Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Wampir
Wampir
- Ciekaw jestem, kogo nam dadzą w przyszłym roku- powiedział ponuro Seamus Finnigan. - Może wampira - podsunął Dean Thomas z nadzieją w głosie.
Hogsmeade
Hogsmeade- to jedyna wioska w Wielkiej Brytanii, która jest zamieszkana tylko i wyłącznie przez czarodziejów. Mieści się nieopodal Hogwartu, tak więc uczniowie mogą do niej przychodzić w wybrane weekendy. Są jednak pewne ograniczenia. Tylko uczniowie od trzeciej klasy wzwyż, którzy posiadają pozwolenie opiekuna mogą ja odwiedzać.
Zacznijmy naszą wycieczkę...

W Hogsmeade mieści się wiele magicznych sklepów. Pierwszy, który poznajemy tak "od wewnątrz" jest Miodowe Królestwo, gdzie można kupić słodycze wszelakiej maści. Karaluchowe bloki, pieprzne diabełki, likworowe pałeczki, lodowe kulki, Fasolki Wszystkich Smaków Bertiego Botta oraz wszelkiego rodzaju czekolady i cukierki kupisz tylko tutaj. Niektóre słodycze mają magiczne właściwości- np. lodowe kulki pozwalają lewitować w powietrzu, a pieprzne diabełki sprawiają, ze para ci idzie uszami. To tu mieści się jedno z tajemnych przejść z Hogwartu do wioski(dokładnie w piwnicy Miodowego Królestwa znajduje się klapa w podłodze. Są tam długie, strome schody prowadzące w dół aż do długiego tunelu, który prowadzi aż do zamku.). Sklep prowadzi starsze małżeństwo.

Następne w kolejności są "Trzy Miotły". To pub, w którym zbierają się uczniowie z Hogwartu, by spotkać się ze znajomymi przy prawie bezalkoholowym piwie kremowym, zaś starsi przychodzą tu na wyśmienity miód pitny samej Madame Rosmerty. To tu Harry dowiedział się, że Syriusz Black jest jego ojcem chrzestnym i że to on wydał Potterów Voldemortowi , to tutaj Harry udzielał wywiadu zastraszonej przez Hermionę Ricie Skeeter, to tutaj Alicja Spinnet dostała paczkę z naszyjnikiem z opali, którą miała przekazać Dumbledore`owi. Madame Rosmerta, która prowadzi ową instytucję, była zaangażowana, najprawdopodobniej Imperiusem do pomagania Śmierciożercom.

Wrzeszcząca Chata- najbardziej nawiedzony dom w całej Wielkiej Brytanii. Nic bardziej mylnego, tak naprawdę to po prostu stara jak świat rozpadająca się chałupa, która dzięki sprytowi Albusa Dumbledore`a przeszła do legendy. To tutaj co miesiąc wysyłano dzięki kolejnemu tajnemu przejściu z terenów zamku (w korzeniach Wierzby Bijącej mieściło się wejście) pani Pomfrey przyprowadzała nastoletniego Remusa Lupina, aby bezpiecznie mógł przemieniać się w czasie pełni w wilkołaka. Tutaj rozegrało się "starcie" Syriusza Blacka z Peterem Pettigrew.

Gospoda "Pod Świńskim Łbem"--miejsce chyba najbardziej szemrane w całym Hogsmeade. Gospoda nie cieszyła się nigdy dobra sławą. Tutaj zbierały się wszelakie "mendy czarodziejskiego świata", które kombinowały jak mogły we wszystkich kierunkach. Miejsce obskurne i paskudne. To tu Hagrid grając w karty z Quirrellem wygrał smoka i pijany wygadał się jak przejść obok Puszka, to tu odbyło się wstępne spotkanie przyszłego GD- Gwardii Dumbledore`a. Tu też szesnaście lat temu z ust Sybilli Trelawney padła przepowiednia dotycząca Harry`ego Pottera i Czarnego Pana, którą w całości znał tylko Dumbledore i Harry. Gospodę prowadzi okropny jegomość, który nie do końca dba o higienę.

