Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Molly Weasley i B...
Molly Weasley i Belatrix
-Nie! - krzyknęła pani Weasley, gdy podbiegło kilu uczniów, chcąc je wesprzeć. - Cofnąć się! Zostawcie ją mnie!
Pod ścianami stały już setki ludzi, obserwując te dwa pojedynki. Harry tez stanął, niewidzialny, w połowie drogi między Voldemortem i Bellatriks, pragnąc atakować, ale i bronić równocześnie,i nie mając pewności,czy trafi zaklęciem tego,kogo chciał trafić.
- Co się stanie z twoimi dziećmi, kiedy cię zabije?!- wrzasnęła Bellatriks, ogarnięta szałem mordu tak jak jej pan, podskakując i robiąc uniki wśród tańczących wokół niej świetlistych grotów.-Kiedy mamusia połączy się ze swoim Fredziem?!
- Już...nigdy...nie tkniesz...moich...dzieci!-krzyknęła pani Weasley.
Bellatriks zaniosła się takim samym szyderczym śmiechem jak jej kuzyn Syriusz, gdy padał do tyłu przez czarną zasłonę w Sali Śmierci... i nagle Harry poczuł, że już wie, co się zaraz stanie, zanim to się stało.
Zaklęcie Molly przemknęło pod wyciągniętą ręką Bellatriks i ugodziło ją w pierś,prosto w serce.

Minerwa McGonagall
Minerwa McGonagall- wysoka czarownica o groźnym spojrzeniu, ma czarne włosy, zawsze spięte w ciasny kok. Gdy jest zdenerwowana jej usta zwężają się w bardzo wąską linię. Choć nie jest już młoda, to bardzo energiczna, bystra i mądra kobieta. Sztywna i wyprostowana. Każdy kto choć raz ją zobaczy, wie że nie jest osobą obok której można przejść obojętnie. Postrach nieposłusznych i nie przygotowujących się do lekcji uczniów.

Jest animagiem. Zamienia się w kota z charakterystycznymi obwódkami wokół oczu, w kształcie jej okularów. W noc, której Dumbledore, postanowił oddać Harry'ego na pastwę Dursleyów, Minerwa, zadziwiając przechodniów siedziała w postaci kota na murku. Studiowała mapę i czytała tablice w okolicy. Gdyby nie spokój i wyniosłość, dosyć dziwna dla kota, zapewne nikt by jest nie rozpoznał... Nawet sam Albus.



Profesor McGonagall na co dzień uczy transmutacji w Hogwarcie, oraz jest opiekunką Gryffindoru. Działa czynnie w Zakonie Feniksa.

Najczęściej ubiera się w czarną szatę czarownicy i zakrzywioną tiarę z szerokim rondem, choć wielu widziało ją także w innych kreacjach. Ciemną nocą przechadza się po zamku w kraciastym szlafroku i kapciach, a gdy idzie na spotkanie towarzyskie, wielu znane jako bal, wdziewa czarodziejską szatę w szkocką kratę, a swój kapelusz ozdabia wiankiem, z czegoś podobnego do ostu.

Zawsze jest sprawiedliwa, stanowcza i wymagająca. Wielu sądzi, iż Minerwa jest zimną i chłodną kobietą... nic podobnego. Nie rozpieszcza swoich uczniów, choć bardzo się o nich troszczy. Pomimo tego, że jest zwolenniczką przestrzegania zasad, czasem pozwala sobie na trochę luzu.

Lubi oglądać mecze Quidditcha, to dzięki niej Harry został w drużynie Gryffindoru najmłodszym szukającym od 100 lat. Dzielnie im kibicuje. Prawie zawsze uspakajała komentatora gry- Lee Jordana, zarzucając mu brak bezstronności, gdy ten oburzony zachowaniem przeciwników klął do mikrofonu. PRAWIE zawsze? Tak tak... Raz gdy Draco Malfoy uniemożliwił Harry'emu złapanie znicza, oburzona wyrwała komentatorowi mikrofon, wrzeszcząc do niego obelgi... na Dracona. Wielu Gryfonów do dziś wspomina to widowisko, śmiejąc się przy tym do upadłego.

