Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Lis czy auror?
Lis czy auror?
Nagle z cichutkim pyknięciem na samym brzegu rzeki pojawiła się znikąd szczupła, zakapturzona postać. Lis zamarł z nieufnymi oczami utkwionymi w dziwnym, nowym zjawisku. Postać przez chwilę usiłowała zorientować się, gdzie jest, wreszcie ruszyła szybkim, lekkim krokiem, a jej długa peleryna szeleściła w trawie. Sekundę później, z nieco głośniejszym pyknięciem, zmaterializowała się następna zakapturzona sylwetka. - Czekaj! Przenikliwy okrzyk przeraził lisa, rozpłaszczonego wśród trawy. Wyskoczył ze swej kryjówki i pognał przed siebie. Rozbłysło zielone światło, rozległ się rozpaczliwy skowyt i martwy lis zwalił się na ziemię. Druga postać odwróciła zwierzę czubkiem buta. - To tylko lis - mruknął lekceważąco damski głos spod kaptura. - Myślałam, że może auror...
Rufus Scrimgeour


Rufus Scrimgeour - czarodziej w średnim wieku, mający żółte oczy i płowe włosy. Był kojarzony ze starym lwem. Został wybrany na Ministra Magii w czerwcu 1996 roku, po swoim poprzedniku Korneliuszu Knocie. Wcześniej jednak pracował w Biurze Aurorów.

W szóstym tomie dowiadujemy się, że Scrimgeour osobiście spotkał się z mugolskim premierem, aby powiadomić go o grożącym w świecie mugoli niebezpieczeństwie ze strony Lorda Voldemorta i Śmierciożerców.

Zawsze miał odmienne zdanie od Albusa Dumbledore'a i za wszelką cenę próbował przekonać Harry'ego Pottera, by swoją osobą reklamował Ministerstwo. Podczas Bożego Narodzenia spędzonego w Norze doszło do ostrej wymiany zdań między Harrym i Scrimgeourem. Rufus twierdził, że Harry jako "Wybraniec" ma obowiązek reklamowania Ministerstwa Magii. Harry nie zgodził się jednak być jego "maskotką", ponieważ uważał, że Scrimgeour podejmował kontrowersyjne i pozbawione sensu decyzje, takie jak umieszczenie Stana Shunpike'a w Azkabanie, robiąc z niego "kozła ofiarnego". Harry powiedział mu, że obowiązkiem ministra jest sprawdzanie czy ktoś jest rzeczywiście Śmierciożercą zanim wtrąci się go do więzienia. Scrimgeour próbuje też dowiedzieć się od Harry'ego, gdzie przebywa Dumbledore opuszczając szkołę. Chłopiec odpowiada mu, że "nie wie, a gdyby nawet wiedział to i tak by mu nie powiedział". Przypomina Scrimgeour'owi, że w ubiegłym roku Dolores Umbridge wszelkimi sposobami chciała go uciszyć, by nie rozpowiadał prawdy o powrocie Lorda Voldemorta, a ten wtedy nie stanął w jego obronie.

Kolejnym razem spotykamy ministra na pogrzebie Dumbledore'a, gdzie po raz kolejny nieudolnie próbuje przekonać Pottera do współpracy.

W Insygniach Śmierci Scrimgeour pojawia się na siedemnastych urodzinach Harry'ego w towarzystwie Artura Weasleya, by przekazać Harry'emu, Ronowi i Hermionie przedmioty, które zapisał im Dumbledore: Baśnie barda Beedle'a, wygaszacz oraz złoty znicz. Ostatnią wolą zmarłego dyrektora było przekazanie Harry'emu miecza Godryka Gryffindora, ale minister stwierdził, że miecz jest własnością Hogwartu i ważną pamiątką historyczną.
Podczas tej wizyty w domu Weasleyów dochodzi do kolejnego starcia między ministrem a Harrym, ponieważ ten zadaje mu bezsensowne pytania. Pozwolę sobie przytoczyć fragment z książki:

- Zauważyłem, że tort urodzinowy ma kształt znicza - powiedział Scrimgeour. - Dlaczego?
(...) - Och, to na pewno nie ma nic wspólnego z tym, że Harry jest świetnym szukającym, to by było zbyt oczywiste - powiedziała Hermiona. - Dumbledore na pewno ukrył jakieś tajne przesłanie w lukrowych ozdobach!


