Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Albus Dumbledore
Albus Dumbledore
W drzwiach wejściowych stał wysoki, chudy mężczyzna ze srebrnymi włosami i brodą do pasa. Na jego haczykowatym nosie tkwiły okulary-połówki, a na sobie miał długą, czarną pelerynę i szpiczasty kapelusz. Vernon Dursley, którego wąsy były prawie tak krzaczaste jak wąsy Dumbledore'a, stał przyodziany w fioletowobrązoby szlafrok i gapił się na przybysza, jakby nie mógł uwierzyć swoim małym oczkom.
Romilda Vane
Ilu znamy niesympatycznych Gryfonów? Niewielu. To raczej domena ślizgońska, nieprawdaż? A jednak Romilda Vane nie należała do ludzi uroczych, urzekających i pełnych wdzięku. Przyjrzyjmy się bliżej tej postaci, aby zobaczyć dlaczego.

Vane urodziła się w 1982 roku, więc była młodsza od Harry'ego Pottera o dwa lata; naukę w Hogwarcie rozpoczęła, gdy ten był w trzeciej klasie. Rowling opisuje Romildę jako dziewczynę "o dumnym spojrzeniu dużych, ciemnych oczu, wydatnym podbródku i długich, czarnych włosach".



Pierwszy raz pojawiła się w szóstym tomie "Harry Potter i Książę Półkrwi" w Ekspresie Londyn-Hogwart. Próbowała wtedy zaprosić Harry'ego, by usiadł w przedziale z nią i jej koleżankami.

"(...) za drzwiami przedziału wybuchło jakieś zamieszanie, stała tam grupa rozchichotanych dziewczyn z czwartej klasy, które szeptały między sobą;
- Ty go zapytaj!
- Nie, ty!
- Ja to zrobię!
Jedna z nich (...) przecisnęła się do drzwi.
- Cześć Harry, jestem Romilda Vane - oświadczyła głośno i śmiało. - Może byś usiadł w naszym przedziale? Nie musisz przecież siedzieć z NIMI - dodała teatralnym szeptem, wskazując na wystający spod ławki tyłek Neville'a i Lunę, która nałożyła widmokulary, co nadało jej wygląd zbzikowanej, kolorowej sowy"


Wnioski widać gołym okiem. Nie potrzebujemy nawet widmokularów Luny, by stwierdzić, że Romilda byłą osobą pewną siebie, śmiałą i odważną. Ona jedna nie wstydziła się porozmawiać ze sławnym Potterem, podczas gdy jej koleżanki zapewne stały onieśmielone i przyglądały się całej sytuacji. Nie bała się także wyrażać własnego zdania, nawet jeżeli mogłoby obrazić uczucia innych ludzi.

Na podstawie informacji zawartych w "Księciu Półkrwi" możemy również stwierdzić, że Romilda konsekwentnie dążyła do osiągnięcia celów. Zapewne wychodziła z założenia, że jeśli czegoś nie można zdobyć po dobroci, trzeba spróbować bardziej radykalnych metod. Kiedy chłopak, w którym była zakochana (w tej roli znakomity Harry Potter), dał jej do zrozumienia, iż nie jest nią zainteresowany, postanowiła uwarzyć eliksir miłosny. Niefortunny zbieg okoliczności sprawił, że jej plan poznała Hermiona, która podsłuchała rozmowę Romildy z przyjaciółkami. Granger szybko ostrzegła Pottera o zamiarach Vane, więc, podarowane przez Romildę, czekoladowe kociołki nasączone eliksirem wylądowały na dnie kufra Harry'ego. Jak wiemy, trefne słodycze przez przypadek zjadł później Ron.

Ostatecznie marzenia Romildy rozwiał pocałunek Harry'ego i Ginny Weasley, po wygranym meczu Gryffindoru z Ravenclavem. Możliwe, że wtedy zniknęło jej zauroczenie Potterem. Z drugiej strony wiemy, że jakiś czas później, zapytała Weasleyównę czy to prawda, że Harry ma wytatuowanego na piersi hipogryfa. Jak widać, Vane była wyjątkowo ciekawską dziewczyną.

Słowo "romilda" z germańskiego oznacza "znakomicie przeprowadzona bitwa". Jest to również imię bohaterki opery "Serse", uwikłanej w kilka miłosnych trójkątów. Fonetycznie słowo "Serse" jest bardzo podobne do "Circe" (w języku polskim "Kirke") W mitologii greckiej, Kirke była wróżbitką. Bożek Glaukos zwrócił się do niej z prośbą o uwarzenie eliksiru miłosnego, który chciał podać swojej ukochanej. Jednak Kirke sama zakochała się w Glaukosie i, zamiast eliksiru miłosnego, dała mu substancję, po spożyciu której jego wybranka zmieniła się w potwora.

