Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Jak nisko można u...
Jak nisko można upaść
- Porozmawiajmy szczerze. Masz zamiar powiedzieć Ronowi, że wpłynęłaś na przebieg sprawdzianów, kiedy wybierałem obrońcę?
Hermiona uniosła brwi.
- Naprawdę myślisz, że mogłabym upaść tak nisko?
Spojrzał na nią przenikliwie.
- No, jeśli mogłaś przyjść z McLaggenem.

Zwierzęta bohaterów HP
Dzisiaj, jako Tajna Reporterka Tajnej Stacji Telewizyjnej przeprowadzę reportaż o zwierzętach, jakie hodują uczniowie (i nie tylko).

/po paru godzinach/

Uf... mam już sporo informacji, więc mogę zaczynać. Haalo! Czy pan kamerzysta może skierować kamerę bardziej w lewo?

Dzień dobry, witam serdecznie z dziedzińca Szkoły Magii i Czarodziejstwa Hogwart mówi dla państwa Keyra. Dzisiaj w programie "Warto Wiedzieć" omówimy kwestię zwierząt, które hodują tutejsi uczniowie i nauczyciele. Najpierw powiem może o zwierzątku, które najbardziej mi się spodobało...

Jest to sowa Harry'ego Pottera, Hedwiga. Hedwiga jest to sowa śnieżna, którą Harry dostał od gajowego Hogwartu, Rubeusa Hagrida podczas swojej pierwszej wizyty na Ulicy Pokątnej. Została zakupiona w popularnym sklepie z sowami, Eylopie. Ma duże, szare oczy i białe piórka. Jej imię Potter znalazł w podręczniku do historii magii. Jego sowa była bardzo wierna swojemu właścicielowi, lecz nieraz lekko szczypała go w ucho, by dostać smakowity kąsek. Gdy jej właściciel uczęszczał do piątej klasy jego pupilka została zraniona przez Dolores Umbridge podczas dostarczania listu Syriuszowi Blackowi.

UWAGA: Poniższy fragment zawiera Spoiler!
Przez przypadek została zabita przez Stana Shunpike'a, który prawdopodobnie był pod wpływem klątwy Imperius.
______________________________



Następnym zwierzęciem będzie kot Hermiony Granger, Krzywołap. Jest to pers, koloru rudego. Ma spłaszczony pyszczek i bardzo grube łapy. Z opowieści Hermiony jej kot jest bardzo inteligentny i od razu wyczuł, że szczur Ronalda Weasley'a nie jest szczurem, lecz animagiem. Jeszcze jednym powodem potwierdzającym to, że był inteligentny jest to, że bez problemu wykradł listę haseł do Pokoju Wspólnego. Przez Rona był uważany za zwykłego mordercę, ponieważ młody Weasley myślał, że kot zjadł jego szczura.
UWAGA: Poniższy fragment zawiera Spoiler!
Niestety, Hermiona była zmuszona zostawić Krzywołapa, gdy Śmierciożercy zaatakowali Norę
_____________________________



Kolejnym zwierzakiem, które przedstawię, jest szczur Rona Weasley'a, wspomniany wcześniej Parszywek. Jest to szczur, jak to go Ron nazwał: Bezrasowy. Miał szarawy kolor i był bardzo tłusty. Jego poprzednim właścicielem był starszy brat Rona, Percy Weasley. W domu Wealey'ów spędził 12 lat. W obronie Rona, ugryzł Goyle'a w palec. Zaczął tracić sierść, gdy dowiedział sie o tym, że Syrusz Black uciekł z Azkabanu. Okazał się animagiem przemienionym w szczura. Naprawdę nazywał się Peter Pettigriw.



Następnym zwierzątkiem Rona Weasley'a była sowa Świstoświnka. W skrócie jest nazywana Świnką lub Wredną Sową Która Świszczy Nad Uchem I Cieszy Się Bez Powodu. Świnka jest bardzo małą, mieszczącą się w dłoni szarą kulką. Chłopiec dostał ją od Syriusza Blacka, przez którego Ron stracił Parszywka.



Następnym zwierzątkiem jest stara sowa państwa Weasle'ów, Errol. Jest on sędziwym puchaczem. Jego wiek nie pozwala mu na przenoszenie większych pakunków, w związku z czym, często potrzebuje pomocy innych sów. Często traci przytomność po kraksach z oknami lub innymi przedmiotami. Lubi się popisywać, nurkując podczas wlatywania do domu, lub wpadając do misy z owocami, by stamtąd podać list.



