Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Syriusz o Harrym
Syriusz o Harrym
Jesteś prawdziwym synem swego ojca, Harry...
Luna Lovegood


Luna Lovegood - urodzona w 1981 roku uczennica Hogwartu. Krukonka, która jednak często okazywała swoje przywiązanie Gryffindorowi. Miała długie, jasne włosy i szare, wytrzeszczone oczy. Jej ojciec był wydawcą popularnego magazynu "Żongler", który przez większość czarodziejów uważany był za niegodny uwagi szmatławiec. Jej matka zmarła, gdy Luna miała 9 lat, dzięki czemu mogła widzieć testrale. Dziewczyna znana była z dziwnych i kontrowersyjnych zachowań, jakimi było noszenie rzodkiewek w uszach, zakładanie naszyjnika z korków kremowego piwa, czy czytanie gazet do góry nogami. Wiecznie zamyślona twarz, rozczochrane włosy i osobliwy charakter nie przysporzyły jej popularności w szkole, a co bardziej złośliwi uczniowie kradli i chowali jej rzeczy. Przez swój charakter nie posiadała żadnych przyjaciół, przez co czuła się bardzo samotna. Ślepo wierzyła we wszystkie bzdury wypisywane w magazynie jej ojca, czego skutkiem było nazywanie jej przez innych uczniów "Pomyluną".
Zaczynając swój piąty rok nauki, w trakcie podróży do Hogwartu zawarła bliższy kontakt z Harrym, siadając z nim w jednym przedziale. Była jedną z niewielu osób, które zadeklarowały wiarę w słowa Harry'ego, namówiła też ojca, by zamieścił w gazecie wywiad z Potterem, gdzie opowiada on o swoim spotkaniu z Voldemortem. Wstąpiła do nielegalnej grupy - Gwardii Dumbledore'a, ryzykując przy tym wywaleniem ze szkoły, czym udowadnia swoją odwagę. Razem z Harrym, Ronem, Hermioną, Ginny i Neville'em poleciała do Ministerstwa Magii, by podjąć walkę ze śmierciożercami. Była jedyną osobą, której Harry zwierzył się po stracie Syriusza. Jako że sama w dzieciństwie straciła bliską osobę potrafiła zrozumieć go i pocieszyć.
W trakcie 6 tomu zastąpiła Lee Jordana na stanowisku komentatora gry w quidditcha, wzbudzając zachwyt publiczności swoją zabawną i oryginalną interpretacją meczy. Została zaproszona przez Harry'ego na bal u Slughorna, na co z chęcią przystała. Na wezwanie Armii Dumbledore'a odpowiedziała się tylko ona i Neville. Wzięli oni udział w walce przeciwko atakującym szkołę Śmierciożercom. Na pogrzebie dyrektora pojawiła się w towarzystwie Longbottoma.

UWAGA: Poniższy fragment zawiera Spoiler!

W 7 tomie pojawiła się na weselu Billa i Fleur, bezbłędnie rozpoznając Harry'ego, mimo postaci kuzyna Weasleyów, jaką przybrał. Dowiadujemy się także, że w swoim pokoju namalowała na suficie twarze swoich pięciorga znajomych, ozdabiając je powtarzanym wielokrotnie słowem "przyjaciele" Na szafce nocnej trzymała zaś zdjęcie swojej matki.
Podczas pobytu w zajętym przez Śmierciożerców Hogwarcie pomagała ukraść miecz Gryffindora z gabinetu Snape'a. Przez artykuły swojego ojca popierające Pottera trafiła do lochów w dworze Malfoyów, gdzie wraz z Olivanderem była przetrzymywana przez Śmierciożerców. Została uratowana przez Harry'ego, Hermionę, Rona i Zgredka. Wzięła udział w bitwie o Hogwart, pomagała też Harry'emu dostać się do wieży Ravenclawu.
Po skończeniu szkoły została słynnym przyrodnikiem, odkryła i sklasyfikowała wiele nowych gatunków magicznych zwierząt. Wyszła za mąż za wnuka sławnego Newta Scamandera.
________________________________________


Luna dzięki swojej naturalności i oryginalności jest jedną z ulubionych postaci samej autorki. Jej rolę w filmie odgrywa Evanna Lynch.




