Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
McGonagall do Filcha
McGonagall do Filcha
- Piertotum... och, na miłość boską, Filch, nie teraz...
Stary woźny pojawił się właśnie, kuśtykając i krzycząc:
- Uczniowie nie są w łóżkach! Uczniowie są na korytarzach!
- I mają tam być, ty cholerny kretynie! A teraz idź i zrób coś pożytecznego! Znajdź mi Irytka!
- I-Irytka? - wyjąkał Filch, jakby po raz pierwszy usłyszał to imię.
- Tak, Irytka, głupcze, Irytka! Co, nie uskarżałeś się na niego przez ćwierć stulecia? Idź i sprowadź go tutaj natychmiast!
Filch najwyraźniej uznał, że profesor McGonagall pomieszało się w głowie, ale oddalił się przygarbiony, mrucząc coś pod nosem.

Wieża rozjarzona błyskawicami - moja interpretacja
Chciałbym dokładnie przeanalizować bardzo istotny rozdział ''Harry'ego Pottera i Księcia Półkrwi'' - rozdział dwudziesty siódmy ''Wieża rozjarzona błyskawicami''.

(...) ''- Być może w Hogwarcie jeszcze nikt się nie zorientował, że dzieje się coś niedobrego. Harry, zarzuć na siebie pelerynę niewidkę.''
Cokolwiek się stanie, Harry ma pozostać w ukryciu, nie brać w tym udziału. To sprawa między Dumbledorem a... Snapem? Dyrektor ma plan. Nie chce, aby Harry w nim przeszkodził. A zrobiłby to na pewno, gdyby tylko wiedział co ma się za chwilę wydarzyć.

(...) - To nie potrwa długo... Przyszedłem tu pierwszy. Mam... mam tu coś do załatwienia.
- No, to musisz to zrobić, mój drogi chłopcze - powiedział cicho Dumbledore.
(...) Malfoy nie robił nic, tylko wpatrywał się w Albusa Dumbledore'a, który - to niewiarygodne! - uśmiechał się.''
Albus oczywiście wie, co Draco ma do wykonania, ale nie boi się tego. Nawet w pewien sposób go do tego zachęca, wiedząc że tej nocy zginie z ręki własnego ucznia lub, bardziej prawdopodobnie, z ręki jednego z nauczycieli. A dlaczego? Przysięga Wieczysta Snape'a! Ona ma tutaj kluczowe znaczenie, ale o niej za chwilę.

(...) ''- Wybacz mi, Draco, ale nieudolne to były próby... tak nieudolne, mówiąc szczerze, że zastanawiam się, czy na prawdę się do tego przykładałeś...''
Dumbledore, który wie, że za chwilę zginie poświęca czas, by pobawić się ambicjami Malfoy'a. Przecież wie, że Draco się przykładał, bo od powodzenia misji zależy życie jego i jego rodziców.

(...) ''- To ty powinieneś się bać.
-Ja? Dlaczego? Nie sądzę, żebyś odważył się mnie zabić, Draco. Zabijanie nie jest wcale takie łatwe, jak sądzą ludzie niewinni...''
Czy Albus mówi ogólnie o trudności zabijania? Nie sądzę. Uważam, że sam niedawno musiał bardzo mocno przekonywać Severusa Snape'a, aby ten go zabił (kłótnia podsłuchana przez Hagrida!). Snape złożył Przysięgę Wieczystą, że dokończy dzieło Malfoy'a, jeśli temu się nie uda. Co bardzo ważne, jego ręka zadrżała przy tym właśnie zdaniu matki Dracona. Przy dwóch wcześniejszych wersach przysięgi wieczystej nie wahał się - one dotyczyły jedynie pomocy przy misji,od tego mógł się wywinąć. Ale dokończenie misji? Zatem albo zabije dyrektora, albo sam zginie skutkiem niespełnienia warunków przysięgi. Snape zapewne wolał zginąć. To był prosty wybór. Albo on, albo Albus. Jednak z nieznanych nam powodów dyrektor wolał zginąć. Czy chciał jedynie poświęcić swe życie? Czy ma wobec Snape'a jakieś dalsze plany? Odpowiedź na to zapewne znajdziemy w siódmym tomie.

