Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Co Malfoy chciałb...
Co Malfoy chciałby zobaczyć ?
- A niby co to ma znaczyć? - zapytała Hermiona
- Granger, oni wyszukują mugoli - odrzekł Malfoy - Chcesz pokazać w powietrzu swoje galoty? Bo jak chcesz to trochę poczekaj... idą w te stronę... będziemy mieli niezły ubaw.

Śmierć Dumbledore'a
Witam Was ponownie.
Mam nadzieje, że nie ma tu jakiegoś ograniczenia ilości artykułów przez jednego autora, a jeśli jest, to mi powiedzcie, ponieważ zamierzam dać właśnie kolejny artykulik. Tym razem związany ze śmiercią Albusa. Mam nadzieje, że nie ma podobnego, bo nie czytałem wielu i mogę dać coś, co już jest.

Śmierć Dumbledore'a - jedna z najsmutniejszych i najokropniejszych śmierci w książce. Wielu ludzi uważa ją za nieprawdopodobna.
Niektórzy uważali, że Albus zginie, ale dopiero w siódmym tomie.
Inni po prostu dochodzą do wniosku, że Dumbledore mógł się z pewnością uratować.

Ja osobiście jestem przekonany, że były dyrektor Hogwartu nie żyje, że postanowił poświęcić się dla Harry'ego.
Od piątego tomu słyszało się podobne pytania: Czy Syriusz na pewno zginął?
I to zabrzmi brutalnie, ale TAK, JEST NA 100% MARTWY.
Sama JK mówiła w pewnym wywiadzie, że zabite osoby są po prostu zabite.

Słyszałem wiele wersji [ niektóre bardzo przekonywujące].
Jedna z nich mówi, że Severus jest po stronie Albusa [ jestem przekonany, ze jest].
Na szczycie wieży Albus wydaje się słaby, rozmawia z Draconem, aby Snape miał czas dotrzeć na szczyt wieży.
Severus wtedy wypowiada słowa avada kedavra, którą odrzuca Albus.
Teoria wielu jest taka, że zaklęcia wymagają siły woli.
Dajmy na to: ExP.gif' alt='xP' style='vertical-align: middle;' />eliarmus służy do pozbawienia różdżki, zaś w drugim tomie, Severus użył tego zaklęcia na Gilderoyu i ten poleciał parę metrów do tyłu.
Więc wracając do szóstego tomu: Severus wysyła osłabioną avadę kedavrę, którą odrzuca Albusa.
Wtedy pojawia się Fawkes, który zawsze jest na polecenie Dumbledora [ na przykład 2 albo 5 tom] i go ratuje. Potrafi unieść Albusa i ląduje z nim w bezpieczniej odległości od wieży. Potem feniks używa łez by go uzdrowić.
Albus udaje martwego.
Na pogrzebie nie widzimy jego twarzy, więc jest przekonanie, ze ciałem jest tak naprawdę ciało pewnego zabitego śmierciożercy, który zginął tej nocy, a prawdziwy Albus gdzieś się ukrywa.

Powyższa teoria jest bardzo dobra, ale nieprawdziwa. Znajduje sie w niej parę nieścisłości.

Severus mógł na polecenie Albusa go zabić, ale nie zgadzam sie ze słabszą wersją avaday kedavry.
To prawda, ze siła woli odgrywa ogromna role, ale nie przesadzajmy.
Nawet w drugim tomie Gilderoy traci różdżkę, a dlaczego?
Bo utrata różdżki to CEL użycia zaklęcia.
A cel użycia avady kedavry to zadanie śmierci.
JK Rowling specjalnie zwraca uwagę na wyraz twarzy Severeusa, gdy ten patrzy na Dumbledora.
Nienawiść.....
W pierwszej chwili można odnieść wrażenie, że jest to spowodowane tym, ze Snape jest po stronie Voldemorta, ale ja uważam, że ta nienawiść ma inne źródło.
Wyobraźmy sobie, co Severus wtedy czuł.
Jego misja jest bardzo niebezpieczna. Gra podwójnego agenta i musi donosić o wszystkim Albusowi. Niestety, sytuacja staje sie trudna.
Albus dowiaduje się, że Draco dostał zadanie zabicia go, a Snape na pewno mówił mu o tym, ze złożył Wieczystą Przysięgę.
Albus wie, ze musi zginąć, a w swej szlachetności, woli poświecić swoje życie, niż narażać życie Dracona, czy Severusa. Prosi wiec Snape'a aby ten go zabił.
[ Nawet, gdy Harry i Dumbledore wracają z jaskini Albus prosi Harry'ego nie o Hagrida, czy Minerwe, nawet nie panią Pomfrey, tylko WŁAŚNIE O SEVERUSA.]

W tej sekundzie na wieży Snape czuje się okropnie.
Wie, ze musi zabić jedynego człowieka, który się o niego troszczył i który mu zaufał.
Czuje, więc prawdziwa nienawiść.
Wtedy Dumbledore błaga:
"Severusie......Severusie błagam......"
Nie prosi wtedy o własne życie, tylko o to, by Snape wykonał plan do końca.
Severus czując nienawiść wysyła tak potężną avadę kedavrę, że nie tylko zabija, Albusa ale i odrzuca go za wieże.