Jednym z ostatnich opisywanych zwierząt jest Faweks nieżyjącego już dyrektora Hogwartu, Albusa Dumbledore'a. Nazywany Fawkesem feniks ma kolor żółto-czerwony, lekko zakrzywiony dziób i długi ogon. Co jakiś czas płonie w ogniu, by odrodzić się na nowo. Jego łzy mają uzdrawiającą moc. Fawkes ocalił życie dwunastoletniemu Harry'emu podczas walki z Bazyliszkiem, oślepiając go. Później jego łzy wyleczyły poważną ranę na ramieniu Pottera. Gdy Harry wrócił z labiryntu, uleczył jego nogę magicznymi łzami. Zniknął też razem ze swoim właścicielem, ratując go od aresztowania. Podczas walki Albus - Voldemort wchłonął w siebie zaklęcie Avady Kedavry.



Kolejnym zwierzęciem, które opiszę, jest wąż Lorda Voldemorta, Nagini. Nagini oddawała swój jad, by pomóc swojemu panu. Wąż atakuje Artura Weasley'a pilnującego drzwi Departamentu Tajemnic. Zadane przez nią rany nie chciały się zagoić przez dłuższy czas.
UWAGA: Poniższy fragment zawiera Spoiler!
Nagini była jednym z 7 horkruksów Voldemorta. Podczas bitwy o Hogwart mieczem Godryka Gryffindora zabił ją Neville Longbootom.
_________________________



A teraz na zakończenie opowiem o licznych zwierzętach gajowego, a później nauczyciela, Rubeusa Hagrida.

Pierwszym z nich jest Puszek, trójgłowy pies. Strzegł on Kamienia Filozoficznego. Można było go uśpić przy pomocy łagodnej muzyki (np. fletu czy fujarki). Domyślamy się, że był jednym z krewnych mitycznego psa Cerbera.



Drugim zwierzątkiem sympatycznego półolbrzyma Hagrida był wielki pająk Ararog. Mały Rubeus nielegalnie hodował go w szkolnych lochach. Został uznany za potwora z Komnaty Tajemnic, więc Hagrid przeniósł go do Zakazanego Lasu, gdzie został przywódcą stada. Zmarł ze starości, przyprawiając Hagrida o załamanie nerwowe.

A teraz czas na smoka Hagrida, Norberta. Gajowy wygrał go w karty, w pubie. Mężczyzna, przed wykluciem się smoka, w bibliotece szkolnej szukał książek o opiece nad tymi zwierzętami. Lecz gdy Draco Malfoy zobaczył Norberta, postanowiono go przetransportować do Rumunii, gdzie studiował Charlie.
UWAGA: Poniższy fragment zawiera Spoiler!
Okazało się, że Norbert to smoczyca i zmieniono mu imię na Norberta
_________________________



A teraz pora na ulubionego hipogryfa Hagrida, Hardodzioba. Był on połączeniem konia i orła. Zaatakował Draco Malfoy'a i za to został skazany na śmierć w postaci odrąbania głowy. Harry, Ron i Hermiona pomagają ułożyć Hagridowi apelację, niestety, bez pozytywnych skutków. Z pomocą zmieniacza czasu udaje się go uratować i razem z Syriuszem Blackiem na grzbiecie odlatuje. Później, ze względów na bezpieczeństwo, jego imię zostaje zmienione na Kłębolot.



I dzisiaj na tym kończymy reportaż. Z błoni Hogwartu mówiła Keyra.




Nadesłane przez: Keyra
Dodane: listopad 09 2007 18:24:27
Komentarze
~Villemo F
Dodano dnia 27 October 2008 19:29
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 791
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
Po pierwsze gratuluje pomysły ze zdjęciami, choć osobiście zrobiłabym to troszkę inaczej. Ale fajnie jest ;P Po drugie, niestety jest tu trochę mało treści. Ale sposób jest fajny i nie banalny. Widać, że włożono w to wiele pracy. Daje PO.
~Rewolucja F
Dodano dnia 06 March 2009 20:26
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Gdy jej właściciel uczęszczał do piątej klasy jego pupilka została zraniona przez Dolores Umbridge podczas dostarczania listu Syriuszowi Blackowi
.
od Syriusza Blacka, nie do. ^^
W skrócie jest nazywana Świnką lub Wredną Sową Która Świszczy Nad Uchem I Cieszy Się Bez Powodu.
rzeczywiście w skrócie. ;D
Longbootom.

