Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Harry i wąż
Harry i wąż
Harry podszedł do szyby i wpatrzył się intensywnie w węża. Nie były wcale zaskoczony, gdyby okazało się, że wąż po prostu zdechł z nudów - nie miał żadnego towarzystwa prócz tych wszystkich głupich ludzi, którzy przez cały dzień bębnili palcami w szybę, starając się zakłócić mu spokój.
Moje teorie
Prawie każdy, kto czytał szósty tom, pt. „Harry Potter i Książę Półkrwi” zadaje sobie cztery podstawowe pytania:
1. Czy Dumbledore żyje?
2. Snape jest dobry czy zły?
3. Kim jest R.A.B.?
4. Kto zginie w ostatniej części?

Nie powiem, ja też się nad tym zastanawiam. Ostatnio doszłam do pewnych wniosków, czytając artykuły na prawie wszystkich bardziej rozbudowanych stronach o Harrym w znanych mi językach. Otóż większość (ok. 75%) uważa, że:

1. Dumbledore żyje.
2. Snape jest "dobrym chłopcem".
3. R.A.B. to Regulus Black.
4. Zginie Harry i Voldemort.

• Dumbledore żyje. Chciałabym w to wierzyć. I nasuwa mi się natychmiast wiele argumentów świadczących o tym, że nie zginął. Rowling przecież powiedziała, że Dumbledore nie powróci jak Gandalf. Ale Gandalf naprawdę zginął i został przywrócony do życia, bo miał jeszcze wiele spraw do dokończenia. Więc można założyć, że Dumbledore sfingował własną śmierć.
Po tym, jak trafiło go zaklęcie, przeleciał przez blanki wieży. Nikt jednak nie widział, jak spada w dół. Można więc podejrzewać, że poniżej czekał Faweks, który, jak wielokrotnie podkreślano, ma ogromną siłę. Uniósł swego nieprzytomnego pana np. do Zakazanego Lasu. Tam Albus ocucił się, wykorzystując Faweksa, podleciał pod wieżę i transmutował cokolwiek, by przypominało to jego ciało. Potem odleciał na testralach siną w dal.
Nadal pozostaje jednak pytanie: Dlaczego w gabinecie pojawił się portret Dumbledore'a?
Wszakże nigdzie nie jest powiedziane, że tylko zmarli ludzie ukazują się na portretach. Możliwe więc, że portret w gabinecie dyrektora pojawia się po jego odejściu, ale tylko z zajmowanego stanowiska, a nie po jego śmierci.

• Severus Snape "dobrym chłopcem"? Naprawdę staram się w to wierzyć. „Zabił" Dumbledore'a na jego wyraźne polecenie. Świadczy o tym jego mina podczas wypowiadania zaklęcia. Taką samą minę musiał mieć Harry, gdy Dumbledore zmusił go do napojenia go eliksirem. Bo przecież targały nim podobne uczucia! No i podsłuchana przez Hagrida rozmowa. Czego niby Snape nie chciałby robić? Nauczać obrony przed czarną magią?! Niemożliwe! Przecież zawsze tego pragnął. Śledzić Draco? To nie jest takie trudne. W końcu Draco należy do Slytherinu, którym, bądź co bądź, opiekuje się Snape. Pracować w Zakonie Feniksa? A po co niby śledził śmierciożerców? Dla zabawy? Zostaje tylko sfingowanie śmierci Dumbledore'a lub rzeczywiste jego zabicie na własną prośbę dyrektora. Ale przecież zaklęcie Avada Kedavra nie wyrzuca w górę. Tak się zachowuje ciało człowieka potraktowanego ExP.gif' alt='xP' style='vertical-align: middle;' />alliarmus, ewentualnie Drętwota. Nie zapominajmy też, że mamy do czynienia z człowiekiem, który wynalazł takie zaklęcia jak Sectumsempra, Muffliato czy Levicorpus. Przecież dla Severusa to byłaby czysta przyjemność wynaleźć zaklęcie rozbrajające, trafiające człowieka jadowicie zielonym płomieniem, podobnie jak Avada Kedavra.

• Zakładając, że Regulus Black jest R.A.B.'em, jak dowiedział się on o horkruksach? Jak zdołał go zniszczyć, jeżeli ledwo co udało się to Dumbledore'owi? Wygląda na to, że musiał mieć kogoś do pomocy. Kogoś, kto zmusiłby go do wypicia eliksiru. A wiadomo, że oprócz śmierciożerców, Regulus nie miał wielu przyjaciół, a po dobrej stronie gardził nim nawet rodzony brat. A chyba żaden sługa Czarnego Pana nie chciałby zniszczyć cząstki jego duszy?

• Zginie Harry i Voldemort. Proszę bardzo, nawet się zgadzam. Przecież to by było najprostsze. Giną obaj i po sprawie. Jednak Rowling słynie z tego, że wszystkich zaskakuje. A gdyby tak zginął ktoś inny? Np. Graup i Tom Marvolo Ridlle? Zaskoczenie? No tak... Bo przecież nikt by się nie spodziewał, że Graup może zginąć. Ale tego się dowiemy dopiero, gdy wyjdzie siódma część. Bo przecież nikt nie wie, co się dzieje w głowie pani Rowling. Jedynie ona wie, kto zginie.

Na nic pewnie się zdadzą te moje wywody, ale mimo wszystko, chciałam się nimi podzielić, bo osobom z mojego otoczenia już od tego uszy usychają. Mam nadzieję, że docenicie te moje wypociny spod pióra.




Nadesłane przez: Aldia
Dodane: sierpień 15 2006 09:14:45
Komentarze
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 09 March 2013 21:48
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Bardzo dobrze, że zaznaczyłaś na początku tematu "że prawie każdy" zadawał sobie owe cztery pytania. Ja na pewno nigdy nie zwątpiłem w lojalność i dobroć Severusa Snape'a. Nie wierzyłem także, że Albus Dumbledore żyje...bo niby jak ? Harry miał ostatecznie sam zmierzyć się z Czarnym Panem. Dyrektor Hogwartu nie mógł go chronić w nieskończoność, a jego śmierć była z góry zaplanowana.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 100% [3 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 0% [Brak oceny]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 186
» Użytkowników online: 1

~agrohimgwj

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59