Nadesłane przez: Ballaczka
Dodane: październik 22 2007 14:24:57
Komentarze
~Rojaska F
Dodano dnia 14 August 2009 12:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 20
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 14.08.09
Medale:
Brak
Pokręcona dziewczyna ale bardzo lubiana... Też mam czasem takie zachowania jak ona. Mądra i mila dziewczyna. "Głodna jestem... Zjadłabym budyń" ;D
~DeadHelena F
Dodano dnia 21 August 2009 22:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Wybitny Uczeń
Punktów: 621
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 20.08.09
Medale:
Brak
Luna,Luna Luna...Jedna z moich ukochanych postaci,chociaż jestem jej przeciwieństwem.
Artykuł dobry,daję W.
~kala97 F
Dodano dnia 12 September 2009 12:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 553
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 96
Data rejestracji: 24.08.09
Medale:
Brak
Zaczynając swój piąty rok nauki, w trakcie podróży do Hogwartu zawarła bliższy kontakt z Harrym, siadając z nim w jednym przedziale.

Luna wtedy zaczynała swój czwarty, nie piąty rok. A to dlatego, że była z tego samego roku co Ginny, a z tego wynika, że jest młodsza o rok od Harry'ego.

Ogólnie bardzo lubię Lunę, za jej oryginalnośc. Za świetny artykuł, mimo że z błędem daję W.
~La_Luna F
Dodano dnia 23 December 2009 16:41
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 13
Data rejestracji: 15.01.09
Medale:
Brak
Hmm... Krótko. Nieco za krótko. Luna jest barwną postacią, zasługuje na więcej uwagi. Rozbawiony
Ja bardzo lubię Lunę, jest nieprzewidywalność, dziwne zachowanie, mówienie prawdy prosto z mostu. Powinnaś zaznaczyć jej rolę w piątej części.( To, że nie tylko poleciała do ministerstwa, to że dzięki niej znaleźli sposób by się tak znaleźć.. I Tego typu szczegóły. )

A teraz.. Błędy. Niewiele się ich dopatrzyłam, ponieważ artykuł jest krótki (!). Ale jednak kilka by się znalazło...


Jej matka zmarła, gdy Luna miała 9 lat, dzięki czemu mogła widzieć testrale.

kto mógł je widzieć? Jej Matka? Powinnaś zaznaczyć, że Luna widziała śmierć swojej rodzicielki, dzięki czemu dziewczyna mogła widzieć testrale. Może się czepiam, ale.. To takie... nie ścisłe mi się wydawało..Zniesmaczony

wzbudzając zachwyt publiczności swoją zabawną i oryginalną interpretacją meczy


Ee.. Nie jestem pewna, ale czy Luna nie powiedziałaRonowi (który ją chwalił za komentowanie) że wszyscy uważają jej występ za kiepski?

rozpoznając Harry'ego, mimo postaci kuzyna Weasleyów

Hmm.. Harry nie przybrał postaci jednego z Weasley'ów. Oni udawali że jest jednym z kuzynów Rona. Tak naprawdę to postacią pod którą się ukrywał był jakiś rudowłosy chłopiec z pobliskiej wioski. Tak było w książce..