(...) ''-Obchodzi cię, że nazwałem ją szlamą, chociaż za chwilę umrzesz?
- Tak, obchodzi mnie to. (...)
Dumbledore nie zaprzecza, że zginie, a potwierdza, że obchodzi go nazwanie Granger szlamą, a chwilę wcześniej twierdził, że Draco go nie zabije. Wiedział z czyjej ręki na prawdę zginie.

(...) ''-Doceniam trudność położenia, w jakim się znalazłeś. Jak myślisz, dlaczego nie zdemaskowałem cię wcześniej? Ponieważ wiedziałem, że zostaniesz zamordowany, jeśli Lord Voldemort dowie się, że cię podejrzewam.''
Nie tylko. Jest jeszcze jedno - Przysięga, oczywiście. Im wcześniej Malfoy nawali, tym wcześniej Snape musiałby dokończyć jego pracę. Dyrektor o tym wiedział, dlatego nie interweniował i zyskał na czasie. Legilimencja Voldemorta miała tak na prawdę mniejsze znaczenie niż się wydaje, bo ciotka Bellatriks uczyła Dracona oklumencji.

(...) ''-Przejdź na właściwą stronę, Draco... nie jesteś zabójcą...
(...) - Ale już daleko zaszedłem, prawda? - powiedział powoli. (...) jesteś zdany na moją łaskę...
- Nie, (...) To moja łaska, a nie twoja , teraz się liczy.''
Malfoy zmienia strategię. Traci pewność siebie, zaczyna mówić powoli, jakby się nad czymś gorączkowo zastanawiał. Jestem prawie pewien, że w tym momencie był gotów przystać na warunki Dumbledore'a, gdyby nie śmierciożercy, którzy właśnie przerwali rozmowę. Już nie ma powrotu, ani dla Malfoy'a, ani dla Albusa.

(...) ''omiótł scenę swoimi czarnymi oczami, od Dumbledore'a słaniającego się pod murem, po czterech śmierciożerców w tym rozwścieczonego wilkołaka, i Malfoya.''
Snape dogłębnie analizuje sytuację. Jest tak, jak w przysiędze - musi dokończyć misję Malfoy'a, czyli zabić dyrektora. Już dawno omówili tą sytuację, i teraz musi zrobić to, o co kłócił się z Albusem, czyli miotnąć w niego zielonym promieniem śmierci. Nadeszła godzina, w której Albus Dumbledore odda za niego życie, przez co zostanie przeklęty przez społeczność czarodziejów.
Ma wątpliwości. Dyrektor czuje to. Błaga go, aby postąpił tak, jak mu obiecał. Aby go zabił.

(...) ''na jego twarzy odmalowała się odraza i nienawiść. (...)
Uniósł różdżkę i wycelował nią w Dumbledore'a.
-Avada Kedavra.''
Odraza i nienawiść do siebie, czy może i do Dumbledore'a, za to, że zmusił go do morderstwa i postawił w takiej sytuacji?
Stało się. Nie ma już powrotu. Zabił Albusa Dumbledore'a.


Jeśli ten artykuł się wam spodoba, to napiszę moją interpretację paru innych rozdziałów, ale je mogę zmieścić w jednym, bo ten był jeden z najbogatszych treścią.




Nadesłane przez: Corvus
Dodano: lipiec 14 2007 07:47:58
Komentarze
~Yennefer F
Dodano dnia 05 October 2008 15:42
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Przewodniczacy Wizengamotu
Punktów: 1801
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 151
Data rejestracji: 26.08.08
Medale:
Brak
Fajnie, fajnie, ale nie zachwyciło mnie to szczególnie. Może dlatego, że ja mam podobne, jeżeli nie takie samo, rozumowanie. Co do poprawności stylistycznej i ortograficznej - nie zauważyłam żadnych błędów. Niech będzie, dam Powyżej Oczekiwań. Pozdrawiam serdecznie Uśmiech
~Kasztan F
Dodano dnia 13 December 2008 13:18
Użytkownik
Awatar

