Hogsmeade.pl na Facebook
Harry Potter - Hogsmeade, Twoja Magiczna Wioska
Strona GłównaNowościArtykułyForumChatGaleriaFAQDownloadCytatyLinkiSzukaj
Nawigacja
Ankieta
Gdybyś był(a) nauczycielem w Hogwarcie, to jakiego przedmiotu byś uczył(a)? (aut. Bochenek89)





















Musisz się zalogować, aby móc zagłosować.
Ostatnie artykuły
» Przedmioty magiczne,...
» PotterCon subiektywn...
» Czarodziej nie wielb...
» Koty
» HP i Kamień Filozofi...
Losowy cytat
Kolekcja nocników
Kolekcja nocników
- Och, nigdy bym nie posunął się do twierdzenia, że znam wszystkie sekrety Hogwartu, Igorze- powiedział (...) Dumbledore. - Na przykład dziś rano pomyliłem drogę do łazienki i znalazłem się w jakimś pokoju o wyjątkowo pięknych proporcjach, którego nigdy przedtem nie widziałem. Odkryłem w nim wspaniałą kolekcję nocników,
Szyszymora
Szyszymora, to zjawa, która przyjmuje postać wychudzonej kobiety z czerwonymi oczami, ubranej w zieloną suknię i kapturem na głowie lub ładnej dziewczyny w jasnej sukience, przypominającą trochę Wilę. Często też są ubrane całe na biało, co może być dla nas dziwne, bo na pogrzeb idziemy zazwyczaj na czarno. Jej pojawienie się zwiastuje śmierć. Najprawdopodobniej są 'pozostałością' po elfach lub greckich bogach. Jedno jest pewne: w ich wyglądzie jest coś przerażającego.



Na początku były to stworzenia niegroźne, można je było spotkać tylko w Irlandii. Później przyklejono im plakietkę, której znaczenie nie zmieniło się aż do dziś: zwiastun śmierci.

Szyszymory zachowują się na wiele sposobów. Jedne pojawiają się pod oknem zmarłego i głośno lamentują. Wysokie budynki, piwnice i inne dziwne miejsca nie stwarzają im problemów. Drugie wolą trzymać się na pewną odległość od miejsca wypadku, a trzecie dają znać, że są tylko głośnymi jękami. Pojawienie się ich kilku w jednym miejscu oznacza śmierć ważnej osoby.

Ludzie, którzy je ujrzeli mówią, że dzień przed śmiercią danej osoby snują się w okolicy domu pomagając w obowiązkach. Np. niepostrzeżenie poskładają pranie, posprzątają chodnik.

Jak już wspomniałam szyszymory na początku można było spotkać tylko w Irlandii, teraz są praktycznie wszędzie. To dlatego, że przywędrowały z bogatymi rodami irlandzkimi - bo musicie wiedzieć, że tylko stare i szanowane rodziny miały swoje zjawy - w najgłębsze zakamarki świata. Ich lament dotarł nawet do Ameryki. Dlatego właśnie szyszymory tak zawodzą. Od lat 'służyły' jednemu rodowi, do którego się przyzwyczaiły. Czy nie przypominają wam w tym trochę skrzatów domowych? Są sumą cierpień tych, którzy tęsknią za zmarłym, a przy okazji same okazują swój ból. Są od lat umieszczane w najbardziej znanych opowieściach irlandzkich.

W powieści o Harrym Potterze Bogin jednego z uczniów, Seamusa Finnigana, przyjmuje postać szyszymory, która ma długie włosy i twarz trupa. Czyżby widział ją kiedyś? Niektórzy mylą je z Ponurakami, które po prostu sprowadzają śmierć, a nie ją zwiastują.

W słowiańskich legendach, szyszymory to zwykłe duszki leśne, które strzegą lasu i ludzi, którzy zapuszczają się w jego głąb. Wyglądem przypominają drzewa lub krzaki.




Nadesłane przez: kochanka-dracona
Dodane: czerwiec 09 2008 16Kotecek9Kotecek8
Komentarze
~Kei F
Dodano dnia 11 September 2008 22:38
Użytkownik
Awatar

Dom: Ravenclaw
Ranga: Redaktor Żonglera
Punktów: 1046
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 128
Data rejestracji: 29.08.08
Medale:
Brak
Fascynujące stworzenia, te szyszymory. Ich wygląd jest taki skrajny... Albo są piękne, albo ochydne. Nie wiem czy chciałabym usłyszeć ich lament. Pewnie ciarki po plecach przechodzą, a włosy stają dęba. Teraz kiedy to piszę, przypomina mi się jedna opowieść znajomej mi osoby. Opowiadała, że kiedyś usłyszała taki przenikliwy krzyk, jakby spod powierzchni ziemi (a była wtedy przy lesie), ale to chyba nie była szyszymora, bo wtedy nikt nie umarł.
Artykuł baaaaaaaaaardzo mi się spodobał. Dam WYBITNY : ]
~Harry_Potter F
Dodano dnia 11 September 2008 22:55
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Prefekt Naczelny
Punktów: 729
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 71
Data rejestracji: 27.08.08
Medale:
Brak
Fascynujące stworzenia, te szyszymory. Ich wygląd jest taki skrajny... Albo są piękne, albo ochydne. Nie wiem czy chciałabym usłyszeć ich lament. Pewnie ciarki po plecach przechodzą, a włosy stają dęba. Teraz kiedy to piszę, przypomina mi się jedna opowieść znajomej mi osoby. Opowiadała, że kiedyś usłyszała taki przenikliwy krzyk, jakby spod powierzchni ziemi (a była wtedy przy lesie), ale to chyba nie była szyszymora, bo wtedy nikt nie umarł.
Artykuł baaaaaaaaaardzo mi się spodobał. Dam WYBITNY : ]


