Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Miotły
Miotły
Drużyna wlokła szkarłatne szaty Gryfonów i usiadła, by wysłuchać ostatniej przemowy Wooda.
- Ślizgoni mają lepsze miotły - zaczął - i trudno temu zaprzeczyć. Ale my mamy lepszych ludzi na naszych miotłach. Trenowaliśmy ostrzej, lataliśmy w każdą pogodę - ("Nie da się ukryć" - mruknął George Weasley. "Od sierpnia nie udało się mi porządnie wyschnąć) - i sprawimy, że pożałują dnia, w którym ten wstrętny smark Malfoy wkupił się im do drużyny.

Wypracowanie o inferiusach
INFERIUSY

Inferiusy to jedne z najbardziej przerażajacych istot, jakie spotykane są na ziemi. Są to martwe ciała ludzkie, ożywiane przez czarnoksiężników. Inferius nie jest żywy, ale jest posłuszny rozkazom tego, który nim kieruje. Jest on właściwie przeciwieństwem ducha, ponieważ to martwe ciało opuszczone przez dusze, natomiast duch jest tylko odciskiem duszy, która opuściła ciało, w matrelialnym świecie. Dlatego inferiusy są materialne, a duchy nie są przezroczyste i przenikaja przez ludzi oraz przedmioty. Potrafią też same myśleć i mówić, nie są posłuszne niczyim rozkazom, wiodą coś w rodzaju imitacji życia. Jedynym ich ograniczeniem jest możliwość poruszania się po miejscach, po których chodziły za życia.

Inferiusy są posłuszne rozkazowi, ale nie ma to nic wspólnego z życiem- są tylko czymś w rodzaju lalek. Ożywianiem martwych ciał trudzą się jedynie czarnoksiężnicy, ponieważ jest to zajęcie odrażające. Są one najczęściej wykorzystywane przez śmierciożerców do mordowania ludzi, z których potem moga tworzyć nowe inferiusy, dzięki czemu Voldemort mógł z nich w swoim czasie utworzyć prawdziwą armię. Jest to ważna broń, bo pojedynek z inferiusem jest o tyle trudny, że nie można go zabić, ponieważ już jest martwy. Istoty te lubują się w zimnie i ciemności, dlatego najskuteczniejszym sposobem na zwalczanie ich jest użycie wobec nich ognia. Boja się go i uciekają przed nim.

Inferiusy budzą wśród czarodziejów paniczny strach, ponieważ rzecza trudną do zrozumienia jest fakt, że martwe ciało chodzi i zabija, zwłaszcza, że robi to w bardzo brutalny sposób- nieudany pojedynek z nim jest naprawdę makabryczny w skutkach.

Już sama nazwa tych istot budzi grozę i nie najlepsze skojarzenia. "Inferiae" oznacza "świat umarłych", "infernus" to "piekło", a "inferus" może kojarzyć się z wyrządzaniem zła. Trudno się więc dziwić, że inferiusy budzą przerażenie, nawet wśród tych, którzy nigdy ich nie widzieli. Wśród mugoli istoty, które są tzw. "żywymi trupami" nazywane są terminem "zombie".





