Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Noc Duchów
Noc Duchów
Są takie wydarzenia, które - przeżyte wspólnie - muszą się zakończyć przyjaźnią
Czarodziejska rozrywka
W Hogwarcie jak zawsze, jest sporo nauki. Więc, żeby umilić sobie wolny czas młodzi czarodzieje i czarodziejki wymyślili sposób na zabicie nudy. Są to różne gry i zabawy. Ja postanowiłam, że opiszę kilka z nich. Usiądźcie wygodnie w fotelu (czy w czym tam wolicie), weźcie popcorn, colę i raczcie przeczytać, co znowu Keyra wymodziła Oczko.


Gargulki


Gra przypominająca nasze 'mugolskie' kulki. Różnica jednak polega na tym, że gdy popełni się zły ruch, kulka wydziela niezbyt przyjemny dla naszego 'systemu węchowego' zapach i pluje nam w twarz śmierdzącym pleśnią i zgnilizną płynem. Ale pomimo tego i tak hogwardczycy bardzo lubią w nią grać. Z zamiłowania do tej powstał także 'Klub Gargulkowy' (za czasów panowania Dolers Umbridge zabroniony aż do odwołania).

Czarodziejskie szachy

Jak wiecie, niektórzy czarodzieje (np. Artur Weasley) lubią wszystko, co mugolskie. I właśnie dla takich ludzi (i pewnie nie tylko dla nich) stworzono czarodziejskie szachy. Od mugolskich różnią się jedną, (ale jakże fajną cechą). Umieją poruszać się, słuchają twoich rozkazów. Sam możesz wytrenować swoją 'armię', która w Pokoju Wspólnym po raz setny pokona szachy z armii Harry'ego Pottera.

Magiczne karty

W ten sam sposób, co szachy, czarodzieje ulepszyli karty. Chociaż w mugolskim świecie jest wiele gier karcianych, czarodzieje upatrzyli sobie szczególnie jedną. Jest to 'dureń'. Zasadami prawie nie różni się od zwyczajnego. Ale że prawie robi wielką różnicę jest jeden szczegół troszkę inny. Gdy gracz przegrywa, karty wybuchają.

Quidditch

Quidditch. Na sam dźwięk tego słowa każdy fan sportu robi nieobecną minę, oczy stawia w słup i zaczyna marzyc. Jednak nie przestraszcie się! To nie jest żadna straszna choroba. To jest tylko quiditchomania. Polega ona na obsesyjnym przeliczaniu czasu w godzinach, minutach i sekundach do kolejnego meczu. A teraz, gdy już nam nikt nie przeszkadza (tzn. wszyscy cały czas są w transie, po wypowiedzianym przeze mnie słowie) mogę wyjaśnić ci reguły tej gry. Są bardzo proste. Jak to się mówi: piłka jest jedna, a bramki są dwie. Ale nie w Quiditchu, mój drogi! W tej grze są trzy rodzaje piłek. Tłuczek, kafel i złoty znicz. Tłuczek jest chyba najmniej lubianą piłką w tej grze. Jest złośliwą, czarną piłką, której marzeniem jest postrącać wszystkich z mioteł. Ale, nie musisz się bać, jeśli w twojej drużynie są dobrzy pałkarze. Im nie straszny żaden tłuczek! A pytasz, co z kaflem? Kafel jest dużą, czerwoną piłką. Ścigający podają go między sobą. Gdy wrzucisz go do którejś z bramek (są trzy bramki) przeciwnika, twoja drużyna zyskuje 10 punktów. Lecz, nieraz może być to trudne zadanie. Bo przy bramkach czekają obrońcy, którzy w pocie czoła łapią kafle. Jesteś ciekawy, co to złoty znicz? To chyba najważniejsza piłka w całej grze. Jest bardzo mała, bardzo złota, bardzo skrzydlata i bardzo szybka. No i z tego wynika, że trudno ją złapać. Do tego potrzebny jest dobry szukający. Jego zadaniem jest złapać znicz. Gdy to zrobi, drużyna zyskuje 150 punktów (a mecz oczywiście się kończy). I... czekaj! Ty też zaraziłeś się quiditchomanią?

