Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Gdzie jest Dumble...
Gdzie jest Dumbledore?
- Gdzie on jest?
- Och, jęczy i pobrzękuje na szczycie Wieży Astronomicznej, to jego ulubiona...
- Nie Krwawy Baron, tylko Dumbledore!

Imiona a konstelacje
J.R. Rowling wykorzystała charakterystykę gwiazdozbiorów i gwiazd stałych do zbudowania niektórych postaci w swoich książkach o Harrym Potterze. Kto jest spod ciemnej gwiazdy, a kto spod jasnej?

Syriusz, Bellatrix, Regulus, Draco, Lupus, Luna to postaci, które pojawiają się w książkach o Harrym Potterze. J.K. Rowling konstruując ich charaktery sięgnęła do wiedzy o gwiazdach i konstelacjach, które co noc możemy obserwować na niebie. To również postaci, które odgrywają bardzo ważną rolę w magicznym świecie Harry'ego Pottera. Draco, szkolny wróg Harry'ego, swoje imię dostał po konstelacji Draco - Smok. Luna czyli Księżyc (który jest satelitą Ziemi), jest dziewczynką, która w ostatniej części przygód Harrego dzięki swojej księżycowej intuicji pomaga Harry'emu w rozwiązaniu głównej magicznej zagadki i pokonaniu Voldemorta.

Syriusz

Syriusz, Psia Gwiazda, to najjaśniejsza po Słońcu gwiazda na niebie w konstelacji Canis Maior (Duży Pies). Jest niebiańskim strażnikiem, broniącym honoru i dobra. Wedle astrologów jej wpływ dodaje nadziei, sprawia, że dzięki małym działaniom ludzie przyczyniają się do wspólnego dobra, walczą o wolność i realizują marzenia ludzkości. Podobnie jest z Syriuszem Blackiem, ojciec chrzestnym Harrego, który zjawia się jak promyk w ciemności i daje Harremu nadzieję na posiadanie normalnego domu i rodziny. Syriusz pojawia się w trzecim tomie pod postacią czarnego psa, który czuwa nad życiem Harrego. Jego pomoc i zaangażowanie w ruch przeciw Voldemortowi przyczyniają się do zwycięstwa dobra nad złem.


Konstelacja Canis Maior (Wielki Pies) z gwiazdą Syriusz.
Obrazki na tej stronie wygenerowane zostały programem Celestia z pluginem Konstelacje Jana Heweliusza.


Bellatrix

Bellatrix to gwiazda w konstelacji Oriona, zwana też Kobietą Wojownikiem lub Amazonką. Jest odważna, waleczna, może osiągnąć wiele, ale niestety ma wiele słabości i często wybiera łatwiejszą drogę do celu, zazwyczaj sprowadzając na innych chaos i zniszczenie. Tak samo działa postać Bellatrix Lestrange w książkach Rowling , która jest zwolenniczką Voldemorta, walczy przy jego boku i jest mu wierna aż do końca. Nie chce się zmienić, jak inni członkowie jej rodziny, zwolennicy Voldemorta, i do końca zostaje po ciemnej stronie mocy.


Konstelacja Oriona z gwiazdą Bellatrix


Syriusz i Bellatrix to wrogowie, którzy w piątej części przygód Harry'ego staczają śmiertelny pojedynek. Na niebie te gwiazdy leżą niedaleko siebie: Psia Gwiazda podąża za Orionem, niebiańskim myśliwym.


Konstelacje Canis Maior i Orion są widoczne obok siebie na mapie nieba.


Lupus

Lupus, nauczyciel Harry'ego Obrony Przed Czarną Magią, również ma swoje imię i charakter z gwiezdnej konstelacji o tej samej nazwie. Co miesiąc podczas pełni Księżyca zmienia się w wilkołaka, przez co staje się agresywny, nieprzewidywalny i niebezpieczny dla Harry'ego i jego przyjaciół. Ciekawostką jest, że ten gwiazdozbiór jest silnie zaznaczony w horoskopie Jacka Nicholsona, który zagrał tytułową rolę w filmie "Wilkołak".

Regulus

Regulus, to jedna z najważniejszych gwiazd na niebie, jedna z czterech Królewskich Gwiazd Persji. Jest strażnikiem tajemnic nieba, jego północnej części. Leży w gwiazdozbiorze Lwa i dlatego zwana jest Sercem Lwa. Gwiazda Regulus wzmaga w ludziach odwagę, siłę, dążenie do sukcesu, ale i chęć zemsty. W świecie Harry'ego Pottera Regulus Black, tajemniczy brat Syriusza, jest również
UWAGA: Poniższy fragment zawiera Spoiler!
strażnikiem: tajemnicy nieśmiertelności Voldemorta. Mimo błędów młodości, zapatrzenia w Voldemorta, opamiętuje się i robi wszystko, aby nie wypełnić złego przeznaczenia. Sam popada w niełaskę, jego imię zostaje okryte hańbą, ale wypełnia swoją misję i mści się: przez jego sekretne działania Voldemort zaczyna tracić swoją nieśmiertelność i władzę nad ludźmi.

J.K. Rowling stworzyła magiczny świat Harry'ego Pottera posługując się między innymi starożytną wiedzą o gwiazdach. Udało jej się przenieść i ożywić mitologicznych bohaterów gwiezdnych konstelacji na stronach swoich książek o młodym czarodzieju.


Warszawa, sierpień 2007 r.