Nadesłane przez: Marcelina-L
Dodane: grudzień 09 2006 21Kotecek7:55
Komentarze
~Harry_Potter F
Dodano dnia 11 September 2008 23:19
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 729
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 71
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Z tego co wiem inferiusy są słodziaśne i za****ieaszcze ale tak jak moja poprzedniczka bym nie chiała ich spotkać taka odważna nie jestem (nie jestem Gryfonem) ale tak artykuł mi się podoba krótki ale dłuższego nie trzeba! Dla mnie wystarczy jest ok wszystko ładnie i czysto! Mi się podoba nie wiem jak wam ale dla mnie jest ok! oj takie słodziaśkie inferiusy! hmmm. a jaby tak mieć jednego na kuzyna marzenia, marzenia ale jakże realne!
~FeltonLover F
Dodano dnia 05 January 2009 15:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 272
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 25
Data rejestracji: 02.01.09
Medale:
Brak
hmm... można było napisać coś o tym odcisku duszy Język Dłuższego chyba się już nie da, są nawet domysł co do nazwy więc git.
PO
~Harry 14 F
Dodano dnia 12 February 2009 16:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 410
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 45
Data rejestracji: 02.02.09
Medale:
Brak
Fajny artykuł o bardzo ciekawych stworzeniach. Inferiusy występują dopiero w szóstej części Harrego. Ciekawe czy Voldemort uderzając na Hogwart użył inferiusów. Za artykuł daje Wybitny nic dziwnego że nie ma zdjęć bo sam żadnych nie widziałem ciekawe czy je pokażą je w szóstej części.Oczko
~Rewolucja F
Dodano dnia 06 March 2009 20:39
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Jedynym ich ograniczeniem jest możliwość poruszania się po miejscach, po których chodziły za życia.

Kompletna bzdura. Po pierwsze, duchy mogły chodzić sobie gdzie chciały. Można to wywnioskować z Komnaty Tajemnic, gdzie duchy z całego kraju zleciały się na rocznicę śmierci Nicka. Po drugie, jedynym ograniczeniem jest zdolność jedzenia i oddychania. Nie mogą tego robić.
___
Artykuł w miarę dobry stylistycznie i ortograficznie, tylko przeraziła mnie Twoja niechęć do altu. Lewego altu. Bo zauważyłam ogrom, nie tyle błędów, ale literówek, że aż mnie trzęsie. Nie znoszę artykułów/innych, gdzie popełnia się takie błędy. Jak już pisać, to starannie, powinnaś to wszystko sprawdzić.
Treściwie, zwięźle i czasem nie na temat. Wena życzę i sukcesów. Wredny
~Elfka F
Dodano dnia 02 May 2009 16:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 702
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 02.05.09
Medale:
Brak
po pierwsze: wątpię by nauczyciele zadawali wypracowania o inferiusach
po drugie: STRRRASZNIE fajny artykuł.
po trzecie: ,,Jedynym ich ograniczeniem jest możliwość poruszania się po miejscach, po których chodziły za życia." Tak było w Septimusie Haeapie a nie Harry' m Potterze!
po czwarte: Daję powyżej oczekiwańZmieszany
~Reveneged F
Dodano dnia 18 October 2009 11:31
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Skrzat domowy
Punktów: 20
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 40
Data rejestracji: 16.10.09
Medale:
Brak
Całkiem interesujący tekst. Zastanawiałam się nad Inferiusami, i chciałam znaleźć jakieś inf. na ich temat w internecie, ale nic ciekawego nie było, a tu proszę. Dziękuję ci za ten art.
~Marcela F
Dodano dnia 25 October 2009 21:12
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 362
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 10.10.09
Medale:
Brak
Och, och, och! Autorką jest moja imienniczka.
Jest on właściwie przeciwieństwem ducha, ponieważ to martwe ciało opuszczone przez dusze, natomiast duch jest tylko odciskiem duszy, która opuściła ciało, w matrelialnym świecie.
O jeju! Ale "duchowe" zdanie! oO
Jak przeczytałam "wypracowanie" spodziewałam się raczej wstępu, rozwinięcia i zakończenia. Dla mnie wstęp, to: "Inferiusy to stworzenia wymyślone przez panią J.K. Rowling w książce <<Harry Potter>>". Rotfl