Zgadzam się z tym tekstem który napisał Kei nic więcej nie mogę dodać cała prawda w tym tekście! Ale powiem soś od siebie biedni Seamus śni mu się po nocach ta szyszymora! Super
~Villemo F
Dodano dnia 27 October 2008 18:52
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 791
Ostrzeżeń: 3
Komentarzy: 148
Data rejestracji: 04.10.08
Medale:
Brak
Taaaak, szyszymory są pełne tajemnic. Ja osobiście nie chciałabym usłyszeć ich jęku. I mam nadzieję, że nie będę miała okazji się przekonać jak wyglądają. A artykuł fajny. Daje W.
~Rewolucja F
Dodano dnia 06 March 2009 21:24
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Dyrektor Hogwartu
Punktów: 4576
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 310
Data rejestracji: 25.08.08
Medale:
Brak
Pasjonujące istoty, naprawdę. Zainteresowało mnie to. Pamiętam jak jeszcze komentowałam ten artykuł na starym Hogsmeade. Była fotografia pięknej, lecz onieśmielającej i fascynującej dziewczyny o zielonych włosach.. prawda, było w niej coś przerażającego.
Pod wszystkimi względami; stylistycznycm, gramatycznym, ortograficznym i interpunkcyjnym, artykuł jest perfekcyjny, takowych błędów nie zauważyłam. Gratuluję i sukcesów życzę.
~Marcela F
Dodano dnia 26 October 2009 10:13
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 362
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 37
Data rejestracji: 10.10.09
Medale:
Brak
Szyszymora, to zjawa, która przyjmuje postać wychudzonej kobiety z czerwonymi oczami, ubranej w zieloną suknię i kapturem na głowie lub ładnej dziewczyny w jasnej sukience, przypominającą trochę Wilę.
Jeju! A mnie się zawsze wydawało, że to takie coś jak ocelot. o.O Hihihi.

Często też są ubrane całe na biało, co może być dla nas dziwne, bo na pogrzeb idziemy zazwyczaj na czarno.
Hmm... Przecież nie chodzimy na pogrzeby codziennie. Nie rozumiem tego.

Całkiem, całkiem. Właśnie jeszcze z tym zwiastowaniem śmierci. One zwiastują śmierć temu, kto je ujrzy, czy ogólnie komukolwiek? Nie zrozumiałam.
~Laufey F
Dodano dnia 23 August 2010 14:59
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Portret w gabinecie dyrektora
Punktów: 5205
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 100
Data rejestracji: 15.05.10
Medale:
Brak
Bardzo ciekawe stworzenia te szyszymory . Nie chciałabym usłyszeć jak jęczą, wogóle nie chciałabym widzieć ich ani słyszeć xD . Szszymory zwiastują śmierć, a czasem pomagają w domowych obowiązkach osoby, która ma umrzeć - to bardzo ciekawe . A art super, maximum treści i maximum tematu . Słowem daję Wybitny a co mam innego dać ? xDD .
~Aura F
Dodano dnia 18 December 2012 19:40
Użytkownik
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Czwartoroczniak
Punktów: 211
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 20
Data rejestracji: 18.12.12
Medale:
Brak
Wybitny Oczko
Nie wiedziałam akurat o tym. Bardzo ciekawe stworzenie. Skoro Wila jest dobra to musi istnieć coś złego prawda ? Uśmiech Jednak chętnie zgłębię dalszą wiedzę o tej istocie.
!mniszek_pospolity F
Dodano dnia 11 January 2013 21:46
VIP
Awatar