Nadesłane przez: Veritaserum
Dodane: sierpień 25 2007 11:55:27
Komentarze
~Kei F
Dodano dnia 10 September 2008 19:16
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Fajny pomysł na wprowadzenie trochę astronomii. Ładnie opisane, no i rysunki robią swoje. Trochę to wyjaśnia (jesli chodzi o kontakty bohaterów, ich wali itp.). Sam pomysł jest już naprawdę oryginalny, dlatego dam Ci za ten artykuł "PO". Powodzenia w pisaniu następnych artów.
~Peepsyble F
Dodano dnia 21 September 2008 15:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Wow. Świetne zdjęcia, skąd tyje masz?
Ja cie...
Fajny pomysła, ładnie napisane, podziwiam. Ja dam W, bo zdjęcia sa naprawde super.

Fajny pomysł na wprowadzenie trochę astronomii.

Ja tam bardzo lubię astronomię. ; p W.
~Villemo F
Dodano dnia 28 October 2008 08:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 791
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
Ode mnie również Wybitny. Zdjęcia są cudne, a i artykuł nie banalny. Jeszcze się z takim nie spotkałam. Wprowadzenie odrobiny astronomii było świetnym posunięciem.
~Mandarynka F
Dodano dnia 01 July 2009 22:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Barman w Dziurawym Kotle
Punktów: 1332
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 25.12.08
Medale:
Brak
Właśnie zauważyłam, że niektóre imiona zaczerpnięte są z gwiazdozbioru. W szczególności nazwa Syriusz często skradała się na naszych lekcjach geografii i postanowiłam to sprawdzić. Ale jakoś nigdy nic z tego nie wyszło. Język
Artykuł fajny. Daję powyżej oczekiwań, bo jednak wkradły się nieliczne błędy.
~Hermiona F
Dodano dnia 21 July 2009 16:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 99
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
bardzo pomysłowy artykuł , ja jak dotąd wiedziałam tylko o pochodzeniu imienia Syriusz, że to Psia Gwiazda itd... a pozatym świetne rysunki, ciekawa jestem skąd to wytrzasnąłeś Oczko. daję W
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 01 May 2010 23:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy pomysł na artykuł. W sumie to w Harrym Potterze było chyba jeszcze więcej gwiezdnych imion. Można by poszperać w drzewie genealogicznym blacków i na pewno coś by się jeszcze znalazło. Wracając do tematu ... całość czytało się bardzo przyjemnie, błędów nie dostrzegłem. Jako że temat oryginalny, to ocena również W. Zapomniałbym o zdjęciach, są genialne.
~marta F
Dodano dnia 16 July 2010 10:17
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 875
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 77
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Świetny artykuł. Plus za zdjęcia...
Fajnie, że wprowadziła coś z astronomii
~Bellatrix Lestrange Black F
Dodano dnia 08 April 2011 18:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Slytherinu
Punktów: 439
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 18.02.11
Medale:
Brak
Już dużo wcześniej to zauważyłam i nawet kilka razy planowałam napisać coś o tym, ale widocznie ktoś był szybszy i oczywiście lepszy ode mnie. Ja na pewno nie umiałabym zrobić tak Wybitnego artykułu. Zdjęcia są naprawdę super. Daję W!
~Therion F
Dodano dnia 09 July 2011 13:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Redaktor Proroka
Punktów: 1016
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 76
Data rejestracji: 03.07.11
Medale:
Brak
Bardzo ciekawe. To dobry pomysł, zwłaszcza, że w Hogwarcie uczniowie uczyli się astronomii.
~Charlottexdd F
Dodano dnia 12 July 2011 21:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 104
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 11.07.11
Medale:
Brak
Niezły artykuł.. Wiedziałam o Syriuszu,le nie o Belatrix..
Daję WYBITNY
~wiechlina roczna F
Dodano dnia 30 November 2016 20:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 230
Data rejestracji: 11.05.15
Medale:
Medal
Pomysł aby zaczerpnąć niektóre imiona z astronomii uważam za jeden z ciekawszych, od kiedy dowiedziałem się o wcześniejszych pomysłach. Dzięki temu temu nie brzmią one komiksowo, ale magicznie. O tym iż gwiazdy Bellatrix i Syriusz są położone blisko siebie na nieboskłonie nie wiedziałem. Tym bardziej ciekawy był ten pomysł aby uczynić z nich antagonistów.
~FelixMcRodney F
Dodano dnia 23 July 2018 20:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 05.08.17
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł. Bardzo mi się podoba... Oceniłem to na... ocenę Wybitną... Jest bardzo ciekawy.
~medinheld F
Dodano dnia 21 November 2022 17:33
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
Ineligible population PubMed 25373630 <a href=https://clomid.mom/>clomid otc</a>
~MorrisDooke F
Dodano dnia 27 December 2022 18:30
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 81
Data rejestracji: 24.12.22
Medale:
Brak
chloroquine online canada <a href="https://www.hydroxychloroquinex.com/">chloroquine online canada</a>
~Neloseela F
Dodano dnia 02 February 2023 12:15
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
The antibiotics with the greatest activity against nearly all anaerobic bacteria include carbapenems, ОІ lactam ОІ lactamase inhibitor combinations, metronidazole, and chloramphenicol Table 242 <a href=http://cialis.makeup>real cialis no generic</a>
~Hizewly F
Dodano dnia 23 February 2023 00:23
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 306
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 157
Data rejestracji: 19.02.23
Medale:
Brak
pylori to begin with <a href=http://buycialis.lol>cialis 5 mg</a> These cell line data are in agreement with primary tumor data where ERО± was found to bind active enhancers Fig
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 77% [17 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 23% [5 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 282
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59