Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Fragment artykułu...
Fragment artykułu Rity
Łzy wypełniły te uderzająco zielone oczy, gdy nasza rozmowa zeszła na jego rodziców, których przecież nie może pamiętać.
Tajemnica Petunii
Ostatnio zaczęłam dużo myśleć o roli ciotki Petunii w siódmej części i całej serii. Bo to, że jakaś będzie, to chyba oczywiste....

Na początek przedstawię mocno zwariowaną teorie: ciotka Petunia chodziła do Hogwartu! Myślę, że zaczęła chodzić do Szkoły Magii i Czarodziejstwa razem z Lily, ale potem z jakichś nieznanych nam powodów ją wylali. Bo skąd wiedziała np. o Azkabanie? Wątpliwe, że jak sama mówi, usłyszała to w rozmowie Potterów, przecież ona się z nimi nie kontaktowała! A może przed ich ślubem? Też odpada, przecież osoba, która gardzi magią nie przywiązuje uwagi do zasłyszanych strzępków rozmów, po prostu tego nie słucha! A skąd zna Dumbledore’a? To chyba była dłuższa znajomość niż tylko przesłanie dwóch listów. W przeciwnym razie nie zgodziłaby się na wychowywanie znienawidzonego siostrzeńca, musiała wiedzieć kim jest Voldemort. Wystarczy sobie przypomnieć rozmowę w kuchni na Privet Drive. Cytuję: "- Wrócił? - wyszeptała ciotka Petunia. Nagle, po raz pierwszy w życiu, Harry zdał sobie w pełni sprawę, że ciotka Petunia jest siostrą jego matki. (...) Wiedział tylko, że nie jest jedyną osobą, która ma jakie takie pojęcie o tym, co może oznaczać powrót Lorda Voldemorta. Ciotka Petunia jeszcze nigdy tak na niego nie patrzyła. Jej wielkie, blade oczy nie zwęziły się z odrazy lub gniewu - były szeroko otwarte i przerażone"

I jeszcze jedno: zazwyczaj, jak jest rodzeństwo, to albo wszyscy są mugolami, albo czarodziejami. Wystarczy spojrzeć chociażby na Colina i Denisa- z mugolskiej rodziny, obydwaj magiczni.
Ale dlaczego Petunia Dursley tak nienawidzi czarodziejów? Z tego samego powodu co Filch - po prostu im zazdrości, ze są magiczni, ona też miała taką szansę, ale jej się nie udało i nie może się z tym pogodzić.
A teraz najtrudniejsze pytanie: jaką role odegra w siódmym tomie? Pomoże Harry'emu w jego misji, znajdzie horkruksa....? Nie wiem, może, ale szczerze to BARDZO trudno mi to sobie wyobrazić.... Macie jakieś pomysły?