Dom: Slytherin
Ranga: Lord
Punktów: 256094
Ostrzeżeń: 2
Komentarzy: 1,385
Data rejestracji: 15.12.12
Medale:
Brak
Wyobrażam sobie, że ich jęk doprowadził niejednego "twardziela" do dreszczy i gęsiej skórki - z jednej strony bardzo fascynujące stworzenia a z drugiej - włos się jeży na głowie... usłyszeć je choćby w Zakazanym Lesie po zmroku - podwyższone ciśnienie, serce bije jak oszalałe i panika gotowa.... daję Wybitny
~Neurontine F
Dodano dnia 08 October 2021 18:36
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 149
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 99
Data rejestracji: 30.09.21
Medale:
Brak
safe cialis dosage
~Evibous F
Dodano dnia 08 November 2021 03:42
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 332
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 227
Data rejestracji: 29.10.21
Medale:
Brak
<a href=http://vsildenshop.com/>Viagra</a>
~Obsererat F
Dodano dnia 31 August 2022 19:07
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 140
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 89
Data rejestracji: 31.08.22
Medale:
Brak
23 of subjects with placebo, dapoxetine 30 mg, and dapoxetine 60 mg, respectively <a href=http://cialisfstdelvri.com/>buy cialis non prescription</a>
~dantkniva F
Dodano dnia 02 September 2022 22:21
Użytkownik
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Zawodnik Quidditcha
Punktów: 136
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 89
Data rejestracji: 02.09.22
Medale:
Brak
<a href=https://buypriligyo.com/>what is priligy</a> Your goto for Pharmacy, eD can also result from problems with blood flow into your penis
~Entiche F
Dodano dnia 03 September 2022 15:30
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 145
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 87
Data rejestracji: 02.09.22
Medale:
Brak
Finasteride begins working immediately to block DHT in your body <a href=https://buypriligyo.com/>free samples of priligy</a> Demchenko IT, Ruehle A, Allen BW, Vann RD, Piantadosi CA
~excaxia F
Dodano dnia 10 September 2022 13:41
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Trzecioroczniak
Punktów: 151
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 87
Data rejestracji: 09.09.22
Medale:
Brak
<a href=http://clomida.com/>clomid or letrozole</a> Hipolito PSVUfFWlsDSwLa 6 4 2022.
~medinheld F
Dodano dnia 14 November 2022 22:43
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Młody Czarodziej
Punktów: 755
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 378
Data rejestracji: 13.11.22
Medale:
Brak
<a href=https://clomid.mom/>clomiphene interactions</a> PMID 23099796
~IssuepGes F
Dodano dnia 14 February 2023 22:10
Zbanowany
Awatar

Dom: Bezdomny
Ranga: Pięcioroczniak
Punktów: 377
Ostrzeżeń: 0
Komentarzy: 192
Data rejestracji: 08.02.23
Medale:
Brak
<a href=https://doxycycline.buzz>doxycycline hyclate dosage</a> Following resection, it is our practice to obtain axial imaging consisting of either a four phase contrasted CT or dynamic contrast MRI of the abdomen every 3 months for the first year, and then every 6 months thereafter
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Wybitny Wybitny 89% [8 głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 11% [1 głos]
Zadowalający Zadowalający 0% [Brak oceny]
Nędzny Nędzny 0% [Brak oceny]
Okropny Okropny 0% [Brak oceny]
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło!
Shoutbox
Musisz się zalogować, aby móc dodać wiadomość.

~Grande Rodent F 11-03-2024 02:09

Na razie oscary zgodnie z przewidywaniami.
~Grande Rodent F 10-03-2024 22:48

Dzisiaj Oscary będą oglądane...
~Anna Potter F 23-02-2024 01:49

Witajcie.
~raven F 12-02-2024 19:06

Kotecek
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:46

Papa
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

myślałam, ze zniknęła na amen
~ulka_black_potter F 30-01-2024 19:45

o, strona jednak ożyła
^N F 29-01-2024 17:11

Uszanowanko
~HariPotaPragneCie F 25-11-2023 14:51

Wiedźma
~Miona F 23-11-2023 00:28

Czarodziej Czarodziej Czarodziej
#Ginny Evans F 22-11-2023 22:07

Duch Duch Duch
~raven F 21-11-2023 20:22

~Miona F 25-10-2023 14:12

hej Uśmiech
#Ginny Evans F 19-10-2023 21:32

Sowa
~TheWarsaw1920 F 24-08-2023 23:06

Duch Duch Duch
~raven F 20-08-2023 23:01

Doszly mnie sluchy, ze sa czarodzieje, ktorzy chcieliby sie wprowadzic do Hogsmeade, a magiczne bariery to uniemozliwiaja. W takiej sytuacji prosze o maila na adres widoczny w moim profilu Uśmiech
^N F 11-08-2023 19:19

Słoneczko
~HariPotaPragneCie F 12-07-2023 20:52

Sowa
#Ginny Evans F 11-06-2023 20:41

hejka hogs! Słoneczko
~Anna Potter F 15-05-2023 03:24

i gościnny naród o czym często nie zdajemy sobie sprawy mówiąc o sobie jak najgorsze rzeczy.

Aktualnie online
Hogsmeade wita:
orehu
jako najnowszego użytkownika!

» Administratorów: 8
» Specjalnych: 61
» Zarejestrowanych: 77,002
» Zbanowanych: 1,625
» Gości online: 309
» Użytkowników online: 0

Brak użytkowników online

» Rekord OnLine: 3086
» Data rekordu:
25 June 2012 15:59