Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Aragog
Aragog
- Jemu odbiło! Ten jego "gość" powiedział swoim kumplom, żeby nas zjedli! Mnie i Harry'ego! Powiedział im, żeby się nami poczęstowali! A teraz Hagrid oczekuje, że przyjdziemy i będziemy płakać nad tym okropnym włochatym cielskiem!
Po co rożdżki
Chciałabym poruszyć kwestię magii, jako umiejętności, z jaką człowiek się rodzi. Magia w HP istnieje w człowieku niezależnie od tego, kim byli jego rodzice (a więc tzw. Czystość krwi nie ma znaczenia).
Gdy Harry nie uwierzył, że jest czarodziejem, Hagrid spytał: „Nigdy nic sie nie działo, kiedy bałeś się czegoś albo złościleś?”. Wtedy Harry przypomniał sobie, że zawsze jakoś mu się udawało uciec przed bandą Dudley'a, włosy mu odrastały w noc po wizycie u fryzjera, szyba w terrarium znikła, itp.
W przypadku Nevilla cała rodzina martwiła się, że jest charłakiem do czasu, gdy wuj „przypadkowo” upuścił go za okno. Wtedy Neville odbił sie jak piłka od ziemi.
Najjaskrawszym przykładem jest młody Tom Riddle. Świadomie wykorzystywał swoje zdolności, czym pochwalił się Dumbledore’owi :
„-Więc to, co ja potrafię to jest magia?
-A co potrafisz?
-Różne rzeczy (...) Moge przenosić przedmioty, wcale ich nie dotykając.(...)Mogę sprawić, że ludziom, którzy mnie rozgniewają, przytrafi się coś złego. Mogę sprawić, że ich zaboli, jak zechcę”. Sam Ollivander spytal: „ktora reka ma moc?”, gdy Harry kupowal rozdzke. Takze skrzaty domowe potrafily czarowac, a nie uzywaly rozdzek (Zgredek udowodnil to, gdy „ratowal” Harry’emu zycie)
Natomiast najlepsza różdżka i kursy magii nie pomagaja, gdy się jest charłakiem.
Magiczną moc można stracić także w wyniku wstrząsu psychicznego.
Tak więc dziwi mnie trochę, że czarodziejom niezbędne są różdżki (nawet, gdy rzucają zaklęcia niewerbalne), zaklęcia, skoro mogą czarować bez nich. Dlaczego w Hogwarcie nie uczy się młodych czarodziejów jak używać i kontrolować ten dar?
Jakie jest wasze zdanie?
P.S. To jest mój pierwszy artykuł - proszę o konstruktywną krytykę (nie proszę o wyrozumiałość, gdyż nie zawsze jest ona możliwa do okazania).





Nadesłane przez: molly21
Dodano: styczeń 13 2007 23:10:06
Komentarze
~Isilien F
Dodano dnia 26 August 2008 22:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2248
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 121
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
ehhh... po kolei:
1. skrzaty domowe magą także aportowac się i w miejscach takich jak Hogwart, gdzie, jak nam wiadomo, czarodzieje nie mogą tego robić. magia skrzatów jest inna od magii czarodziejów i czarownic.
2. różdżki są potrzebne czarodziejom do ukierunkowania ich zdolności magicznych prawdopodobnie by zebrały się w jednym miejscu, tzn. w różdżce. zauważ, że kiedy czarodziej nie ma różdżki, czaruje nieświadomie (nieletni czarodzieje przed trafieniem do hogwartu) lub kiedy ma złamaną różdżkę, jego zdolności magiczne są lekko upośledzone (Hagrid).
3. Charłaki i zwykli mugole nie nauczą się nigdy prawdziwej magii, ponieważ prawdopodobnie nie umieją ukierunkować swojej magii (nawet nieświadomie), wiec nawet różdżka nie może im pomóc.