Całkiem nieźle. Tak "naukowo", że się tak wyrażę. Trochę przecinki mi się nie podobają. I tak trochę bardziej niż trochę. Też miałam taki okres, kiedy przecinki stawiałam co trzecie słowo.
~pepes93 F
Dodano dnia 12 December 2009 13:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Właściciel Pamiętnika
Punktów: 108
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 05.11.09
Medale:
Brak
Bardzo fajny artykuł. Zgadzam się z poprzednikami . Artykuł jest troche niedopracowany, ale jest w porządku.
Daje POUśmiech
~Weasleyy F
Dodano dnia 15 January 2010 21:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 153
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 08.12.09
Medale:
Brak
Ciekawy Artykuł. Jak na inferiusy to sporo napisałaś, ale..
Wielu przytachczyło błędy, ale nikt nie powiedział dokładnej gdzie je widział.
Jest on właściwie przeciwieństwem ducha, ponieważ to martwe ciało opuszczone przez dusze, natomiast duch jest tylko odciskiem duszy, która opuściła ciało, w matrelialnym świecie.


Podkreślony przecinek jest po prostu zbędny. Dowcipniś
Matrelialnym czy Materialnym??

Dlatego inferiusy są materialne, a duchy nie są przezroczyste i przenikaja przez ludzi oraz przedmioty.

Komuś tu obcięli ogon xD
Ale ja pisze to co zauważyłem, może ktoś ma coś innego.
Daję PO
~Lapa F
Dodano dnia 20 January 2010 17:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2607
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 109
Data rejestracji: 01.05.09
Medale:
Brak
Za artykuł daje Wybitny nic dziwnego że nie ma zdjęć bo sam żadnych nie widziałem ciekawe czy je pokażą je w szóstej części.


Zdjęcia inferiusów były już udostępnione wcześniej. Można je było zobaczyć dacie starej premiery (listopad 2008). Na stronach były dyskusje o tym, że ożywione trupy są zbyt podobne do tolkienowskiego Golluma.

Artykuł świetnyUśmiech Szkoda że nie ma tych zdjęć:/ ale dam POJęzyk
~Ron555 F
Dodano dnia 11 April 2010 11:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -60
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 10
Data rejestracji: 10.04.10
Medale:
Brak
najlepszy artykuł jaki dzisiaj czytałem i wiele się onich dowiedziałem na przykład to że są to martwe ciała i to że są kontrolowane.a i jeszcze coś masz rację że inferiusy to przerażające stworzenia, a za ten artykuł daję wybitny
~Bou F
Dodano dnia 03 June 2010 16:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2195
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 137
Data rejestracji: 27.04.10
Medale:
Brak
Inferiusy przerażają mnie chyba nawet bardziej niż dementorzy.
Na samą myśl o tych trupach ciarki mnie przchodzą...
Artykuł niezły.Nie zauważyłam żadnych błędów.Daję PO
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 29 December 2012 19:27
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
młodsze pokolenie pewnie nie pamięta - ale był taki horror bodajże 1968 roku "Noc żywych trupów" - i właśnie z nimi najbardziej utożsamiam inferiusy... - właśnie niedawno skończyłem rozdział "Księcia Półkrwi" pt. "Jaskinia", gdzie pojawiły się te istoty... są naprawdę mroczne, takie typowe zombie, bojące się ognia - więc nie umieściłbym ich na szczycie makabrycznej listy przebojów - ale na pierwszą "10" pewnie by się załapały...
~wiechlina roczna F
Dodano dnia 25 June 2015 22:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Nauczyciel w Hogwarcie
Punktów: 2520
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 230
Data rejestracji: 11.05.15
Medale:
Medal
Ciekawy i znakomicie napisany artykuł. Do tej pory to jakoś nie zastanawiałem się nad " moralnym aspektem" tworzenia tych kreatur. Trzeba rzeczywiście być pozbawianym podstawowych "odruchów moralnych", aby się na takie coś zdecydować. Jeśli dementorzy uchodzą za plugawe stworzenia, magicznego świata, to inferiusy, są dopiero plugastwem. Na dodatek to "dzieło" ludzi. W.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 47% [7 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 33% [5 głosów]
Zadowalający Zadowalający 13% [2 głosów]
Nędzny Nędzny 7% [1 głos]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 396
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59