Doszło więc do kłótni, w której Harry zarzucił Scrimgeourowi tuszowanie morderstw dokonanych przez Voldemorta i ukrywanie masowych ucieczek z Azkabanu. Oboje stali z wyciągniętymi różdżkami i nie wiadomo co by się stało, gdyby do pokoju nie wkroczyli rodzice Rona.

Pod koniec ślubu Billa i Fleur patronus Kingsleya Schacklebolta poinformował gości weselnych o zabiciu Scrimgeoura przez Czarnego Pana oraz o tym, że Voldemort przejął władzę w Ministerstwie. Harry później dowiaduje się, że przed śmiercią Voldemort próbował torturami wydobyć od Scrimgeoura miejsce pobytu chłopca. Minister jednak okazał się lojalny wobec niego (ciekawe dlaczego?) i nie udzielił odpowiedzi na to pytanie. Scrimgeour zmarł w sierpniu 1997 roku.




Nadesłane przez: bella_lestrange
Dodane: luty 22 2008 14:19:41
Komentarze
~Peepsyble F
Dodano dnia 26 October 2008 07:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Ładnie, ładnie. Świetny art. Dużo, ładnie, bez błędów, zdjęcie super. Tylko ja go sobie inaczej wyobrażałam. Znaczy tak ale z większa kupą włosów na głowie ; p

Fajnie. Wybitny.
~Villemo F
Dodano dnia 27 October 2008 16:46
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 791
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
Ja również wyobrażałam go sobie inaczej, więc zdjęcie trochę mnie zaszokowało. A co do artykułu to nie mam większych zastrzeżeń. Dużo informacji, ścisłe fakty, fajny styl. Daje PO.
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 02 January 2009 18:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1185
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 129
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
Mam to samo zdanie co do zdjęcia, jak moje poprzedniczki. Nigdy go nie lubiłam, jednak ta lojalność była naprawdę zaskakująca. Szkoda, że nie została zamieszczona informacja o tym, że był on pod wpływem zaklęcia inferius. Bardzo ciekawie, jednakże nie powalił mnie on na kolana, dlatego też stawiam Powyżej oczekiwań.
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 09 February 2010 22:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Rufus Scrimgeor jako minister był nieudaczny, jako człowiek też niczym się nie wyróżniał - mimo to pozostał lojalny nielubianemu przez niego Dumbledorowi. Art zasługuje na wysoką ocenę, ponieważ zostały w nim zawarte wszystkie najważniejsze informacje. Styl oceniam podobnie, dlatego wystawiam PO.
~Annalisa Louis F
Dodano dnia 05 November 2011 12:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Barman w Dziurawym Kotle
Punktów: 1391
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 29.06.11
Medale:
Brak
Artykuł bardzo ciekawie napisany. Kompozycja jest zgrabna , a błędy jakoś nie rzuciły mi się w oczy ; ) W.
~Morsmordre F
Dodano dnia 19 January 2012 20:45
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Zdobywca Kamienia Filozoficznego
Punktów: 59
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 27.09.11
Medale:
Brak
Interesujący artykuł Uśmiech Nie zauważyłam żadnych błędów. Daję W.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 03 January 2013 05:17
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
inferius to ożywiony przez czarnoksiężnika trup, zaklęciem jest IMPERIUS - nie był z pewnością Knotem, który udawał, że nic się nie dzieje... jak każdy polityk miał własne pomysły i dobre chęci, którymi ponoć piekło jest wybrukowane - lepszy od Korneliusza, nie ma wątpliwości, ale nie przypadł mi do gustu w większym stopniu, daję PO
~ordeque F
Dodano dnia 02 June 2023 02:57
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 51
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 23.05.23
Medale:
Brak
1 pmoles mg DNA at 6 and 24 h <a href=http://cialisa.buzz>buy cialis online us</a> Next, we utilized a caspase 3 7 cleavage assay to determine the presence of apoptosis following pimozide treatment in all 4 TNBC molecular subtypes and in non tumorigenic breast epithelial cells MCF 10A
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 30% [3 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 70% [7 głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 162
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59