Dom: Hufflepuff
Ranga: Członek Wizengamotu
Punktów: 1453
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 88
Data rejestracji: 22.11.08
Medale:
Brak
Co do artykułu:
Gratuluję przemyśleń. Artykuł jest świetny - perfekcyjny pod względem gramatyki, interpunkcji etc.
Co do śmierci Dumbledore'a:
Wydaje mi się, że on chciał też pozbawić Voldemorta przyjemności upokorzenia rodziny Malfoyów, a także satysfakcji z tego, że to dzięki niemu, Czarnemu Panu, zabito Albusa Dumbledore'a.
A może chciał "wzmocnić" pozycję Snape'a w hierarhi śmierciożerców.
!Corvus F
Dodano dnia 23 December 2008 00:32
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 406
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 08.08.08
Medale:
Brak
Przez mą wrodzoną skromność przypomnę, że to było pisane przed wydaniem siódmego tomu. ;-)

Ale nie zgodzę się z Onomatopeją, że artykuł jest perfekcyjny pod względem gramatyki i interpunkcji, bo nie jest. Są w nim zarówno błędy interpunkcyjne, jak i gramatyczne. Za to ortograficznych chyba nie ma. No i pewne niekonsekwencje są, ale może nie rzucają się w oczy.
~Rewolucja F
Dodano dnia 03 January 2009 20:56
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Aff... ^^^
No to leciem.
***
Jestem pod dużym wrażeniem, może dlatego że Twoja interpretacja prawie zrównała się z moją. Całkiem trafnie przelałeś swoje przemyślenia "na papier".
~~~
Jak już wspomniał Corvus, nie jest to artykuł perfekcyjnie unikający wpadek stylistycznych, czy interpunkcyjnych.
Znalazłam jeden, taki dla przykładu:
(...) ''na jego twarzy odmalowała się odraza i nienawiść. (...)
Uniósł różdżkę i wycelował nią w Dumbledore'a.
-_Avada Kedavra.''

Nie można tego uznać za błąd stylistyczny, czy ortograficzny, ale przed "Avada" powinna być spacja.
To tyle.
***
Wena życzę i sukcesów.
~Szczena Evans F
Dodano dnia 27 January 2009 21:33
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Drugoroczniak
Punktów: 76
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 29
Data rejestracji: 26.01.09
Medale:
Brak
Dumbledore miał do wyboru albo umrzeć przez klątwe(Snape tez wtedy umrze)albo zostać zabitym przez snape(i Snape po jego śmierci będzie mógł pomagać Harry'emu)Artykuł jest naprawde genialny i bardzo mi się podoba chyba najlepszy jaki czytałam daję W++++++++++Ludzie nie czepiajcie sie jakiś błędów interpunkcyjnych jak dla mnie liczy się treść
~Ginewra Potter__Weasley F
Dodano dnia 02 October 2009 20:38
Zbanowany
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Więzień Azkabanu
Punktów: -39
Ostrzeżeń: 4
Komentarzy: 34
Data rejestracji: 02.10.09
Medale:
Brak
Bardzo dobry artykuł i jego treść jak najlepsza. Cieszę się, że powstają tego typu artykuły, bo niektórzy nie czytali z e zrozuminiem książki, a tu proszę - interpretacja. Bym chciała, by było więcej takich artykułów.
Ocena W.
Pozdrawiam
^Lady Holmes F
Dodano dnia 22 February 2010 17:57
Administrator
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 29123
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 497
Data rejestracji: 21.11.09
Medale:
Brak
Przy dwóch wcześniejszych wersach przysięgi wieczystej nie wahał się - one dotyczyły jedynie pomocy przy misji,od tego mógł się wywinąć.

Przysięgi Wieczystej i spacje przed i po przecinku.
***
Super art. Miło się go czytało i słownictwo strasznie mi się spodobało. Nie było tu niczego na siłę - wszystko w umiarze.
Tylko Wybitny.
~Bou F
Dodano dnia 30 April 2010 17:10
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Książe Półkrwi
Punktów: 2195
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 137
Data rejestracji: 27.04.10
Medale:
Brak
Mogłeś oddzielic ten cytat od interpretacji.Wtedy łatwiej by się czytało.Sama na początku nie zorientowałam się gdzie kończy się cytat xD.
Co do treści to nie mam zastrzeżeń.Bardzo mi się podobało i uważam,że takich artykułów powinno byc więcej Uśmiech.