Zonko- sklep ze śmiesznymi gadżetami. Tu w swoje śmieszne rzeczy zaopatrywali się bliźniacy Fred i George Weasley`owie razem ze swoim kumplem Lee Jordanem. Nie za wiele wiadomo o tym miejscu, ale nie cieszy się on dobra sławą wśród personelu Hogwartu. I nie dziwię się, zębate frisbee nie należy do przyjemności ;D

Derwisz i Banges-o tym sklepie również niewiele wiadomo, oprócz tego, że mieści się na skraju wioski i można tu kupić różne przedmioty i ingrediencje do uprawiania białej magii. To przy tym sklepie w czwartej klasie Harry po raz pierwszy od długiego czasu spotyka sie z Syriuszem, który prowadzi go aż za wioskę aby opowiedzieć mu o Śmierciożercach, Bartemiuszu Crouchu Seniorze i Juniorze oraz Karkarowie.

Herbaciarnia Madame Puiddifoot--oaza i ostoja dla zakochanych. Maleńka herbaciarnia cieszy się dużą popularnością wśród zakochanych. Tutaj Harry spotyka się z Cho w walentynki, skąd wychodzi mocno skonfundowany i zdezorientowany. Wiadomo też, że często bywa tu Roger Davies ze swoją dziewczyną. Można napić się tu gorącej herbaty, kawy i zjeść ciastko przy wtórze miłosnych szeptów. W walentynki dodatkową atrakcją bywają latające nad stolikami amorki.

Sowia Poczta- gdzie indziej jak nie tu nadasz paczkę lub wyślesz list? Masz tu do wyboru sowy najprzeróżniejszej maści, wielkości i rodzaju wykonywanych usług. Sowy uszate, śnieżne, brązowe, do nadawania paczek krajowych, zagranicznych, miejscowych i zamiejscowych. Harry był tu tylko raz i to krotko. Przecież ma własna sowę Hedwigę, więc korzystanie z usług lokalnej sowiej poczty mu się nie opłacało.

Stacja kolejowa- to tu mieści się stacja kolejowa, gdzie staje szkolny pociąg Ekspres Londyn-Hogwart, którym uczniowie ze stacji londyńskiej King`s Cross z peronu 9 i 3/4 przybywają do szkoły. Tu pierwszoroczniaków zawsze wita gajowy Hogwartu, który prowadzi ich do łódek przycumowanych przy brzegu jeziora okalającego Hogwart i przewozi je bezpiecznie do zamku na Ceremonię Przydziału. Stąd starsi uczniowie są przewożeni powozami zaprzęgniętymi w testrale do szkoły. To tu Ron po raz pierwszy widzi Hagrida, to tu Tonks pomaga Harry`emu, gdy ten zostaje uwięziony (praktycznie "na własne życzenie") w przedziale należącym do ślizgońskiej paczki.

I tu kończy się nasza wycieczka. Hogsmeade jest pięknym miejscem, które warto odwiedzić samemu. Aktualnie Madame Rosmerta może mieć problemy z otwarciem "Trzech Mioteł" (pozostaje w stanie oskarżenia) ale u Madame Puddifoot poczujesz się jak w domu. Potem możesz spokojnie przejść się aby obejrzeć z bliska Wrzeszczącą Chatę, ominąć z daleka gospodę "Pod Świńskim Łbem", zajrzeć do Zonka, Derwisza i Bangesa i napchać się słodyczami w Miodowym Królestwie i wysłać pocztówkę z podróży na Poczcie. A jeśli chcesz się szybko dostać do Hogwartu (niezauważenie), możesz wykorzystać jedno z dwóch tajemnych przejść. Uśmiech