To chyba tyle, w każdym razie jak coś jeszcze znajdę, to napiszę, a teraz idę robić krokiety ;P
~miodowakrolowa99 F
Dodano dnia 03 January 2010 12:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Charłak
Punktów: 12
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 03.01.10
Medale:
Brak
Uwielbiam Lunę Lovegood, bo była w Ravenclaw, była oryginalna, inteligentna... Zupełnie jak ja.
WYBITNY bez dwóch zdań!!!!
~Hermiona_16 F
Dodano dnia 04 January 2010 16:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -14
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 26.12.09
Medale:
Brak
Bardzo ciekawy artykuł. Bardzo lubię Hermione, ale od razu po niej jest Luna. Luna jest ciekawą postacią ( nie rozumiem dla czego pojawiła się tak późno ). To, że inni co chwile chowali jej ubrania to straszne z ich strony. W artykule nie zauważyłam błędów ( ani interpunkcyjnych ani ortograficznych ). Bez namysłu daję WYBITNY.
PS:. Super zdjęcie... Oczko
~Casadriss F
Dodano dnia 17 January 2010 22:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 26
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 14
Data rejestracji: 09.01.10
Medale:
Brak
Ciekawe że w klasie to ja jestem Luną ;-)
Moja jedna koleżanka jest tak podobna do Hermiony ( zachowaniem i wyglądem ) że gdyby nie Emma to ona :-)
~AureliaLunaDracula F
Dodano dnia 25 February 2010 18:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 41
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 4
Data rejestracji: 24.02.10
Medale:
Brak
Fajny art! Luna Lovegood to jedna z moich ulubionych postaci stworzonych przez J.K!!! Po prostu odnalazłam w niej siebie (no dobrze, gdyby Luna była mroczniejsza, bardziej zafascynowana ciemnością itd. to byłaby chyba już wogóle mną xD ). Evanna Lynch bardzo mi się podobała grając tą postać. Naprawdę szalona, marzycielska i jak nie z tego świata Oczko
~Hanna Abbott F
Dodano dnia 28 February 2010 22:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 173
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 28.02.10
Medale:
Brak
Luna jest wspaniała, szkoda tylko, że niektórzy uważają takie osoby za POMYLONE.
~hermiona1999 F
Dodano dnia 04 March 2010 09:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 195
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 51
Data rejestracji: 27.02.10
Medale:
Brak
Ten artykuł bardzo mi się podobał.Luna jest jedną z moich ulubionych bohaterów.Cieszę się , że inni też ją lubią.
~mrsRadcliffe F
Dodano dnia 20 March 2010 16:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Barman w Trzech Miotłach
Punktów: 1306
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 92
Data rejestracji: 20.03.10
Medale:
Brak
Kolejna barwna osóbka w ekranizacji. Uwielbiam Lunę za jej sposób... bycia. Nie przejmuje się opinią innych, co mnie cieszy. A w dodatku jej ten rozmarzony głos. ;D
Daję Wybitny. Ciekawe napisane. ;P
~Promitet F
Dodano dnia 23 March 2010 15:51
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Animag Lew
Punktów: 566
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 78
Data rejestracji: 19.03.10
Medale:
Brak
Luna Loovegood jest jedna z moich ulubionych postaci . Rozbawiony
Bardzo mi sie podobał . A ocenka . : Wybitny . <>
Nie ma za co . Rozbawiony Mi się podobał , daję ' W' c ' nie ?!

Rozbawiony
~krzychoziomal F
Dodano dnia 09 April 2010 14:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -117
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 17
Data rejestracji: 06.04.10
Medale:
Brak
Faramir napisał:Cóż... Po przeczytaniu książki wyobrażałem sobie Lunę, jako dwumetrową, chudą szkapę ze strzechą na głowie i oczami, jak talerze, a tu... aktorka, która ją gra, jest całkiem niczego sobie. ;] Gdy obejrzałem HP 5 po polsku i usłyszałem dubbing Luny... Boże, to było straszne! Głos w ogóle nie pasował do postaci, taki sierocy. W ogóle, filmowa Luna może i ładna jest, ale za to została całkiem wyprana z dowcipu i finezji, a to były jej największe atuty w książce.
Artykuł oceniam na W - wszystko podane, nawet dorzucone zdjęcie... ;]




ja myślałem że luna jest brzydka ale jak widzę zdjęcie to się dziwie czy to ona czy kto inny piękny artykuł zgadzam się z komentarzem Famira
~olaXD F
Dodano dnia 17 April 2010 17:30
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 44
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 21
Data rejestracji: 07.04.10
Medale:
Brak
Luna Lovegood - urodzona w 1981 roku uczennica Hogwartu. Krukonka, która jednak często okazywała swoje przywiązanie Gryffindorowi. Miała długie, jasne włosy i szare, wytrzeszczone oczy. Jej ojciec był wydawcą popularnego magazynu "Żongler", który przez większość czarodziejów uważany był za niegodny uwagi szmatławiec. Jej matka zmarła, gdy Luna miała 9 lat, dzięki czemu mogła widzieć testrale. Dziewczyna znana była z dziwnych i kontrowersyjnych zachowań, jakimi było noszenie rzodkiewek w uszach, zakładanie naszyjnika z korków kremowego piwa, czy czytanie gazet do góry nogami. Wiecznie zamyślona twarz, rozczochrane włosy i osobliwy charakter nie przysporzyły jej popularności w szkole, a co bardziej złośliwi uczniowie kradli i chowali jej rzeczy. Przez swój charakter nie posiadała żadnych przyjaciół, przez co czuła się bardzo samotna. Ślepo wierzyła we wszystkie bzdury wypisywane w magazynie jej ojca, czego skutkiem było nazywanie jej przez innych uczniów "Pomyluną".

