Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Reakcja profesor ...
Reakcja profesor McGonagall
- Teraz wiem, co miała na myśli Bellatrix.(...) Trzeba tego naprawdę chcieć.
- Potter! - wyszeptała profesor McGonagall, łapiąc się za serce. - Potter... ty tutaj? Co...? Jak...? - Z trudem się opanowała. - Potter, to było głupie!
- Splunął na panią.
- Potter, ja... to było bardzo... bardzo rycerskie z twojej strony...

Ariana Dumbledore
Dzisiaj postaram się przybliżyć Wam bardzo ciekawą postać, jaką była Ariana Dumbledore.

Urodziła się ona około 1885 roku w, wówczas mało znanej, rodzinie Dumbledore'ów. Była córką Percivala i Kendry oraz siostrą Albusa i Aberfortha.

Była piękną dziewczyną o długich, blond włosach i niebieskich oczach. Niestety mało kto miał szansę ją zobaczyć...


Jedyną podobiznę dziewczynki można zobaczyć w gospodzie Pod Świńskim Łbem, której właścicielem jest Aberforth Dumbledore.


Od najmłodszych lat przejawiała niezwykłe zdolności magiczne. Niestety, w wieku 6 lat została przyłapania przez mugolskich chłopców na czarowaniu. Ci zastraszyli ją i nakazali, by już nigdy tego nie robiła.

Od tamtego czasu Ariana nie potrafiła zapanować nad swoimi umiejętnościami i emocjami. Stała się niezrównoważona. Gdy Percival poznał powody nagłych zmian w zachowaniu córki, napadł na mugolskie dzieci, które skrzywdziły dziewczynkę, przez co został osadzony w Azkabanie. Wtedy też cała rodzina przeniosła się do Doliny Godryka, gdzie mieszkała przez wiele lat.

Matka ukrywała Arianę w domu, pod pretekstem słabego zdrowia. Mała nie uczęszczała do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. W całej miejscowości aż huczało od plotek, że dziewczynka jest charłakiem, a Kendra nie chce ukazać jej światu, bo to naraziłoby rodzinę na zblamowanie.

Pewnego dnia w napadzie szału Ariana zabiła własną matkę. Po tragicznej śmierci Kendry obowiązki opieki nad niezrównoważoną dziewczynką spadły na Albusa. Ten jednak nie miał zamiaru rezygnować ze swych górnolotnych planów na rzecz swojej siostry. Dziewczyna doskonale potrafiła się dogadać jedynie z Aberforthem, który poświęcał jej każdą wolną chwilę. Chłopak wielokrotnie wypominał starszemu bratu, że ten zaniedbuje Arianę, a jej los kompletnie go nie obchodzi. Niestety właśnie taka była prawda, choć on nie chciał dopuścić tego do swoich myśli... Albus wolał snuć z Gellertem plany podbicia świata czarodziejów i ubezwłasnowolnienia mugoli "dla większego dobra", niż myśleć o chorej siostrze.

Podczas jednej z ostrzejszych kłótni pomiędzy braćmi i Grindewaldem, któryś z nich rzucił zaklęcie, skutkujące tym, że dziewczyna umarła. Podczas pogrzebu nastolatki doszło do spięcia pomiędzy braćmi. Wtedy też Aberforth rozbił nos starszemu Albusowi.

Do dziś nie wiadomo, kto był winny zabójstwa Ariany, ale do końca życia Albusa dręczyły wyrzuty sumienia, spowodowane swą samolubnością w młodości.

Właśnie tajemnicza śmierć dziewczyny była jednym z dominujących wątków w kontrowersyjnej książce Rity Skeeter Życie i kłamstwa Albusa Dumbledore'a.

Gdy Ariana zginęła, miała zaledwie czternaście lat. Stało się to w sierpniu roku 1899.