Nadesłane przez: Ania Potter
Dodane: listopad 25 2006 21:42:51
Komentarze
~Midnight F
Dodano dnia 20 September 2008 01:15
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 20.09.08
Medale:
Brak
Czy ktoś tu uważnie czytał ostatni tom?? W rozdziale "Opowieść Księcia" wyjaśnia się cała historia jak Lily trafiła do szkoły. Ona już jako dziecko poznała naszego "Maniaka od eliksirów i czarnej magii". Snape mieszkał niedaleko niej i powiedział jej o Hogwarcie zanim skończyła 11 lat. Jej zazdrosna siostra lubiła podsłuchiwać.
~HermionaGranger F
Dodano dnia 16 November 2008 21:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 2
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 10.11.08
Medale:
Brak
a mnie się wydaje że ona kontaktowała się z Lily potajemnie bo Vernon jej tego zabraniał, a ona zna się może z Dumbledorem bo przecież pisała do niego żeby ja przyjął do hogwartu
~Rewolucja F
Dodano dnia 03 January 2009 22:27
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Ciekawe, zaiste, ciekawe.
~~~
Według mnie, ciotka Petunia nigdy, ale to nigdy nie chodziła do Hogwartu. Zazdrościła Lily - owszem - ale nigdy nie miała szansy bycia czarownicą, z resztą wyjaśnia się to w 7. tomie.
~~~
Co do poprawności stylistycznej, gramatycznej, ortograficznej czy interpunkcyjnej, nie mam zastrzeżeń, aczkolwiek zdarzały się braki ogonków.
~~~
Wena życzę, bo to się zawsze przyda i dalszych - może bardziej niż to trafnych - przemyśleń dotyczących nie tylko Pottera, ale i innych książek. ;-)
~Harry 14 F
Dodano dnia 04 February 2009 15:44
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 410
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 45
Data rejestracji: 02.02.09
Medale:
Brak
Ona tylko będzie zazdrościła siostrze, że jest czarownicą, a ona sama nie jest. Przynajmniej tak to opisali w książce. Lilly też nie wiedziała o świecie czarodziejów dopóki nie poznała Snape'a. Petunia pisała listy do Dumbledore'a by ją przyjęli, lecz on się nie zgodzili po za tym jej rodzice byli dumni z Lilly a ona została z boku.
~Hermi1108 F
Dodano dnia 31 May 2009 10:37
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 419
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 10.05.09
Medale:
Brak
Na początek przedstawię mocno zwariowaną teorie: ciotka Petunia chodziła do Hogwartu! Myślę, że zaczęła chodzić do Szkoły Magii i Czarodziejstwa razem z Lily, ale potem z jakichś nieznanych nam powodów ją wylali. Bo skąd wiedziała np. o Azkabanie? Wątpliwe, że jak sama mówi, usłyszała to w rozmowie Potterów, przecież ona się z nimi nie kontaktowała! A może przed ich ślubem? Też odpada, przecież osoba, która gardzi magią nie przywiązuje uwagi do zasłyszanych strzępków rozmów, po prostu tego nie słucha! A skąd zna Dumbledorer17;a? To chyba była dłuższa znajomość niż tylko przesłanie dwóch listów. W przeciwnym razie nie zgodziłaby się na wychowywanie znienawidzonego siostrzeńca, musiała wiedzieć kim jest Voldemort.


Trafne spostrzeżenie. Aczkolweik gdy były małe, Lily bawiąc sie z Petunią opowiadała jej jak jest w Hogwarcie i w świecie czarów...

I jeszcze jedno: zazwyczaj, jak jest rodzeństwo, to albo wszyscy są mugolami, albo czarodziejami. Wystarczy spojrzeć chociażby na Colina i Denisa- z mugolskiej rodziny, obydwaj magiczni.
Ale dlaczego Petunia Dursley tak nienawidzi czarodziejów? Z tego samego powodu co Filch - po prostu im zazdrości, ze są magiczni, ona też miała taką szansę, ale jej się nie udało i nie może się z tym pogodzić.


Co do tego rodzeństwa... To może Petunia była adoptowana?? Sama już nie wiem, ale Petunia nienawidziła czarodziejów ponieważ była zawsze w cieniu swojej siostry-czarodziejki.
~moly14 F
Dodano dnia 20 July 2009 16:02
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 377
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 39
Data rejestracji: 20.07.09
Medale:
Brak
Zgadzam się z Midnight, ale gdyby to nie było wytłumaczone w książce to ten tekst miałby jakiś sens. No a poza tym ten tekst dodano przed wydaniem siódmej części Harry Pottera.Dowcipniś
~Diamond F
Dodano dnia 14 August 2009 20:14
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Konduktor Błędnego Rycerza
Punktów: 903
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 23
Data rejestracji: 06.08.09
Medale:
Brak
Rzeczywiście twoja teoria jest dosc zwariowana Uśmiech
Zgadzam sie z Midnight Uśmiech Wszystko co tu pisze jest dosc dobrze wyjaśnione w siódmym tomie w rozdziale "Opowieść Księcia" .
~Patrycja Riddle F
Dodano dnia 30 November 2009 19:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -60
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 12
Data rejestracji: 30.11.09
Medale:
Brak
Moim zdaniem ciotka Harry'ego Jamesa Pottera, Petunia, jest charłakiem i dlatego nienawidzi czarodziejów tak samo jak woźny Hogwartu Filch. To zrozumiałe, bo kto by chciał mieć jakieś magiczne zdolności i nie móc się nimi posługiwać? Zapewne gdyby tak było w moim przypadku także bym nienawidziła czarodziei, czasami się cieszę, że w realu jestem osobą niemagiczną [chociaż nie wiem...], ponieważ w świecie magicznym ludzie z tak zwaną brudną krwią mają więcej problemów niż co warte, nie zniosłabym ciągłych przytyków i uwag od 'lepszych od siebie' czystokrwistych arystokratów pokroju rodu rodziny Malfoy, którą ponad wszystko uwielbiam, tak samo jak Lestrange czy Zabini.
~shallion0patty F
Dodano dnia 15 December 2009 18:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Charłak
Punktów: 6
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 1
Data rejestracji: 15.12.09
Medale:
Brak
Petunia nigdy NIE uczyła się w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.
Przeczytajcie uważnie 7.tom! Petunia korespondowała z profesorem Dumbledorem, ponieważ chciała, by rodzice byli z niej dumni równie, jak z Lily. Ale nie umiała czarować. Wszystko to było napisane w Insygniach Śmierci.
Baaj.
!Milka F
Dodano dnia 20 December 2009 15:09
VIP
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Wybraniec
Punktów: 9487
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 583
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Przeczytajcie uważnie 7.tom!

A Ty przeczytaj uważnie datę dodania artykułu i może odkryjesz, że było to pisane przed wydaniem VII części -.-
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 09 March 2013 11:12
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Przypuszczenia jak dziś już wszyscy wiemy okazały się chybione, ale to żaden wstyd. Wiele osób zastanawiało się skąd ciocia Petunia wie cokolwiek o Azkabanie. Okazało się, że młody Severus Snape opowiadał o nich Lilly, a Petunia podsłuchiwała... bardzo fajny artykuł Uśmiech Daję W, bo zawarte w nim teorie z perspektywy czasu ciekawie się rozważa Oczko
~MorrisDooke F
Dodano dnia 28 December 2022 19:01
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 81
Data rejestracji: 24.12.22
Medale:
Brak
<a href="https://www.hydroxychloroquinex.com/">hydroxychloroquine plaquenil</a>
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 45% [5 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 27% [3 głosów]
Zadowalający Zadowalający 27% [3 głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 278
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59