Nadesłane przez: Anika
Dodane: kwiecień 18 2007 18:41:23
Komentarze
~Peepsyble F
Dodano dnia 05 October 2008 18:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
No i bardzo ładnie. Szczegółowo, każde miejsce i oto w tym chodzi. Mi się bardzo spodobało i dam W. Ładnie, przyjemnie napisane.
~pomyluna F
Dodano dnia 11 November 2008 19:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1818
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 80
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
OOooo, bardzo fajny ten artykuł. Przyjemny lekki szczegółowe informacje o całej wiosce, zawarte w jednym miejscu. Naprawdę bardzio mi się ten artykuł spodobał. Dam wielkie, zasłużone W
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 21 December 2008 16:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1185
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 129
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
"to tutaj Alicja Spinnet dostała paczkę z naszyjnikiem z opali, którą miała przekazać Dumbledore`owi." - to była Katie Bell.
"Gospodę prowadzi okropny jegomość, który nie do końca dba o higienę." - hehe, jednak mogłaś podać jego imię.
"Zonko" - pisze się "Zonk".
Ogółem wyczerpujące, jednak za błędy muszę dać tylko Powyżej oczekiwań.
!leea F
Dodano dnia 08 February 2010 14:51
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Bardzo dobrze napisany, artykuł, wymieniłaś chyba wszystkie ciekawe miejsca. Stosunkowo mało błędów jednak;naszyjnik przekazać miała Katie Bell.
Pomijając je jednak, należy zwrócić uwagę na sama treść- widać,że się napracowałaś, przekartkowując dokładnie książki. A niech będzie W Oczko z małym minusem.
~Amfitryta F
Dodano dnia 08 May 2010 13:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 08.05.10
Medale:
Brak
Kiedyś ktoś mi powiedział, że sztuką pisania jest to, aby zachęcić czytelnika do dalszego czytania. Ty spełniłeś/spełniłaś ten warunek. Jak najbardziej zasługujesz na W. Happy
~marta F
Dodano dnia 16 July 2010 07:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 875
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 77
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Bardzo dobrze i rzetelnie napisany artykuł, opisujący wszystko w sposób jasny i czytelny.Zasługuje, moim zdaniem na w pełni zasłużone W.
Swoją drogą ja naprawdę uwielbiam Hogsmeade, to najfajniejsza miejscowość na całym świecie (pomijając fakt, że tak naprawdę nie istnieje). Czasem żałuje, że nie dano mi w niej zamieszkać. Uśmiech
~dark shadow F
Dodano dnia 04 March 2011 21:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zastępca Ministra
Punktów: 1770
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 149
Data rejestracji: 23.02.11
Medale:
Brak
zdecydowanie W. Długie, szczegółowe ,ciekawe i dobrze zrobione graficznie

MIODOWE KRÓLESTWO

No co jestem dziewczynom kocham cukier
~SseverusSnape F
Dodano dnia 04 September 2011 12:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Goblin
Punktów: 32
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 29.08.11
Medale:
Brak
fajny artykuł Język
podoba mi się Język
zasłufujesz na ,,W''
jest tylko jedna rzecz... Harry kupował Zgredkowi skarpetki w Hogsmeade w jakimś sklepie odzieżowym Język o tym zapomniałeś Język
~Lily1997 F
Dodano dnia 15 September 2011 16:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 110
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 15.09.11
Medale:
Brak
ah miodowe królestwo chętnie bym tam się wybrała Język
trzy miotły takie miejsce na piwko hi hi Rozbawiony
Hogsmed hmm nazwa mi mówi o jakiejś alei czy tam parku he he . a art spokoo WWW ! Język
~Lili_Rose F
Dodano dnia 01 December 2012 21:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 54
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 18.11.12
Medale:
Brak
Fajny artykuł. Hmmm... wypiłabym piwo kremowe ...... Tooth mniam Język. No i miodowe Królestwo ... achhh. Dla takich miejsc warto żyć Uśmiech. fajnie by było , gdyby w Wielkiej Brytanii była taka wioska specjalnie dla fanów Harrego Uśmiech . Ach .. te marzenia .....