Tak na marginesie: Gdyby Snape był naprawdę po stronie Voldemorta, to przecież Albus mógłby sto razy sie uratować np. wezwać Fawkesa, który, tak jak w piątym tomie, wchłonąłby avadę, albo cofnąć zaklęcie, którego użył na Harrym, ale nie zrobił tego, bo to był plan. Jeśli macie jeszcze jakieś wątpliwości, to proponuje przeczytać fragment z tomu szóstego, gdy Hagrid mówi, co podsłuchał w kłótni Severusa z Albusem.

Wracając do śmierci Dumbledora:
Jestem pewny, że ten nie żyje. Poświęcił się dla Harry'ego, Severusa i Dracona.
Nie zapominajmy, że nawet gdyby nie avada kedavra to Dumbledore najprawdopodobniej umarłby na skutek trucizny, którą wypił w jaskini.





Nadesłane przez: Rutlawski o
Dodane: listopad 02 2006 16:51Kotecek7
Komentarze
~Rewolucja F
Dodano dnia 03 January 2009 21:28
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Powyższa teoria jest bardzo dobra, ale nieprawdziwa. Znajduje sie w niej parę nieścisłości.

Moim zdaniem nie jest dobra.
Ale poczytajmy o nieścisłościach, który Ty zauważyłeś.
Nienawiść.....

No właśnie. Moim zdaniem wyraz nienawiści na jego twarzy mógł być i maską i nienawiścią do samego siebie, za to co musi zrobić, albo i do Albusa, który zmusił go do tego.
że nawet gdyby nie avada kedavra to Dumbledore najprawdopodobniej umarłby na skutek trucizny, którą wypił w jaskini.

Myślę, że gdyby nie zaplanował swej śmierci, nie zginąłby. Na pewno nie na skutek trucizny, którą wypił. Myślę, że ona miała go osłabić i doprowadzić w końcu do konania w męczarniach, ale może nie do śmierci.
Raczej nie.
~~~
Pod względem gramatycznym, stylistycznym, interpunkcyjnym i ortograficznym, nie mam większych zastrzeżeń, lecz widziałam, że zdarzały się literówki.
~~~
Wena życzę i dalszych sukcesów.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 15 January 2013 18:17
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Tak, jak najbardziej wybitny - co do samego artykułu, to ja również nawet przez moment nie miałem wątpliwości, że Albus żyje ( bo niby jakim cudem ? ) - domyślałem się też, że obaj z Severusem wszystko wcześniej zaplanowali - i jak się okazało tak istotnie było. Dumbledore nie chciał umierać torturowany przez Bellatriks czy Greybacka - chciał zginąć wszytko, chciał też chronić duszę Draco - i co najistotniejsze dobrze wiedział, że zginie w przeciągu roku ( pierścień i związana z nim klątwa ) Dzięki za ten artykuł.
~Iterutt F
Dodano dnia 11 September 2021 07:17
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 323
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 220
Data rejestracji: 27.08.21
Medale:
Brak
<a href=https://buypropeciaon.com/>how long for propecia to work</a>
~Evibous F
Dodano dnia 05 November 2021 02:52
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=http://vsildenshop.com/>viagra proof</a>
~Groobby F
Dodano dnia 10 December 2021 10:52
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 157
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 08.12.21
Medale:
Brak
<a href="https://ocialisshop.com/ ">buy cialis cheap</a>
~Groobby F
Dodano dnia 09 September 2022 06:54
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 157
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 08.12.21
Medale:
Brak
Positive ratings from older guys buy cialis online us
~medinheld F
Dodano dnia 16 November 2022 23:46
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
In the ATAC trial, women taking anastrozole were more likely to suffer from musculoskeletal disorders 30 <a href=http://clomid.mom/>clomid</a>
~Groobby F
Dodano dnia 06 December 2022 06:19
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 157
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 08.12.21
Medale:
Brak
Against the involvement of CLC 5 is the fact that the single channel currents were insensitive to tamoxifen, but sensitive to DIDS buy stromectol online uk cialis panadol joint price in pakistan CPD training is an essential part of the job and necessary to advance, but this alone won t make you stand out, says Morrissey
~Groobby F
Dodano dnia 16 January 2023 17:56
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 157
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 104
Data rejestracji: 08.12.21
Medale:
Brak
PMID 11270498 prix levitra Your article is accurate and well written
~Neloseela F
Dodano dnia 03 February 2023 06:06
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Dorosły Czarodziej
Punktów: 853
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 425
Data rejestracji: 23.01.23
Medale:
Brak
A list of these substances is provided as Table 1 in the Overview of Proposed Actions section <a href=https://cialis.boats>comprar cialis online</a>
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 100% [3 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 0% [Brak oceny]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 212
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59