Nadesłane przez: Crayon
Dodane: marzec 09 2008 11Kotecek7Kotecek5
Komentarze
~Druella_Rosier F
Dodano dnia 27 August 2008 03:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 679
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 94
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Zgadzam się z opiniom,że Ariana jest bardzo ciekawą postacią.
Pomimo nikłych informacji, jakie zostały nam udzielone w książce, udało Ci się sklecić artykuł na ich podstawie.
Wyczyn godny 'W'.
~harry-potter-ginny F
Dodano dnia 29 August 2008 02:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 34
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Naprawdę Ariana urodziła się około 1885 roku, wydawało mi się, że urodziła się trochę później, jeśli rzeczywiście tak było to Albus i Aberforth byli naprawdę starzy, art. niezły, tylko troszkę to smutne.Smutny. Daję "Powyżej Oczekiwań".
~Syriusz_Black F
Dodano dnia 06 September 2008 14:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 226
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 44
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Ariana to bardzo interesująca postać. Zgadzam się tu z resztą osób. Art został bardzo ładnie napisany, informacje zostały bardzo dobrze połączone ze sobą. Naprawdę szkoda tej Ariany, kto wie może Harrry by ją osobiście spotkał. Czemu nie... skoro Dumbledore żył ponad 120 lat... i okazało się, że Rita miała rację. Art oceniam na Wybitny.
~Peepsyble F
Dodano dnia 12 October 2008 07:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Zgadzam się z opiniom,że Ariana jest bardzo ciekawą postacią.

Tak ja tez się zgadzam. A propos to 'opinią' się pisze przez 'ą'. Bardzo lubię Arianę, spodobała mi się ta postać. A art jest bardzo fajny. Ładny, stylistyczny, plus oczwyście za zdjęcie które równiez bardzo ładne i ciekawe. Ariana ładnie na nim wyszła xD
W.
~Villemo F
Dodano dnia 27 October 2008 15:11
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 791
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
Ślicznie. Biedna ta Ariana, a Albus to jeden wielki dureń. Takich to tylko z rodziny wydziedziczyć Zły A co do artykułu to daje W.
~Brigit_Joint F
Dodano dnia 24 November 2008 17:49
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 149
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 12.09.08
Medale:
Brak
Artykuł solidny, twardy, trzymający się prostych reguł.
Myślę, że Ariana odegrała w całej książce jedną z największych ról - wzięła udział w ukształtowaniu światopoglądu i duszy Dumbledore'a. Powszechnie wiadomo, jak niesamowitym człowiekiem był profesor. Z niczego się to nie wzięło. Nie każdy zdawał sobie sprawę z tego, w jak dużym stopniu jego siostra przyczyniła się do sukcesu Albusa.
Stawiam Powyżej Oczekiwań.
~potterfanka F
Dodano dnia 25 December 2008 11:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 514
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł,tylko nie wiem dlaczego nie pasuje mi to zdanie:
Stała się niezrównoważona

Może dało się to jakoś łagodniej ująć,np:Od tego czasu bardzo się zmieniła,trudniej było jej utrzymać spokój itp.
To tyle.Bardzo dosadnie napisany.Daję W Oczko
~Innocence F
Dodano dnia 15 January 2009 22:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 105
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 7
Data rejestracji: 14.01.09
Medale:
Brak
Mimo tego, że o Arianie było bardzo mało napisane w książce pani Rowling, to od razu stała się ona jedną z moich ulubionych postaci. Może dlatego, że straciła zmysły [no co? lubię takie postacie ;DD].
Artykuł bardzo mi się podoba, błędów nie wyłapałam. Fakt faktem, udało Ci się pozbierać te strzępki książkowych informacji i coś z tego stworzyć ^^" Brawo. Daję W, a co!
~emilie F
Dodano dnia 19 January 2009 22:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -14
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 30.12.08
Medale:
Brak
Bardzo dobry artykuł. Podoba mi się naprawdę. Zgadzam się Ariana była niesamowicie ciekawą postacią która pozostaiwała pewien rodzaj ekstazy gdy czytało się na jej temat. chciało się poznać ją bardziej i mimo iż w książce informacje o niej były nie częste to udało się stworzyć bardzo dobry artykul. godne podziwu.
~Ami F
Dodano dnia 03 February 2009 12:03
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik Klubu Ślimaka
Punktów: 463
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 53
Data rejestracji: 31.01.09
Medale:
Brak
Ariana jest bardzo ciekawą postacią. Artykuł jest świętny. Mało o niej wiedziałam, a ty skleciłeś to w jedną informację. Bardzo mi się podoba daję ci Wybitny.
~Hermiona F
Dodano dnia 21 July 2009 22:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 99
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 01.09.08
Medale:
Brak
Ariana faktycznie jest bardzo interesującą postacią a motyw jej śmierci jest bardzo przejmujący. nie dziwię się że Dumbledore miał do końca życia miał z powodu niej wyrzuty sumienia. to naprawdę dość tragiczna i smutna historia, a dotyczy ona całej rodziny Albusa. za arta daję W
~DeadHelena F
Dodano dnia 21 August 2009 22:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Wybitny Uczeń
Punktów: 621
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 6
Data rejestracji: 20.08.09
Medale:
Brak
Dużo napisane jak na postać o ,której tak mało wiemy.Zaciekawił mnie ten art i zmusił do do myślenia coby się stało,gdyby Ariana nie umarła?Jakby się potoczyły jej losy?
Daję W.
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 04 February 2010 23:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
Zawsze bardzo współczułem Arianie- mogła zostać wielką czarownicą, szkoda, że spotkało ją takie nieszczęście. Jej śmierć była tragiczna, tak jak jej całe życie. Siostra Albusa Dumbledore'a to bardzo ciekawa postać.

