Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Tom Marvolo Riddle
Tom Marvolo Riddle
Wyciągnął z kieszeni różdżkę Harry`ego i zaczął nią wywijać powietrzu, wypisując świetliste litery: TOM MARVOLO RIDDLE. Potem ponownie machnął różdżką, a litery pozmieniały miejsca: I AM LORD VOLDEMORT.
Luna Lovegood


Luna Lovegood - urodzona w 1981 roku uczennica Hogwartu. Krukonka, która jednak często okazywała swoje przywiązanie Gryffindorowi. Miała długie, jasne włosy i szare, wytrzeszczone oczy. Jej ojciec był wydawcą popularnego magazynu "Żongler", który przez większość czarodziejów uważany był za niegodny uwagi szmatławiec. Jej matka zmarła, gdy Luna miała 9 lat, dzięki czemu mogła widzieć testrale. Dziewczyna znana była z dziwnych i kontrowersyjnych zachowań, jakimi było noszenie rzodkiewek w uszach, zakładanie naszyjnika z korków kremowego piwa, czy czytanie gazet do góry nogami. Wiecznie zamyślona twarz, rozczochrane włosy i osobliwy charakter nie przysporzyły jej popularności w szkole, a co bardziej złośliwi uczniowie kradli i chowali jej rzeczy. Przez swój charakter nie posiadała żadnych przyjaciół, przez co czuła się bardzo samotna. Ślepo wierzyła we wszystkie bzdury wypisywane w magazynie jej ojca, czego skutkiem było nazywanie jej przez innych uczniów "Pomyluną".
Zaczynając swój piąty rok nauki, w trakcie podróży do Hogwartu zawarła bliższy kontakt z Harrym, siadając z nim w jednym przedziale. Była jedną z niewielu osób, które zadeklarowały wiarę w słowa Harry'ego, namówiła też ojca, by zamieścił w gazecie wywiad z Potterem, gdzie opowiada on o swoim spotkaniu z Voldemortem. Wstąpiła do nielegalnej grupy - Gwardii Dumbledore'a, ryzykując przy tym wywaleniem ze szkoły, czym udowadnia swoją odwagę. Razem z Harrym, Ronem, Hermioną, Ginny i Neville'em poleciała do Ministerstwa Magii, by podjąć walkę ze śmierciożercami. Była jedyną osobą, której Harry zwierzył się po stracie Syriusza. Jako że sama w dzieciństwie straciła bliską osobę potrafiła zrozumieć go i pocieszyć.
W trakcie 6 tomu zastąpiła Lee Jordana na stanowisku komentatora gry w quidditcha, wzbudzając zachwyt publiczności swoją zabawną i oryginalną interpretacją meczy. Została zaproszona przez Harry'ego na bal u Slughorna, na co z chęcią przystała. Na wezwanie Armii Dumbledore'a odpowiedziała się tylko ona i Neville. Wzięli oni udział w walce przeciwko atakującym szkołę Śmierciożercom. Na pogrzebie dyrektora pojawiła się w towarzystwie Longbottoma.

UWAGA: Poniższy fragment zawiera Spoiler!

W 7 tomie pojawiła się na weselu Billa i Fleur, bezbłędnie rozpoznając Harry'ego, mimo postaci kuzyna Weasleyów, jaką przybrał. Dowiadujemy się także, że w swoim pokoju namalowała na suficie twarze swoich pięciorga znajomych, ozdabiając je powtarzanym wielokrotnie słowem "przyjaciele" Na szafce nocnej trzymała zaś zdjęcie swojej matki.
Podczas pobytu w zajętym przez Śmierciożerców Hogwarcie pomagała ukraść miecz Gryffindora z gabinetu Snape'a. Przez artykuły swojego ojca popierające Pottera trafiła do lochów w dworze Malfoyów, gdzie wraz z Olivanderem była przetrzymywana przez Śmierciożerców. Została uratowana przez Harry'ego, Hermionę, Rona i Zgredka. Wzięła udział w bitwie o Hogwart, pomagała też Harry'emu dostać się do wieży Ravenclawu.
Po skończeniu szkoły została słynnym przyrodnikiem, odkryła i sklasyfikowała wiele nowych gatunków magicznych zwierząt. Wyszła za mąż za wnuka sławnego Newta Scamandera.
________________________________________


Luna dzięki swojej naturalności i oryginalności jest jedną z ulubionych postaci samej autorki. Jej rolę w filmie odgrywa Evanna Lynch.