"Vane" w języku angielskim oznacza chorągiewkę, łopatkę lub wiatrak. Słowa te zdają się nie mieć wiele wspólnego z osobą Romildy. Jednak fonetycznie "vane" brzmi tak samo, jak "vain", które to słowo znaczy "daremny". Czyżby Rowling nawiązywała w ten sposób do starań o miłość Pottera?

Pełne imię i nazwisko bohaterki jest anagramem zdania "I am a Dan lover". Możliwe, że jest to odniesienie do Daniela Radcliffe'a.

W ekranizacji szóstej części przygód Harry'ego Pottera w postać Romildy wcieli się Anna Shaffer.






Nadesłane przez: Rockferry
Dodane: lipiec 01 2008 20Kotecek6:15
Komentarze
~Peepsyble F
Dodano dnia 26 October 2008 07:53
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Dziedzic Hufflepuff
Punktów: 6158
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 483
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Nie lubie jej. Moim zdaniem nie jest cudem urody. Taka słodka idiotka, próbująca omamić chłopców. Błeee...

Arcik ładny, fajny. Bez błędny, i całkiem o niej dużo napisałeś/łaś.
Podoba mi się ;D
Gratulejszyn.
Pees.
~Villemo F
Dodano dnia 27 October 2008 16:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 791
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
Co do odtwórczyni roli to nie jest taka brzydka. Gdyby nie te włosy (nienawidzę kręconych) to jest nawet ładna. A a artykuł napisany w fajny sposób. Zawiera dużo informacji. Daje Wybitny.
~Madeleine Lestrange F
Dodano dnia 02 January 2009 19:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Sługa Czarnego Pana
Punktów: 1185
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 129
Data rejestracji: 14.12.08
Medale:
Brak
Aktorka jest przepiękna. Ale cóż, charakter, jaki ma zagrać - wręcz przeciwnie. Naprawdę dużo napisane, gratuluję! Plus za zdjęcie i obrazek. A co do objaśnienia imienia i nazwiska - udana ciekawostka Uśmiech W dodatku brak błędów, tzn - Wybitny!
~Nigellus_Black F
Dodano dnia 09 February 2010 22:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1476
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 171
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Brak
W filmie Romilda była bardzo ładna, w moich wyobrażeniach ciut mniej. Mimo to odegrała ją bardzo dobrze. Artykuł jest bardzo sympatyczny, długi - zwłaszcza, że pojawiła się tylko w Księciu Półkrwi. Dużo informacji, na plus zasługują etymologia imienia i nazwiska bohaterki oraz zdjęcia. Wybitny, a jak ...
!leea F
Dodano dnia 11 February 2010 20:19
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Śmiertelna Relikwia
Punktów: 11463
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 329
Data rejestracji: 30.01.10
Medale:
Medal
Nienawidzę jej...miała paskudny charakter, ale w filmie było to nawet śmieszne,kiedy Ron zjadł te czekoladki... Wredny
Wracając do twojego artykułu- naprawdę musiałaś, się napracować aby napisać aż tyle, o wspominanej co jakiś czas postaci. W filmie wygląda o wiele lepiej niż w mojej wyobraźni xD - fajnie,że dodałaś zdjęcie. Daje W.
~Annalisa Louis F
Dodano dnia 05 November 2011 13:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Barman w Dziurawym Kotle
Punktów: 1391
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 47
Data rejestracji: 29.06.11
Medale:
Brak
Nie przepadam za nią ..... jest strasznie zadufaną w sobie małą słodką idiotkę. Co do aktorki , to fakt jest bardzo ładna. Co do artykułu , to błędów nie zauważyłam. Wszystko zgrabnie napisane. Lekko się czyta.Dużo informacji. Za arta dam ci W. ; )
~Dagamara18 F
Dodano dnia 27 December 2011 15:01
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Siedmioroczniak
Punktów: 688
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 95
Data rejestracji: 02.10.11
Medale:
Brak
Dzięki temu artykułowi przypomniałam sobie o tej postaciUśmiechOpis mi się bardzo podoba.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 26 December 2012 01:18
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
a ja nie wiem z czego ona ma być dumna... użycie podstępu z tym eliksirem miłości jest po prostu żałosne - taka postać nijak, właściwie nic nie wnosi i mogło by się obyć bez niej... ale spokojnie dam W
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 100% [12 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 0% [Brak oceny]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 143
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59