Minerwa nigdy nie miała 'pupilków', starała sie być uczciwą i sprawiedliwą. Wiele osób miało do niej bezgraniczne zaufanie. Pewnie dlatego przez wiele lat była zastępcą dyrektora Hogwartu. Po śmierci Dumbledore'a, na krótko przejęła jego stanowisko, które następnie zajął Severus Snape.

Choć Minerwa, innych nauczycieli darzyła szacunkiem, bardzo często zdarzało jej się kpić, ze zdolności jasnowidzenia i odczytywania przyszłości niejakiej profesor Sybilli Trelawney. Sądziła, że Sybilla jest starą oszustką, a przedmiot, którego nauczała, za jedną z najmniej ścisłych dziedzin magicznych.

Nie lubiła również Dolores Umbridge, która bezczelnie sprawowała rządy w Hogwarcie. Minerwa na każdym kroku starała się wspierać, nękanym przez Dolores uczniom, stale robiąc jej na złość.

Profesor McGonagall brała udział w Bitwie o Hogwart. To właśnie ona jako pierwsza postanowiła dać Potterowi wolną rękę w działaniu przeciw wspólnemu wrogowi- Voldemortowi. Zabezpieczyła zamek, na wszelkie możliwe sposoby, zarządziła ewakuację uczniów...na koniec walczyła na śmierć i życie.

W jej filmową rolę wcieliła się Maggie Smith.




Nadesłane przez: wiora
Dodane: marzec 25 2008 09Kotecek6:57
Komentarze
~Kei F
Dodano dnia 11 September 2008 23:35
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Uwielbiam ją za jej charakter. Normalnie ostra babka. Zawsze umie postawić na swoim. Nie musi nawet krzyczeć. No i ma szacune wśród wszytskich.
Lubię też, gdy zdażają jej się chwile ''uczuciowe''. Wtedy jest taka bardziej ludzka : P
Moja ulubiona nauczycielka. Zdecydowanie! ; ]
~Peepsyble F
Dodano dnia 19 October 2008 07:23
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Tak ja tez ja za to lubię.Taka ostra, nie przystępna. Zasługuje na szacunek. No zawsze podobało mi się to, jak odnosiła się do Dolores itp.
Lubię ją bardzo. Tak, potrafi się wzruszyć...

Artykuł bardzo ładnie napisany, zdjęcie ładne, bez błędów. Postawe wybitny.
~Ginny Weasley_82 F
Dodano dnia 23 February 2009 16:32
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 93
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 23.02.09
Medale:
Brak
Czasem jest surowa ale ogólnie jest spoko.Lubie ją bo stanęła po stronie uczniów gdy ta Umbridge panoszyła się po szkole.Artykuł świetny.Daje Wybitny
~Black Butterfly F
Dodano dnia 06 August 2009 17:00
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1187
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 135
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Uwielbiam Minervę McGonagall. Od razu gdy o niej przeczytałam pierwszy raz w Potterze, stwierdziłam, ze musi być niezłą babką. I nie myliłam się.
Uwielbiam jej charakter, to, że nikogo nie faworyzuje, stara się pomóc i są momenty, kiedy troszczy się o uczniów. To równa kobieta, że tak powiem cool x-D