Nadesłane przez: Ballaczka
Dodane: październik 22 2007 14:24:57
Komentarze
~Swierszczyk F
Dodano dnia 26 August 2008 11:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Gracz Quidditcha Gryffindoru
Punktów: 117
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 30
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Jest także jedną z moich ulubionych postaci, dlatego ze jest oryginalna i inna niż reszta. Dzięki niej nauczyłam się nie przejmować swoim wyglądem, oraz tym co myślą o mnie inni. Artykuł jest bardzo dobry daję "w"
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 27 August 2008 14:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Całkiem niezły ten art Uśmiech
Nie powiem, żebym tak bardzo uwielbiała Lune, ale Evane
nawet znoszę xD
Całkiem nieźle, ja sie ostatnio błędów przestałam czepiać Uśmiech
Dam 'PO'.
~Harry_Potter F
Dodano dnia 27 August 2008 15:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 729
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 71
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
UWIELBIAM LUNĘ! Jest osobą oryginalną i zabawną, gdy komentowała macze to było coś aż McGonagall się zdenerwowała jest fota jest super art jest wybitny!
~alexis_tonks F
Dodano dnia 29 August 2008 19:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 236
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Uwielbiam Evanne i Lunę. Postać jaką gra Evanna jest na prawde jedną z najciekawszych i najbardziej lubianą przez fanów HP. Artykuł ma dużo informacji, ale czegoś mi brakuje. Cóż - dam -W
~Giny F
Dodano dnia 11 September 2008 22:54
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Konduktor Błędnego Rycerza
Punktów: 931
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 199
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Bardzo lubię Lunę. Dobrze podsumowałaś. Ale skąd wiesz, kim została i za kogo wyszła za mąż?
Tak, Luna to odważna dziewczyna, która miała odwagę stanąć w walce ze śmierciożercami. Luna jest barzdo ładna (a raczej aktorka, która ją zagrała Oczko)
Bardzo mi szkoda Luny, ze nie ma matki.
Daję ocenę W!
~Kei F
Dodano dnia 11 September 2008 23:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Luna jest super! Chyba najfajniejsza postać, choć... Szkoda, że nie było więcej scen z nią i bliźniakami. Gdyby oni się dobrali mogło by być śmiesznie.
Jak widać Luna zrobiła całkiem ładną karierę.
Myslę, że była tez całkiem odważan i to trochę dziwne, że tak bardzo wspierała Gryffindor.
W każdym razie cała POMYLUNA : ]
~ultramaryna F
Dodano dnia 13 September 2008 15:50
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 251
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Uwielbiam Lunę. To świetna postać - lubię tego typu bohaterów. Poza tym uważam, że Evanna Lynch bardzo pasuje do tej roli. Daję W.
~Peepsyble F
Dodano dnia 12 October 2008 08:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
One. Plus za zdjecie, bardzo ładne, oprawione w białe paspartue ; p Tylko ta różdżka z boku taka rozmazana blee. Ale +.
Zwei.Ładnie, ładnie ale prę błędów.-
zawarła bliższy kontakt z Harrym

To mnie rozwaliło doszczętnie. Lezy i kwiiiczy, bardzo głośno. <kwiik>+
Trie Plus za spoiler, znaczy o zaznaczenie gdzie on się znajduje. Nie każdy to robi uwierz mi. +
QuatroŁadne zakończenie. +
4+/5+
Ładnie. Dam W, mało tych błędów było a tylko to miałam do zarzucenia.
778
Dodano dnia 16 October 2008 20:56
Bardzo polubiłem Lunę Uśmiech. Niby taka dziwna, ale bekowa przynajmniej xD. I miała w nosie to, że inni z jej się nabijają Uśmiech. Trochę jak ze mną na tym forum w tematach światopoglądowych Uśmiech. Artykuł napisany bardzo dobrze. Treść świetna, a i błędów się nie dopatrzyłem Język. Zdecydowanie zasługuje na "W".
~LadyChocolate F
Dodano dnia 06 November 2008 19:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 06.11.08
Medale:
Brak
Dla mnie jest to postać " fajna " , że sie tak wyrażę...
Jest oryginalna i pomysłowa, miła i odpowiedzialna oraz spokojna...
To mi sie w niej bardzo podoba Uśmiech