Daję PO
~Gibi F
Dodano dnia 28 May 2010 13:25
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Przeciętny Uczeń
Punktów: 177
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 8
Data rejestracji: 09.05.10
Medale:
Brak
Artykuł superaśny! Naprawdę bardzo mi sięto podobało Wredny Nie ma wiele błędów interpunkcyjnych, ortów nie ma w ogóle. OczkoBardzo lubię interpretacje rozdziałów i momentów wzruszających i nakłaniających do myslenia. Psychologiczne aspekty są moim zdaniem (oprócz akcji i przygód oczywiśćie!) najlepszymi rzeczami w HP!
Tylko tak dalej! Liczę na więcej! Świetnie piszesz!
Pozdro dla drogi Gościu i całego Hogs!

E. : Podpisy, to na forum, a nie w komentarzach...
~Matthew Lucas F
Dodano dnia 30 January 2012 17:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Mugol
Punktów: 4
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 566
Data rejestracji: 03.09.10
Medale:
Brak
Mamy bardzo podobne interpretacje, ja również tak sądzę. Co prawda, znajdą się pojedyncze błędy, ale nie są one jakoś rażące. Podoba mi się twój tok rozumowania.

Mogłeś rozdzielić cytat od interpretacji, na początku myślałem, że ty tylko piszesz cytaty, toteż moja ocena była niska <hahaha>.

Stawiam W.
~Piotrek232 F
Dodano dnia 19 March 2012 18:34
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Goblin
Punktów: 27
Ostrzeżeń: 1
Komentarzy: 24
Data rejestracji: 19.02.10
Medale:
Brak
Artykuł jest całkiem dobry. Nie ma, ani błędów ortograficznych, ani błędów w interpunkcji. Uważam jednak, że nie do końca dobrze zinterpretowałeś. Dumbledore chciał ze wszystkich sił odciągnąć Dracona od tego. Chciał go w pewnym sensie ratować, bo wiedział, ze jest jeszcze młody i to może mu przysporzyć kłopotów w przyszłości, a także uważał, że szkoda, aby młody chłopak został zabójcą. Dobrze wiedział, że te wszystkie próby nie były do końca perfekcyjne. Z tego co pamiętam to Draco żalił się Jęczącej Marcie i mówił, że on nie chce tego robić. Dumledore wiedział to od początku i w sumie to był taki główny powód dla którego Snape miał go zabić.
Całościowo artykuł mi się spodobał daję PO Rozbawiony
~Aura F
Dodano dnia 18 December 2012 23:20
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 211
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 18.12.12
Medale:
Brak
W Uśmiech

Napracowałeś się autorze przy tym artykule. Cytaty prosto z książki, a także strony na których dany cytat jest. Komentujesz to wszystko własnymi włosami. Bardzo to cenie czytając cokolwiek, by autor miał swoje zdanie Oczko
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 28 December 2012 01:15
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Fantastyczny artykuł - przeczytałem go z wielką ciekawością i muszę pogratulować perfekcyjnego myślenia. Niby wiemy już, czego Dumbledore zginął ( stało się to co nieuniknione ) - naprawdę raz jeszcze gratuluję przenikliwości i wyciągania odpowiednich i budujących wniosków - ode mnie jak najbardziej Wybitny Uśmiech
~juliahermiona F
Dodano dnia 20 April 2013 15:04
Użytkownik
Awatar

Dom: Gryffindor
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 795
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 119
Data rejestracji: 25.03.13
Medale:
Brak
no artykuł ciekawy i wrescie ktoś pomyślał poprawnie i to napisał, że Snape nie zabil Dumbledorea z własnej inicjatywy, tylko z powodu, że Dumbledore mu kazał, osobiście uważam , że tom 6 czyli książę półkrwi jest najlepszym , że wszystkich tomów
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 67% [16 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 21% [5 głosów]
Zadowalający Zadowalający 4% [1 głos]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 8% [2 głosów]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 235
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59