1.bp.blogspot.com/_mP7RxI7eue0/TSyj2a27XsI/AAAAAAAAA5k/yMwS3KWrl9E/s1600/Hogsmeade.jpg
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 27 December 2012 19:20
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
bez dwóch zdań chciałbym znaleźć się w takim miejscu - gdyby ktoś zaproponował mi dożywotni pobyt w wiosce czarodziejów, to prawdopodobnie nie zastanawiałbym się nawet sekundy... urocze, sentymentalne i niezwykłe miejsce - czego chcieć więcej - za artykuł daję W
~kossa00 F
Dodano dnia 24 March 2013 20:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 94
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 22.03.13
Medale:
Brak
Fajne takie "wypunktowane", o każdej rzeczy krótko, ładnie i na temat. To dobrze, bo nie lubię ciągłych tekstów z nagromadzeniem informacji Uśmiech Sam opis też bardzo fajny, szczególnie dopiski, jakie ważne seny się w danym miejscu rozegrały xD W.
~Patronus Harrego F
Dodano dnia 09 April 2014 16:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 90
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 01.04.14
Medale:
Brak
Fajny artykuł i powiem to samo co koledzy z góry Rozbawiony szczegółowy opis mojego ulubionego miejsca ze świata magii Rozbawiony
~Andi Cruz F
Dodano dnia 14 July 2015 20:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 103
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 03.05.15
Medale:
Brak
Artykuł napisany bardzo dobrze. Lekko i przyjemnie się go czyta. Najbardziej podoba mi się ten fragment: Zonko- sklep ze śmiesznymi gadżetami. Tu w swoje śmieszne rzeczy zaopatrywali się bliźniacy Fred i George Weasley`owie razem ze swoim kumplem Lee Jordanem. Nie za wiele wiadomo o tym miejscu, ale nie cieszy się on dobra sławą wśród personelu Hogwartu. I nie dziwię się, zębate frisbee nie należy do przyjemności ;D ''
Daję wielkie W, pozdrowienia, Andi Cruz
hjehje...
Jęzor
Cygan
~Lawinia White F
Dodano dnia 20 July 2015 12:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 69
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 20.07.15
Medale:
Brak
Świetny artykuł! bardzo milo się go czyta......Miodowe królestwo ...Mogła bym tam wydać całe kieszonkowe. W ogóle świetny pomysł na artykuł .....szkoda tylko ,że taki krótkiOczkoAniołekCzarodziejWiedźma......Milo by było dowiedzieć się więcej o naszej wiosceOczko.......w książkach mało było informacji na temat hogsmeade...a szkodaPoddaje się
~Iterutt F
Dodano dnia 09 September 2021 07:20
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 220
Data rejestracji: 27.08.21
Medale:
Brak
<a href=https://buypropeciaon.com/>Propecia</a>
~Evibous F
Dodano dnia 07 November 2021 10:13
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=https://vsildenshop.com/>12 generic sildenafil viagra</a>
~Groobby F
Dodano dnia 09 December 2021 23:46
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 157
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 08.12.21
Medale:
Brak
<a href="https://ocialisshop.com/ ">buy cialis online without a prescription</a>
~Obsererat F
Dodano dnia 31 August 2022 19:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 140
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 89
Data rejestracji: 31.08.22
Medale:
Brak
<a href=https://cialisfstdelvri.com/>buy cialis 20mg</a> We rely on the most current and reputable sources, which are cited in the text and listed at the bottom of each article
~Obsererat F
Dodano dnia 02 September 2022 00:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 140
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 89
Data rejestracji: 31.08.22
Medale:
Brak
<a href=https://cialisfstdelvri.com/>buy cialis uk</a> Postmedia Network Inc
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 90% [18 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 10% [2 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 215
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59