Świetny artykuł Oczko Daje W Uśmiech
~polami F
Dodano dnia 21 December 2008 21:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Sklepikarz z Hogsmeade
Punktów: 817
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 17.12.08
Medale:
Brak
Mnie Luna niesamowicie wzrusz swoją szczerością i oddaniem, jak czytam ten fragment "Insyniów", kiedy Harry ogląda jej pokój mam łzy w oczach. I uwielbiam dziewczynę, która podkłąda głos Luny w polskiej wersji.
~Shiroku F
Dodano dnia 08 January 2009 20:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 71
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 05.01.09
Medale:
Brak
CAŁA LUNA! Uwielbiam ją za to, że jest spontaniczna, orginalna i cudowne podejście do życia. Bardzo mi się ten artykół podoba. Miło, że pomyślałaś aby dodać fotkę.Rozbawiony Świetnie napisany, zawiera dużo dobrych informacji. Przyznam, że jest to jeden z lepszych jakie dotychczas czytałam. Nic tylko W! xDxDxD
~Atashi F
Dodano dnia 10 January 2009 21:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 225
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 02.01.09
Medale:
Brak
Świetny art, z ładnym słownictwem i dobrym opisem postaci Rozbawiony Luna jest bardzo orginalną postacią dlatego bardzo dużo osób ją lubi Kotecek łącznie ze mną ^^ daje W nie ma co ! xD
~black-blue_angel- F
Dodano dnia 11 March 2009 18:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 18
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 07.03.09
Medale:
Brak
Ja też trochę lubię Lunę za to, że nie przejmuje się tym, że wszyscy ciągle ją przezywają, mówią, że jest dziwna, itd. Za artykuł daję w!
~harrysia_7 F
Dodano dnia 14 April 2009 21:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -98
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 10.04.09
Medale:
Brak
Tak... Luna jest bardzo dziwna. Ale mi się podoba, w sensie że jej usposobienie, czy zbytnie przejmowanie się swoim wyglądem. Chwilami gdy czytałam książkę miałam wrażenie, że Harry ją najbardziej lubi ze wszystkich osób, które go otaczały.

Dam oczywiście "W" za tak dobry
materiał Uśmiech
~Lapa F
Dodano dnia 10 May 2009 16:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2607
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 109
Data rejestracji: 01.05.09
Medale:
Brak
Bardzo lubię Lune Uśmiech mimo jej nienormalnego zachowania... Jest w niej coś co z jednej strony mi mówi: "To idiotka, co ona sobie wymyśliła" a z drugiej "Fajnie byłoby ją mieć jako kumpele". Tylko te jej kolczyki albo naszyjnik z korków od kremowego piwa... Suuuper było jej komentowanie meczu quidditcha ("chorubsko przegrywającego"Oczko
Art fajny. Nieźle że dodałaś zdjęcie Luny. Daje W.
~hermiona00xd F
Dodano dnia 20 May 2009 16:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 43
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 05.05.09
Medale:
Brak
Mmmmm..... ja ja poprostu ubustwiam i (mozna powiedzieć) naśladuje...
podziwiam jej zaangażowanie i żałuje że pojawiła się dopieo w 5 tomie.
i ogólnie według mnie powinna być gryfonką.... Oczko
~Kab Hun F
Dodano dnia 10 July 2009 00:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Sklepikarz z Hogsmeade
Punktów: 818
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 31
Data rejestracji: 09.07.09
Medale:
Brak
Cóż... Po przeczytaniu książki wyobrażałem sobie Lunę, jako dwumetrową, chudą szkapę ze strzechą na głowie i oczami, jak talerze, a tu... aktorka, która ją gra, jest całkiem niczego sobie. ;] Gdy obejrzałem HP 5 po polsku i usłyszałem dubbing Luny... Boże, to było straszne! Głos w ogóle nie pasował do postaci, taki sierocy. W ogóle, filmowa Luna może i ładna jest, ale za to została całkiem wyprana z dowcipu i finezji, a to były jej największe atuty w książce.
Artykuł oceniam na W - wszystko podane, nawet dorzucone zdjęcie... ;]
~Abstrakcja F
Dodano dnia 20 July 2009 16:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 55
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 20.07.09
Medale:
Brak
Jedną z moich ulubionych postaci jest właśnie Luna. Jest taka spokojna. Ciekawy artykuł, miło się czyta i fajne zdjęcie. Daję W.
~piecka21 F
Dodano dnia 31 July 2009 23:09
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pracownik Ministerstwa
Punktów: 1213
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 22
Data rejestracji: 27.07.09
Medale:
Brak
Luna Lovegood to jedna z moich ulubionch postać . Artykuł bardzo mi sie podobał ale Luna niei czytała gazet do góry nogami, ale tylko przygladałą się obrazikowi. Daje "PO"
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 82% [47 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 14% [8 głosów]
Zadowalający Zadowalający 4% [2 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 183
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59