Prasa

Gdy tylko Gutenberg wynalazł pismo, w czarodziejskim świecie zawrzało. Ludzie zaczęli się prześcigać w pomysłach, o czym pisać w gazecie, jaki będzie jej tytuł i gdzie zamieścić rubrykę 'Sprzedam i kupię'. Przez ten 'rynek papierniczy' przewinęło się wiele gazet. Lecz obecnie, w tym biznesie liczą się tylko trzy. Plotkarski, nieprzewidywalny i jeszcze raz plotkarski "Prorok Codzienny". Na drugim miejscu podium stoi magazyn "Czarownica". Jest to czasopismo raczej kobiece (bo który facet chciałby słuchać co jest teraz modne, lub co ugotować, by oczarować gości). A trzecie, lecz też zaszczytne miejsce zajmuje "Żongler". Jest to "świeża pozycja na podium", ponieważ jego sprzedaż zwiększyła się dopiero po udzielonym przez Harry'ego Pottera wywiedzie. No, ale może pan Lovegood stanie się szychą wśród tym wszystkich redaktorów innych pism i piśmideł?

Radio

No cóż, przyznajmy. Każdy lubi czasem posłuchać ulubionej stacji w radiu. Lecz, gdybyście wiedzieli, ile czasu statystyczny czarodziej spędza czasu przed radiem, chyba byście nie uwierzyli. Statystycznie, każda czarodziejka trzy czwarte swojego życia słucha stacji: Magiczna Kobieta (a najchętniej audycji Godzina czarów). Większość mężczyzn słucha Męskiego radia (wszystkie audycje cieszą się dużą popularnością). A dzieci, jak to dzieci. Próbują odkryć, jak wygląda życie mugoli i z chęcią i niedowierzającym uśmiechem na ustach słuchają Radia Eska (sto sześć i dziewięć!).

Oczywiście nie wspominam o takich przyjemnych formach spędzania czasu jak jedzenie czekoladowych żab na nudnych lekcjach, podkładanie śmierdzących bomb pod drzwiami do gabinetu Filcha, męczenie Pani Norris...
Chyba się domyślacie, dlaczego.




Nadesłane przez: Keyra
Dodano: wrzesień 10 2007 07:49:47
Komentarze
~Vampirzyca F
Dodano dnia 26 August 2008 10:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Niewymowny
Punktów: 1667
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 67
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Lubię ten artykuł ^^
Naprawdę, lubię ten artykuł.

Długie, ładnie opisane. Zasługuje na co? Na Wybitny xD
Przyjazny język. Brawa ;]
~sarah_amelia F
Dodano dnia 12 September 2008 09:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 119
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 03.09.08
Medale:
Brak
Artykuł fajny i lekko się go czyta. Najbardziej podobał mi się ten fragment o quiditchomani xD Art spokojnie zasługuje na W Uśmiech
~Kei F
Dodano dnia 15 September 2008 21:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Jejkuuuuuuuuuuuuuu! Bardzo fajnie Rozbawiony Wszystko tak opisane i faktycznie sporo w tym racji. Jakby mnie sie ktoś zapytał o rozrywki czarodziejów to bym powiedziała, że szachy i quidditch, a tu proszę tyle tego, że ho, ho!!!
Można jeszcze było wspomnieć o koncertach. W końcu Fatalne Jędze na bank jeździły w trasę koncertową x D
Ale nie będę już taka wybredna, bo w końcu jest opisane radio.
No to... komora losująca jest pusta, następuje zwolnienie blokady. I...
wychodzi nam, proszę państwa, WYBITNY ; ) Pozdrawiam.
~Liryczna F
Dodano dnia 26 September 2008 00:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 7
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 25.09.08
Medale:
Brak
Mogłoby być jeszcze opisane o muzyce, niewiele było o niej wspomniane, ale jednak np. Fatalne Jędze, Celestyna Warbeck Oczko
I tak daję W.
~Yennefer F
Dodano dnia 07 October 2008 19:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1801
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 151
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
I ja również się powtórzę: bardzo przyjemnie się czyta. Nie zauważyłam błędów, więc tak jak inni dam Wybitny.
~Villemo F
Dodano dnia 24 October 2008 15:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 791
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
Wspaniały artykuł. Kocham prace pisane z humorem i w taki inny, oryginalny sposób. A ta niewątpliwie taka jest. Daje Wielkie W, bo cóż tu się innego nadaje.....
~hardcore0babsi F
Dodano dnia 07 December 2008 17:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 56
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 06.12.08
Medale:
Brak
urocze.^^
ale u mnie eska odbiera na sto trzy i sześć.!! ;d zbrzydło mi strasznie, i już od dawna nie słucham. ;dd