Artykuł jest bardzo dobry, długi, ale nie nudny. Czyta się go przyjemnie, styl jest dobry. Plus za zdjęcia, Ariana była ładną dziewczyną. Myślę, że nie pozostaje mi nic poza wstawieniem za tą pracę najwyższej oceny - Wybitnej Oczko
!leea F
Dodano dnia 08 February 2010 13:04
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Niezwykle tajemnicza postać, o tak bardzo tragicznej historii. Może była obdarzona nawet większą mocą, niż sam Dumbleodore? Albus za młodych lat, był chyba bardzo egoistyczny ( swoją drogą też bym go walnęła na miejscu Aberfortha ). Smutne.

Artykuł bardzo dobrze napisany, długi, zwięzły i na temat, brak jakichkolwiek błędów, językowych, ortograficznych czy stylistycznych. Zawiera też zdjęcie. W.
~Bellatriks_xdd F
Dodano dnia 30 May 2010 18:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 94
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 30.05.10
Medale:
Brak
Gratuluje Ci pomysłu i oryginalności wykonania. Doskonale sobie poradziłeś/aś ; ))
WYBITNY x dd
~Hermii F
Dodano dnia 27 August 2010 12:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -134
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 25.08.10
Medale:
Brak
Siostra Dubeldore zawsze mnie ciekawiła
była tajemnicą ..
artykuł za****isty !
~Pomyluna-Lovegood F
Dodano dnia 02 October 2010 20:48
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 49
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 03.07.10
Medale:
Brak
Świetny artykuł !!! Daję Wybitny !
Szkoda , że Joanne Rowling nie napisała trochę więcej o Arianie . Jest to dość ciekawa postać , interesująca .
~Lord Expeliarmuss F
Dodano dnia 29 October 2010 18:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pierwszoroczniak
Punktów: 40
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 18
Data rejestracji: 25.10.10
Medale:
Brak
Wg mnie Rowling powinna bardzziej rozwinąć temat Ariany, i jakby powiedzieć "zabić" ją trochę później. Artykuł godny takiego big W
~anex F
Dodano dnia 17 November 2010 19:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 336
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 15
Data rejestracji: 06.05.10
Medale:
Brak
Fajny artykuł. Można się dużo dowiedzieć lub przypomnieć.
~mayii F
Dodano dnia 28 January 2011 11:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Uczestnik TT
Punktów: 252
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 30
Data rejestracji: 21.01.11
Medale:
Brak
Uhm, wiele osób gratuluje Ci teg, że udało Ci się napisać coś z tak małej ilośći danych, przyłączam się do tych gratulacji. PO.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 77% [27 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 20% [7 głosów]
Zadowalający Zadowalający 3% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 178
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59