Ten kawałek spodobał mi się najbardziej!!!!!!!!


Oczywiście reszt artykułu jest super ale ten kawałek najbardziejmi sie podoba!!!!!!!!!!!!


Dużo się napracowałaś ale warto było!!!!!

Fajne zdjęcie!!!!!!!!

Oczywiście daje W!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!
~maggie F
Dodano dnia 20 April 2010 19:05
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 424
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 23.02.10
Medale:
Brak
Też uważam że jest trochę dziwnaRozbawiony
ale ją lubięRozbawiony ( sama jestem dziwna)
Lubię jej postać w książce, jest taka zabawnaUśmiech
Do tego jest jeszcze zdjęcia
JAk dla mnie ten artykuł zasłużył na WRozbawiony

Pozdrawiam
~LunaLovegood14 F
Dodano dnia 22 April 2010 13:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -2
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 3
Data rejestracji: 14.01.10
Medale:
Brak
Super artykuł! Można było podać dokładną datę urodzin Luny (czyli 4 maja 1981). Ale po mimo to jest wspaniały. Nie zauważyłam błędów. To zdjęcie jest jednym z moich ulubionych (jeżeli chodzi o Lunę). Luna jest moją ulubioną postacią, ponieważ jest taka... inna niż wszyscy. Oczywiście daję Wybitny, bo na taką ocenę Twój artykuł zasługuję.
~Kropkowana F
Dodano dnia 28 April 2010 19:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 27
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 28.04.10
Medale:
Brak
Jak dla mnie napisałaś za mało o jej charakterze, ale artykuł bardzo fajny, daję PO ;P
~Loonyy F
Dodano dnia 30 April 2010 14:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zastępca Ministra
Punktów: 1752
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 33
Data rejestracji: 18.03.10
Medale:
Brak
Jej matka zmarła, gdy Luna miała 9 lat, dzięki czemu mogła widzieć testrale.
Nie dlatego mogła je zobaczyć, że jej mama umarła, tylko dlatego, że stało się to na jej oczach. Testrale można zobaczyć jak się widzi czyjąś śmierć.
Zaczynając swój piąty rok nauki, w trakcie podróży do Hogwartu zawarła bliższy kontakt z Harrym,
Harry był wtedy na piątym roku, a Luna była o rok młodsza. Czyli wynika, że rozpoczynała czwarty rok nauki.

Wiem, że jestem czepliwa i czepiam się szczegółów, ale Luna to jedna z moich ulubionych postaci.. Ogólnie artykuł ciekawy. Podobał mi się. Gdyby nie ww błędy było by W, ale jest PO. :-)
~ania0081 F
Dodano dnia 12 May 2010 16:26
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -28
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 28
Data rejestracji: 17.04.10
Medale:
Brak
Moim zdaniem Luna jest super postacią. Jest taka orginalna... Ona wogóle nie przejmowała siętym, co o niej inni ludzie myślą. Od niej można się czegoś nauczyć. Jest świetna... Chociaż trochę dziwna xD Ma taki spokojny i dziewczęcy głos. Zawsze lubię ją oglądać, w jakiejkolwiek części Pottera. Aktorka, grająca Lunę, wg mnie, idealnie nadaje się do tej roli xD Rozbawiony Wybitny
~anex F
Dodano dnia 12 May 2010 21:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 336
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 06.05.10
Medale:
Brak
Luna poznała Harry'ego zaczynając czwarty, a nie piąty rok nauki w Hogwarcie. Na wezwanie GD odpowiedziała też Ginny. Oprócz tego spoko art. Dam Z.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 82% [47 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 14% [8 głosów]
Zadowalający Zadowalający 4% [2 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 399
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59