Podoba mi się ogólnie ten artykuł i to zdjęcie. Dam Wybitny =]
~Hermiona_16 F
Dodano dnia 04 January 2010 16:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -14
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 5
Data rejestracji: 26.12.09
Medale:
Brak
Bardzo ładny artykuł. Dużo zawartych jest w nim informacji. Profesor Minerwa McGonagall jest moją ulubioną nauczycielką uczącą w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart. Podziwiam ją za to, że staneła w obronie uczniów gdy była w niej Dolores Jane Umbridge ( ta wstrętna różowa landryna ). Dobrze, że zamieszczony jest fakt, że Profesor McGonagall jest animagiem ( plus za opisanie kota ). Na moje oko artykuł nie ma błędów ( ani ortograficznych ani interpunkcyjnych ). Bardzo ładne zdjęcie jest zamieszczone w tym artykule ( podkreśla stanowczość Prof. McGonagall ). Oceniając ten artykuł długo nie trzeba się namyślać, bo ocena to oczywiście WYBITNY... Jupi!
~aneczka00402 F
Dodano dnia 18 November 2011 11:36
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Członek GD
Punktów: 497
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 32
Data rejestracji: 06.11.11
Medale:
Brak
Uwielbiam ją. potrafi uciszyć każdego jednym gestem.
WYBITNY
~Dagamara18 F
Dodano dnia 26 December 2011 14:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 688
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 95
Data rejestracji: 02.10.11
Medale:
Brak
Artykuł naprawdę bardzo dobryUśmiechPodoba mi się w jaki sposób opisałeś jednego z moich ulubionych nauczycieli w Hogwarcie.Daję WUśmiech
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 09 January 2013 14:42
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Bardzo dobrze i wręcz perfekcyjnie napisany artykuł, dlatego bez cienia wątpliwości daję Wybitny... co do samej profesor Mcgonagall, to najbardziej podobała mi się w Zakonie Feniksa - kiedy przeciwstawiała się Dolores Umbridge - to były cudowne, niezapomniane chwile - gdy powiedziała Harremu, że pomoże mu zostać aurorem, choćby, to była ostatnia rzecz jaką zrobi w życiu.
~Eagle F
Dodano dnia 06 June 2014 22:43
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Lord
Punktów: 54246
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 38
Data rejestracji: 06.06.14
Medale:
Brak
Uwielbiam Minerwę McGonagall. Jest wspaniałą nauczycielką i osobą Uśmiech Daję W Rozbawiony
~Iterutt F
Dodano dnia 11 September 2021 22:25
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 220
Data rejestracji: 27.08.21
Medale:
Brak
<a href=http://buypropeciaon.com/>generic propecia for sale</a>
~Evibous F
Dodano dnia 04 November 2021 17:57
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=https://vsildenshop.com/>Viagra</a>
~igorekWef F
Dodano dnia 09 February 2022 07:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 09.02.22
Medale:
Brak
<a href=http://rsou.ru/restling/pochti-kak-yailder-i-sonders-luis-i-korme-possorilis-iz-za-jarenogo-cyplenka.html>Купить манжеты для ног.</a>
<a href=https://ntsportpit.ru/products/protein-basic-meal-whey-574813>Смотрите подробности тренажер бубновского купить в украине на сайте.</a>
<a href=http://sarb.in.ua/exPlore/russkij-stil/item/381-vospominaniya-o-proshedshih-sborah-v-deneshah.html>Спортивные уличные тренажеры.</a>
<a href=http://boxing-vrn.ru/obratnaya-svyaz>Уличный спортивный тренажер.</a>
<a href=http://proff-d.ru/Trenazhery/Velotrenazhery/index.html>Все подробности уличные брусья на сайте.</a>
~RonaldHer F
Dodano dnia 24 February 2022 01:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 10.04.21
Medale:
Brak
The spike in consumer prices that left inflation at a four-decade high of 6.8%
Buy Lasix online no prescription https://lasixa.tumblr.com/ - Cheap Furosemide 40mg
In November prompted the Federal Reserve to dramatically shift its approach as it eyes earlier and faster interest rate hikes.
~volkovch F
Dodano dnia 07 December 2022 07:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 26.11.22
Medale:
Brak
reading books is righteous
http://book-sale.online
~MorrisDooke F
Dodano dnia 28 December 2022 23:46
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 81
Data rejestracji: 24.12.22
Medale:
Brak
<a href="http://www.hydroxychloroquinex.com/#">http://www.hydroxychloroquinex.com/#</a> hydroxychloroquine 200 mg price
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 100% [13 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 0% [Brak oceny]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 197
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59