. Lecz obecnie, w tym biznesie liczą się tylko trzy. Plotkarski, nieprzewidywalny i jeszcze raz plotkarski "Prorok Codzienny". Na drugim miejscu podium stoi magazyn "Czarownica". Jest to czasopismo raczej kobiece (bo który facet chciałby słuchać co jest teraz modne, lub co ugotować, by oczarować gości). A trzecie, lecz też zaszczytne miejsce zajmuje "Żongler". Jest to "świeża pozycja na podium", ponieważ jego sprzedaż zwiększyła się dopiero po udzielonym przez Harry'ego Pottera wywiedzie. No, ale może pan Lovegood stanie się szychą wśród tym wszystkich redaktorów innych pism i piśmideł?

Radio

No cóż, przyznajmy. Każdy lubi czasem posłuchać ulubionej stacji w radiu. Lecz, gdybyście wiedzieli, ile czasu statystyczny czarodziej spędza czasu przed radiem, chyba byście nie uwierzyli. Statystycznie, każda czarodziejka trzy czwarte swojego życia słucha stacji: Magiczna Kobieta (a najchętniej audycji Godzina czarów). Większość mężczyzn słucha Męskiego radia (wszystkie audycje cieszą się dużą popularnością). A dzieci, jak to dzieci. Próbują odkryć, jak wygląda życie mugoli i z chęcią i niedowierzającym uśmiechem na ustach słuchają Radia Eska (sto sześć i dziewięć!).

Oczywiście nie wspominam o takich przyjemnych formach spędzania czasu jak jedzenie czekoladowych żab na nudnych lekcjach, podkładanie śmierdzących bomb pod drzwiami do gabinetu Filcha, męczenie Pani Norris...
Chyba się domyślacie, dlaczego.




Nadesłane przez: Keyra
Dodano: wrzesień 10 2007 07:49:47
Komentarze
~Lily_486 F
Dodano dnia 06 July 2012 15:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Goblin
Punktów: 30
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 05.07.12
Medale:
Brak
Ja też uważam, że bardzo jest to ciekawy artykuł. Nie zauważyłam żadnych błędów. Daję oczywiście WYBITNY Uśmiech
~Chuck F
Dodano dnia 01 August 2012 12:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Sklepikarz z Hogsmeade
Punktów: 830
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 33
Data rejestracji: 29.07.12
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł, pisany w bardzo pozytywny sposób. Jak widać, świat czarodziejów chcąc nie chcąc zgapia z mugoli xD
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 29 December 2012 11:40
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Bardzo interesujący artykuł i ciekawie napisany - ja z tych rozrywek pewnie zająłbym się czarodziejskimi szachami - ale latanie na miotle to także świetna zabawa i okazja do aktywnego wypoczynku Uśmiech Ciekawe czy czarodzieje mieli dużo rozrywek, podczas gdy Czarny Pan siał postrach. Daje rzecz jasna WYBITNY
~Nerozie Luto F
Dodano dnia 27 January 2013 17:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 17
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 27.01.13
Medale:
Brak
Fajny artykuł. Uśmiech Fajnie się czyta. Osobiście kocham Quidditch <3 Art na W
~hermiona_182312 F
Dodano dnia 03 February 2013 12:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2519
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 387
Data rejestracji: 24.09.11
Medale:
Brak
Świetnie wszystko opisano, bardzo obszerny przejrzysty artykuł zawarty w najważniejsze informacje. Nie mam się do czego przyczepić, ten artykuł jest godny "Proroka" lub "Żonglera"! Szkoda, że nie można dać wyższej oceny niż Wybitny...Tak!
~Hermiona 338 F
Dodano dnia 08 February 2013 20:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 142
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 11
Data rejestracji: 07.02.13
Medale:
Brak
Bardzo dobry i ciekawy artukuł. Szybko się go czyta. Daję wybitny.Tak!
~juliahermiona F
Dodano dnia 13 April 2013 14:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 795
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 119
Data rejestracji: 25.03.13
Medale:
Brak
świetny artykuł, jeden z fajniejszych( przynajmniej nie ma w nim dlugich wywodow na temat grubości denka w kociołkach... żart) ale z tym radiem to chyba jest trochę zmyślone, znaczy wiem że jest czrodziejskie radio( było przecież w siódmej częsci i Ron cały czas słuchal , czy przypadkiem ni e zabito kogoś z jego rodziny) al e że mali czarodzieje sluchają radia eska ? to chyba raczej jest żart!Uśmiech
~Martynaa67 F
Dodano dnia 30 May 2013 10:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 51
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 25.05.13
Medale:
Brak
Ciekawy artykuł , Rozbawiony Lubie go czytać i również bardzo przyjemnie się go czyta postawie Wybitny bo chyba inaczej się nie da ! Rozbawiony
~MIHeria F
Dodano dnia 07 August 2014 21:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 22
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 04.08.14
Medale:
Brak
Świetny artykuł! Co prawda naliczyłam kilka wpadek (własnych, wymyślonych dopisków, przecinków w złych miejscach i... Gutenberg wynalazł druk, a nie pismo), ale napisany jest bardzo ładnie i ciekawie. Wybitny!
~KinHan F
Dodano dnia 14 January 2015 20:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Charłak
Punktów: 10
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 14.01.15
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł. Przejrzyście napisany, dokładny i ciekawy. Dochodzę do wniosku, że czarodzieje mają bardzo dużo rozrywek ( oczywiście oprócz magii ) Uśmiech
Moja ocena to oczywiście W!!!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 88% [83 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 9% [8 głosów]
Zadowalający Zadowalający 1% [1 głos]
Nędzny Nędzny 1% [1 głos]
Okropny Okropny 1% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 388
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59