według mnie nie jest to wielką tajemnicą, wystarczy pomyśleć.
~tyska17 F
Dodano dnia 27 August 2008 14:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Gracz Quidditcha Slytherinu
Punktów: 133
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Elanor171 sama bym tego lepiej nie ujęła. A to czy mamy moc czy nie zalezy od tego czy sie z nia urodzimy czy nie, decydują tu w przewadze geny ale nie zawsze.
~Dean99 F
Dodano dnia 24 September 2008 11:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 23.09.08
Medale:
Brak
No ale magia skrzatów jest inna niż magia "Posiadaczy różdżek", a czarodzieje potrzebują tych przedmiotów żeby ukierunkować jakoś swoj moc. Daję Z Oczko
~MrsCullen F
Dodano dnia 25 December 2008 14:08
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 120
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 24.12.08
Medale:
Brak
Jak na pierwszy artykuł nie jest źle. Pomijając fakt, iż znajdzie się parę błędów ortograficznych jest bardzo dobre. Daję PO. ^
Ale co do artykułu ... Hm. To nie jest aż takie trudne do zrozumienia. Różdżka jest rodzajem materialnego `przewodnika` magii, a tylko naprawdę potężni i silni czarodzieje, np. Dumbledore, mogą obejść się bez różdżki. Różne, dziwne rzeczy, które działy się nim Harry trafił do Hogwartu były zupełnie nieświadome i świadczyły o jego magiczności. A skrzaty domowe to przecież nie w pełni ludzkie istoty o zupełnie innych uzdolnieniach niż magiczni obywatele.
~Rojeek F
Dodano dnia 01 February 2009 15:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 470
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 26
Data rejestracji: 24.01.09
Medale:
Brak
Skrzat domowy moze sie aportowac z takich miejsc jak Hogwart czy cos innego, to nie ta sama magia... bo czarodziej by nie mógłUśmiech bylo nawet w HP:KT pokazane jak Zgredek sie pojawil na lozku gdzie spal Harry ^^

artykul ciekawy , Ocena: PO
~Kasztan F
Dodano dnia 14 March 2009 18:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1453
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 88
Data rejestracji: 22.11.08
Medale:
Brak
Cóż. Art nieco krótki, ale to nic. Gorzej z treścią.
Po pierwsze: brak polskich liter. Bardzo mi to utrudniało czytanie. ;>
Po drugie...
Ollivander spytal: rktora reka ma moc?r1;

Chodziło tu o prawo/leworęczność.
I z Twoimi argumentami się raczej nie zgadzam, ponieważ to, co Harry i Neville robili przed pójściem do Hogwartu, było podświadome, działo się akurat coś, co było im potrzebne, ale nie koniecznie coś dla nich najlepsze [np. kiedy Harry'emu dostało się za siedzienie na dachu ;p]. Z Tomem było inaczej - on po prostu odkrył w sobie tą niezwykłość, ale nie zdziałałby nic, jeżeli nie miałby różdżki. Nie mógłby, myślę, zabijać, czy torturować na tak... wysokim poziomie, jak z różdżką. A co do skrzatów - one władają inną magią niż czarodzieje.
Za artykuł dam Ci Zadowalający z plusem. ;]
~Klaudmiona F
Dodano dnia 13 June 2009 22:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -8
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 13.06.09
Medale:
Brak
jak na 1 artykuł to w sumie dobrze. no ale myślę, że ten pomysł w sumie niezły. Też się swego czasu nadz tym zastanawiałam. ale potem doszłam do wniosku, że bez rószczek nie można by robić wielu zaklęć. Ta wrodzona moc, jest tylko chyba potrzebna do np. panowania nad ruzczkom itp.