artykuł naprawdę super.
~Lady K F
Dodano dnia 21 December 2008 17:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sześcioroczniak
Punktów: 599
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 17
Data rejestracji: 20.12.08
Medale:
Brak
Lekkie, ciekawe, takie inne od wszystkich artów Uśmiech dobrze ,że zostały zebrane wszystkie rozrywki i co nieco o nich napisane Rozbawiony
~Mandarynka F
Dodano dnia 28 December 2008 15:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Barman w Dziurawym Kotle
Punktów: 1332
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 25.12.08
Medale:
Brak
O rany! Gutenberg nie wymyślił pisma! Pismo wymyślili Sumerowie czy ktoś tam! Gutenberg wymyślił czcionkę drukarską.
Przyznam, że błąd ten rozbawił mnie trochę, ale ogólnie jest ok. Przez jeden malutki błędzik nie postawię PO, nie sądzisz? Język
~Dora156 F
Dodano dnia 04 January 2009 17:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 03.01.09
Medale:
Brak
Fajny artykuł. Przeczytałam z zaciekawienie Uśmiech i w końcu się dowiedziałam o co chodzi w grze "gargulki" xD Daje W
~Dynamo961 F
Dodano dnia 12 March 2009 21:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 64
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 08.11.08
Medale:
Brak
A wydawać by się mogło że czarodzieje bez komputerów czy telewizji się nudzą...Każdy który tak myśli po przeczytaniu tego artykułu zmieni zdanie
Powtórzę się że fajny,lekki i przyjemny.Oczywiście WUśmiech
~Wolfy F
Dodano dnia 21 March 2009 16:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 238
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 35
Data rejestracji: 28.08.08
Medale:
Brak
Ciekawe, ale sądzę, że czarodzieje mają o wiele więcej tego typu rozrywek. Artykuł nie ma błędów, przejrzysty, tekst jest estetyczny.
Nic dodać, nic ująć.
Oczywiście daję Wybitny.
~mikka147 F
Dodano dnia 10 April 2009 11:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -37
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 05.04.09
Medale:
Brak
Ja najbardziej lubię Quidditcha. Ten sport jest tak fajny jak piłka nożna Uśmiech Pozdrawiam fanów piłki nożnej i Quidditcha. I oczywiście daje W
~RenesmeeCullen F
Dodano dnia 25 April 2009 15:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Członek Brygady Inkwizycyjnej
Punktów: 515
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 31
Data rejestracji: 25.04.09
Medale:
Brak
Jak dla większości, dla mnie Quidditch najciekawszy. Fantastyczne opisy to tez muszę przyznać autorowi. Artykuł perfekcyjnie pokazuje jak młodzi i starsi czarodzieje mogą spędzać swój wolny czas. Zajęcia te są z pewnością bardziej przejmujące i wartościowe niż mugolskie oglądanie telewizji czy siedzienie przed komputerem.
Teraz od innej strony.Cały artykuł przejrzysty i czytelny.Nie doszukałam się też błędów ortograficznych. Bardzo humorystycznie napisane.
Ogólnie bardzo ciekawie.Zasłużony na W.
~Diamond F
Dodano dnia 07 October 2009 21:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Konduktor Błędnego Rycerza
Punktów: 903
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 06.08.09
Medale:
Brak
Artykuł jest świetny, mozna go czytać i czytac RozbawionyRozbawiony
Najbardziej jednak spośród tych gier najbardziej lubie szachy, zianie musi być jak się gra <chyba> Rozbawiony
W każdym razie daje Wybitny.
~Casadriss F
Dodano dnia 20 January 2010 17:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 26
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 09.01.10
Medale:
Brak
- Zaraziłam się Quiddichomanią...nie mogęiść do szkoły...ale spokojnie pani dyrekror! Wyśle pani linka do artykółów z www.hogsmeade.pl :-)