Longbottom *
udaje się go uratować i razem z Syriuszem Blackiem na grzbiecie

I razem z Syriuszem Blackiem... I z Syriuszem Blackiem..
___
Artykuł sam w sobie nie jest zły. Zabrakło mi w nim kilku ważnych informacji. Wydaje się, jakby ten artykuł był robiony ot, tak w pośpiechu, bez większych starań. Nie spodobał mi się, za bardzo, nie zachwycił mnie. Cóż, według mnie mogłaś o wiele bardziej się postarać, choć zadbać, by zdjęcia miały równą wielkość. Zadowalający minus.
~Marcela F
Dodano dnia 26 October 2009 10:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 362
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 10.10.09
Medale:
Brak
W skrócie jest nazywana Świnką lub Wredną Sową Która Świszczy Nad Uchem I Cieszy Się Bez Powodu.
Cóż za skrót! xD

O rany! Nagini jest tylko trochę większa od węża! A mnie się zawsze zdawało, że to wielkie bydle! Heh.
Mało tych zwierzątek. Była przecież jeszcze ropucha Neville'a, pufek pigmejski Ginny, Aragog Hagrida. Co prawda nie był on dosłownie Hagrida, ale jednak łączyła ich przyjaźń. Coś mi się zdaje, że Percy też miał własną sowę.
Hmmmm... Fajne. Ja zmniejszyłabym obrazki, bo to rozciągnięcie nie wygląda zbyt estetycznie.
~@Severus Snape F
Dodano dnia 13 March 2012 08:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 364
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 27
Data rejestracji: 10.03.12
Medale:
Brak
Fajny artykuł , dobrze się czyta. ; )
Może brakuje kilku zwierząt pozostały postaci... Ale ogólnie okej.
Podoba mi się.
~effigoRit F
Dodano dnia 01 September 2022 02:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 148
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 78
Data rejestracji: 31.08.22
Medale:
Brak
<a href=https://cialisfstdelvri.com/>cheapest cialis generic online</a> However, they are not always verified, and some do not even require a script
~annetaWem F
Dodano dnia 07 October 2022 10:58
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 155
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 79
Data rejestracji: 06.10.22
Medale:
Brak
<a href=http://buylasixon.com/>lasix definition</a> The genomic regions around the sgRNA target site for the DMD, ILF3, and HLA A genes were amplified by PCR
~irremeast F
Dodano dnia 06 November 2022 01:00
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Zawodnik Quidditcha
Punktów: 126
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 58
Data rejestracji: 30.10.22
Medale:
Brak
1986; 46 798 806 <a href=https://stromectol.homes/>buy stromectol for humans online</a> Two other in vivo studies have, however, found that the exPression of folate receptor О± was either elevated 65 or unaffected in ER positive breast tumors 66
~medinheld F
Dodano dnia 16 November 2022 15:15
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
1 Fig 6A and 6B, NeuroD1 Fig 6C and 6D, Pdx1 Fig 6E and 6F, Rfx6 Fig 6G and 6H, Glut 2 Fig 6I and 6J, and PC1 3 Fig 6K and 6L, indicating that the Neurog3 ОІ like cells exPressed the same markers as their endogenous counterparts <a href=https://clomid.mom/>clomid otc</a> Along with various symptoms, I am exPeriencing extreme fatigue
~Neloseela F
Dodano dnia 23 January 2023 14:58
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
Uncommonly incidences of endometrial cancer and rare instances of uterine sarcoma mostly malignant mixed Mullerian tumours has been reported in association with Tamoplex treatment <a href=http://zithromax.mom>buy zithromax online canada</a> gov 15661052 months
~Neloseela F
Dodano dnia 08 February 2023 23:09
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
<a href=https://vkamagras.cyou>delivery de kamagra</a> This study used outpatient and inpatient medical claims, and dispensing claims from community pharmacies of the NHIRD
~IssuepGes F
Dodano dnia 11 February 2023 08:38
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 377
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 192
Data rejestracji: 08.02.23
Medale:
Brak
Licorice is considered the Father of Herbal Medicine <a href=http://zithromax.buzz>can you drink on zithromax</a>
~Hizewly F
Dodano dnia 19 February 2023 13:44
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 306
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 157
Data rejestracji: 19.02.23
Medale:
Brak
Epub 2010 Sep 1 <a href=http://buycialis.homes>buy cialis uk</a> Systemically, sCD163 has been examined in either serum or plasma of all microvascular complications including DR, DN and DPN
~bruilla F
Dodano dnia 19 February 2023 16:44
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Zwycięzca TT
Punktów: 256
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 137
Data rejestracji: 19.02.23
Medale:
Brak
As a result, they exPerience limited follicular development follicles are small sac- like structures within the ovaries, and each follicle contains an egg <a href=http://buycialis.hair>buying cialis online safe</a>
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 40% [2 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 40% [2 głosów]
Zadowalający Zadowalający 20% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 279
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59