no to by było na tyle.
~patrickriddle F
Dodano dnia 20 June 2009 11:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -33
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 20.06.09
Medale:
Brak
Artykuł całkowicie bezsensowny.
Młodzi czarodzieje czarują bez różdżki.
Ale tylko oni, nie możesz kontrolować wtedy swych mocy.
Różdżka umożliwia kontrolę.
Jakbyś dokładnie przeczytała książkę dowiedziała byś się że tylko potężni czarodzieje; Dumbledore, Voldemort, potrafią PRZENOSIĆ przedmioty ręką. I tylko to. Jak wyobrażasz sobie promień zielonego światła wylatujący z ręki?
~Hermiona F
Dodano dnia 21 July 2009 15:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 99
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
hmmm... myślę że różdżki są jednak potrzebne czarodziejom do panowania nad swoją mocą, różdżka daje także o wiele możliwości (np. zaklęcie Aquamenti). Poza tym ten przedmiot jest symboli magii i czarodziejskości prawda?? Każdy chyba się zgodzi że różdżka jest niezbędna w powieści. Daję Z.
~HollowWind F
Dodano dnia 22 July 2010 15:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 173
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 9
Data rejestracji: 13.07.10
Medale:
Brak
Po co różdżki? Myślę, że po to, aby nauczyć się kontrolować to, co mogłoby się wypsnąć nieświadomie. Te drewniane patyczki są niezbędne tym, którzy używania magii dopiero się uczą. Pomagają im skupić magię z przedmiocie w taki sposób, że tylko razem z nim, możliwe jest rzucenie na kogoś Upiorogacka na przykład. : ) Dopiero wtedy, gdy czarodziej opanuje do perfekcji swoje wymykające się emocje i popędy, i kiedy jest zdolny do perfekcyjnego skupienia, może sobie poszaleć z magią bezróżdżkową. Zamiast w różdżce, posłusznie zbieramy całą swoją magię w naszym... mm... umyśle. W tym przypadku ważniejsza jest siła woli, a to przecież wymaga jakiegoś wysiłku, jeśli tylko nie chcemy, by zaklęcia się wyrywały, kiedy tylko będą miały kaprys. Poza tym, uważam, że bez różdżki uroki mają raczej słabszą moc.
Skrzaty domowe zdecydowanie posiadają również zupełnie inną moc niż czarodzieje, podobnie jak gobliny. Od zawsze istnieje przecież między nimi spór o zawzięte skrywanie tajemnic ich magii. A bo to gobliny wykłuwają miecze, a bo to nie przydzielono im różdżek, jak czarodziejom. Widocznie te stworzonka musiały radzić sobie inaczej. : )
A co do samego tekstu... Jeśli nie można było porozwodzić się nad tym tematem głębiej, może lepiej byłoby po prostu potraktować to jako wątek na Forum? Troszkę za krótko jak na porządny artykuł.
~Lily2201 F
Dodano dnia 01 August 2010 20:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -23
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 31.07.10
Medale:
Brak
jak na pierwszy artykuł fajnie. ale co do tej magii z różdżką lub bez nie wiem... ale: co do skrzatów - one władają inną magią niż czarodzieje.
Hermiona to przypominała harry'emu
~levicorpus_ F
Dodano dnia 13 August 2011 22:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 162
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 08.08.11
Medale:
Brak
Takze skrzaty domowe potrafily czarowac, a nie uzywaly rozdzek (Zgredek udowodnil to, gdy rratowalr1; Harryr17;emu zycie)

Magia skrzatów jest inna niż magia czarodziejów. Skrzaty mogą się aportować np. w Hogwarcie, gdzie rzucone są zaklęcia uniemożliwiające teleportację.
Różdżki są potrzebne czarodziejom choćby po to, by ukierunkować zaklęcia, lub rzucać takie jakie się chce, w jakim momencie się chce. Zauważ, że opisałaś przypadki w których czarodzieje zrobili to nieświadomie, bo byli zezłoszczeni lub coś groziło ich życiu.
Dam PO na zachętę...
~juliahermiona F
Dodano dnia 21 May 2013 18:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 795
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 119
Data rejestracji: 25.03.13
Medale:
Brak
Też uważam, ze nie można porównywac magii skrzatów do magii czarodziejów, a jak chodzi o kwestię czy potrzebne są różdżki czy nie, to myślę że są potrzebne, np do kontrolowania magii, skupiani jej na jednym celu, albo po prostu gdy się dorasta magia nie umie się tak po prostu uwalniać jak to jest w przypadku małych dzieci.
~kakat40 F
Dodano dnia 20 August 2013 22:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 505
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 41
Data rejestracji: 08.08.13
Medale:
Medal
Ja tam nigdy się nad tym w ten sposób nie zastanawiałam i jakoś nie zamierzam Rozbawiony Po prostu mają różdżki już, śmiesznie by wyglądali jakby na przykład rzucali zaklęcie patronusa palcem xD
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 16 November 2013 14:25
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
To, że skrzaty nie potrzebowały różdżek, to powszechnie wiadoma rzecz. Nie wiem po co o niej wspominać w ogóle w artykule. No, były potrzebne - raczej bez różdżki wiele się nie zdziała. Przykładem chociażby Ron z II tomu, kiedy to jego różdżka się połamała. Teoretycznie mógł rzucać zaklęcia, ale jakie były skutki...chyba, że ktoś lubi żywe ślimaki i błogi stan nieświadomości ( utrata pamięci ), ale to już inna kwestia Oczko
~wiechlina roczna F
Dodano dnia 14 December 2016 15:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 230
Data rejestracji: 11.05.15
Medale:
Medal
Trzeba było poczekać kilka lat, aby wreszcie Rowling wypowiedziała się nieco więcej na ten temat. Dużo światła rzuciły wypowiedzi na temat amerykańskiej i afrykańskiej szkoły magii. Jest tam wyraźnie zaznaczone iż można było rzucać zaklęcia nawet bez użycia różdżek, jednak jest to trudniejsze i "mniej precyzyjne". Dlatego cały świat z radością przyjął ten wynalazek europejskich magów.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 9% [3 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 41% [14 głosów]
Zadowalający Zadowalający 50% [17 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 277
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59