świetne daje W
~lena_1610 F
Dodano dnia 30 January 2010 16:06
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 40
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 16.01.10
Medale:
Brak
O raju! Takich artykułów powinno być więcej! Jaki wspaniały język, taki... śmieszny Oczko Baardzo podoba mi się ten artykuł, więc dam w pełni zasłużone W (+)!

Quidditch. Na sam dźwięk tego słowa każdy fan sportu robi nieobecną minę, oczy stawia w słup i zaczyna marzyc.
Ja postanowiłam, że opiszę kilka z nich. Usiądźcie wygodnie w fotelu (czy w czym tam wolicie), weźcie popcorn, colę i raczcie przeczytać, co znowu Keyra wymodziła Oczko.
I... czekaj! Ty też zaraziłeś się quiditchomanią?
A dzieci, jak to dzieci. Próbują odkryć, jak wygląda życie mugoli i z chęcią i niedowierzającym uśmiechem na ustach słuchają Radia Eska (sto sześć i dziewięć!).
Gdy tylko Gutenberg wynalazł pismo, w czarodziejskim świecie zawrzało. Ludzie zaczęli się prześcigać w pomysłach, o czym pisać w gazecie, jaki będzie jej tytuł i gdzie zamieścić rubrykę 'Sprzedam i kupię'.


TO SĄ TYLKO NIELICZNE Z ŚMIESZNYCH FRAGMENTÓW TEGO ARTYKUŁU! GRATKI TAKIEGO POCZUCIA HUMORU! Śmiech Śmiech Śmiech
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 06 February 2010 21:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Bardzo ciekawie .... Jestem pod podziwem jak się rozpisałaś na temat czarodziejskich rozrywek. Bardzo ładny język zachęcał mnie nieustannie do czytania tej interesującej pracy. Poza tym jest to praca bardzo oryginalna i przyznam się, że zapadła mi w pamięć. Quidditch byłby jeszcze lepszy, gdyby miał bardziej rozsądne zasady (ale to moja uwaga). Do artu nie mam natomiast uwag, bo jest doskonały pod każdym względem i bezsprzecznie zasługuje na ''w''
~moli5 F
Dodano dnia 26 February 2010 19:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -53
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 24.02.10
Medale:
Brak
Mam takie same zdanie co inny, bardzo ciekawy artykuł... Lekko i przyjemnie sie go czyta... Oczywiście że W
~monia3437 F
Dodano dnia 19 March 2010 19:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 413
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 29.12.09
Medale:
Brak
` Bardzo polubiłam ten Twój artykuł. Ciekawy i fajnie napisany. Tyle tych rozrywek czarodziejskich, a wszystkie pochodzą od mugoli. Rozbawiony
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 88% [83 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 9% [8 głosów]
Zadowalający Zadowalający 1% [1 głos]
Nędzny Nędzny 1% [1 głos]
Okropny Okropny 1% [1 głos]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 265
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59